REKLAMA

Wawer

Inwestycje

 

Trakt Lubelski: ile można czekać?

  28 lutego 2017

alt='Trakt Lubelski: ile można czekać?'
źródło: ZMID

Temat przebudowy jednej z głównych ulic dzielnicy ciągnie się już 10 lat. Kolejny etap przed nami, ale końca prac nie widać.

REKLAMA

Koncepcja przebudowy Traktu Lubelskiego została przedstawiona dokładnie dziesięć lat temu, w lutym 2007 roku. Potem zaczęły się schody: kryzys finansowy oraz budowa kolektora ściekowego W i inne prace kanalizacyjne, przed rozpoczęciem których nie warto było remontować jezdni. W efekcie na 9700-metrową ulicę składają się odcinki wyremontowane, przeznaczone do remontu i... pozostałe.

- Trakt od Klimontowskiej do Zwoleńskiej został odtworzony po budowie kanalizacji, odcinek od Zwoleńskiej do Borowieckiej jest ujęty w zadaniach Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych, krótki odcinek od Borowieckiej do Fiołków zostanie odtworzony po budowie kanalizacji a na odcinku od Fiołków do Wału Miedzeszyńskiego w lipcu zostało wykonane frezowanie - wylicza radny Rafał Czerwonka. - Odcinek od Płowieckiej do Klimontowskiej to jedyny, odnośnie którego nie ma żadnych planów modernizacyjnych ani remontowych.

Kolejne prace w tym roku

Na lata 2017-2018 zaplanowano przebudowę Traktu od Zwoleńskiej do Borowieckiej. Nawierzchnia jezdni zostanie całkowicie rozebrana na długości 1,8 km i zastąpiona nową jezdnią, szeroką na 7-10,5 metra. Po przebudowie ulica będzie mieć obustronne chodniki, drogę rowerową po stronie zachodniej i zatoki autobusowe. Chodnik i droga rowerowa zostaną przerzucone nad rowem Miedzeszyńskim po kładce, zaś przejścia i przejazdy przez jezdnię zostaną wyposażone w azyle. Przebudowane zostanie także oświetlenie.

ZMID ma przyznane przez Radę Warszawy 18,5 mln zł, ale wciąż brakuje najważniejszego dokumentu, potrzebnego dla każdej inwestycji drogowej: decyzji środowiskowej.

Wstąp do księgarni

Co dalej?

Na pytania radnego Czerwonki o remont odcinka od Klimontowskiej do Płowieckiej odpowiedział krótko wicedyrektor ZMID Dariusz Mosak. Drogowcy poprosili o przyznanie pieniędzy na przebudowę... i to wszystko, co mogli zrobić. Dopóki Rada Warszawy nie wpisze inwestycji do Wieloletniej Prognozy Finansowej, można o niej zapomnieć.

Według naszych szacunków na przebudowę odcinka Klimontowska-Płowiecka potrzeba ok. 13 mln zł.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break