REKLAMA

Puls Warszawy

inwestycje »

 

Dworzec Gdański: rozbudowa musi poczekać

  27 listopada 2018

alt='Dworzec Gdański: rozbudowa musi poczekać'
źródło: Wikimedia Commons / Adrian Grycuk

Skoro nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Kolejarzom zabrakło ponad 90 mln zł.

REKLAMA

Choć Dworzec Gdański to dziś jeden z największych węzłów przesiadkowych w Warszawie, jego kolejowa część pozostaje wielką prowizorką. Nie tylko brakuje poczekalni z prawdziwego zdarzenia, ale też wygodnego wyjścia z peronów w kierunku Arkadii i bezpośredniego przejścia do nowych bloków na Żoliborzu. PKP Polskie Linie Kolejowe od dawna zapowiadają rozbudowę obiektu, ale mają problemy ze znalezieniem firmy, która podjęłaby się zadania.

Ceny rosną

Gdy kolejarze ogłosili przetarg po raz pierwszy, nie zgłosił się nikt. Za drugim razem swoje usługi zaproponowało konsorcjum firm Intop, Serso i WPM Mosty, ale cena okazała się zaporowa: 169 mln zł wobec niespełna 78 mln zł, które chciały wydać PKP PLK. To kolejna w Warszawie inwestycja, która nie może ruszyć z powodu radykalnego wzrostu cen na rynku budowlanym.

Zapraszamy na zakupy

Co się zmieni?

Przebudowa ma dostosować Dworzec Gdański do rosnącej liczby pasażerów i przygotować stację na przejęcie ruchu z przeznaczonej do remontu linii średnicowej. W planach jest m.in. przejście podziemne na końcu peronów od strony Arkadii oraz kładki łączące perony z ulicami Felińskiego i Kłopot oraz wiaduktem Andersa. Dodane zostaną także schody ruchome, zadaszenia peronów i system informacji pasażerskiej.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA