REKLAMA

Wola

drogi »

 

Festiwal absurdu na Woli. "Zwężenie Górczewskiej to oksymoron"

  14 czerwca 2018

alt='Festiwal absurdu na Woli. "Zwężenie Górczewskiej to oksymoron"'
Tak wygląda dziś środkowy odcinek Górczewskiej. Wciąż nie wiemy, ile pasów ruchu będzie tu za rok, gdy ruszy metro.
źródło: metro.waw.pl

Konsultacje już były, ale dyskusja trwa. Wolscy samorządowcy wciąż spierają się o przyszłość jednej z głównych ulic dzielnicy.

REKLAMA

Trwająca budowa stacji metra Młynów i Księcia Janusza to dopiero początek wieloletniej przebudowy Górczewskiej. Do 2023 roku powstaną pod nią (lub tuż obok) jeszcze trzy przystanki podziemnej kolei: przy Wola Parku, Powstańców Śląskich i Lazurowej. Decyzja o tym, jak jedna z najważniejszych ulic Woli i Bemowa będzie wyglądać w przyszłości, powinna zapaść w najbliższych miesiącach.

Przepustowość musi być

Mieszkam przy Górczewskiej od 27 lat i widzę, że jest niesamowicie zakorkowana od zawsze - mówiła radna Blanka Zienkiewicz. - Pomimo wybudowania metra, zwężanie lub ograniczanie w inny sposób przepustowości infrastruktury transportowej Górczewskiej jest niedopuszczalne - czytamy w stanowisku, przyjętym 12 czerwca przez radę dzielnicy. - Jednocześnie zdecydowanie popieramy opracowanie i realizację koncepcji, której celem jest poprawa estetyki, funkcjonalności oraz zwiększenie przepustowości infrastruktury transportowej Górczewskiej, ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji miejskiej, ścieżek rowerowych oraz ciągów pieszych.

Choć w pierwszej części stanowiska jest mowa o transporcie zbiorowym i rowerach, dalej skupia się ono na problemach kierowców. Jednym z argumentów jest szybki rozwój gminy Stare Babice, znajdującej się zaraz za Górcami. Jak piszą wolscy radni, generuje ona coraz większe strumienie pojazdów przejeżdżających do centrum Warszawy przez Bemowo i Wolę.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Skubida kontra PO-PiS

- W tym stanowisku zachęcacie do wjeżdżania do Warszawy autami, żeby ludzie nie przesiadali się do metra, tramwajów, autobusów i produkowali smog - krytykowała radna Aneta Skubida. - To tak, jakby ktoś przychodził do domu osoby niepalącej i palił tam papierosy. Przecież metro budujemy właśnie po to, by mieszkańcy np. Starych Babic przesiadali się do niego na parkingach P+R na skraju Warszawy.

Skubida, biorąca udział w prawyborach prezydenckich stowarzyszenia Miasto Jest Nasze, jako jedyna zagłosowała przeciwko stanowisku. Radni PO i PiS poparli je murem, ale obok tradycyjnych argumentów o płynności ruchu padały dość dziwne opinie.

- Mieszkam przy Górczewskiej od 27 lat i widzę, że jest niesamowicie zakorkowana od zawsze - mówiła radna Blanka Zienkiewicz. - Ciężko znaleźć argument przeciwko przepustowości ulicy, bo to brzmi jak jakiś oksymoron.

Trudno zrozumieć, co miała na myśli, wszak oksymoron to oczywiście zestawienie wyrazów o przeciwstawnych znaczeniach. Zaskakujących wypowiedzi było więcej.

- Jestem za poszerzeniem Górczewskiej - przyznał radny Jan Nowak. - Znając przebiegłość zarządów dróg w tym mieście, łatwo powiedzieć, że może powstać teoria, że oto możemy zwęzić jezdnie, ale jeżeli postawimy nakaz jazdy 200 km/h, to przepustowość nawet się zwiększy. Proszę się nie śmiać. Ja nie takie paranoje w tym mieście już widziałem.

REKLAMA

Kilka faktów

Przypomnijmy: w warszawskim ratuszu powstały dwie koncepcje nowej Górczewskiej na odcinku od Młynarskiej do Klemensiewicza. Pierwsza z nich zakłada ujednolicenie szerokości jezdni do dwóch pasów w każdym kierunku (z zatokami autobusowymi). Powstałyby także miejsca parkingowe, dwie drogi rowerowe i dodatkowe miejsca dla pieszych oraz "miejsca reprezentacyjne", m.in. przy Płockiej, obok parku Ulricha i na wysokości bemowskiego ratusza. Odzyskane dzięki zwężeniu jezdni miejsce zostałoby przeznaczone głównie na zieleń.

W drugim wariancie Górczewska miałaby trzy pasy w kierunku centrum (w tym buspas) i dwa w stronę granicy miasta. To właśnie od wybranej szerokości jezdni będzie w największej mierze zależeć, ile miejsc parkingowych i drzew uda się zmieścić przy ulicy.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (7)

# cave

14.06.2018 11:12

Nie wiem, jak Pani Aneta Skubida wytrzymuje w jednym pomieszczeniu z tymi wszystkimi durniami, ale trudno nie docenić jej uporu. W tej i wielu innych kwestiach. Mój głos w najbliższych wyborach na pewno ma.

# bemowiak

14.06.2018 13:26

"- Jestem za poszerzeniem Górczewskiej - przyznał radny Jan Nowak. - Znając przebiegłość zarządów dróg w tym mieście, łatwo powiedzieć, że może powstać teoria, że oto możemy zwęzić jezdnie, ale jeżeli postawimy nakaz jazdy 200 km/h, to przepustowość nawet się zwiększy. Proszę się nie śmiać. Ja nie takie paranoje w tym mieście już widziałem."
Idiota. Serio. Na logikę zdrowego rozumu- im mniejsza prędkość samochodów, tym odległości między nimi są mniejsze co z kolei równa się większej ilości samochodów na danej powierzchni i z tego znowu wynika większa "święta" przepustowość. Kto go wybrał? Przecież ci pseudo radni Woli (tak, tak Woli- co ich obchodzi Bemowo i jeszcze lepiej Babice. Może jeszcze niech o Leszno zadbają), powinni przejść jakieś testy na iloraz inteligencji. Jeśli np. IQ<100 to nie mogą piastować stanowiska radnego i przynosić wstydu dzielnicy Wola. Już raz się popisali- jak to drzewa przeszkadzają w jeździe samochodem bo liście, bo światło słoneczne migocze itd. Szkoda tych bzdur dokładnie przytaczać.

# DDD

14.06.2018 13:55

#bemowiak napisał(a) 14.06.2018 13:26
Idiota. Serio. Na logikę zdrowego rozumu- im mniejsza prędkość samochodów, tym odległości między nimi są mniejsze co z kolei równa się większej ilości samochodów na danej powierzchni i z tego znowu wynika większa "święta" przepustowość.

Kolega niech się lepiej na logikę nie powołuje... Przepustowość drogi nie jest od tego, żeby więcej samochodów na niej stało, tylko więcej nią przejechało. W ciągu godziny więcej samochodów przejdzie przez dany punkt z prędkością 30 km/h czy 60 km/h?

REKLAMA

# wawiak

14.06.2018 20:32

#DDD napisał(a) 14.06.2018 13:55
Kolega niech się lepiej na logikę nie powołuje... Przepustowość drogi nie jest od tego, żeby więcej samochodów na niej stało, tylko więcej nią przejechało. W ciągu godziny więcej samochodów przejdzie przez dany punkt z prędkością 30 km/h czy 60 km/h?

Jan Nowak?

# Zaafuun

15.06.2018 09:45

Tylko i wylaxznie po 3 pasy w kazda strone z tym ze 1 pas to buspass a 2 psy dla osobowek. Nie wiem co pije/pali/uzywa Pani radna ale jej szkodzi to jest pewne. Juz raz miala pomysl bu Górczewska i Wolska zrobic jednokierunkowe. Boże chroń nas przed takimi ludźmi

# Ość

18.06.2018 01:00

Zwiększanie przepustowości dla osobówek nie ma sensu... kiedy ludzie to wreszcie zrozumieją? Sytuacja komunikacyjna poprawi się tylko wtedy kiedy ulicami będzie jeździć mniej samochodów. Proponuję prosty eksperyment (w Stanach się nie powiódł ale może my jeszcze nie jesteśmy tak durni...), w jakiś wybrany dzień zabronić samotnego jeżdżenia samochodem = możesz jechać ale tylko pod warunkiem że masz min. 2 pasażerów na pokładzie. Zagadka: o ile aut mniej byłoby na ulicach? Czy komfort podróżujących faktycznie zostałby obniżony?

REKLAMA

 Amanda231

22.06.2018 19:38

Komfort komfortem, ale mam nadzieję, że ktoś wziął pod uwagę bezpieczeństwo pieszych. Już się boję wchodzić na statystki (ale może warto, żeby się na drugi raz zastanowić, zanim zostawi się auto przy pasach: http://10m.waw.pl/ ile osób ginie z... no właśnie z czego? Nieuwagi?
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy