REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Dlaczego likwidują tunel na Kasprzaka? Tramwajarze odpowiadają
REKLAMA

źródło: TW


Dlaczego likwidują tunel na Kasprzaka? Tramwajarze odpowiadają

Za dwa lata kierowcy stracą możliwość bezkolizyjnego przejazdu pod skrzyżowaniem z Redutową. W miejscu tunelu powstanie przystanek tramwajowy.

REKLAMA

Tramwaje Warszawskie otrzymały już niemal wszystkie pozwolenia na budowę linii tramwajowej na Kasprzaka, mającej przyspieszyć dojazd do ronda Daszyńskiego z Odolan i Jelonek. Prace mają zakończyć się w 2023 roku.



REKLAMA

Tunel Kasprzaka do likwidacji

Przy okazji budowy linii na Kasprzaka czeka nas mała rewolucja na Reducie Wolskiej. Torowisko przejdzie pod skrzyżowaniem z Redutową bezkolizyjnie, w miejscu dzisiejszej północnej jezdni Kasprzaka.

Wielu spośród naszych czytelników uważa, że zastąpienie tunelu drogowego przystankiem tramwajowym wynika wyłącznie z ideologii, nakazującej urzędnikom zniechęcać do jazdy samochodem. Dlaczego zdecydowano się na takie rozwiązanie? Czy przystanek tramwajowy w zagłębieniu terenu będzie wygodny dla pasażerów?



REKLAMA

Odpowiada Maciej Dutkiewicz, rzecznik Tramwajów Warszawskich:

Z punktu widzenia zarządzania ruchem drogowym ta zmiana nie wpływa na przepustowość ciągu Wolskiej i Kasprzaka. O tej przepustowości decyduje skrzyżowanie z Sowińskiego, gdzie i tak spotykają się samochody z tych dwóch ulic. Co więcej, przebudowa sprawi, że ruch aut nie będzie się krzyżował z ruchem tramwajów na Redutowej. Tu wpływ tramwaju na ruch samochodów się zmniejszy. Warto dodać, że rozwiązanie drogowe pochodzi z lat sześćdziesiątych, gdy nie znano jeszcze metod zarządzania ruchem drogowym, a które aktywnie dziś wykorzystujemy. Chodzi o algorytmy, systemy GPS wykorzystywane przez tramwaje albo pętle indukcyjne i kamery, które wykrywają auta, tramwaje, rowerzystów i pieszych. Jest to też kwestia wyboru, jaki rodzaj transportu - publiczny czy indywidualny - ma priorytet w dowożeniu warszawiaków do centrum miasta.

Kolejna sprawa to efektywność środków transportu. Linia tramwajowa zapewnia możliwość przejazdu około 15 tys. pasażerów na godzinę. Tymczasem ulica to około 1000 aut na godzinę. Biorąc pod uwagę, że w samochodzie podróżuje średnio 1,3 pasażera, to w ciągu godziny mamy przejazd dla 1300-1500 osób. Takie są wyniki badań, jeśli chodzi o efektywność transportu w Warszawie. Podobnie jest też w innych metropoliach.

Jeśli chodzi o dostępność przystanku, to z tego powodu, że jest tu przejście podziemne i to się nie zmieni, dojście do tramwaju będzie wygodniejsze. Najwięcej pasażerów dochodzi do przystanku z nowych osiedli znajdujących się po południowej stronie. Dziś trzeba zejść po schodach do przejścia podziemnego i wejść znów w górę po schodach. Po przebudowie droga do tramwaju będzie wymagała jedynie schodzenia, jak do stacji metra. Dodatkowo zaplanowaliśmy budowę pochylni i budowę wind na przystanek.


  • Poleć
  • Polub Tu Wola
  • Udostępnij





14.06.2021 13:14 #Marian
Walki ideologicznej ciąg dalszy. Kolejny przykład to guziki przy przejściach na ulicach o znikomym ruchu pieszych. Zostały wyłączone pod pretekstem pandemii i tak zostało.
14.06.2021 14:15 #spieszony
#Marian napisał(a) 14.06.2021 13:14

Walki ideologicznej ciąg dalszy. Kolejny przykład to guziki przy przejściach na ulicach o znikomym ruchu pieszych. Zostały wyłączone pod pretekstem pandemii i tak zostało.
No i dobrze - zamiast guzików dla pieszych powinny być czujniki ruchu samochodów - a zielone powinno być ciągle dla pieszych , dla samochodów po sygnale z czujnika - na tyle wcześnie , żeby przy 50 km/h nie trzeba było zwalniać.
A tłumaczenie tramwajarza o wygodzie pieszych jest bez sensu - z przystanku w kierunku Jelonek nadal trzeba będzie wyjść na górę żeby zejść do przejścia pod Wolską...
14.06.2021 14:28 #lideksynubeka
Przecież komentarz rzecznika w całej rozciągłości potwierdza tezę,że chodzi o ideologiczne zniechęcenie do podróżowania samochodami. Przy okazji też zniechęci do podróżowania komunikacją,bo zamiast normalnie wsiąść do tramwaju,będziemy latać wte i wewte schodami. Ale ratusz będzie mógł dalej pier....o zachęcaniu do podróżowania komunikacją zbiorową. A z indywidualnej to rower. A tu przystanek tramwajowy za schodami. Zonk. Niemniej trolle z MJN zaczną się rozpisywać jak to wspaniale dla inwalidy rozruszać nogi na schodach,a najlepiej jakby pojechał rowerem
14.06.2021 18:45 #Leon
A czy tramwajarze policzyli ile tysięcy mogliby przewieźć w bydlęcych wagonach? Komuniści z MJN byli by przeszczęśliwi. Lenin ciągle żywy.
15.06.2021 02:57 #Christopher
Idiota galas wojewódzki inżynier ruchu odszedł w niebyt a ja cieszyłem się, że miasto troche znormalnieje od nawiedzonego buca, to teraz wyrastają jak grzyby po deszczu kolejni durnie, "specjaliści" od komunikacji. Tramwajarz wąskotorowy specjalista od ruchu samochodowego, a może niedługo usłyszymy rozbuchane chamstwo rowerowe wypowiadające się o zmianach w ruchu drogowym, aby mogli jeszcze bardziej panoszyć się w mieście.
15.06.2021 19:37 #Jdhs
Tak duża inwestycja a tunel nadal będzie niedostępny dla osób z niepełnosprawnych ruchowo?
15.06.2021 19:48 #Matt0
Bardzo dobra inwestycja, komunikacja publiczna i wygoda pieszych na pierwszym miejscu. Tam i tak zawsze było luźno, jechałem tam autem wielokrotnie.
15.06.2021 21:06 #Murena
Co to za bzdety? Rozwiązabie ruchu samochodowego będzie identyczne tylko bez tunelu. Jakiś praktykant to pisał???
17.06.2021 10:47 #Piiq
Ćwoki, to również dojazd od strony Prymasa, niekoniecznie wynika z wjezdzania samochodem do centrum.
Super wyliczenia- linia tramwajowa może przewieźć do 15 tyś osób na godzinę, a w samochodzie średnio 1,3 osoby. Czyli tramwaj jest średnio wypełniony jak pociąg w Indiach, zgodnie z tym po...lonym wywodem.
Na pewno rodzice z wózkami i osoby problemami z poruszanie będą im niezmiernie wdzięczni.
17.06.2021 23:56 #chomik
Ojej, ile krytycznych głosów. W Alejach też zaraz będzie "pięknie". Ale przecież i tak zagłosujecie na Trzaska drugi raz. Żeby tylko ktoś od Kaczora nie został prezydentem.
REKLAMA
19.06.2021 17:56 #gapcio
W centrum Warszawy, gdzie się tylko da wyprowadzają ruch pieszych z chodników poniżej gruntu, bo jest to utrudnienie dla pieszych. Tutaj celowo chcą organizować ruch pieszych kilka metrów pod poziomem gruntu. Te aktywistyczne gorące głowy nie mogą się zdecydować na jeden spójny kierunek. Ale i tam i tu mają stracić kierowcy. To jest nadrzędny cel ...

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%

Najczęściej czytane

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA