REKLAMA

Wawer

inwestycje »

 

Zielone światło dla tunelu. Radny: to degradacja Międzylesia

  26 marca 2014

alt='Zielone światło dla tunelu. Radny: to degradacja Międzylesia'

Jest zezwolenie na realizację tunelu pod linią kolejową i ulicą Patriotów w Międzylesiu.

REKLAMA

Projekt zakłada rozbudowę ciągu ulic Zwoleńska-Żegańska na odcinku od Pożaryskiego do Mrówczej. Pod dwujezdniową ulicą Patriotów i torami kolejowymi powstaną dwa tunele: jeden dla pieszych i rowerów, drugi dla samochodów. Skrzyżowania z Pożaryskiego, Dworcową i Mrówczą zostaną przebudowane na ronda. Tunel w Międzylesiu gotowy za trzy lata? Tunel w Międzylesiu gotowy za trzy lata?
Nareszcie! Są już konkrety dotyczące budowy tunelu w Międzylesiu. Inwestycja ma wystartować w 2014 roku.

Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych zamierza ogłosić przetarg w kwietniu. Prace rozpoczną się w tym roku (nie jest jeszcze znany konkretny termin), a przebudowa ulic powinna zakończyć się w 2016 roku.

Mnóstwo uwag

Tunel razem z dojazdami ma kosztować aż 250 milionów złotych. Jest planowany od lat, a przyjęte rozwiązania są szeroko komentowane przez internautów.

Mieszkańcy zastanawiają się choćby, skąd ta astronomiczna suma, skoro podobny tunel w podwarszawskich Ząbkach kosztował jedną piątą tej kwoty?

- Kwota 250 mln zł została zarezerwowana w budżecie miasta na wypłatę odszkodowań za grunty i na budowę. Oczywiście, na razie nie znamy dokładnych kwot, bo wysokość odszkodowań ustali prezydent miasta, wydając decyzje, a koszt prac będziemy znali po rozstrzygnięciu przetargu. Nie mam informacji na temat zakresu prac, technologii i kosztów budowy tunelu w Ząbkach, w związku z czym nie mogę odnieść się do pytania o różnice w cenie. Podkreślam jednak, że koszt budowy tunelu w Międzylesiu nie jest jeszcze znany - stwierdza Małgorzata Gajewska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.

Okazuje się, że wielu mieszkańcom nie podoba się też pomysł przejścia podziemnego koło urzędu dzielnicy, gdyż, jak zauważają, miasto "odchodzi od tego typu rozwiązań".

- Przejście podziemne dla pieszych pod ul. Żegańską będzie znajdowało się w strefie wzmożonego ruchu (urząd dzielnicy, szkoła), a kierowcy wyjeżdżający z zagłębionego tunelu będą mieli ograniczoną widoczność - wyjaśnia Małgorzata Gajewska.

Niektórzy obawiają się także, że na czas prac zamknięty zostanie jeden z torów kolejowych, jak to miało miejsce chociażby przy budowie takiego tunelu w Legionowie. Spowoduje to komunikacyjne utrudnienia. To możliwe, na razie nie wiadomo jednak, jak będzie wszystko przebiegało, gdyż harmonogram wyłączeń w ruchu kolejowym będzie uzgadniał z PKP wybrany w przetargu wykonawca prac.

Zastrzeżenie co do zasadności powstania tunelu mają nawet radni. - Skala tego przedsięwzięcia służy tylko degradacji centrum dzielnicy Wawer - mówi Andrzej Krasnowolski. - Nie jest to moje odosobnione zdanie. Kiedyś analizowaliśmy z architektem profesorem Krzysztofem Domerackim, jak mamy rozwiązać kwestię Międzylesia jako centrum - wtedy gminy, obecnie dzielnicy. Jego koncepcja zakładała, aby utrzymać małomiasteczkowy charakter i wykluczyć jakikolwiek tranzyt, a komunikację główną skierować na obrzeża osiedla. Realizowana koncepcja niszczy to osiedle. To, co powstanie, to będzie koszmar - twierdzi radny Krasnowolski.

ak

Równie negatywne są opinie mieszkańców Międzylesia? Zdawałoby się, że na tunel czekali od lat. Czekamy na listy i komentarze - redakcja@gazetaecho.pl..

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (16)

# awerba

26.03.2014 16:22

No dobra a teraz niech mi te mędrki z miasta powiedzą gdzie będą kierować ruch z tunelu w kierunku zachodnim? Czyżby ten wzmożony ruch będzie odbierany przez szerokie ulice z chodnikami i ścieżką rowerową (pasem dla rowerów) jakim jest lub będzie Zwoleńska? A może dalej ten potok aut z Miłosnej, Sulejówka, Mińska etc.etc będzie porządnie kanalizowany w przygotowanym do tego Trakcie Lubelskim i Bronowskiej? NIC Z TEGO! Żadna z tych ulic nie jest przygotowana na przejęcie tego ruchu. Brak Nowozwoleńskiej i połączenia z Wałem Miedzeszyńskim zatka ten przejazd. Dla niewiedzących - Trakt i Zwoleńska są/będa odbudowywane w standardzie jak za króla Ćwieczka - bez zatok autobusowych, z rondami o średnicy 8m (sic!!!) i bez rozwiązań dla bezpiecznego ruchu rowerowego. Kuriozum to Bronowska ze swoim gó...nanym chodniczkiem, zalana permanentnie wodami opadowymi z tabunami rowerzystów wiozących wypchane torby zakupów z biedronki. Nic tylko współczuć zerzeńczykom...

# roro

27.03.2014 01:26

Oj. Jesteśmy mistrzami w malkontenceniu.
Pan Krasnowolski od zawsze twierdził, że ten tunel sposoduje, że ruskie tiry od razu wjadą do Międzylesia.
Tymczasem tunel ma obsłużyć tylko ruch lokalny. Nie ma mowy o żadnym wzmożonym ruchu. Nie potrzeba poszerzania Zwoleńskiej. Układ ulic w Wawrze ma pozostać takim jaki jest, a więc jedynie dla ruchu lokalnego.
Tunel zaś to wymóg, by po linii kolejowej pociągi do Lublina mogły jeździć 160 km/h. Z tego samego powodu nie może być przejść dla pieszych w poziomie torów.

# kwaaa

27.03.2014 08:15

Co za ludzie.
Zaorać to Międzylesie i będzie spokój

REKLAMA

# misiek

27.03.2014 10:48

#roro napisał(a) 27.03.2014 01:26
Tunel zaś to wymóg, by po linii kolejowej pociągi do Lublina mogły jeździć 160 km/h. Z tego samego powodu nie może być przejść dla pieszych w poziomie torów.
I potem będzie rwał tory, żeby wyhamować przed Radością

# RAD

27.03.2014 15:12

Jeszcze nie słyszałem i nie czytałem aby bezradnemu Krasnowolskiemu cokolwiek się podobało. Za to zawsze ma wiele do powiedzenia ale nic konstruktywnego.
RadościaninRAD

# ANIN

27.03.2014 15:47

#RAD napisał(a) 27.03.2014 15:12
Jeszcze nie słyszałem i nie czytałem aby bezradnemu Krasnowolskiemu cokolwiek się podobało. Za to zawsze ma wiele do powiedzenia ale nic konstruktywnego.
RadościaninRAD

Dlaczego od 20 lat zawsze jest radnym? Przecież sam na siebie tyle głosów nie oddaje?

REKLAMA

# nik

31.03.2014 04:33

Nie rozumiem, czy nie prościej wpuścić w tunel pociągi? Szykuje się kolejna bizantyjska inwestycja a\ la wiadukt na Rozwadowskiego...

# aninczyk

31.03.2014 11:39

Radny Bezradny :) Krasnowolski po prostu zbiera swój komitet spośród wiecznie niezadowolonych ... Taki styl - nic nie poradzisz.
Tunel jest potrzebny! To wszyscy wiedzą... szczególnie Ci którzy próbują codziennie "przebić się" przez te zakichane tory, gdzie przejechać da się tylko przez Czecha i w Międzylesiu... GDZIE CODZIENNIE TRACIMY CZAS W KORKACH.
Nie chcieliście degradować Międzylesia (jakby było tam co degradować - stare budynki ZWARU i kupa baraków wokół :/) - trzeba było zawalczyć o inną lokalizację (np. wzdłuż Lucerny - Kadetów...) teraz to można ponarzekać, ale jak trzeba było konstruktywnie popracować - nie było nikogo...
Ruch tranzytowy nam nie grozi, ale czymś trzeba biednych ludzi straszyć - trochę to smutne... :(

# tubylec

31.03.2014 16:04

połamane chodniki, kałuże i błoto to nie jest degradacja?

REKLAMA

# ninac@o2.pl

14.04.2014 11:13

Dlaczego nie można otworzyć przejazdu kolejowego w Aninie. Myślę, że bardzo odciążyłoby to Międzylesie. Czy w Aninie mieszka ktoś komu to nie pasuje i jest na tyle mocny!!!

# jonasz

15.04.2014 14:47

Do ninac@o2.pl...już to przerabialiśmy - z jednej strony od lat PKP zasłania się przepisami odnośnie odległości pomiędzy przejazdami ( ca' 3 km) z drugiej gotowe było nawet to zrobić za pieniądze ratusza ( stołecznego), ale nigdzie nie dało się znaleźć tych milonów. Tunel pomoże...

# ze stolicy

23.04.2014 10:14

#jonasz napisał(a) 15.04.2014 14:47
...Tunel pomoże...
jak umarłemu kadzidło

REKLAMA

# robo

01.05.2014 10:16

Czy za cenę tego tunelu nie możnaby było wybudować w Wawrze kanlizacji? Al. Dzieci Polskich (przy drugiej pętli) nie jest ujęta w żadnych planach - tak informuje MPWiK.

# miłośnik_motyk

15.05.2014 09:39

Nie ma co się czarować że będzie to trasa lokalna, bo Stara Miłosna też musi gdzieś jeździć. Jak najszybciej trzeba przewalczyć most na zaporze.

# hmm

28.11.2014 10:37

Szybciej,taniej,prościej byłoby gdyby otworzyli przejazd przy Lucerny.Ruch rozłożyli się na 2 przejazdy.
A jeśli już,to dlaczego tunel a nie wiadukt?

REKLAMA

# aster

14.12.2014 13:57

Mieszkam na Mrówczej od lat. Wysepki na tej ulicy to jakaś farsa. Omijane permanentnie(tam gdzie się da )pobocza rozjechane.
Huk nieprzeciętny gdy przejeżdża ciężarówka lub autobus niestety dom się trzęsie i ściany pękają szczególnie w okolicy dawnego bagienka.
Kultura i rozwaga kierowców i radar to może zagwarantować bezpieczeństwo, bo nadal jest niebezpiecznie nawet idąc chodnikiem.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024