REKLAMA

Bielany

inwestycje »

 

Trasa S7 zniszczy zabytek? Odwołania rozpatrują trzy lata

  17 lutego 2021

alt='Trasa S7 zniszczy zabytek? Odwołania rozpatrują trzy lata'

Jeśli znajdą się pieniądze na budowę, z nowej trasy szybkiego ruchu skorzystamy w 2025 roku. Tymczasem lokalni aktywiści dopatrują się kolizji z XIX-wiecznym fortem.

REKLAMA

Przypomnijmy: trasa S7 to planowana od lat droga, mająca pełnić jednocześnie funkcje alternatywy dla północnego fragmentu Wisłostrady, wylotówki z miasta w kierunku Gdańska i obwodnicy Łomianek. Formalnie jej budowa będzie podzielona na dwa etapy: od Czosnowa do Kiełpina i od Kiełpina do trasy S8 (Obrońców Grodna). Koncepcja programowa dla odcinka przechodzącego w tunelach obok Chomiczówki i pod Bemowem miała być gotowa jesienią, ale obecnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że planuje odbiór dokumentacji na "pierwszy kwartał tego roku".

Czekamy na trasę S7?

- Kilka dni temu Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w wydała kolejne postanowienie w sprawie wydłużenia terminu rozpatrzenia odwołań od decyzji środowiskowej wydanej dla przebiegu trasy S7 przez Bielany i Bemowo - informuje Warszawska Odnowa Chadecka. - Tym samym okres ich rozpatrywania wyniesie co najmniej trzy lata. W ramach odwołań ocenia m.in prawidłowość przebiegu trasy w kontekście kolizji z obiektem wpisanym do rejestru zabytków, tj. fortem Wawrzyszew. Projektanci zaplanowali wlot tunelu trasy w fosie. Jednocześnie rozwiązanie takie nie zostało uzgodnione z wojewódzkim konserwatorem zabytków.

Warto dodać, że prezentowany przez GDDKiA przebieg trasy S7 jest na razie umowny - nie ma gotowej koncepcji programowej ani projektu budowlanego. Jak poinformowała nas Małgorzata Tarnowska, prace będą mogły ruszyć pod warunkiem przyznania finansowania. Ile pieniędzy potrzeba? W 2019 roku drogowcy szacowali koszt bielańsko-bemowskiego odcinka na 1,9 mld zł. Jeśli uda się zdobyć finansowanie, najpóźniej w czerwcu mógłby zostać ogłoszony przetarg a roboty w terenie byłyby prowadzone w latach 2023-2025.

Kup bilet

S7 w Warszawie

Bielańsko-bemowski odcinek S7 będzie mieć prawie 13 km długości i w początkowej części przebiegnie po istniejącym śladzie ulicy Kolejowej w Łomiankach. Następnie droga odbije na południe w kierunku kanału Młocińskiego, gdzie pobiegnie po nasypie. Dalej samochody pojadą między Kampinoskim Parkiem Narodowym a cmentarzem Północnym. W pobliżu południowego skraju nekropolii powstanie tzw. węzeł zespolony Wólka Węglowa /Janickiego. Przez gęsto zaludnione tereny Chomiczówki i Bemowa trasa poprowadzona zostanie dwoma tunelami, podobnymi do tego pod Centrum Nauki Kopernik. Tunel bielański będzie mieć długość kilometra, natomiast bemowski - o 100 metrów więcej.

Pomiędzy tunelami powstanie węzeł drogowy, łączący S7 z przedłużonymi ulicami Żołnierzy Wyklętych i Maczka. Planowany aktualnie odcinek zakończy się wielkim węzłem z trasą S8 (Obrońców Grodna). Wzdłuż całej długości trasy zbudowane zostaną oczywiście również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe, ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt i ogrodzenie, uniemożliwiające wejście na jezdnię np. dzikom i łosiom.

(dg)

REKLAMA

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (13)

# Dariusz Nowak

17.02.2021 11:06

Co by tu jeszcze zniszczyć?

# MojeBemowo

17.02.2021 14:51

Czegoś tu nie rozumiem. Zróbmy dobrze dla Łomianek i ich ominiemy S7-ką, jednocześnie wkładając 6-8 pasową drogę między bloki, wycinając przy tym kawał Kampinosu. Aa sory, to było planowane 50 lat temu. Naprawdę, wtedy kiedy działało lotnisko już było planowane? SM Wola jako deweloper budował bloki na dziko tam gdzie była droga planowana. BTW proszę zobaczyć, że tam gdzie protestują "Łomiankarze" na "7", to już jest obwodnica Łomianek z dziko przyrośniętymi domami do pasa drogowego. Dziękuję

# wwa

17.02.2021 14:54

Szykowany jest 24 godzinny parking u zbiegu tras s 7 i s 8 , szkoda że były szef warszawskiej gddkia nie doczekał, już nie obrazy Kossaka, a pikasiaki by wpadły od wykonawców do kolekcji.

REKLAMA

# Trassa

17.02.2021 17:01

Budować S7 w zaplanowanym przebiegu i nie słuchać marudzących!

# pZz

17.02.2021 18:23

Robic, a sloje bemowskie wypuscic drugim uchem. Ciekawe czy te madrale korzystaja z tras szybkiego ruchu pod oknami innych, np. skrzyzowanie z Lazurowa.

# Lucek

17.02.2021 20:52

Budować budować i to szybko. Chomiczówka zdycha w korku smog coraz większy już nawet w soboty korki. Przez Conrada TIRY zrobiły sobie przelotówke na Gdańsk .Kolizje wypadki potrącenia nawet na Sokratesa pommio progów potrącenia. A mogło by to wszystko bokiem jechać .

REKLAMA

# Trassa

17.02.2021 22:07

#pZz napisał(a) 17.02.2021 18:23
Robic, a sloje bemowskie wypuscic drugim uchem. Ciekawe czy te madrale korzystaja z tras szybkiego ruchu pod oknami innych, np. skrzyzowanie z Lazurowa.
Słoje protestują, ale do rodzinnej Łomży czy innej Włodawy jadą nie pociągiem lecz samochodami, smrodząc i hałasując pod czyimiś oknami.

# Madbutcher

18.02.2021 09:11

Bo widzicie moi drodzy - ja oczywiście zgadzam się z tym, że autostrady i trasy szybkiego ruchu są potrzebne i że trzeba je budować. Ale nie pod moim domem. Jak będą dwa kilometry dalej, pod domem kogoś innego - wtedy okej. Ale pod moim - nie ma mowy! Będę krzyczał, wrzeszczał, protestował, słał listy do prasy i rządzących, a zbudować nie dam! I nic mnie to nie obchodzi, że trasa była w tym miejscu planowana na długo przed tym, jak się tu sprowadziłem.

# monuments

18.02.2021 20:23

Proszę o URATOWANIE I ZACHOWANIE TEGO ZABYTKU!. Warszawa i okolice straciły (m.in przez korupcję i za duże prawa deweloperów) za dużo zabytkowych obiektów, które powinno się ratować i przy zachowaniu stylu adaptować. Bielany również !!!!

REKLAMA

# monuments

18.02.2021 20:24

Proszę o URATOWANIE I ZACHOWANIE TEGO ZABYTKU!. Warszawa i okolice straciły (m.in przez korupcję i za duże prawa deweloperów) za dużo zabytkowych obiektów, które powinno się ratować i przy zachowaniu stylu adaptować. Bielany również !!!!!

# mb.waw

19.02.2021 21:17

Zdjęcie nie odpowiada treści artykułu, bo nic nie jest przeznaczone do wyburzenia, jedynie kilka metrów od fosy przejdzie jezdnia i może trzeba będzie skorygować i umocnić brzeg w tym miejscu i tyle.
A maruderów nie słuchać tylko budować! Wszelkie odsuwanie trasy od bloków (głównie z lat 2000 i późniejszych) oznacza wprowadzenie jej w sąsiednie osiedla i do lasu będącego otuliną KPN, także w rezerwaty przyrody (zależnie od wariantu).

# kot

20.02.2021 05:51

gów...burza okraszona zdjęciem wprowadzającym w błąd. do tego hasło "lokalni aktywiści" i już wiadomo o co chodzi.

REKLAMA

# Łomianek

07.08.2021 18:13

17.02.2021 14:51#MojeBemowo Budowa S7 dla Łomianek jest również wielkim nieszczęściem. Tyle tylko, że jesteśmy mniejsi i wiemy doskonale, że ta droga potrzebna jest dla kraju, Warszawy i Łomianek. W dodatku na podstawie prowadzanych oceny ruchu wiemy, że nadal na głównej naszej ulicy Kolejowej utrzyma się ruch na obecnym nieznośnym poziomie. To dla nas żaden prezent, bo w wyniku przebudowy S7 lada dzień na granicy gminy dotrze ruch rzędu 80 tys. pojazdów zamiast obecnych 35 tysięcy i nie będzie miał sie przez parę lat gdzie się podziać!. I to jet obecnie realna perspektywa. Zapoznaj się w urzędzie dzielnicy z prognozami ruchu i popatrz co sie będzie działo na ul Kolejowe gdy dotrze ruch od Gdańska i gdy wybudują S7!
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025

REKLAMA

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024