REKLAMA

Bemowo

drogi »

 

Lazurowa - Narwik wiecznie w korku. "I nikt nikogo nie wpuszcza"

  12 listopada 2015

alt='Lazurowa - Narwik wiecznie w korku. "I nikt nikogo nie wpuszcza"'

Choć są wymalowane pasy, stoją latarnie i ustawiono znaki drogowe, skrzyżowanie ulicy Lazurowej i Narwik na Bemowie jest bardzo niebezpieczne. Kierowcy urządzają sobie tutaj rajdy, nie przepuszczają pieszych, a o poranku skrzyżowanie zmienia się w wielki zakorkowany "młyn". - Pomogłyby światła albo zmiana organizacji ruchu - mówią mieszkańcy.

REKLAMA

Lazurowa to przedmiejska szosa a Narwik to wiejska droga. Tak było piętnaście lat temu. Od tamtej pory pola, magazyny, ogródki działkowe i posesje z bieda-domkami zniknęły, a ich miejsca zajęły osiedla mieszkaniowe z tysiącami mieszkań i niewiele mniejszą liczbą samochodów. Nic więc dziwnego, że ulice Narwik, Pełczyńskiego czy Lazurowa w porannym szczycie komunikacyjnym utykają w ogromnych korkach. Co prawda niedawno otwarte zostało przedłużenie Pełczyńskiego z Górc do Powstańców Śląskich, ale wielu kierowców i tak woli dojechać do Lazurowej. Wtedy, teoretycznie albo przy dobrym wietrze, mogą szybko wyjechać na trasę S8.

Zmiana organizacji albo światła

No właśnie. Bo skrzyżowanie Lazurowej z boczną uliczką Narwik to prawdziwy wrzód. Z obu stron jadą samochody, ale nie mogą włączyć się do ruchu, ponieważ Lazurowa przed Górczewską stoi w korku. Jadący do ronda Radia Wolna Europa nikogo nie wpuszczają, bo sami chcą przejechać parę metrów szybciej. Nie wpuszczają też tych, którzy od strony Babic chcą skręcić w lewo do S8. Tak źle i tak niedobrze. Efekt? Zator, i to permanentny. Według czytelników - jest na to sposób.

- Należałoby po prostu ustawić sygnalizację świetlną. Względnie można wprowadzić zakaz skrętu w lewo z Narwik w Lazurową - mówi pani Małgorzata z jednego z osiedli w okolicy. - Wtedy samochody jechałyby do ronda RWE lub ronda na trasie S8. Może korki byłyby mniejsze - dodaje.

Wstąp do księgarni

Łaska dla pieszych

Kolejny problem to bezpieczeństwo pieszych. Przez Lazurową prowadzi przejście. Jest oświetlone i widoczne z daleka. Jednak brak kultury kierowców powoduje, że przechodnie są zupełnie ignorowani i pozostawieni sami sobie. Stoją na przejściu dopóki nie wymuszą zatrzymania się aut. Jest to o tyle niebezpieczne, że są tu trzy pasy ruchu - dwa w przeciwnych kierunkach i jeden do skrętu. - Najgorzej jest po zmroku. Nawet jeśli kierowca puści pieszego, reszta chamów za kierownicą nadal dociska pedał gazu do dechy. Strach tędy przechodzić, ale nie ma wyjścia - mówi pani Marianna.

REKLAMA

Bez rozwiązania?

Jak mówią urzędnicy, skrzyżowanie Lazurowej i Narwik już przeszło zmiany w organizacji ruchu. Zebra namalowana na asfalcie została wyposażona w punkty świetlne z lampkami LED, które po zmroku mrugają. Jeden z narożników został opalikowany słupkami. - Rozwiązania nie dotyczyły zmian w obsłudze komunikacyjnej ulicy Narwik i obsługi osiedli mieszkaniowych położonych na terenach gminnych. Takie projekty wymagałyby modyfikacji w rozkładzie ruchu, pomiarów, sprawdzenia programów sygnalizacji na pobliskich rondach, ustaleń dzielnicy Bemowo z mieszkańcami. Docelowo ulica Lazurowa w tym miejscu będzie miała dwie jezdnie. Takie były dotychczasowe projekty - mówi Karolina Gałecka, rzeczniczka prasowa Zarządu Dróg Miejskich.

Czekamy zatem na modernizację ulicy Lazurowej? Dwa pasy, jak uczy doświadczenie, z pewnością nie przyniosą poprawy bezpieczeństwa.

Przemysław Burkiewicz

 

REKLAMA

Komentarze (26)

# marlom

12.11.2015 09:27

Dwa pasy, jak uczy doświadczenie, z pewnością nie przyniosą poprawy bezpieczeństwa. - tylko że te dwa pasy mają być od siebie oddzielone barierkami (kierunki ruchu), a wyjazd z Narwik będzie możliwy TYLKO W PRAWO - więc bezpieczniej będzie: http://www.siskom.waw.pl/mapy/nowolazurowa/02_nl_gorczewska.pdf

# maciek

12.11.2015 12:55

No tak dwa pasy, super i tranzycik pod oknami rozpedzone scigacze, niedość, ze trasa s8 to jescze lazurowa, niedlugo bedziemy w jakimś matrixowym węźle komunikacyjnym.
Im więcej pasów tym większa zacheta do jechania lazurowa, tym więcej samochodów, spalin

# a miało być tak pięknie

12.11.2015 14:21

Przez Bemowo wszystkie obwodnice i jeszcze ruch lotniczy.

REKLAMA

# P10

12.11.2015 15:43

Przez Bemowo jeszcze trasa NS,S7 z największym w kraju węzłem,połączenie Europy z Azją,samoloty cywilne,LPR,helikoptery Policyjne,samoloty z Lotniska Okęcie nad Jelonkami i gdzieś jeszcze pomysł by przez Boernerowo dociągnąć trasę do węzła Młociny.

# matusz

12.11.2015 17:15

#marlom dzięki za link!

# BeMózg

12.11.2015 21:36

Warto zwrócić uwagę, że jedną z przyczyn opisanego powyżej kipiszu na skrzyżowaniu ul. Lazurowej z ul. Narwik jest brak zjazdu z al. Obrońców Grodna na ul. Powstańców Śląskich. W efekcie - kierowcy z Bemowa-Lotniska i Starych Górc, chcąc dostać się na trasę S8 najkrótszą drogę do ul. Lazurowej wybierają właśnie przez ul. Pełczyńskiego i ul. Narwik. Jest to też powodem narastającego ruchu na tej ulicy, która w założeniach miała być lokalną a staje się tranzytową, do czego nie jest i nie będzie dostosowana.
Węzła na skrzyżowaniu al. Obrońców Grodna z ul. Powstańców Śląskich nie wybudowano, bo w czasie gdy trwały procedury lokalizacyjne nowej trasy, lokalni aktywiści i podpuszczeni przez nich bemowscy urzędnicy i politycy protestowali przeciwko jego lokalizacji. Protest motywowano tym, że "ruskie TIR-y będą zjeżdżały na osiedla". Nikt nie zadał jednak rozsądnego pytania W JAKIM CELU te polskie, ruskie czy litewskie TIR-y miałyby zjeżdżać na osiedla. No i teraz prawie całe Bemowo, prawie cała gmina Babice i zachodnie osiedla Woli "wiszą" na przeciążonym węźle Obrońców Grodna/Lazurowa.

REKLAMA

# Orto Graf

12.11.2015 21:38

#maciek - do szkoły (podstawowej) po naukę ortografii i interpunkcji wrrróć!!!

# xyz

12.11.2015 22:34

Oczywiście że modernizacja ulicy do parametrów autostrady nie poprawi bezpieczeństwa... Szkoda, że ostatnio większość nowobudowanych dróg tak wygląda (Nowolazurowa, Reymonta). 2-3 pasy ruchu po 3,5 metra każdy, na niektórych skrzyżowaniach strach na nawet zielonym przechodzić, bo się jakiś wariat na zielonej strzałce może władować... Na Reymonta już kilka wypadków śmiertelnych było.

# Rej Mąt

13.11.2015 14:04

A może to piesi mieszkańcy ul. Reymonta nie umieją prawidłowo i bezpiecznie korzystać z przejść dla pieszych? Trochę postępu i się ludzie gubią...

REKLAMA

# xyz

14.11.2015 12:53

Na Reymonta zginęła nie tylko osoba na przejściu, ale także osoba kupująca bilet w biletomacie na chodniku. Przy skrzyżowaniu Reymonta z Kasprowicza zatrudniono człowieka do przeprowadzania pieszych na zielonym świetle. Czy to normalne, że piesi nie mogą czuć się bezpiecznie nawet na przejściu z sygnalizacją? Co z tego, że na ulicy obowiązuje ograniczenie do 50 km/h, jeśli ulica zaprojektowana jest tak, że bez problemu można jechać dwukrotnie szybciej, a ograniczenia nie są egzekwowane? Przejście, zarówno ze światłami jak i bez nich, powinno dawać pieszemu możliwość bezpiecznego przedostatnia się na drugą stronę ulicy, a przy takim zaprojektowaniu jest dla wielu nic nie znaczącym malunkiem na jezdni. I nic nie powstrzymuje niestety niektórych przed wyprzedzaniem czy jazdą z autostradowymi prędkościami na takich przejściach. I z tego biorą się wypadki.

# tralalala

14.11.2015 17:22

Drogie Słoiki! Przypominam, że sprowadziliście się do miasta. Ciszę mieliście na wsi, więc jeśli się nie podoba to proszę wracać, ewentualnie wyjazd do Londynu czy innego europejskiego miasta, tam z pewnością doznacie spokoju.

# szamacz

15.11.2015 20:00

identyczna sytuacja jest po drugiej stronie S8, przy skrzyżowaniu dywizjon 303 z lazurową

REKLAMA

# zjelonek

15.11.2015 22:47

#tralalala napisał(a) 14.11.2015 17:22
Drogie Słoiki! Przypominam, że sprowadziliście się do miasta. Ciszę mieliście na wsi, więc jeśli się nie podoba to proszę wracać, ewentualnie wyjazd do Londynu czy innego europejskiego miasta, tam z pewnością doznacie spokoju.
Oslo też jest w Europie , a nasza Warszawa zmierza niestety w kierunku Kuala Lampur. A co do słoików - to raczej własnie słojom pasuje hałas , ruch i wieczne korki, kojarzą to z awansem społecznym i odmianą od ciszy i nudy .

# Mieszkam przy S8

16.11.2015 09:31

Tu brakuje przede wszystkim dwóch, oddzielnych jezdni Lazurowej, która MUSI zostać poszerzona pomiędzy Rondem RWE a S8. Absolutnie nie należy tutaj wsłuchiwać się w żadne tam głosy protestu i temu podobne. Przebudowywać, poszerzać i nie oglądać się na krzykaczy.
Co do pieszych, to ja, przechodząc przez tą zebrę, najzwyczajniej EGZEKWUJĘ swoje pierwszeństwo, podczas gdy cała stada niemot potrafią stać kilka minut bez postawienia nogi na jezdni.
Jako pieszy mam pierwszeństwo, więc WCHODZĘ na jezdnię i chamów zmuszam do hamowania. Jak mnie któryś potrąci, straci prawko a ja go zwindukuję z OC. Dwa lata temu w zimę, jeden rozpędzony burak nie hamował kiedy ja już wszedłem na jezdnię, myśląc najwyraźniej, że się przestraszę i odskoczę mu z drogi, ale ja nie odskoczyłem, burak wpadł w poślizg i wylądował w rowie przy drzewach. Samochód rozbił i laweciarz musiał go wyciągać liną z tego rowu. Tak wychowałem buraka!

# Wącierz

17.11.2015 00:19

Do "#Mieszkam przy S8" - fajna legenda, tyle że niezbyt prawdziwa. Jeżeli tak było, podaj numer rejestracyjny burakowozu i pokaż zdjęcia. Jeżeli zaś chodzi o pierwszeństwo to, oczywiście, masz pełną rację. Popieram takie postępowanie.

REKLAMA

# Zeze

17.11.2015 00:21

#maciek - i co, zamurowało Cię?

# lideksynubeka

17.11.2015 17:11

A ja na tym skrzyżowaniu zaobserwowałem ciekawe socjologicznie zjawisko;owoż,w godzinach szczytu stoi i czeka na wyjazd z Narwiku kolejka pojazdów. Na Lazurowej też czasami tworzy się korek(częściej w kierunku S8 niż w kierunku Górczewskiej).Mimo to elektorat PO pcha się pojazdami mechanicznymi na zapchane skrzyżowanie,zamiast odczekać parę sekund przed skrzyżowaniem.No i blokują uniemożliwiając wyjazd tym z Narwiku.
Dlaczego elektorat PO? Bo jakby pomyśleli trochę.........

# zjelonek

18.11.2015 09:51

#Mieszkam przy S8 napisał(a) 16.11.2015 09:31
ja, przechodząc przez tą zebrę, najzwyczajniej EGZEKWUJĘ swoje pierwszeństwo, podczas gdy cała stada niemot potrafią stać kilka minut bez postawienia nogi na jezdni.
Jako pieszy mam pierwszeństwo, więc WCHODZĘ na jezdnię ...
Gratuluję zdecydowania , niestety nadal w Polsce pieszy ma pierwszeństwo dopiero jak wejdzie na jezdnię - a jak zginie to znaczy że "wtargnął"
Obawiam się więc że przy takim działaniu przeniesiesz się bliżej S7 , gdy ją zbudują przy Cmentarzu Północnym...

REKLAMA

# Etam

20.11.2015 14:16

Skrzyżowanie Lazurowej z ulicami: Narwik, "S8" i Dywizjonu 303 to istny trójkąt Bermudzki, albo Bemowski. Dodatkowo mała uliczka w kierunku Blizne, obok przystanku "Fort Blizne" również co rano jest gęsto oblegana. Światła nad trasą nie radzą sobie z rozładowaniem ruchu, przez co w godzinach porannych ulica Lazurowa stoi w stronę WATu, a po południu samochody zatrzymują się jeszcze na trasie, aby zjechać w Lazurową - co stwarza nie małe zagrożenie. Podobnie jak wyjazd z ulicy Narwik, tak z Dywizjonu 303 trwa często 15 minut. W okolicy powstają kolejne bloki, więc będzie tylko gorzej...

# Etam

20.11.2015 14:23

#Etam napisał(a) 20.11.2015 14:16
Światła nad trasą nie radzą sobie z rozładowaniem ruchu, przez co w godzinach porannych ulica Lazurowa stoi w stronę WATu

Pomyłka - Stoi od strony WATu do S8.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA