REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Drogi

Modlińska stoi, Światowida jedzie. "Który baran pozmieniał ustawienia świateł?"
REKLAMA

Modlińska stoi, Światowida jedzie. "Który baran pozmieniał ustawienia świateł?"

- Czy ktoś może wytłumaczyć dlaczego i który baran pozmieniał ustawienia świateł drogowych na skrzyżowaniu Modlińskiej i Światowida, dając priorytet dla Światowida i lewoskrętu z Modlińskiej? Korki od strony Jabłonny sięgają już Mehoffera - napisał na facebookowej grupie dla mieszkańców Białołęki pan Sebastian. Ma rację. Problem jest już nie tylko w godzinach szczytu.

REKLAMA

- Nawet w niedzielę był korek. Skręt w lewo z Modlińskiej w Światowida ustawiony jest na półtorej minuty, przejazd na wprost w kierunku centrum na około 40 sekund - komentuje nasz czytelnik.



REKLAMA

"Skontrolujemy działanie sygnalizacji"

- Ostatnio nie było żadnych zmian w zasadach sterowania sygnalizacją. Założenia przewidują rozróżnienie na godziny szczytów komunikacyjnych, uwzględniając przy tym różnice w natężeniach ruchu poszczególnych relacji na skrzyżowaniu. Skręt w lewo z południowego wlotu Modlińskiej charakteryzuje się silnym obciążeniem, w tym również autobusowym. Natomiast w okresie porannego szczytu komunikacyjnego przydzielany mu sygnał zielony jest znacznie skrócony. Głównie ze względu na obsługę północnego wlotu Modlińskiej - wyjaśnia nam rzecznik ZDM Jakub Dybalski. - Skontrolujemy działanie sygnalizacji, takie zgłoszenie zostało przekazane do konserwatora. Jeśli kontrola wykaże, że będzie można coś poprawić, to pewnie tak się stanie.



REKLAMA

Projekt wiaduktu trafił do kosza

Powyższy problem pokazuje, że skrzyżowanie Modlińskiej ze Światowida wymagałby dużo większych zmian, niż korekta sygnalizacji świetlnej. Skrzyżowanie jest bowiem jednym z najbardziej obciążonych na całej ulicy Modlińskiej. Już wiele lat temu planowano w tym miejscu wiadukt, został nawet wykonany projekt przebudowy całej arterii z wiaduktami i rondami na kilku skrzyżowaniach i linią tramwajową. Jak to często w stolicy bywa, projekt trafił do kosza.

(DB)



REKLAMA


  • Poleć
  • Polub Tu Białołęka
  • Udostępnij





11.05.2021 10:28 drugastrona
No cóż, może czas najwyższy przesiąść się w autobus i jeździć buspasem...
11.05.2021 13:01 #Marian
To robota Czaska. Robi co może żeby utrudnić życie kierowcom. A przy okazji serwuje wszystkim dodatkowe tony pyłu i spalin.
11.05.2021 13:38 #asww
to jest nic, kto mu powie nazwisko projektanta zjazdu z mostu na legionowo- z 3 pasów sie robi 1.
i kto takie cos zatwierdzał.
jest duzo miejsca na min 2 pasy włączaniu sie na modlinska ...
11.05.2021 15:55 #Mmm
#Marian napisał(a) 11.05.2021 13:01

To robota Czaska. Robi co może żeby utrudnić życie kierowcom. A przy okazji serwuje wszystkim dodatkowe tony pyłu i spalin.
Naprawdę tylko takie wnioski potrafisz wyciągnąć? A może jest jakiś kryzys? Może rząd walczy z samorządami i obarcza je dodatkowymi opłatami jednocześnie przycina fundusze na inwestycje? Dlatego nie ma kasy na wiadukt... To niesamowite jak niektórzy potrafią wyciągać tylko najpłytsze wnioski... Pomyśl chwilę zanim coś napiszesz...
11.05.2021 16:16 #twojadu11
a kładkę przez Wisłę pieniądze się znalazły
11.05.2021 18:16 drugastrona
Haha, no więc właśnie niektórzy nie wiedzą, że Modlińska wraz z Mostem Północnym to droga krajowa. A za przebudowy i budowy dróg krajowych odpowiada GDDKiA, czyli organ rządowy. A nie władze Warszawy. Smutne, że ludzie nie mają wiedzy o swoim najbliższym otoczeniu i tak łatwo dają się manipulować różnym kłamstwom. To że coś się znajduje w Warszawie nie oznacza, że za to odpowiadają władze Warszawy.
11.05.2021 19:31 #tarcho
Główny wjazd do Galerii Północnej powinien być od strony TMP. Tylko kompletny idiota mógł wymyśleć wjazd od ul. Światowida, która jest główną ulicą wjazdową Tarchomina i Nowodworów.
Ciekawe którędy będą dojeżdżać do swoich mieszkań przy GP?
A do tego kolejny idiota chce postawić kolejny blok przy BP.
Gdzie jest koniec tego szaleństwa? Olbrzymie osiedle na które nie ma normalnego wjazdu.
11.05.2021 19:51 #Xyz
drugastrona napisał 11.05.2021 18:16

Haha, no więc właśnie niektórzy nie wiedzą, że Modlińska wraz z Mostem Północnym to droga krajowa. A za przebudowy i budowy dróg krajowych odpowiada GDDKiA, czyli organ rządowy.
Naprawdę? Otóż nic takiego! Za drogi krajowe w Warszawie odpowiada co do zasady Miasto, a konkretnie ZDM. Wystarczy poczytać na stronie ZDM. GDDK odpowiada jedynie za drogi ekspresowe w Warszawie. Jeśli nie chcesz czytać to przynajmniej przypomnij sobie kto budował Most Marii Skłodowskiej Curie. Ja pamiętam że Warszawa A Ty?
11.05.2021 21:29 #autor DB
drugastrona napisał 11.05.2021 18:16

Haha, no więc właśnie niektórzy nie wiedzą, że Modlińska wraz z Mostem Północnym to droga krajowa. A za przebudowy i budowy dróg krajowych odpowiada GDDKiA, czyli organ rządowy. A nie władze Warszawy. Smutne, że ludzie nie mają wiedzy o swoim najbliższym otoczeniu i tak łatwo dają się manipulować różnym kłamstwom.
No niestety - smutne, że nie ma Pan wiedzy o swoim najbliższym otoczeniu...

"Ul. Modlińska od Trasy Torańskiej do obwodnicy Jabłonny jest w zarządzie m.st. Warszawy" - odpowiedziała Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka prasowa GDDKiA.
12.05.2021 12:38 #Łysy Kórdópel
Wybudujcie sobie tam wieśniaki w Jabłonnej i Legionowie most do Łomianek. Z Modlińska jest przede wszystkim dla mieszkańców Tarchomina i to dobrze, że mają oni priorytet przy powrocie do domu z pracy. Won do siebie.
REKLAMA
12.05.2021 14:26 #nuevo
#Łysy Kórdópel napisał(a) 12.05.2021 12:38

Wybudujcie sobie tam wieśniaki w Jabłonnej i Legionowie most do Łomianek. Z Modlińska jest przede wszystkim dla mieszkańców Tarchomina i to dobrze, że mają oni priorytet przy powrocie do domu z pracy. Won do siebie.
Te. Kórdópel.
Ale Łomianki nie chcą żadnego mostu...
12.05.2021 17:36 #nexi
#Łysy Kórdópel napisał(a) 12.05.2021 12:38

Wybudujcie sobie tam wieśniaki w Jabłonnej i Legionowie most do Łomianek. Z Modlińska jest przede wszystkim dla mieszkańców Tarchomina i to dobrze, że mają oni priorytet przy powrocie do domu z pracy. Won do siebie.
Mieszkasz na Tarchominie, prawda? Typowa dla tego miejsca kartoflano-buraczana mentalność.
12.05.2021 17:58 drugastrona
#Xyz napisał(a) 11.05.2021 19:51

Naprawdę? Otóż nic takiego! Za drogi krajowe w Warszawie odpowiada co do zasady Miasto, a konkretnie ZDM. Wystarczy poczytać na stronie ZDM. GDDK odpowiada jedynie za drogi ekspresowe w Warszawie. Jeśli nie chcesz czytać to przynajmniej przypomnij sobie kto budował Most Marii Skłodowskiej Curie. Ja pamiętam że Warszawa A Ty?
Sprawdziłem i faktycznie masz rację - za organizację przetargu odpowiadała Warszawa. A zapłaciła w większości Unia Europejska.
Wartość całkowita projektu: 1 255 264 390,79 PLN (349 315 261,11 EUR)
Wartość wkładu miasta: 131 673 315 PLN
Wartość dofinansowania z funduszy UE: 746 148 782,80 PLN (207 638 453,54 EUR)
wpis modyfikowany 1 raz, 12.05.2021 18:11 
12.05.2021 18:00 drugastrona
#autor DB napisał(a) 11.05.2021 21:29

No niestety - smutne, że nie ma Pan wiedzy o swoim najbliższym otoczeniu...

"Ul. Modlińska od Trasy Torańskiej do obwodnicy Jabłonny jest w zarządzie m.st. Warszawy" - odpowiedziała Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka prasowa GDDKiA.
W zarządzie, co oznacza, że miasto musi np. drogę odśnieżać. A budowa wiaduktów to nie jest zarząd - to jest inwestycja. Za inwestycje na drogach krajowych odpowiada GDDKiA i jeżeli ktoś chce budować wiadukty, to musi z tym iść do GDDKiA, bo to GDDKiA będzie to finansować i organizować. Miasto może budować i przebudowywać drogi miejskie, województwo drogi wojewódzkie, GDDKiA drogi krajowe. A dzielnica dzielnicowe.
13.05.2021 01:10 zipa.dumna
drugastrona napisał 12.05.2021 18:00

W zarządzie, co oznacza, że miasto musi np. drogę odśnieżać. A budowa wiaduktów to nie jest zarząd - to jest inwestycja. Za inwestycje na drogach krajowych odpowiada GDDKiA i jeżeli ktoś chce budować wiadukty, to musi z tym iść do GDDKiA, bo to GDDKiA będzie to finansować i organizować. Miasto może budować i przebudowywać drogi miejskie, województwo drogi wojewódzkie, GDDKiA drogi krajowe. A dzielnica dzielnicowe.
Napisać bzdurę, przy okazji załamując ręce nad "brakiem wiedzy o swoim najbliższym otoczeniu", to już niezła wtopa. Ale upierać się przy tych bzdurach, to głupota. Jeżeli trasa mostu Północnego jest drogą krajową, to dlaczego była budowana przez miasto za pieniądze z UE zdobyte przez miasto?

Ustawa o drogach publicznych:
Art.19. pkt.5
W granicach miast na prawach powiatu zarządcą wszystkich dróg publicznych, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych, jest zarząd miasta.
Art.20. Do zarządcy drogi należy w szczególności:
1) opracowanie projektów planów rozwoju sieci drogowej,
2) opracowanie projektów planów finansowania budowy, utrzymania i ochrony dróg oraz obiektów mostowych,
3) pełnienie funkcji inwestora
13.05.2021 14:15 #Xyz
drugastrona napisał 12.05.2021 17:58

Sprawdziłem i faktycznie masz rację - za organizację przetargu odpowiadała Warszawa. A zapłaciła w większości Unia Europejska.
Wartość całkowita projektu: 1 255 264 390,79 PLN (349 315 261,11 EUR)
Wartość wkładu miasta: 131 673 315 PLN
Wartość dofinansowania z funduszy UE: 746 148 782,80 PLN (207 638 453,54 EUR)
I Twoim zdaniem z tych danych wynika, że budowę Mostu MSC odpowiadał organ rządowy a nie zarząd miasta, tak jak to napisałeś wcześniej? To powiem tak. Za zebranie danych: celujący. Za wnioskowanie w oparciu o te dane: no niestety pała. I powtórzę za autorem powyższego wpisu:

Ustawa o drogach publicznych:
Art.19. pkt.5
W granicach miast na prawach powiatu zarządcą wszystkich dróg publicznych, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych, jest zarząd miasta.
Art.20. Do zarządcy drogi należy w szczególności:
1) opracowanie projektów planów rozwoju sieci drogowej,
2) opracowanie projektów planów finansowania budowy, utrzymania i ochrony dróg oraz obiektów mostowych,
3) pełnienie funkcji inwestora
14.05.2021 12:26 #Ryba
zipa.dumna napisał 13.05.2021 01:10

Napisać bzdurę, przy okazji załamując ręce nad "brakiem wiedzy o swoim najbliższym otoczeniu", to już niezła wtopa.
Dokładnie tak! Dobrze byłoby, by na przyszłość "drugastrona" i inni podobni wyciągnęli wnioski z tej żenującej sytuacji.
15.05.2021 11:24 #Czytelnik
Zgasiliście tego przemądrzałego jak peta. Brawo.

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najczęściej czytane

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!
REKLAMA
REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA