REKLAMA
Po wielu miesiącach dyskusji i sporów jest decyzja w sprawie ulicy Młynarskiej. Poszerzenia i wydzielenia torowiska domagał się od dawna zarząd Tramwajów Warszawskich. Tak właśnie się stanie. Został już nawet wyłoniony wykonawca prac.
Ledwo ukończono budowę pierwszej linii metra, a mieszkańcy już dopytują się o drugą nitkę. Już wiemy, że prace nad II linią zaczną się od centralnej części.
- Już kilka lat wspólnie z mieszkańcami walczymy o założenie świateł na skrzyżowaniu Człuchowskiej i Raginisa. Jeszcze za poprzednich rządów dzielnica obiecała nam, że sprawą się zajmie i sygnalizacja zostanie zrobiona.
O nowej zastępczej linii autobusowej na Boernerowie pisaliśmy w ostatnim wydaniu "Echa". Po ciężkiej walce dzielnicy z Zarządem Transportu Miejskiego udało się załatwić połączenie osiedla z resztą Bemowa.
Podczas czatu z burmistrzem Bemowa padło kilka interesujących pytań. Między innymi dotyczących usprawnienia komunikacji na osiedlu Górce.
Czy wiesz, że aby ograniczyć wypadki na najbardziej niebezpiecznych bemowskich skrzyżowaniach w maju drogowcy wezwali bioenergoterapeutę?
- Niebawem mają się rozpocząć prace na torowisku prowadzącym do Dworca Gdańskiego. W podpisanej umowie nie ma nawet słowa o budowie stacji kolejowych przy Forcie Wola, Wola Parku oraz przy Powązkowskiej. Wcześniej takie plany były - alarmują urzędnicy dzielnicy Bemowo.
Udało się! Po wielu miesiącach starań mieszkańcy Boernerowa dostaną komunikację zastępczą. Pisma kierowane przez nich i urząd dzielnicy do ZTM odniosły skutek. Zarząd Transportu Miejskiego jest właśnie w trakcie wyznaczania trasy autobusu zastępczego.
- Remontują nam dwie osiedlowe uliczki: Dostępną i Thommego. Niestety przez te remonty mieszkańcy osiedla mają bardzo utrudniony dojazd do domu.
Odkąd plac Wilsona przestał być ostatnią stacją metra, parking na Marymoncie pęka w szwach. Codziennie wisi na nim wielka płachta informująca o braku miejsc. Czy zbudowano za mały park&ride?
Pomimo wydania decyzji lokalizacyjnej w sprawie zwężenia na Powstańców Śląskich przy Szczotkarskiej, w dalszym ciągu niewiele się dzieje. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych obiecywał, że sprawą zajmie się jak najszybciej. Tymczasem cisza - czy przed burzą?
Już wkrótce zostaną uruchomione końcowe stacje I linii metra. W związku z tym Zarząd Transportu Miejskiego planuje wprowadzić wiele zmian w komunikacji. Założono, że odbędą się one przy współudziale pasażerów. ZTM i "Echo" nagradzają tych, którzy chcą zabrać głos.
Bemowo.
Jeszcze latem została wydana decyzja lokalizacyjna dla działki, która jest przeszkodą do poszerzenia wąskiego gardła na Powstańców Śląskich. Niebawem gotowe będzie pozwolenie na budowę.
- Na skrzyżowaniu ulic Powstańców Śląskich i Konarskiego są fatalnie ustawione światła dla pieszych. Działają one w sposób, który uniemożliwia przejście całej szerokości ulicy podczas jednego cyklu świateł.
- Mieszkam na Bemowie i z rozpaczą zauważam, że od początku września wyjazd stąd w sytuacji zwężenia na Al. Prymasa 1000-lecia i Powązkowskiej, zamknięcia Księcia Janusza i trwających robót w związku z budową trasy S8 jest absolutnym dramatem. Najgorzej jest rano wzdłuż ulicy Radiowej, szczególnie w okolicach skrzyżowania z Wrocławską - skarży się Czytelnik "Echa".
- Denerwuje mnie skręt w lewo z Wolskiej w Prymasa Tysiąclecia w kierunku Górczewskiej. Zielone światło powinno trwać dłużej. Wolską w kierunku Bemowa, nawet w godzinach szczytu (po południu) nie jedzie tyle samochodów, żeby skrócenie fazy powodowało korki - pisze Czytelnik "Echa".
W związku z budową trasy S8 na Bemowie zapanował chaos. Liczne objazdy, zamykane ulice i zawieszenie komunikacji miejskiej, to główne problemy mieszkańców. Sęk w tym, że o ludzi i ich wygodę nie zadbano należycie.
Budowa pierwszej linii metra ma się ku końcowi. Już niedługo do węzła Młociny mają dojechać pierwsze pociągi. Tymczasem Metro Warszawskie ma kłopoty ze znalezieniem maszynistów.
Objazd ma zniknąć do 26 września.
LINKI SPONSOROWANE