REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Kładka na Pragę już pewna. Powstanie mimo dziury budżetowej
REKLAMA

źródło: UM Warszawa


Kładka na Pragę już pewna. Powstanie mimo dziury budżetowej

Warszawski samorząd zapłaci 121 mln zł za pieszy most łączący bulwary z Wybrzeżem Szczecińskim. Tymczasem planowana na przyszły rok dziura budżetowa to 1,7 mld zł.

REKLAMA

Zatłoczone mosty w Warszawie. Następny będzie dla pieszych
Zatłoczone mosty w Warszawie. Następny będzie dla pieszych Poszerzony w latach 2013-2015 do dziesięciu pasów most w ciągu trasy S8 pozostaje najbardziej zatłoczony w Warszawie. Zgodnie z przewidywaniami nowy most Anny Jagiellonki nieco odciążył Siekierkowski.
czytaj
We wtorek 23 listopada prezydent Rafał Trzaskowski podpisał z firmą Budimex wartą 121 mln zł umowę na budowę kładki na Pragę. Samorząd poniesie wydatek, mimo pogarszającej się sytuacji finansowej. Z opublikowanego projektu przyszłorocznego budżetu wynika, że warszawski ratusz nie zamierza dokonywać cięć a dziura budżetowa będzie łatana przy pomocy kredytu.



REKLAMA

Most pieszy na Pragę

Oznacza to w praktyce, że kładka na Pragę powstanie za pożyczone pieniądze a warszawiacy będą spłacać budowę przez kilkadziesiąt - prawdopodobnie około trzydziestu - lat. Przeprawa jest niezgodnie z prawdą reklamowana jako pierwszy w mieście most tylko dla pieszych i rowerzystów. W rzeczywistości będzie drugim, po kładce Żerańskiej zbudowanej w 2016 roku nad portem Żerańskim na bazie nieczynnej instalacji do odpopielania.

Projekt kładki na Pragę przygotowała za 6,6 mln zł pracownia Schuessler-Plan Inżynierzy, która została wybrana w konkursie architektonicznym. Jednopoziomowy most będzie wspierać się na siedmiu podporach z żelbetu. Na lewym brzegu, przed ostatnim filarem, przeprawa będzie się poszerzać, a następnie rozdzieli na dwie rampy, które zostaną przerzucone nad bulwarami na wysokości chodnika Wybrzeża Kościuszkowskiego. Most zostanie wykonany ze stali pokrytej farbą imitującą barwę blachy kortenowskiej.



REKLAMA

"Czarny PR dla rowerzystów"

Kładka przez Wisłę będzie mieć 452 metry długości oraz szerokość wahającą się od niespełna siedmiu do ponad szesnastu metrów. Na moście nie będzie wydzielonej drogi rowerowej, więc przejeżdżający rowerzyści będą musieli liczyć na to, że piesi ustąpią im miejsca.

Co ciekawe, budowę mostu rowerowego z Pragi na bulwary krytykowali nawet aktywiści ze stowarzyszenia Miasto Jest Nasze. Ich zdaniem wydawanie ogromnych pieniędzy na kładkę "znikąd donikąd" jest czarnym PR-rem dla rowerzystów i ośmieszyło całą ideę inwestowania w drogi dla jednośladów.

(dg)


REKLAMA
  • Poleć
  • Polub Tu Stolica
  • Udostępnij





23.11.2021 18:02 #Marian
Głosujcie dalej na pełowskich złodziei.
23.11.2021 23:15 #Elzar
Jestem przeciwnikiem tej inwestycji. Po pierwsze, ma ona mizerną funkcję i jej rozmiar w tym wypadku jest wadą a nie zaletą, bo małej ilości ludzi będzie się chciało tak łazić. Po drugie brak wydzielonego ciągu komunikacyjnego dla rowerów będzie powodował niebezpieczne sytuacje i wspomnicie moje słowo - w ciągu 2 lat będą wymalowane pasy rozdzielające ścieżkę rowerową. Po trzecie, nie ma kasy - w mieście gdzie w dzielnicach typu Białołęka czy Wawer jest sporo ulic szutrowych, bez kanalizacji (nie mówiąc o komunikacji) to jest inwestycja, obok muzeum sztuki nowoczesnej, zupełnie przeszacowana jeśli chodzi o potrzeby Warszawiaków. Jeśli miasto nie potrafi zapewnić sensownej infrastruktury pierwszej potrzeby, jeśli wypadają ważne arterie jak TOG czy trasa N-S a setki innych inwestycji są opóźnione o całe lata a my bierzemy się za mos pieszy to coś jest nie halo.

PS. Fajny most pieszy to jest np: w Gironie w Hiszpanii, ma ze 30 metrów i łączy miejsca gdzie zawsze są tony ludzi (Pont de les Peixateries Velles). A ten, tu to megalomania Trzaskowskiego.
24.11.2021 08:38 #Zygmunt
Rafał, dziękuję Ci za piękne, darmowe połączenie mojej inwestycji z centrum miasta.
Nasze interesy kwitną. Nie przejmuj się, że jakieś tam tematy obwodnic czy remontów stoją w miejscu.
Jakby co, załatwię Ci fuchę u mnie.
24.11.2021 12:18 #Kiciuś
Po co nam lotnisko jak jest w Berlinie, po nam Polska jak jest Unia, po co nam Przekop, po nam własna waluta, po co nam własna kultura i dziedzictwo, dlaczego jeszcze istniejmy, a nie przyłączyli nas do Niemiec ?
24.11.2021 17:29 #Rower
Ta kładka potrzebna Jak Dziura w Moście !

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

REKLAMA

więcej



REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA