REKLAMA
Al. "Solidarności" i Górczewska pozostaną barierą dla pieszych przynajmniej do roku 2017.
Okazuje się, że w mieście stołecznym latarnie stojące wzdłuż głównych ulic dają słabe światło nie dlatego, że są stare, lecz po prostu... brudne. Klosze lamp są aż czarne od kurzu, brudu i zaschniętych owadów, które przez szczeliny dostają się do śmiertelnej pułapki i padają w oprawie oświetleniowej.
Skrzyżowanie Nowolipia i Żelaznej - to miejsce zna każdy, kto choć raz był w okolicy szpitala św. Zofii. Nie należy do najbezpieczniejszych i to wcale nie ze względu na prędkość, z jaką się tam jeździ. Bardziej przeszkadza słaba widoczność.
Podobno w średniowiecznej Warszawie podczas ulewy jeździec utonął razem z koniem. Wizyta na ul. Ordona pozwala stwierdzić, że daleko od tamtych pięknych czasów nie zaszliśmy.
Leszno to kawał warszawskiej historii. Po ostatniej wojnie i wybudowaniu w latach czterdziestych Trasy W-Z pozostał z niej tylko mały kawałeczek między al. Solidarności a Młynarską. I ten kawałeczek w tym roku uzyska nową nawierzchnię.
Warszawa to bogate miasto, a podatnik warszawski to zamożny jaśniepan! Dlatego po wolskiej stronie alei Jana Pawła II latarnie oświetlają zarówno jezdnię arterii, jak i przylegający do niej trawnik. - Tu powstanie ścieżka rowerowa - bronią się urzędnicy.
Ulica Karlińskiego na Odolanach to obraz nędzy i rozpaczy. Wertepy, błoto, spod którego wystają resztki kocich łbów. Można skręcić nogę. To się zmieni - deweloper zbuduje fragment tej ulicy. Z kolei pobliska Wschowska, która także staje się ulicą nowych apartamentowców, póki co zachowa przedwojenny bruk.
Do planu miejskich remontów wiadukt przy Towarowej jest wpisany od 2002 r. Termin przebudowy ciągle jednak jest przesuwany. W tym roku remontowana ma być sama Towarowa. Charakterystycznie dla miejskich inwestycji: nie w tym samym terminie co wiadukt.
Bardzo dobra wiadomość dla Muranowa. Radni przywrócili przedwojenną nazwę ulicy Błońskiej. Tabliczki nazewnicze Miejskiego Systemu Informacji zawisną na wschodnim zjeździe z alei Jana Pawła II do ronda Jonasza Kofty przy centrum handlowym Arkadia.
Zarząd Dróg Miejskich przeprowadza wielką wymianę tablic z nazwami ulic. Nanoszone są poprawki w miejscu błędnych nazw, uzupełniane są także ulice teoretycznie nieistniejące - przywrócono m.in. ul. Bodzanty, Moczydło, Sosnową czy Hubalczyków.
Tramwaje Warszawskie przedstawiły ostateczny wariant przebudowy ulicy Obozowej: z lewoskrętami na dwóch z trzech skrzyżowań i likwidacją przystanku przy Magistrackiej. Mieszkańcy go nie akceptują. Po głosowaniu wysłali protest do prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz. Podczas spotkania kończącego konsultacje społeczne brakowało już tylko rękoczynów.
Bardzo burzliwe okazały się konsultacje dotyczące projektu przebudowy Obozowej. Jeden pas ulicy z drogą rowerową i rondem, czy dwupasmówka i światła? Odpowiedź 3 grudnia.
Jedne z najważniejszych ulic centrum i Woli zostały otwarte po remoncie, wymuszonym budową II linii metra. Świętokrzyska i Prosta są już przejezdne.
Ulica Prosta, zamknięta na czas budowy wolskiego odcinka II linii metra, już wkrótce zostanie otwarta.
Czy wiadukt kolejowy nad ulicą Kasprzaka zagraża bezpieczeństwu ludzi? - Codziennie prowadzę amatorski monitoring i widzę kolejne kilogramy świeżych odszczepień betonu - alarmuje nasz czytelnik.
Już od dwunastu lat wiadukt nad torami kolejowymi przy ulicy Towarowej znajduje się na liście obiektów wymagających pilnej naprawy, przygotowanej przez Zarząd Dróg Miejskich i Instytut Badawczy Dróg i Mostów.
Droga rowerowa na Górczewskiej, biegnąca wiaduktem nad torami kolejowymi, była pierwotnie czerwona. Moda jednak szybko się zmienia.
Trwa poszerzanie jezdni na Prostej do czterech pasów ruchu. Tymczasem pojawia się coraz więcej głosów mówiących, że to inwestycja sprzeczna z polityką transportową miasta i zdrowym rozsądkiem.
Stowarzyszenie Zielone Mazowsze złożyło do budżetu partycypacyjnego projekt kontrapasów rowerowych na dwóch wolskich ulicach, które ułatwiłyby rowerzystom drogę z Woli do Śródmieścia.
Tramwaje Warszawskie przygotowały projekt tegorocznej modernizacji linii tramwajowej wzdłuż ul. Obozowej na odcinku od Księcia Janusza do Płockiej. - Jest niespójny, niekorzystny dla mieszkańców i zagraża bezpieczeństwu w ruchu drogowym - twierdzi Marek Bojanowicz, radny dzielnicy.
LINKI SPONSOROWANE