REKLAMA

Bielany

drogi »

 

S7 coraz bliżej Warszawy. Kiedy przetnie Bemowo i Bielany?

  7 lipca 2020

alt='S7 coraz bliżej Warszawy. Kiedy przetnie Bemowo i Bielany?'

Przygotowania do budowy trasy na północ od stolicy nabierają tempa. A na jakim etapie jest odcinek bielańsko-bemowski?

REKLAMA

Przypomnijmy: trasa S7 to planowana od lat droga, mająca pełnić jednocześnie funkcje alternatywy dla północnego fragmentu Wisłostrady, wylotówki z miasta w kierunku Gdańska i obwodnicy Łomianek. Formalnie jej budowa będzie podzielona na dwa etapy: od Czosnowa do Kiełpina i od Kiełpina do trasy S8 (Obrońców Grodna). Koncepcja programowa dla odcinka przechodzącego w tunelach obok Chomiczówki i pod Bemowem ma być gotowa jesienią.

Dwa i pół roku

- Gdyby ktoś zapomniał, przez środek Bemowa ma przebiegać trasa szybkiego ruchu - pisze Sebastian Tyszczuk z Fundacji na Rzecz Ochrony Krajobrazu Kulturowego. - Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska właśnie wydała postanowienie o przedłużeniu czasu rozpatrywania złożonego przeze mnie odwołania. To już dwa i pół roku.

Na ten moment bielańsko-bemowskiego odcinka S7 nie ma w programie budowy dróg krajowych do 2025 roku. W ubiegłym roku drogowcy szacowali koszt jego budowy na 1,9 mld zł.

Zapraszamy na zakupy

S7 do Płońska

6 lipca GDDKiA poinformowała o wyborze wykonawcy odcinka Siedlin - Załuski. W miejscu istniejącej drogi krajowej nr 7 hiszpańska firma Aldesa zbuduje dwie jezdnie po trzy pasy ruchu oraz węzły Poczernin i Przyborowice.

Umowa na budowę 10-kilometrowego odcinka Modlin - Czosnów jest już podpisana, natomiast na odcinku Załuski - Modlin trwa uzgadnianie gwarancji i podpisania dokumentów można spodziewać się w najbliższych tygodniach.

REKLAMA

S7 w Warszawie

Bielańsko-bemowski odcinek S7 będzie mieć prawie 13 km długości i w początkowej części przebiegnie po istniejącym śladzie ulicy Kolejowej w Łomiankach. Następnie droga odbije na południe w kierunku kanału Młocińskiego, gdzie pobiegnie po nasypie. Dalej samochody pojadą między Kampinoskim Parkiem Narodowym a cmentarzem Północnym. W pobliżu południowego skraju nekropolii powstanie tzw. węzeł zespolony "Wólka Węglowa/Janickiego". Przez gęsto zaludnione tereny Chomiczówki i Bemowa trasa poprowadzona zostanie dwoma tunelami, podobnymi do tego pod Centrum Nauki Kopernik. Tunel bielański będzie mieć długość kilometra, natomiast bemowski - o 100 m więcej.

Pomiędzy tunelami powstanie węzeł drogowy, łączący S7 z przedłużonymi ulicami Żołnierzy Wyklętych i Maczka. Planowany aktualnie odcinek zakończy się wielkim węzłem z trasą S8 (Obrońców Grodna). Wzdłuż całej długości trasy zbudowane zostaną oczywiście również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe, ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt i ogrodzenie, uniemożliwiające wejście na jezdnię np. dzikom i łosiom.

(dg)

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (28)

# qvertz

07.07.2020 20:45

Bez poprowadzenia inwestycji w tzw. odcinku miejskim N-S ta inwestycja będzie niekompletna. A warto przypomnieć, że ten odcinek w oficjalnych planach biegnie od Bemowa na południe wzdłuż linii obwodowej, koło Wola Parku, przecina Połczyńską i Aleje Jerozolimskie i łączy się z trasą wylotową S-7 przy węźle na Marynarskiej. Gdyby to zrobiono, byłby to wyczyn inwestycyjny na skalę nie widzianą od lat 70-tych, gdy budowano Trasę Łazienkowską i Wisłostradę. A "gospodarz miasta", zamiast robić dobre rzeczy dla warszawiaków, wolał ich olać i zastąpić Andrzeja Dudę w Pałacu Prezydenckim.

# Ktoś

07.07.2020 21:42

Co ma gospodarz, jak to budżet GDIAKA ? Kaman, po co gadać takie bzdury.....

# Gorszysort

07.07.2020 23:05

#qvertz po co gadać takie bzdury? No - chyba, że ktoś za to płaci

REKLAMA

# JK65

07.07.2020 23:16

Brawa dla Sebastiana Tyszczuka, który walczy i nie składa broni po to żeby uniemożliwić tę kretyńska inwestycję. Są inne, dużo lepsze warianty ale oszołomy z SISKOmu i GDKiA forsują najgorszy i najdroższy.

# KJ56

08.07.2020 00:35

Budować i nie słuchać marudzenia jakichś niespełnionych Tyszczuków!

# kasztan

08.07.2020 07:15

#qvertz napisał(a) 07.07.2020 20:45
A "gospodarz miasta", zamiast robić dobre rzeczy dla warszawiaków, wolał ich olać i zastąpić Andrzeja Dudę w Pałacu Prezydenckim.
Przecież drogi ekspresowe buduje GDDKiA, a nie miasto...

REKLAMA

# Wwa

08.07.2020 08:17

Odcinek od węzła na Bemowie do węzła z S79 na Marynarskiej jest odcinkiem, który ma być finansowany z budżetu miasta (tzw. odcinek miejski, klasa drogi GP). Dlatego raczej nie ma co liczyć że powstanie szybko.

# kierowca

08.07.2020 08:30

#KJ56 napisał(a) 08.07.2020 00:35
Budować i nie słuchać marudzenia jakichś niespełnionych Tyszczuków!

Dokładnie !!!! Drogi trzeba budować, zeby miasto mogło się rozwijać! Chce zauwazyć, że wylotówki ze stolicy są praktycznie w każdą stronę - tylko nie na Gdańsk! A my bedziemy słuchac garstki mieszkańców Bielan i Bemowa, którym inwestycja się nei podoba. A co tam... niech pół Polski i cała Warszawa stoi , bo Kowalski z Maliniakiem zapomnieli, że mieszkają w metropolii.
Ta droga jest niezwykle potrzeba, dlatego moze Tu Stolica następnym razem napisze obiejtywny tekst, a nie kolejny na zlecenie mieszkańców Bielan i Bemowa.

# Dyskusja 1

08.07.2020 09:42

Należy budować nowe drogi, ale także należy sprostować nieścisłe i mylne informacje podane na wstępie, cyt: S7 ... "mająca pełnić jednocześnie funkcje alternatywy dla północnego fragmentu Wisłostrady, wylotówki z miasta w kierunku Gdańska i obwodnicy Łomianek. Formalnie jej budowa będzie podzielona na dwa etapy: od Czosnowa do Kiełpina i od Kiełpina do trasy S8 (Obrońców Grodna)." Nowa trasa S7 od lat jest planowana jako wyjazd z Warszawy w kierunku północnym, oczywiście odciąży S8, ale jedynie dla ruchu z A2 z kierunku zachodniego i S7 z południa. Ma za zadanie usprawnić tranzyt w tym zakresie i tyle. Ruch z S8 z kierunku wschodniego nadal będzie miał możliwość jazdy jak obecnie - czyli Wisłostradą przez Bielany na północ. Oznacza to, że funkcja wylotu z Warszawy zostanie utrzymana jak obecnie. Ma powstać łącznica pomiędzy S8 a S7, mówienie o jakiejś "obwodnicy Łomianek" to spore nadużycie, nikt takiej nie planował, bo niby gdzie ma się zaczynać i gdzie kończyć? Obecna DK7 docelowo ma być drogą wojewódzką klasy G, a na początkowym odcinku klasy GP. Nikt nie przewidywał i nadal nie przewiduje aby z Bielan wyprowadzić "północny" ruch wjazdowy (zwłaszcza w godzinach porannego szczytu) oraz wyjazdowy przez całą dobę. Łącznica ma jedynie zabrać część tranzytu, głównie wyjazdowego.
Inwestycja jest podzielona na dwa odcinki nie tylko "formalnie" ale faktycznie. Odcinek z Czosnowa kończy się w Dziekanowie Leśnym/Bajkowym, czyli w gęsto zurbanizowanej części Łomianek i może zostać wybudowany, bo dokumentacja jest dopięta. Za Dziekanowem Leśnym/Bajkowym ma powstać spory węzeł o nazwie "Kolejowa", dawniej nazywany "Kiełpin", to już są zaszłości historyczne.
Reasumując: łącznica pomiędzy S8 a S7 powstanie w przyszłości, teraz należy martwić się jak żyć z bardzo nasilonym ruchem po doprowadzeniu S7 do Czosnowa, a może nawet do Dziekanowa w Łomiankach. Wtedy Bielany i Łomianki będą w złej sytuacji, bo nasilony ruch zatka do reszty DK7. Po wybudowaniu łącznicy oczywiście zyskają Łomianki, bo część tranzytu wyjazdowego pojedzie przez Bemowo i Bielany, ale funkcja DK7 wjazdowa zostaje zachowana. Teraz Bielany mają jeden kłopot z DK7, a będą miały dodatkowy z S7, na co nie można nic poradzić, zwłaszcza, że Bielany zdecydowanie opowiadają się za szybkim wybudowaniem łącznicy (podobnie jak Łomianki), ale równocześnie przeciw preferencjom dla transportu publicznego na obecnej DK7.

REKLAMA

# Kolo

08.07.2020 09:49

A jaki to niby jest "krajobraz kulturowy" na Bemowie - chyba ohydne bloki z wielkiej płyty (w bogatych krajach podobne miejscach zamieszkiwania głównie przez emigrantow), czy może te zachwaszczone ogródki działkowe i okoliczne golebniki oraz śmietnisko. Niech mnie ktoś oświeci bo ja nie widzę tam niczego kulturowego, o krajobrazie nie wspomnę. Co do "gospodarza" to fakt, jak się zarządza zdalnie to o czym tu gadać. I wbrew pozorom władze lokalne mają bardzo duży wpływ na inwestycje także centralne, choćby poprzez uzgodnienia lokalizacyjne (kto zna przepisy w tym zakresie ten wie, a kto nie zna to i tak nie będzie wiedzual).

# jac

08.07.2020 10:28

Czy opłacane PiSowskie trole mogą iść gdzie trolować gdzie indziej

# Kolo

08.07.2020 11:47

To samo dotyczy jednostek realizujących obce interesy. Droga wolna i granice otwarte. Najlepiej na lotnisko w Berlinie (podobno u nas jest zbędne i skoro jest w Berlinie to wystarczy).

REKLAMA

# Dyskusja 1

08.07.2020 11:52

#Kolo, opanuj się, chyba wiedza o procedurach i kompetencjach władz to nadal ciemna magia dla wielu ludzi. Co ma znaczyć sugestia o zdalnym zarządzaniu, czy to ma być do obecnego Prezydenta m.st. ? - Rezerwa terenu i pierwsze koncepcje trasy to lata pięćdziesiąte. Obecny Prezydent urodził się w roku 1972 - i dokładnie wtedy rozwinięto koncepcję północnego wyjazdu z Warszawy. To może powiesz, że komuna dała Trzaskowskiemu prezent na urodziny ???

# lolo

08.07.2020 19:02

Czy nie lepiej jak każdy pisze o tym na czym się zna? Artykuł w Tu Bemowo wprowadza więcej zamieszania niż czyni pożytku. Wpis pana Dyskusja 1 lepiej nadaje się na artykuł, niż tekst główny, ponieważ podaje dużą garść faktów. Opinia p. quwertz jest zupełnie od czapy. To typowa wypowiedź członka SISKom która nie szanuje inteligencji czytających, ale tkże niestety nic nie rozumie z dużej polityki. Oskarżanie prezydenta Trzaskowskiego, że zamiast budować S7 za pieniądze GDDKiA to woli kandydować na Prezydenta Polski jest jedną z bardziej absurdalnych jakie słyszałem. Problemem SISKOMU jest to że dziala tam spora grupa ludzi niedouczonych, którzy zamiast być pilnymi studentami i działać zawodowo w Firmach lub agencjach rządowych to się bawią w para-lokalną politykę i wyrządzają przy tym wiele szkód. Zresztą co tu dużo gadać ich ulubiony Dyrektor Dąbrowski, (oby kossaki w jego celi prezentowały się świetnie), to typowy przykład układowicza rodem z epoki Gierka z wielkim ego i skłonnością do gigantomanii. S7 jest niezwykle potrzebna, lecz powinna przejść solidne konsultacje instytucjonalne i społeczne. Dopiero wtedy należy ją budować, a nie przepychać kolanem jak zwykle...

# Wwa

09.07.2020 08:12

Tęgie głowy planowania. Czy wyjaśni mi ktoś dlaczego ta trasa nie mogłaby dochodzić do obwodnicy zamiast ciąć przez miasto? Przecież to jakiś absurd, zeby pchać tranzyt przez środek miasta.

REKLAMA

# Kate

09.07.2020 08:39

Żadnej drogi na moim kochanym Bemowie, a politykę mam w d...e!

# Lipol

09.07.2020 08:41

Po co zastraszać miasto, przesiąść się na rowerki i jazda, a nie obrastać w tłuszczyk!

# Władek

09.07.2020 08:43

Obwodnica poza miastem! Bemowo jest pełne szkół, młodzieży, terenów zielonych, po co nam smród ?

REKLAMA

# KJ56

09.07.2020 08:56

#Wwa napisał(a) 09.07.2020 08:12
dlaczego ta trasa nie mogłaby dochodzić do obwodnicy zamiast ciąć przez miasto?
Ano dlatego między innymi, żeby z Bemowa, Woli czy Ursusa można było szybko, sprawnie i bezkolizyjnie wyjechać w kierunku Trójmiasta, Olsztyna, Torunia i Bydgoszczy.

# krystia2

10.07.2020 09:30

ale my nie chcemy nigdzie wyjeżdżać, słoje mam w d....ie
więcej na forum

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA