REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Trakt Lubelski: ile można czekać?

źródło: ZMID


REKLAMA

Trakt Lubelski: ile można czekać?

Temat przebudowy jednej z głównych ulic dzielnicy ciągnie się już 10 lat. Kolejny etap przed nami, ale końca prac nie widać.

Koncepcja przebudowy Traktu Lubelskiego została przedstawiona dokładnie dziesięć lat temu, w lutym 2007 roku. Potem zaczęły się schody: kryzys finansowy oraz budowa kolektora ściekowego W i inne prace kanalizacyjne, przed rozpoczęciem których nie warto było remontować jezdni. W efekcie na 9700-metrową ulicę składają się odcinki wyremontowane, przeznaczone do remontu i... pozostałe.

- Trakt od Klimontowskiej do Zwoleńskiej został odtworzony po budowie kanalizacji, odcinek od Zwoleńskiej do Borowieckiej jest ujęty w zadaniach Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych, krótki odcinek od Borowieckiej do Fiołków zostanie odtworzony po budowie kanalizacji a na odcinku od Fiołków do Wału Miedzeszyńskiego w lipcu zostało wykonane frezowanie - wylicza radny Rafał Czerwonka. - Odcinek od Płowieckiej do Klimontowskiej to jedyny, odnośnie którego nie ma żadnych planów modernizacyjnych ani remontowych.

Kolejne prace w tym roku

Na lata 2017-2018 zaplanowano przebudowę Traktu od Zwoleńskiej do Borowieckiej. Nawierzchnia jezdni zostanie całkowicie rozebrana na długości 1,8 km i zastąpiona nową jezdnią, szeroką na 7-10,5 metra. Po przebudowie ulica będzie mieć obustronne chodniki, drogę rowerową po stronie zachodniej i zatoki autobusowe. Chodnik i droga rowerowa zostaną przerzucone nad rowem Miedzeszyńskim po kładce, zaś przejścia i przejazdy przez jezdnię zostaną wyposażone w azyle. Przebudowane zostanie także oświetlenie.

ZMID ma przyznane przez Radę Warszawy 18,5 mln zł, ale wciąż brakuje najważniejszego dokumentu, potrzebnego dla każdej inwestycji drogowej: decyzji środowiskowej.

Co dalej?

Na pytania radnego Czerwonki o remont odcinka od Klimontowskiej do Płowieckiej odpowiedział krótko wicedyrektor ZMID Dariusz Mosak. Drogowcy poprosili o przyznanie pieniędzy na przebudowę... i to wszystko, co mogli zrobić. Dopóki Rada Warszawy nie wpisze inwestycji do Wieloletniej Prognozy Finansowej, można o niej zapomnieć.

Według naszych szacunków na przebudowę odcinka Klimontowska-Płowiecka potrzeba ok. 13 mln zł.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Wawer







Ten tekst nie ma jeszcze komentarzy na forum. Twój może być pierwszy...


komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

Jak chcesz autoryzować ten wpis?



nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 




więcej
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
regeneracja wtryskiwaczy warszawa   •   regeneracja wtrysków mazowieckie