REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

509 nie stanie przy Ekspresowej. "Większość jest zainteresowana szybkim przejazdem"

  3 lutego 2022

alt='509 nie stanie przy Ekspresowej. "Większość jest zainteresowana szybkim przejazdem"'
źródło: WTP

Zarząd Transportu Miejskiego odrzucił apele o dodatkowy przystanek na trasie jednej z najpopularniejszych linii w Warszawie.

REKLAMA

Z Gocławia przez Saską Kępę, Pragę, Żerań, Tarchomin na Nowodwory, a od kilku tygodni także do Winnicy - tak wyznaczona trasa autobusu to prawdziwy strzał w dziesiątkę w wykonaniu Zarządu Transportu Miejskiego. W godzinach szczytu 509 jest wypełnione po brzegi a kolejka chętnych, by się dosiąść, nieustannie rośnie.

509 pogubiło przystanki

Mieszkańcy bloków na północnym Żeraniu i pracownicy Polfy Tarchomin od dawna proszą ZTM, by popularna linia zatrzymywała się - przynajmniej na żądanie - także przy Ekspresowej. Młodsi stażem pasażerowie mogą nie pamiętać, że 509 korzystało z tego przystanku w latach 1993-2005, gdy kursowało mostem Poniatowskiego do stacji metra Politechnika.

Gdy linia została skierowana na Gocław, ZTM zlikwidował przystanki przy Ekspresowej, Płochocińskiej, Budzińskiej-Tylickiej i pl. Hallera, mieszkańcom Żerania i Śliwic oferując w zamian nieistniejące już 101. Dziś 509 zatrzymuje się znacznie częściej, niż w 2005 roku. Choć autobus znów staje na żądanie przy Płochocińskiej, obok Ekspresowej przejeżdża bez zatrzymywania. O przywrócenie przystanku zwracali się do ZTM m.in. radni Dariusz Ostrowski i Kinga Solarek - bezskutecznie.

Zapraszamy na zakupy

Linie przyspieszone znowu modne?

- Linie przyspieszone spełniają w układzie komunikacyjnym funkcję szybkich połączeń pomiędzy dużymi osiedlami mieszkaniowymi a centrum oraz między tymi osiedlami - przypomina ZTM. - Zgodnie z obowiązującymi zasadami przystanki dla linii tego typu wyznaczane są na początkowym odcinku trasy w obrębie dużych skupisk mieszkaniowych, a w dalszej części trasy tylko w najważniejszych węzłach przesiadkowych. Z jednej strony spływają do nas wnioski o uruchamianie nowych przystanków. Z drugiej strony napływają wystąpienia pasażerów o skracanie czasu przejazdu linii przyspieszonych poprzez ograniczenie liczby przystanków do niezbędnego minimum. Staramy się znaleźć rozwiązanie, które w miarę możliwości pogodzi interesy jednej i drugiej strony poprzez zaoferowanie im odrębnych kategorii połączeń.

Jak pisze ZTM, linia 509 jest bardzo popularna, przy czym zdecydowana większość pasażerów chce możliwie szybko przejechać z Tarchomina i Nowodworów na Dworzec Wileński. W ich interesie jest, żeby między wiaduktami nad Kuklińskiego i Płochocińskiej autobus nie zjeżdżał na prawy pas, by zatrzymać się przy Ekspresowej, ale szybko przejeżdżał środkiem Modlińskiej. Dlatego ZTM nie planuje przywracania przystanku.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (10)

# apaszzesto(L)icy

03.02.2022 17:34

Zamiast likwidować przystanki 509, to dodają (m. in. Płochocińska, PIMot, Golędzinów, Kijowska, Adampolska). Linia przyspieszona zatraca swoje znaczenie, a czas przejazdu się wydłuża.

# Zbynio 456

03.02.2022 21:19

autobus 509 nie powinien się zatrzymywać w ciągu ulicy Jagiellońskiej od Żerania do Ronda Starzyńskiego, wtedy byłaby to prawdziwie szybka linia a na ten odcinek przedłużyć 516 albo reaktywować linię 101 z Winnicy do Dw. Wileńskiego

# Korek

04.02.2022 15:26

Autobus 509 nie powinien zatrzymywać się na przystanku Golędzinów. Traci tam dużo czasu i potęguje korek do zjazdu z Jagielońskiej. Z tego przystanku pasażerowie mają dwa tramwaje.

REKLAMA

# Boczek

04.02.2022 17:08

Od Ronda starzynskiego do zerania nie powinien sie zatrzymywac. Od Zeran do Białołęka Ratusz po za konwaliowa tez nie powinno byc przystanow. Jak wogole linia przyspieszona moze miec przystanki na zadanie. Przystanek Pimot w kierunku Winnicy jest jakas porazka. Uwazam ze powinno sie usunac te przystanki jak Goledzinow Pimot Sliwice oraz Plochocinska na lini 509. Co do Adampolskiej mam mieszane uczucia. Autobus wiecznie stoi w korku i wiecznie jest opóźniony. Dw. Wilenski tez powinen byc gdzie indziej bo skret w lewo to tragedia. Traci sie czasami i 7min na przejazd.

# nnn

06.02.2022 20:43

Ideą powstania linii przyspieszonych było szybkie przewiezienie ludzi z osiedli peryferyjnych do centrum. Dawno temu takie linie miały gęsto przystanki w tych osiedlach, a potem stawały bardzo rzadko lub dopiero w śródmieściu. Potem pojawili się mądrzy ludzie, którzy stwierdzili, że tak być nie może aby autobus omijał przystanki. Po dołożeniu przystanków linia traciła charakter linii przyspieszonej i była przekształcana w zwykłą, którą obowiązywały wszyskie mijane przystanki. Tu zjawili się kolejni mądrzy ludzie i stwierdzili, że tak być nie może aby przewóz pasażerów trwał tak długo. I tak powstały linie ekspresowe. Znów przyszli mądrzy ludzie i linii ekspresowych zostało 3. I tak można bez końca lub czekać aż wykopią metro.

# Waldek

20.02.2022 14:40

Wersja nr. 1Wyjście z sytuacji jest takie zrobić Linię Ekspresową E-3 z Winnica do Ronda Wiatraczna lub Winnica do Dw. Wschodniego lub Winnica do Metra Stadion Narodowy. 3 różne rozwiązania i odciążenie Linii 509
Przystanki. w GŁÓWNYCH miejscach przesiadkowych jest to szybsze rozwiązanie i szybszy Dojazd Drodzy Panowie z ZTM nie wymyślajcie głupot tylko zapraszam w teren trzeba zobaczyć co się dzieje na Mieście a nie za biurka oglądać wywalić z dziełu planowania osoby które są tylko dla znajomości roszada kadrowa jest nie zbędna
znam doskonale wasze całe struktury od podstaw i wiem jak i co trzeba zrobić by funkcjonowanie dobrej linii było atrakcyjne Linia 509 na odcinku od ronda Starzyńskiego do Żerania FSO[ Brak Przystanków proszę wyjąć papiery z archiwum i zobaczyć jak kiedyś były przystanki tej Linii 509] czas się poprawi dojazd z Winnicy do ronda Waszyngtona lepszy czym mniej Przystanków na odcinku gdzie Autobus może nadrobić stracony czas tym Efekt dla Pasażera lepszy.
Rozwiązanie nr.2 Linia 509 w wersji Kursu Skróconego Metro Stadion Narodowy- Winnica. co drugi Autobus w kursie skróconym tak jest na linii 521
Drodzy Panowie z ZTM trochę myślenia a będzie dobrze logika wasza kiedyś była lepsza bardziej podejmowane były rozwiązania dla ludzi teraz macie w nosie ludzi po co robicie linie które mają czas przejazdu z krańca na kraniec ponad godzinę Linia 509 jest już na dzień dzisiejszy przepełniona czas dojazdu jest długi i do tego korki moja propozycja jest do natychmiastowej realizacji proszę czytać i realizować dla poprawy funkcjonowania komunikacji.

REKLAMA

# mmx

03.03.2022 20:38

#Zbynio 456 napisał(a) 03.02.2022 21:19
autobus 509 nie powinien się zatrzymywać w ciągu ulicy Jagiellońskiej od Żerania do Ronda Starzyńskiego, wtedy byłaby to prawdziwie szybka linia a na ten odcinek przedłużyć 516 albo reaktywować linię 101 z Winnicy do Dw. Wileńskiego

Te przystanki są na żądanie, a w szczycie są tam takie korki, że nie zatrzymywanie się na nich niewiele da

 Anatol69212

04.03.2022 16:53, wpis modyfikowany 1 raz,ostatnio 15.03.2022 15:45

Mnie to jakoś w ogóle nie zainteresowało.
http://amazonkeratin.pl

# ŁUKI

09.08.2022 15:28

NIE ZGADZAM SIĘ NA LIKWIDACJĘ 509-TKI!!!!

REKLAMA

# 509 na pół

20.03.2023 22:49

Proponuję podzielenie linii 509 na 2 odrębne. Kto to widział autobus bezpośredni od Nowodworów (teraz aż do tej nowej pętli tramwajowej) do Gocławia przez ponad pół prawobrzeżnej Warszawy. Ile w korkach traci przez tak długą trasę. Zrobić podział na Dw. Wileńskim (jest metro II i dogodna przesiadka: tramwaje w stronę Centrum i na Pragę Południe). Oczywiście ze wspólnymi przystankami na przesiadkę z rozkładem synchronizowanym. Jeden przy cerkwi na Nowodwory a drugi przy poczcie na Targowej w stronę Gocławia. Pętla tam gdzie obecnie część kursów skróconych ma 162. Inny wariant pętli to Metro Stadion Narod lub Dw. Wschodni. Może wtedy by E6 z Metra St. Narod. nie było potrzebne nawet. Oczywiście pozostawić maksymalnie sumarycznie po 3-4 główne przystanki plus 3-4 na Gocławiu (do Saskiej) i Nowodworach (do Ratusza Białołęki). Tam (Żerań) w ogóle od R.Starzyńskiego do linii 2 i 17 przydałby się szybki tramwaj jak Pestka w Poznaniu.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024