REKLAMA

Białołęka

drogi »

 

Tumasz: na nowym moście Grota będą korki

  12 lutego 2014

alt='Tumasz: na nowym moście Grota będą korki'

Trwa przebudowa mostu Grota i Trasy AK. Wprowadzono już kolejne zmiany w organizacji ruchu - uciążliwe szczególnie dla mieszkańców Bielan i Bemowa. Tymczasem białołęcki radny Wojciech Tumasz pokazuje, że po zakończeniu remontu na przeprawie będą tworzyć się korki. O co mu chodzi?

REKLAMA

Na ostatnim zorganizowanym przez Tumasza spotkaniu informacyjnym z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad oraz wykonawcą inwestycji - firmą Metrostav, pojawiło się zaledwie dwóch mieszkańców. W efekcie zaproszonym gościom pytania zadawał tylko radny, który najwięcej uwagi poświęcił planowanej liczbie pasów na Trasie Armii Krajowej, na odcinku od Wisłostrady do ulicy Słowackiego. Według niego, prace trwają a planowane rozwiązania nie są dobre.

Z pięciu pasów nagle trzy

- Od wschodu Trasą Armii Krajowej prowadzą trzy pasy ruchu. Ulicą Modlińską i Jagiellońską będą wjeżdżać samochody dwoma pasami ruchu. To będzie pięć pasów. Częściowo na most Grota będą wjeżdżać kierowcy z ulicy Wysockiego i ulicą Marywilską. Sumarycznie sześć pasów ruchu poprowadzi nas na most, na którym będzie pięć pasów. I do tego momentu wszystko wygląda dobrze. Tymczasem po minięciu węzła z Wisłostradą Trasa Armii Krajowej będzie miała wydzielone trzy pasy ruchu. Nie sądzę, aby samochody z dwóch pełnych pasów zjechały na Wisłostradę, zwłaszcza w szczycie porannym - tłumaczył radny, dowodząc, że przez zły projekt na świeżo wyremontowanej przeprawie będą występować zatory. - Czy państwo nie obawiają się zakorkowania mostu Grota? - spytał przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

- Most został zaprojektowany zgodnie z prognozami ruchu - odpowiedział Antoni Muziński z GDDKiA.

Tumasz dowodził, że prognozy, którymi kieruje się inwestor, są przestarzałe i obecnie na Białołęce mieszka ponad dwa lub trzy razy więcej osób niż przewidywano. - Chcę spowodować dyskusję, czy nie doprowadzić jednak do sytuacji, w której jezdnia północna Trasy Armii Krajowej nie będzie miała trzech pasów ruchu i jednego awaryjnego, jak jest obecnie planowane, bo powinny być cztery pasy - mówił radny.

- O tych prognozach, o których Pan mówi, pierwszy raz słyszę. To jest coś nowego? - dziwił się Antoni Muziński. - Na obecnym etapie realizacji nie ma możliwości wprowadzenia takich zmian - dodał.

Czy obawy radnego są uzasadnione? Czekamy na opinie.

DZ

 

REKLAMA

Komentarze (56)

# misiek

12.02.2014 13:10

Brawo dla radnego! Przynajmniej czasami mam poczucie, że warto wziąć udział w wyborach samorządowych, a pieniądze podatników wypłacane na diety wybranych reprezentantów nie są pieniędzmi wyrzuconymi w błoto. Wracając do meritum nie sposób nie zgodzić się z Panem Wojciechem. Będzie tak jak mówi. Nie jest to pierwszy przypadek, że prognozy jakie przedstawia się projektantom i stanowiące bazę do stworzenia na ich podstawie "wizjonerskich" projektów drogowych nie wytrzymują starcia z rzeczywistością. Widać to najlepiej na przykładzie tego co dzieje się w przypadku ruchu z kierunku Pruszkowa do Centrum na nowo oddanym węźle drogowym w Alejach Jerozolimskich.

# miło

12.02.2014 13:44

Tak tak, a gdzie Pan Tumasz był wcześniej? Trzeba było wszczynać alarm jak przetarg był prowadzony, a nie jak już ruszyła budowa. Po cholerę "chcę sprowokować dyskusję?", po to żeby w wyborach samorządowych powiedzieć wyborcom: "no tak próbowałem, ale przecież GDDKiA powiedziała, że wszystko jest zgodne z prognozami ruchu".
Swoją drogą ciekawe jest to, że akurat na modernizowanym odcinku przyszłej trasy S8 akurat prognozy są niedoszacowane, ale jak się proponuje metro na Zieloną Białołękę, to tam akurat prognozy są aż nadto zawyżone, że tam akurat metro się nie opłaca.

# bucksik

12.02.2014 14:45

Mniemam iz projekt robiono np. 5 lat temu. Nie sądzę iż od tego czasu populacja Białołęki wzrosła 2-3 krotnie. Po za tym mamy Most Północny.
Może być większy tranzyt z S8 to zgoda. Pytanie jest takie, czy można będzie most przejechać w szczycie 100km/h czy 80 lub 50. Czy mówimy tu o takich spowolnieniach, czy też korku jak obecnie.
Panie Tumasz, masz jakieś nowe estymacje populacji to "kawa na ławę". Gdzie i jakie one są.

REKLAMA

# zBielan

12.02.2014 21:06

Nie wiem, jakie były początkowe prognozy, ale podobnie nonsensowna wydaje się być decyzja planowanego zamknięcia wyjazdu z ul.Literackiej na trasę AK. Jeżeli nie powstanie alternatywna przebitka do Broniewskiego to os. Piaski zakorkuje się na amen.

 tarantula01

12.02.2014 21:21

Założenia przebudowy Trasy AK i toruńskiej wykonywano w latach 2004 - 2006. Wtedy dopiero tworzyłem SISKOM i stawialiśmy pierwsze kroki jako organizacja - dziś bardzo prężna.
W kolejnych latach tylko dostosowywano dokumentację do przepisów, które często się w Polsce zmieniały, w celu dostosowania prawa polskiego do przepisów unijnych. Same założenia do co ludności zamieszkałej we wschodniej Białołęce powstały w drugiej połowie ... 2013 r. na okoliczność forsowania budowy metra na wschodnią Białołękę. Są do dostania w UD Białołęka i Biurze Drogownictwa i Komunikacji m.st. Warszawy. W tym czasie przetarg na Wykonawcę był rozstrzygnięty i praktycznie zaczynała się przebudowa. Jednak dopóki nie jest zakończona, można z pewnością pokusić się o zmianę organizacji ruchu na Trasie AK:
http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2-s8/t-i-m_tak140125pasy-ruchu.pdf

 tarantula01

12.02.2014 21:21

Założenia przebudowy Trasy AK i toruńskiej wykonywano w latach 2004 - 2006. Wtedy dopiero tworzyłem SISKOM i stawialiśmy pierwsze kroki jako organizacja - dziś bardzo prężna.
W kolejnych latach tylko dostosowywano dokumentację do przepisów, które często się w Polsce zmieniały, w celu dostosowania prawa polskiego do przepisów unijnych. Same założenia do co ludności zamieszkałej we wschodniej Białołęce powstały w drugiej połowie ... 2013 r. na okoliczność forsowania budowy metra na wschodnią Białołękę. Są do dostania w UD Białołęka i Biurze Drogownictwa i Komunikacji m.st. Warszawy. W tym czasie przetarg na Wykonawcę był rozstrzygnięty i praktycznie zaczynała się przebudowa. Jednak dopóki nie jest zakończona, można z pewnością pokusić się o zmianę organizacji ruchu na Trasie AK:
http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2-s8/t-i-m_tak140125pasy-ruchu.pdf

REKLAMA

# TRiddle

12.02.2014 21:40

Zgadzam się, że zatory będą, ale nie raczej dotkną one już bezpośrednio Tarchomina. Problemem będzie też to, że cały tranzyt zostanie wtłoczony do Warszawy. Ponieważ ci wariaci co pędzą ciężarówkami czy to na trasie AK czy na Modlińskiej będą prowokować kolizje to będą częste korki.

# NIESTETY

12.02.2014 22:36

Bardzo ciekawe są pomysły takie jak forsowanie metra czy Kijowskiej (jako połączenia z Kamionkiem i Grochowem!!!!) wg projektu sprzed wieków. Integracja jest prężna istotnie. Po nowemu już nie pcha się tłumów samochodów do miasta.

# gosc

13.02.2014 20:32

Bardzo słuszna teza, niestety tradycyjne Polskie "nie da się" i kolejne miliardy pójdą w błoto. Tu nawet nie trzeba robić prognoz, to jest wiedza z podstawówki, że gdy z 5 pasów zrobi się nagle 3 to będzie korek.
Swoją drogą myślałem, że za mostem będą 4 pasy. To nie jest to żadna przebudowa a jedynie remont, czyli m.in wymiana ekranów... takie same pieprzenie jak szybki tramwaj, który nie ma bezkolizyjnych przejazdów i stopuje go każda sygnalizacja. Czyli kolejny wielki bubel...
Pozostaje tylko wywalić cały ten tranzyt na DK62 i DK50 do A2 na północ albo południe.

REKLAMA

# lolek

14.02.2014 07:42

korki? jakie korki? przecież jest prosty sposób na to. wystarczy przesadzić swoje cztery litery z samochodu do komunikacji miejskiej i po sprawie.
po co ma jechać 100 osobówek po jednej osobie w środku, jak wystarczy w to miejsce 1 autobus. no ale jak komuś się z dobrobytu w d... poprzewracało i musi ową wozić samochodem, to potem mamy efekty

# Tomek

14.02.2014 09:59

Niech sobie przejdzie na Marynarską, gdzie - wskutek zabrania kasy na przebudowę 400 m tej ulicy - z 6 pasów robi się jeden. A zaraz dalej na Postępu są światła. Tam dopiero jest korek!

# Alfista

14.02.2014 12:09

P. Wojciechu, popieram zdecydowanie, to jest racjonalny projekt na miarę możliwości. Koszty niewielkie (zamiana pasa awaryjnego na pas ruchu), a korzyść w godzinach szczytu może być bardzo duża. Podejrzewam, że podobny manerw w odwrotnym kierunku trzeba będzie przeprowadzić w ciągu pierwszych kilku lat od oddania trasy do ruchu po przebudowie.
Ps. Warto pamiętać, że w tym miejscu jest monstrualne natężenie ruchu, które będzie nadal wzrastać, bo atrakcyjność trasy będzie coraz większa!

REKLAMA

# Warszawiak

14.02.2014 13:36

Tak dokładnie będą korki większe na Moście Grota-Roweckiego podczas jego remontu. Więc może warto uruchomić nową linię autobusową przyśpieszoną całodobową (np. 412) z ulic Ruskowy Bród-Zdziarska-Ostródzka (Białołęka Wschodnia) przez ul. Płochocińską do Mostu Północnego a dalej na Bemowo przez Hutę i Chomiczówkę. Ta linia autobusowa ładnie wkomponowałaby się w trasę linii 112 już jeżdzącej z CH KAROLIN przez Bemowo na Bródno.

# gosc

14.02.2014 20:50

#lolek napisał(a) 14.02.2014 07:42
prosty sposób na to. wystarczy przesadzić swoje cztery litery z samochodu do komunikacji miejskiej i po sprawie.

lolek-bolek tu nie chodzi o ruch lokalny o tranzyt. Jak by to miała być tylko trasa tranzytowa to wystarczyłoby położyć nową nawierzchnię o odciąć wszystkie wjazdy i zjazdy od Marek aż do Konotopy. Poza tym jakby połowa ludzi przesiadła się do komunikacji ta by stanęła 1.go dnia i nie pieprz o dobrobycie jak za komuny....

# Zapomniana Strumykowa

15.02.2014 08:07

Zgadzam sie z Panem Tumaszem, że po mimo rozbudowy trasy korki będą. Natomiast nie do końca uważam, że będą one występowac własnie tam. Moim zdaniem najbardziej newralgicznymi punktami bedą dwa miejsca:
Pierwsze - wjazd na most Grota od Modlińskiej - trzeba bardzo sprytnie rozwiązać sprawę połączenia dwóch nitek - z wiaduktu trasy S8 i z wiaduktu "lokalnego" w połączeniu z wjazdem z Modlińskiej.
Drugie - węzeł Marymoncka - jeśli zostanie tam obecna ilość pasów pod wiaduktami będzie tam wąskie gardło
No i jeszce można dołożyć trzecie miejsce - wjazd na Grota od strony Marymonckiej - niby będzie 5 pasów na moście, ale wszystko zależy od zorganizowania ruchu w tym miejscu. Zwróćcie uwagę, że przed remontem korkowało się przy rozjeździe na dwa wiadukty, chociaż sumarycznie z 4 pasów wjeżdżaliśmy na 5. I co ? Korki były...
To co napisałem nie jest oparte na "naukowej" analizie teoretycznego natężenia ruchu, ale na obserwacjach z życia, przy dotychczasowej organizacji ruchu. Jeśłi powielimy te błedy to 5 pasów na Grocie nic nie zmieni. Dla mieszkańców Trachomina i Nowodworów, ważne będzie, aby zjazd na Wisłostradę w kierunku mostu Północnego nie był ograniczony Buspasem, bo jest on dobry dla cwaniaków, którzy nie przejmując się zakazami suną spokojnie omijając korek. Nie oznacza to, że Buspass mi przeszkadzał.
Temat do przemyślenia - może jakies konstruktywne uwagi?

REKLAMA

# Ubaw

15.02.2014 09:34

Ja pierd... Przed remontem Grota nie było korków a po remoncie będą. Poważna dyskusja - "będą korki", "nie pomyśleli", 2004 rok to nie 2014", "apokalipsa". Niezły ubaw. Pani Sadowska bez żadnego pomyślunku przepisuje to co je Tumasz powie. Może zacznie pisać nie tylko na zlecenie Tumasza a o tym co rzeczywiście się dzieje na Białołęce. To nie jest dziennikarstwo.

# Gieroj

18.02.2014 08:39

#miło napisał(a) 12.02.2014 13:44
Tak tak, a gdzie Pan Tumasz był wcześniej? Trzeba było wszczynać alarm jak przetarg był prowadzony, a nie jak już ruszyła budowa. Po cholerę "chcę sprowokować dyskusję?", po to żeby w wyborach samorządowych powiedzieć wyborcom: "no tak próbowałem, ale przecież GDDKiA powiedziała, że wszystko jest zgodne z prognozami ruchu".
Swoją drogą ciekawe jest to, że akurat na modernizowanym odcinku przyszłej trasy S8 akurat prognozy są niedoszacowane, ale jak się proponuje metro na Zieloną Białołękę, to tam akurat prognozy są aż nadto zawyżone, że tam akurat metro się nie opłaca.
Prognozy nie są zawyżone co do Zielonej Białołęki. Poczytaj trochę na ten temat a nie bijesz pianę nie mając jakiej kol wiek wiedzy na ten temat.

# wyborca

20.02.2014 09:55

Panie radny, nie sądzę, aby było tak źle, jak Pan opisuje, choć doceniam starania.

REKLAMA

 tarantula01

15.03.2014 07:56

#Zapomniana Strumykowa napisał(a) 15.02.2014 08:07
...najbardziej newralgicznymi punktami bedą dwa miejsca:
Pierwsze - wjazd na most Grota od Modlińskiej - trzeba bardzo sprytnie rozwiązać sprawę połączenia dwóch nitek - z wiaduktu trasy S8 i z wiaduktu "lokalnego" w połączeniu z wjazdem z Modlińskiej.
Pisałem http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2-s8/t-i-m_most130807org-ruchu.pdf, ale to przykładowe rozwiązanie http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2-s8/t-i-m_most130823org-ruchu_gddkia.jpg. Innego jednak urzędnicy http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2-s8/t-i-m_most130908org-ruchu.pdf.
#Zapomniana Strumykowa napisał(a) 15.02.2014 08:07
Drugie - węzeł Marymoncka - jeśli zostanie tam obecna ilość pasów pod wiaduktami będzie tam wąskie gardło. (...) wjazd na Grota od strony Marymonckiej - niby będzie 5 pasów na moście, ale wszystko zależy od zorganizowania ruchu w tym miejscu.(...) Dla mieszkańców Trachomina i Nowodworów, ważne będzie, aby zjazd na Wisłostradę w kierunku mostu Północnego nie był ograniczony Buspasem, bo jest on dobry dla cwaniaków, którzy nie przejmując się zakazami suną spokojnie omijając korek. Nie oznacza to, że Buspass mi przeszkadzał.
Tak trasa ma wyglądać http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2-s8/tt80.jpg
Pozdrawiam
Wojtek Tumasz

 tarantula01

15.03.2014 07:56

#Zapomniana Strumykowa napisał(a) 15.02.2014 08:07
...najbardziej newralgicznymi punktami bedą dwa miejsca:
Pierwsze - wjazd na most Grota od Modlińskiej - trzeba bardzo sprytnie rozwiązać sprawę połączenia dwóch nitek - z wiaduktu trasy S8 i z wiaduktu "lokalnego" w połączeniu z wjazdem z Modlińskiej.
Pisałem http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2-s8/t-i-m_most130807org-ruchu.pdf, ale to przykładowe rozwiązanie http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2-s8/t-i-m_most130823org-ruchu_gddkia.jpg. Innego jednak urzędnicy http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2-s8/t-i-m_most130908org-ruchu.pdf.
#Zapomniana Strumykowa napisał(a) 15.02.2014 08:07
Drugie - węzeł Marymoncka - jeśli zostanie tam obecna ilość pasów pod wiaduktami będzie tam wąskie gardło. (...) wjazd na Grota od strony Marymonckiej - niby będzie 5 pasów na moście, ale wszystko zależy od zorganizowania ruchu w tym miejscu.(...) Dla mieszkańców Trachomina i Nowodworów, ważne będzie, aby zjazd na Wisłostradę w kierunku mostu Północnego nie był ograniczony Buspasem, bo jest on dobry dla cwaniaków, którzy nie przejmując się zakazami suną spokojnie omijając korek. Nie oznacza to, że Buspass mi przeszkadzał.
Tak trasa ma wyglądać http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2-s8/tt80.jpg
Pozdrawiam
Wojtek Tumasz
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA