REKLAMA

Wola

drogi »

 

Większa strefa płatnego parkowania? Prawie 5 tys. miejsc parkingowych

  11 maja 2020

alt='Większa strefa płatnego parkowania? Prawie 5 tys. miejsc parkingowych'
źródło: ZDM

Od ustawienia parkometrów w głębi Woli dzieli nas już tylko jedno głosowanie.

REKLAMA

Dlaczego obok wieżowca po jednej stronie ulicy można zostawić samochód za darmo, ale po drugiej kosztuje to 3 zł/h? W miarę zabudowywania kolejnych poprzemysłowych terenów środek ciężkości Warszawy przesuwa się na zachód, w rejon ronda Daszyńskiego, jednak granicą strefy płatnego parkowania pozostaje linia Towarowa-Okopowa.

Tysiące miejsc czekają

W ubiegłym roku prezydent Rafał Trzaskowski zapowiedział stopniowe rozszerzanie strefy w latach 2020-2023. Na pierwszy ogień ma pójść centralna część Woli. Parkometry miałyby stanąć na całym terenie między Towarową i Okopową a torami kolejowymi i trasą Prymasa Tysiąclecia, a więc m.in. w rejonie stacji metra Płocka i Młynów, w sąsiedztwie Wola Plaza (d. PDT Wola) i przy Cmentarzu Powązkowskim.

- Propozycja zostanie przedstawiona radnym m.st. Warszawy na najbliższej sesji rady, która odbędzie się w czwartek 14 maja - mówi Karolina Gałecka, rzeczniczka warszawskiego ratusza. - Jeżeli rada przyjmie uchwałę, parkometry na Woli i Pradze-Północ pojawią się jeszcze w tym roku.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Wola - gdzie staną parkometry?

Jak czytamy w raporcie dotyczącym poszerzenia strefy, na analizowanym obszarze Woli znajduje się co najmniej 4907 miejsc parkingowych (z badania wyłączone były przebudowywane ulice Górczewska i Leszno). Na Wolskiej ich liczba przekracza 300, na Syreny - 200, na Działdowskiej, Jaktorowskiej, Ostroroga, Płockiej, Siedmiogrodzkiej, Skierniewickiej, Sokołowskiej, Spokojnej i Żytniej - 100.

- W komentarzach pojawiały się głosy zarówno wspierające, jak i przeciwne wprowadzeniu płatnego parkowania, trzeba jednak zaznaczyć, że przeważająca część zebranych uwag popierała wprowadzenie strefy - informuje ratusz. - Wiele osób postulowało rozszerzenie granicy strefy m.in. o ulice Ordona, Kasprzaka, Elekcyjną, Grabowską, Deotymy, Obozową, Krochmalną na odcinku od Żelaznej do Chłodnej, Laskową, Szymańskiego, Okocimską, Góralską oraz teren wyznaczony ulicami: Wolską, Kasprzaka i Prymasa Tysiąclecia.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (3)

# Marian

11.05.2020 18:35

Dlaczego wszyscy płacą na metro a potem jak już powstaje to ci co nie mieszkają przy metrze nie mogą z niego korzystać.

# Panjan

12.05.2020 15:20

A kiedy zostańą urealnione koszty abonamentu? Obecnie mieszkańcy dostają je praktycznie za darmo. Jeżeli miasto chce być pro-ekologiczne to powinno wprowadzać "zielone" rozwiązania. Abonament za pierwszy samochód około 100 - 200 zł miesięcznie. Za drugi dużo więcej. Postulowałbym nawet ponad 500 zł. Jak kogoś stać na auto to będzie stać też na abonament w cenie odzwierciedlającej jego wartość.

# abi

12.05.2020 15:37

Miejsc jest za mało. Strefa zmniejszy liczbę dostępnych miejsc.
Dlaczego miasto nie zrobi porządku z już przyznanymi abonamentami? Przyznano ich za dużo dla niektórych adresów.

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024