REKLAMA

Bemowo

komunikacja »

 

Powrót linii 506? ZTM: koniec dyskusji

  26 września 2013

alt='Powrót linii 506? ZTM: koniec dyskusji'

- Kiedy wróci 506? To było idealne połączenie Bemowa z Targówkiem - dopytują mieszkańcy. - Chcemy z powrotem tę linię - postulują. Niestety dawne, przyspieszone 506 nie wpisuje się już w obecną strategię komunikacyjną miasta.

REKLAMA

Mieszkańcy Bemowa, a zwłaszcza Jelonek, mają sentyment do dawnych linii, które kursowały jeszcze w czasach, kiedy wcale nie co trzeci warszawiak miał własny samochód.

- Kiedyś były tu pola. Jeździł tylko autobus 106, później 163. W latach 70. ubiegłego stulecia wprowadzili nam linie przyspieszone. Od pętli przy starej Górczewskiej jeździły 406 i 463. Linie przyspieszone to była wtedy spora atrakcja. Potem zaczęto je likwidować. 406 został zastąpiony przez 506 i to było w porządku. Potem ten 406 wrócił na inną trasę. Zawieszono go na jakiś czas, a potem zdecydowano, że już na ulice nie wróci. Natomiast trasę 506 lekko modyfikowano, aż wreszcie zaczął jeździć z Bemowa na Targówek. Lepszego połączenia naszej dzielnicy z Bródnem nie było! Obecnie mamy autobus 112, ale on strasznie się wlecze. Zanim dotrze na Targówek okrąża niemal całe Bielany i Żoliborz. Metro będą jeszcze długo budować. Nie można tego 506 puścić inną trasą? - docieka pan Maciej.

- To na pewno nie byłby wielki wysiłek. Ten autobus jechał prostą trasą - m.in. ulicami Połczyńską i Kasprzaka. Przed rondem Daszyńskiego od dawna stoi płot, a za nim trwa budowa. Nie można puścić tego autobusu trochę inaczej? Na przykład niech jedzie Wolską, a potem przez most Śląsko-Dąbrowski przekraczałby Wisłę. To trochę dłuższa trasa od nominalnej, ale dla bemowiaków mających sprawy na Targówku to i tak lepsze rozwiązanie niż ten powolny 112 - proponuje pan Bartosz.

Kwestia linii 506 dla Zarządu Transportu Miejskiego nie podlega już dyskusji.

- Linia 506 nie została zawieszona, lecz po prostu zlikwidowana w czerwcu 2011 roku, kiedy wprowadzono zmiany w organizacji ruchu związane z budową centralnego odcinka II linii metra. Zgodnie z założeniami zlikwidowana została część linii, które miały długie, podatne na opóźnienia trasy i kursowały rzadko. Zostały one zastąpione liniami krótszymi, ale kursującymi z większą częstotliwością. 506 została zastąpiona liniami: 105 (Śródmieście), 112 (Jelonki - Bródno) i 118 (Bródno - Śródmieście). Obecnie nie ma planów przywrócenia jej kursowania - mówi rzecznik ZTM Igor Krajnow.

- I znowu to samo! Jak likwidowano 406, to mówiono o zawieszeniu linii, która miała wrócić. Z 506 tak samo. Te linie zastępcze nie są pospieszne. Chcemy koniecznie powrotu 506 - żąda pan Marek, mieszkaniec osiedla Przyjaźń, który codziennie jeździł do pracy autobusem 506 na Targówek z przystanku naprzeciwko ratusza Bemowo.

mac

Krótsze, pewniejsze trasy z przesiadkami, czy dłuższe - niekoniecznie punktualne - ale bezpośrednio do celu? Czekamy na opinie na temat zmian w komunikacji miejskiej na Bemowie. Tel. 22 614-58-28, redakcja@gazetaecho.pl

 

REKLAMA

Komentarze (13)

# zjelonek

26.09.2013 12:08

109 też najpierw zlikwidowano " Zgodnie z założeniami zlikwidowana została część linii, które miały długie, podatne na opóźnienia trasy i kursowały rzadko" - co nie jest prawdą , a później przywrócono wraz z "liniami krótszymi, ale kursującymi z większą częstotliwością" - tylko że 109 nawet do metra nie dojeżdrza , do SKM na PKP Śródmiescie też 5 minut trzeba od Centralnego iść. Za to mozna podziwiać w korku po 3 wozy na raz.
Ale nie ma to jak forsować zmiany oparte na błędnym założeniu.
Długie linie , nawet rzadko kursujące sa potrzebne, wygodniej jest dojechać bezpośrednio i za wczesnie być na miejscu bo rozkład nie podpasował niż na przesiadkach czekać i chodzic między przystankami .
506 nie wróci , ale przydałby się autobus na Maczka i przez most Gdański ( tam nie jeżdzi z Jelonek żaden tramwaj ) - może przedłużone 194 ( w drugą stronę zapewniłoby dojazd z Bemowa do SKM na WŁochy , którego brakuje po likwidacji 106 i 384 ) ??

