REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


12.02.2014 13:10 #misiek
Brawo dla radnego! Przynajmniej czasami mam poczucie, że warto wziąć udział w wyborach samorządowych, a pieniądze podatników wypłacane na diety wybranych reprezentantów nie są pieniędzmi wyrzuconymi w błoto. Wracając do meritum nie sposób nie zgodzić się z Panem Wojciechem. Będzie tak jak mówi. Nie jest to pierwszy przypadek, że prognozy jakie przedstawia się projektantom i stanowiące bazę do stworzenia na ich podstawie "wizjonerskich" projektów drogowych nie wytrzymują starcia z rzeczywistością. Widać to najlepiej na przykładzie tego co dzieje się w przypadku ruchu z kierunku Pruszkowa do Centrum na nowo oddanym węźle drogowym w Alejach Jerozolimskich.
12.02.2014 13:44 #miło
Tak tak, a gdzie Pan Tumasz był wcześniej? Trzeba było wszczynać alarm jak przetarg był prowadzony, a nie jak już ruszyła budowa. Po cholerę "chcę sprowokować dyskusję?", po to żeby w wyborach samorządowych powiedzieć wyborcom: "no tak próbowałem, ale przecież GDDKiA powiedziała, że wszystko jest zgodne z prognozami ruchu".

Swoją drogą ciekawe jest to, że akurat na modernizowanym odcinku przyszłej trasy S8 akurat prognozy są niedoszacowane, ale jak się proponuje metro na Zieloną Białołękę, to tam akurat prognozy są aż nadto zawyżone, że tam akurat metro się nie opłaca.
12.02.2014 14:45 #bucksik
Mniemam iz projekt robiono np. 5 lat temu. Nie sądzę iż od tego czasu populacja Białołęki wzrosła 2-3 krotnie. Po za tym mamy Most Północny.
Może być większy tranzyt z S8 to zgoda. Pytanie jest takie, czy można będzie most przejechać w szczycie 100km/h czy 80 lub 50. Czy mówimy tu o takich spowolnieniach, czy też korku jak obecnie.

Panie Tumasz, masz jakieś nowe estymacje populacji to "kawa na ławę". Gdzie i jakie one są.
12.02.2014 21:06 #zBielan
Nie wiem, jakie były początkowe prognozy, ale podobnie nonsensowna wydaje się być decyzja planowanego zamknięcia wyjazdu z ul.Literackiej na trasę AK. Jeżeli nie powstanie alternatywna przebitka do Broniewskiego to os. Piaski zakorkuje się na amen.
12.02.2014 21:21 tarantula01
Założenia przebudowy Trasy AK i toruńskiej wykonywano w latach 2004 - 2006. Wtedy dopiero tworzyłem SISKOM i stawialiśmy pierwsze kroki jako organizacja - dziś bardzo prężna.
W kolejnych latach tylko dostosowywano dokumentację do przepisów, które często się w Polsce zmieniały, w celu dostosowania prawa polskiego do przepisów unijnych. Same założenia do co ludności zamieszkałej we wschodniej Białołęce powstały w drugiej połowie ... 2013 r. na okoliczność forsowania budowy metra na wschodnią Białołękę. Są do dostania w UD Białołęka i Biurze Drogownictwa i Komunikacji m.st. Warszawy. W tym czasie przetarg na Wykonawcę był rozstrzygnięty i praktycznie zaczynała się przebudowa. Jednak dopóki nie jest zakończona, można z pewnością pokusić się o zmianę organizacji ruchu na Trasie AK:
Wniosek do GDDKiA
12.02.2014 21:40 #TRiddle
Zgadzam się, że zatory będą, ale nie raczej dotkną one już bezpośrednio Tarchomina. Problemem będzie też to, że cały tranzyt zostanie wtłoczony do Warszawy. Ponieważ ci wariaci co pędzą ciężarówkami czy to na trasie AK czy na Modlińskiej będą prowokować kolizje to będą częste korki.
12.02.2014 22:36 #NIESTETY
Bardzo ciekawe są pomysły takie jak forsowanie metra czy Kijowskiej (jako połączenia z Kamionkiem i Grochowem!!!!) wg projektu sprzed wieków. Integracja jest prężna istotnie. Po nowemu już nie pcha się tłumów samochodów do miasta.
13.02.2014 20:32 #gosc
Bardzo słuszna teza, niestety tradycyjne Polskie "nie da się" i kolejne miliardy pójdą w błoto. Tu nawet nie trzeba robić prognoz, to jest wiedza z podstawówki, że gdy z 5 pasów zrobi się nagle 3 to będzie korek.
Swoją drogą myślałem, że za mostem będą 4 pasy. To nie jest to żadna przebudowa a jedynie remont, czyli m.in wymiana ekranów... takie same pieprzenie jak szybki tramwaj, który nie ma bezkolizyjnych przejazdów i stopuje go każda sygnalizacja. Czyli kolejny wielki bubel...
Pozostaje tylko wywalić cały ten tranzyt na DK62 i DK50 do A2 na północ albo południe.
14.02.2014 07:42 #lolek
korki? jakie korki? przecież jest prosty sposób na to. wystarczy przesadzić swoje cztery litery z samochodu do komunikacji miejskiej i po sprawie.
po co ma jechać 100 osobówek po jednej osobie w środku, jak wystarczy w to miejsce 1 autobus. no ale jak komuś się z dobrobytu w d... poprzewracało i musi ową wozić samochodem, to potem mamy efekty
14.02.2014 09:59 #Tomek
Niech sobie przejdzie na Marynarską, gdzie - wskutek zabrania kasy na przebudowę 400 m tej ulicy - z 6 pasów robi się jeden. A zaraz dalej na Postępu są światła. Tam dopiero jest korek!
14.02.2014 12:09 #Alfista
P. Wojciechu, popieram zdecydowanie, to jest racjonalny projekt na miarę możliwości. Koszty niewielkie (zamiana pasa awaryjnego na pas ruchu), a korzyść w godzinach szczytu może być bardzo duża. Podejrzewam, że podobny manerw w odwrotnym kierunku trzeba będzie przeprowadzić w ciągu pierwszych kilku lat od oddania trasy do ruchu po przebudowie.
Ps. Warto pamiętać, że w tym miejscu jest monstrualne natężenie ruchu, które będzie nadal wzrastać, bo atrakcyjność trasy będzie coraz większa!
14.02.2014 13:36 #Warszawiak
Tak dokładnie będą korki większe na Moście Grota-Roweckiego podczas jego remontu. Więc może warto uruchomić nową linię autobusową przyśpieszoną całodobową (np. 412) z ulic Ruskowy Bród-Zdziarska-Ostródzka (Białołęka Wschodnia) przez ul. Płochocińską do Mostu Północnego a dalej na Bemowo przez Hutę i Chomiczówkę. Ta linia autobusowa ładnie wkomponowałaby się w trasę linii 112 już jeżdzącej z CH KAROLIN przez Bemowo na Bródno.
14.02.2014 20:50 #gosc
#lolek napisał(a) 14.02.2014 07:42

prosty sposób na to. wystarczy przesadzić swoje cztery litery z samochodu do komunikacji miejskiej i po sprawie.
lolek-bolek tu nie chodzi o ruch lokalny o tranzyt. Jak by to miała być tylko trasa tranzytowa to wystarczyłoby położyć nową nawierzchnię o odciąć wszystkie wjazdy i zjazdy od Marek aż do Konotopy. Poza tym jakby połowa ludzi przesiadła się do komunikacji ta by stanęła 1.go dnia i nie pieprz o dobrobycie jak za komuny....
15.02.2014 08:07 #Zapomniana Strumykowa
Zgadzam sie z Panem Tumaszem, że po mimo rozbudowy trasy korki będą. Natomiast nie do końca uważam, że będą one występowac własnie tam. Moim zdaniem najbardziej newralgicznymi punktami bedą dwa miejsca:
Pierwsze - wjazd na most Grota od Modlińskiej - trzeba bardzo sprytnie rozwiązać sprawę połączenia dwóch nitek - z wiaduktu trasy S8 i z wiaduktu "lokalnego" w połączeniu z wjazdem z Modlińskiej.
Drugie - węzeł Marymoncka - jeśli zostanie tam obecna ilość pasów pod wiaduktami będzie tam wąskie gardło
No i jeszce można dołożyć trzecie miejsce - wjazd na Grota od strony Marymonckiej - niby będzie 5 pasów na moście, ale wszystko zależy od zorganizowania ruchu w tym miejscu. Zwróćcie uwagę, że przed remontem korkowało się przy rozjeździe na dwa wiadukty, chociaż sumarycznie z 4 pasów wjeżdżaliśmy na 5. I co ? Korki były...
To co napisałem nie jest oparte na "naukowej" analizie teoretycznego natężenia ruchu, ale na obserwacjach z życia, przy dotychczasowej organizacji ruchu. Jeśłi powielimy te błedy to 5 pasów na Grocie nic nie zmieni. Dla mieszkańców Trachomina i Nowodworów, ważne będzie, aby zjazd na Wisłostradę w kierunku mostu Północnego nie był ograniczony Buspasem, bo jest on dobry dla cwaniaków, którzy nie przejmując się zakazami suną spokojnie omijając korek. Nie oznacza to, że Buspass mi przeszkadzał.
Temat do przemyślenia - może jakies konstruktywne uwagi?
15.02.2014 09:34 #Ubaw
Ja pierd... Przed remontem Grota nie było korków a po remoncie będą. Poważna dyskusja - "będą korki", "nie pomyśleli", 2004 rok to nie 2014", "apokalipsa". Niezły ubaw. Pani Sadowska bez żadnego pomyślunku przepisuje to co je Tumasz powie. Może zacznie pisać nie tylko na zlecenie Tumasza a o tym co rzeczywiście się dzieje na Białołęce. To nie jest dziennikarstwo.
18.02.2014 08:39 #Gieroj
#miło napisał(a) 12.02.2014 13:44

Tak tak, a gdzie Pan Tumasz był wcześniej? Trzeba było wszczynać alarm jak przetarg był prowadzony, a nie jak już ruszyła budowa. Po cholerę "chcę sprowokować dyskusję?", po to żeby w wyborach samorządowych powiedzieć wyborcom: "no tak próbowałem, ale przecież GDDKiA powiedziała, że wszystko jest zgodne z prognozami ruchu".

Swoją drogą ciekawe jest to, że akurat na modernizowanym odcinku przyszłej trasy S8 akurat prognozy są niedoszacowane, ale jak się proponuje metro na Zieloną Białołękę, to tam akurat prognozy są aż nadto zawyżone, że tam akurat metro się nie opłaca.
Prognozy nie są zawyżone co do Zielonej Białołęki. Poczytaj trochę na ten temat a nie bijesz pianę nie mając jakiej kol wiek wiedzy na ten temat.
20.02.2014 09:55 #wyborca
Panie radny, nie sądzę, aby było tak źle, jak Pan opisuje, choć doceniam starania.
15.03.2014 07:56 tarantula01
#Zapomniana Strumykowa napisał(a) 15.02.2014 08:07

...najbardziej newralgicznymi punktami bedą dwa miejsca:
Pierwsze - wjazd na most Grota od Modlińskiej - trzeba bardzo sprytnie rozwiązać sprawę połączenia dwóch nitek - z wiaduktu trasy S8 i z wiaduktu "lokalnego" w połączeniu z wjazdem z Modlińskiej.
Pisałem do GDDKiA, ale to przykładowe rozwiązanie ma być złe. Innego jednak urzędnicy nie chcą zaprojektować.
#Zapomniana Strumykowa napisał(a) 15.02.2014 08:07

Drugie - węzeł Marymoncka - jeśli zostanie tam obecna ilość pasów pod wiaduktami będzie tam wąskie gardło. (...) wjazd na Grota od strony Marymonckiej - niby będzie 5 pasów na moście, ale wszystko zależy od zorganizowania ruchu w tym miejscu.(...) Dla mieszkańców Trachomina i Nowodworów, ważne będzie, aby zjazd na Wisłostradę w kierunku mostu Północnego nie był ograniczony Buspasem, bo jest on dobry dla cwaniaków, którzy nie przejmując się zakazami suną spokojnie omijając korek. Nie oznacza to, że Buspass mi przeszkadzał.
Tak trasa ma wyglądać po przebudowie

Pozdrawiam
Wojtek Tumasz
12.04.2014 20:23 tarantula01
Najnowsze wieści. Po pierwszym wniosku była cisza i musiałem ponowić wniosek. Otrzymałem następnego dnia odpowiedź z GDDKiA. Była (jak się spodziewałem negatywna) i do GDDKiA posłałem kolejny wniosek. GDDKiA zaproponowała spotkanie.

Pozdrawiam
Wojciech Tumasz
12.04.2014 21:41 #Mirek M.
Panie Wojciechu.
Czy w projekcie mostu przy wjeżdzie od strony Modlińskiej jest przewidziane miejsce na tory tramwajowe?
Chyba nie, bo własnie zauważyłem, że wykonwaca układa docelowo krawężniki jezdni i odtwarza chodniki. Czy nie wydają sie więc bez sensu zbudowane niedawno wiadukt i most tramwajowy nad Kanałem Żerańskim?
Pozdrawiam i proszę o wyjaśnienie tego wątku.
12.04.2014 22:30 tarantula01
Proszę się dobrze trzymać krzesła. Najpierw miasto zamówiło analizę i wybrało taki wariant przebiegu. A potem stwierdziło, że to za drogo i tramwaj pojedzie mniej więcej tak (bo nie będzie się budować Traktu Nadwiślańskiego).

Pozdrawiam
Wojciech Tumasz
13.04.2014 16:16 #Mirek M.
Nie do wiary. Ile musi sie kasy zmarnować, czasu upłynąć, żeby ktoś coś w końcu dobrze zrobił. Dobrze, ze ulica Barei jest na Białołęce. To godne miejsce.
Rozumiem, że wersja "mnej wiecej" wymaga jeszcze opracowań kolejnych wariantów, nowych planów, posiedzeń itp. Za wszytko się należy oczywiście odpowiednie wynagrodzenie.
15.04.2014 08:50 #Wyborca
Da radę podciągnąć to pod niegospodarność?
15.04.2014 20:52 tarantula01
Dziś byłem w GDDKiA i zapoznałem się dokładnie z projektem przebudowy. Wynika z niego, że północna jezdnia Trasy AK będzie mieć 13,8 m szerokości, tj. o 20 cm za mało, aby wyznaczyć na niej 4 pasy ruchu o szerokości 3,5 m, wynikającej z rozporządzenia. Na pocieszenie dodam, że taka szerokość jest między wiaduktem ul. Mickiewicza, a kładką przy ul. Kolektorskiej. Pomiędzy Wisłostradą, a ul. Mickiewicza będą 4 pasy ruchu.

Pozdrawiam
Wojciech Tumasz
16.04.2014 20:25 #E-4
tarantula01 napisał(a) 15.04.2014 20:52

Dziś byłem w GDDKiA i zapoznałem się dokładnie z projektem przebudowy. Wynika z niego, że północna jezdnia Trasy AK będzie mieć 13,8 m szerokości, tj. o 20 cm za mało, aby wyznaczyć na niej 4 pasy ruchu o szerokości 3,5 m, wynikającej z rozporządzenia. Na pocieszenie dodam, że taka szerokość jest między wiaduktem ul. Mickiewicza, a kładką przy ul. Kolektorskiej. Pomiędzy Wisłostradą, a ul. Mickiewicza będą 4 pasy ruchu.

Pozdrawiam
Wojciech Tumasz
Jeśli między Wisłostradą, a Mickiewicza bedą 4 pasy ruchu, to nie będzie źle.
27.06.2014 12:48 #prud
No to pozostaje kwestia, czy w prognozach uwzględniono, że cześć ruchu przeniesie się na m."Północny" i jak te prognozy maja sie do obecnych statystyk dla tego mostu?
27.06.2014 14:33 #Mirek M.
Nie będzie się budować Traktu Nadwiślańskiego.
W takim razie oprócz wiaduktów i mostu przy kanałku na Modlińskiej zbudowanych oddzielnie na tory tramwajowe zupełnie niepotrzebny jest wiadukt w ciągu trasy Mostu Północnego wraz z nasypem aż do Modlińskiej.
Pomniki głupoty urzędników za setki mln zł.
28.06.2014 10:48 tarantula01
Przeciwnie - te wiadukty w polu posłużą do poprowadzenia bezkolizyjnie (wobec TMP) tramwaju z Żerania na Tarchomin.
Jakby był realizowany Trakt Nadwiślański w wersji z przed 2006 r., to wiadukt musiałby mieć co najmniej jedno przęsło więcej w stronę zachodnią. Obecnie przewiduje się, że Trakt Nadwiślański wpuszczony będzie w Myśliborską.

Pozdrawiam
Wojciech Tumasz
30.06.2014 10:26 #o co chodzi?
Wiecznie niezadowolony i wszędzie chce wykazać swoją "mądrość". Na Światowida za dużo pasów, tutaj za mało, a pas autobusowy nad kanałem żerańskim do dzisiaj zbędny, na swoim osiedlu też nie tak. Ale może tak się robi w karierę?
30.06.2014 12:06 #z Dąbrówki
Nie wiem do kogo pijesz, ale jeśli do radnego Tumasza, to w kwestiach komunikacyjnych naprawdę warto jego słuchać.
30.06.2014 12:49 #tak
faktycznie to pan Tumasz często miesza i się gubi, pełno jego wszędzie - błędy to każdy może wskazać po fakcie ale przewidzieć wcześniej - to nie każdy umysł.
30.06.2014 12:52 #tak
często nie znaczy zawsze
30.06.2014 21:39 tarantula01
#tak napisał(a) 30.06.2014 12:49

faktycznie to pan Tumasz często miesza i się gubi, pełno jego wszędzie - błędy to każdy może wskazać po fakcie ale przewidzieć wcześniej - to nie każdy umysł.
Poproszę o wskazanie konkretnych przypadków tego mieszania oraz tego gdzie się gubię. Ale konkretnie, a nie hasło. Bo jeśli przez mieszanie należy rozumieć upierdliwość dla urzędników, to...

Pozdrawiam
Wojciech Tumasz
04.11.2014 09:40 #Mirek M.
Panie Wojtku,
A w okręgu nr 1 na kogo Pan poleca głosować? Na przystanku Płochocińska wywiesili właśnie listy kandydatów z okręgu 3. To chyba celowo, żeby nic nie było wiadomo.
04.11.2014 09:46 #georg
#z Dąbrówki napisał(a) 30.06.2014 12:06

Nie wiem do kogo pijesz, ale jeśli do radnego Tumasza, to w kwestiach komunikacyjnych naprawdę warto jego słuchać.
ponieważ ma on wielu znajomych "specjalistów" z ZTMu na wawkomie i w siskomie i opiera się o ich opinie.
30.09.2015 11:28 #podróżnik
Nie wierzyłem czytając ten artykuł, że tak może być, ale teraz z przykrością muszę stwierdzić, że Pan Tumasz trafnie przewidział korki na moście. Konieczne są 4 pasy między Wisłostradą, a Słowackiego na Trasie AK!
30.09.2015 12:24 #rower
Prawie codziennie przjezdzam sciezka rowerowa przez MGR ok godz 16 . Od czasu funkc. wszystkich pasow nie zauwazylem korkow- jest sprawnie, jest ogromna roznica sprzed remontu
30.09.2015 18:30 #podróżnik
Rano w stronę Broniewskiego są ogromne. Po południe zgadza się - jest świetnie.
01.10.2015 08:53 #gpść
tarantula01 napisał(a) 30.06.2014 21:39

Poproszę o wskazanie konkretnych przypadków tego mieszania oraz tego gdzie się gubię. Ale konkretnie, a nie hasło. Bo jeśli przez mieszanie należy rozumieć upierdliwość dla urzędników, to...

Pozdrawiam
Wojciech Tumasz
Nie upierdliwość tylko SPOLEGLIWOŚĆ
01.10.2015 21:47 tarantula01
@gpść
"Nie upierdliwość tylko SPOLEGLIWOŚĆ" i znów puste słowa.

Pozdrawiam
Wojciech Tumasz
02.10.2015 20:02 #gpść
Panie "tarantula01", ileż Pan pustych słów wypowiada to nawet nie zdaje Pan sobie sprawy.
03.10.2015 07:48 tarantula01
W tej dyskusji na pewno pobijesz mnie doświadczeniem.

Pozdrawiam
Wojciech Tumasz
03.10.2015 07:53 tarantula01
W każdym razie GDDKiA postawiła znaki ostrzegawcze o zatorach drogowych :). Nie można inaczej rozwiązać problemu, to pacnie się znak.
06.10.2015 17:02 #mar
I miał rację !
09.10.2015 10:41 #podróżnik
Panie Wojtku,
Czy da się jakoś przekonać drogowców, aby zrobili 4 pasy na Trasie AK, zamiast 3-ech? Korki są coraz większe, a miało ich nie być.
13.11.2015 19:46 tarantula01
Odpowiedź z GDDKiA - nieco dłużej będą rozpatrywać ponowny wniosek o 4 pasy ruchu.

Pozdrawiam
Wojciech Tumasz
19.11.2015 10:25 #wyborca
Kurcze, niech szybciej myślą, bo to skandal, aby kwitnąć w korku na właśnie co przebudowanej trasie, na której korków miało nie być.
19.11.2015 10:32 #ciekawa
Jestem ciekawa czy byłyby korki w Warszawie gdyby benzyna była po 7 zł?
19.11.2015 10:44 #wyborca
Cicho, bo jeszcze jakiś mądry polityk stwierdzi, że zamiast rozbudowy dróg, trzeba walnąć akcyzę bis np. 2 zł/litr i problem korków się rozwiąże, czyli budowa dróg będzie zbędna.
19.11.2015 14:46 #podroznik
O to, to to
03.12.2015 11:05 #wyborca
Panie Wojtku, coś się dzieje w temacie?
25.12.2015 10:50 tarantula01
Odpowiedzi jeszcze nie mam i przypomniałem się stosownie urzędnikom, że mieli odpowiedzieć.

Pozdrawiam
Wojciech Tumasz
15.02.2016 08:56 #wyborca
No i co jest odpowiedź?
18.02.2016 22:30 tarantula01
Tak i obecnie do ministra wysłałem wniosek.

Pozdrawiam
Wojciech Tumasz
08.03.2017 23:46 tarantula01
Cisza w temacie i czekamy na odpowiedź. A korki coraz większe.

Pozdrawiam
Wojciech Tumasz
26.03.2017 17:59 Rybcia
tarantula01 napisał(a) 18.02.2016 22:30

Tak i obecnie do ministra wysłałem wniosek.

Pozdrawiam
Wojciech Tumasz
Szkoda, że sobie Pan nie napisał na Berdyczów. Tak się nie załatwia spraw i dobrze do Pan wiesz. Ale pewnie chodzi tylko o markowanie raboty, że niby się coś działa... Akurat minister przejmie się tym pisemkiem. No chociaż, gdyby Pan to zrobił z radnymi z PIS...

 99/6362 


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Białołęka

Dodawanie nowych wpisów wymaga zalogowania się (po uprzedniej rejestracji).

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
regeneracja wtryskiwaczy warszawa   •   regeneracja wtrysków mazowieckie