# ts04

26.09.2013 15:52

Znowu temat linii przyspieszonych? To już jest nudne. Do wszystkich osób pytających, narzekających w tekście: dostęp do komunikacji musi być równy, nie można tworzyć linii z miejsca A do B bo ktoś tak chce. Co wtedy z wszystkimi pomiędzy tymi punktami?
Ciekawy jaki jest przypadek pana Marka, 506 nie jeździło przez przystanek na przeciwko bemowskiego ratusza.
#zjelonek
Niestety ale bzdury napisałeś. Długie linie, rzadko kursujące są niepotrzebne ponieważ długo trzeba na nie czekać na przystanku, trafiają na wiele korków co jeszcze bardziej wydłuża czas oczekiwania, wtedy wygoda dojechania bezpośrednio jest moim zdaniem żadna. Za to na przesiadkach teraz mniej się czeka, a chodzenie między przystankami to nie jest wielka tragedia i często można się przesiąść bez przesiadki.
Propozycja w 194 też śmieszna ciekawe skąd weźmiesz autobusy na to...
Większość ludzi nie wie jak to działa zwyczajnie, myśli że autobusy rosną na drzewach i można je sobie wysłać gdzie się chce, tak nie jest, trzeba zabrać gdzieś indziej, a tam też są ludzie...

# do autora artykułu

26.09.2013 22:30

Ktoś piszący powyższy artykuł sonduje ludzi zadając pytanie w niewłaściwy sposób.
Dlatego odpowiedź brzmi:
REAKTYWACJA 506 (lub jak kto woli) DŁUŻSZE NIŻ OBECNE I CZĘSTO KURSUJĄCE LINIE KONIECZNIE PUNKTUALNE BEZ ZBĘDNYCH PRZESIADEK.

REKLAMA

# do ts04

26.09.2013 22:32

Zmień sposób myślenia z "zabrać komu innemu" na ułatwić życie pasażerom.

# Jarząbek

27.09.2013 07:52

Do ts04.
Tylko i wyłącznie można tworzyć linie jeżdżące z punktu A do punku B. Czy chciałbyś żeby line jeździły z punky A do nieznanego punktu X? Co to za brednie.
Zarówno krótie jak i długie linie są konieczne. Nie jest wcale przyjemne, przesiadać się czterokrotnie jadąc z pracy lub wracając. Przy każdej przesiadce traci się kilka minut najczęściej, także wygodniej, aby nawet spóźnił się autobus lub tramwaj a dojechać nim do bliżej określonego czasu. Opóźnienie i tak spowoduje mniejszą stratę czasu i kilka przesiadek.
To mówiełme ja Jarząbek...

# zjelonek

27.09.2013 13:35

ts04 , skad ta uporczywa obrona koncepcji władzy jako jedych słusznych poprzez przytaczanie błędnych założeń ?
A autobusy ZTM ( ja nie ) może wziąść z MZA lub rozpisac przetarg dla prywatnych przwoźników , bo autobusy są - tylko stoja w korkach , na objazdach i czesto nawet w szczycie na pętlach - komunikacja jest po prostu źle zorganizowana i zarządzana.
Co co przesiadek to proponuję zmierzyć czas przesiadki z tramwaju z Jelonek na 129 w kierunku Włoch przy Ciepłowni , albo z 8 na 175 na Pl. Zawiszy
Bardzo wielu ludzi wie jak działa komunikacja , widziała jak działa dobrze zorganizowana komunikacja w innych miastach i za granicą , a ponadto posiada inteligencję i zdolność kratywnego myślenia.

REKLAMA

# obserwator.waw

27.09.2013 15:48

Dużo można by powiedzieć o komentarzach urzędników. Albo o kretyńskim tłumaczeniu o małej frekwencji. Owszem, są w ciągu dnia okresy, gdy "obłożenie" tramwajów i autobusów jest mniejsze.
506 przed zawieszeniem (czy likwidacją) było linią bardzo potrzebną. Korzystałem z niej często w różnych porach dnia i nie zauważyłem małego obłożenia - wręcz przeciwnie.
Może wreszcie urzędnicy uświadomią sobie, że standardem powinno być, że w autobusach nie ma tłoku.
Rano zdarzyło mi się, że musiałem jechać w kierunku centrum - już na przystanku synów pułku nie mogłem się dostać do żadnego tramwaju. W efekcie nie mogłem skorzystać z wizyty u lekarza - specjalisty, na którą czekałem prawie 5 miesięcy.
W okresie wakacji linia 184 obsługiwana była przez krótsze autobusy. Masakra już byłą na Jelonkach. A korzystam z niej codziennie.
Popatrzmy co się dzieje z linią 189.
Nie zawsze z przesiadkami jest krócej, bo rozkłady są nieskoordynowane. Wystarczy popatrzyć na tramwaje. Z reguły jadą wszystkie 3 linie w niewielkich odstępach.
Linia 106 w ostatnim okresie kursowania była bardzo potrzebna. Tyle, że kończyła bieg dość głupio, bo na krańcu Chomiczówka. A wystarczyło ją zostawić i skierować do Gwiaździstej a zlikwidować 121, które obecnie jest pomysłem poronionym, bo obsługiwanym przez najkrótsze autobusy i to często 2 drzwiowe. Więc ludzie którzy nią jeżdżą blokują drzwi i tył jest pusty.
I tak by można długo, chociaż nie wiadomo po co, bo urzędnicy ZTM i tak wiedzą lepiej.
Aczkolwiek trzeba przyznać, że sporo się w komunikacji poprawia. Tyle, że za coraz wyższe opłaty, nie otrzymujemy wcale wyższej jakości usług.

# ts04

28.09.2013 12:09

#do ts04
Tu nie ma czego zmieniać, to prost fakt, że aby przywrócić 506, trzeba osłabić lub zlikwidować inne linie co pogorszy jakość komunikacji ich pasażerom. Czekam na propozycje.
#Jarzębek
Chyba czegoś nie zrozumiałeś, linia z A do B to taka co ma przystanek tylko tam gdzie mieszkasz i gdzie pracujesz, nadal podtrzymujesz swoje zdanie?
Jaki nieznany punkty Y? Co to za brednie dopiero prawdziwe.
Tego nie neguję przecież...
#zjelonek
To nie jest "uporczywa obrona koncepcji władzy jako jedych słusznych poprzez przytaczanie błędnych założeń" tylko pokazywanie bezsensu omawianych propozycji. Jakie niby błędne założenia? Jakby były wolne autobusy to ZTM by je wykorzystał, a przecież nawet ikarusy jeszcze są bo przetarg się opóźnił. Na przetarg dla prywatnych przewoźników nie ma pieniędzy, możesz ufundować.
Jakoś z ankiet wśród pasażerów wynika co innego. Nikt jednak Ci nie broni pracować z ZTM aby ją poprawić.
Nie mam takiego zamiaru, to oczywiste, że nie wszędzie jest idealnie. Jednak tak samo jest oczywiste, że nie wszędzie da się stworzyć linie bezpośrednie.
No to skoro jest tylu ekspertów to dlaczego nie pracują w ZTM?!
Jak dla mnie jest co raz lepiej, w zimie 2010/11 ludzie nie mieścili się np. rano w 10 bo był krótszy tramwaj to w następnych latach już był dłuższy.

# alex

29.09.2013 13:30

Ten temat powraca, bo jest wciąż aktualny. Mimo tego, że od zmian minęło już 2-4 lata mieszkańcy Bemowa nie mogą się do nich przyzwyczaić/ zaakceptować.
Możliwe, że długi czas adaptacji lub jej całkowity brak oznacza, że zmiana była w dłuższej perspektywie czasowej niekorzystna.
Może ZTM popełniło błąd, nowe rozwiązania, trasy, koncepcje komunikacji nie są takie nadzwyczajnie. Może czas już wycofać się z polityki "częste połączenia, na krótkich trasach i tysiąc przesiadek".

REKLAMA

# do ts04

14.10.2013 16:45

Mimo wszystko "ts04" zmień sposób myślenia z "zabrać komu innemu" na ułatwić życie pasażerom, ponieważ reprezentowany przez ciebie sposób myślenia jest skostniały i pamiętający "tamtą" epokę, która niestety tkwi we współczesności.

# zawilec

25.11.2016 15:48

I jeszcze 500 i 520 na Bemowo.

# Emerytka

25.11.2016 16:30

Jelonki nie mają żadnego autobusu do Śródmieścia. Zabraliście 506 i tramwaj 8. Linia 10 nawet nie przekracza granicy śródmieścia. Dlaczego łobuzy nas terroryzujecie?

REKLAMA

# Madi

03.07.2018 16:23

Kiedy zaczynano budowę metra obiecano,że 506 zabrane będzie tylko na czas jej budowy a teraz co nasze głosy sie nie liczą, nagle zabrakło taboru, to śmieszne po prostu.. Masie nas pasażerów za nic nasze zdanie sie nie liczy... Tak samo jest z ulicą Coopera, kiedy otwierano przychodnie obiecano nam autobus dowożący pacjentów, przecież starsi ludzie muszą się bardzo namęczyć żeby dojść do nas od strony Lazurowej czy Górczewskiej, nikt nic z tym nie zrobi? Zostaliśmy zostawieni sami sobie.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break