REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Drogi

S7 coraz bliżej Warszawy. Kiedy przetnie Bemowo i Bielany?
REKLAMA

REKLAMA

S7 coraz bliżej Warszawy. Kiedy przetnie Bemowo i Bielany?

Przygotowania do budowy trasy na północ od stolicy nabierają tempa. A na jakim etapie jest odcinek bielańsko-bemowski?

REKLAMA

Przypomnijmy: trasa S7 to planowana od lat droga, mająca pełnić jednocześnie funkcje alternatywy dla północnego fragmentu Wisłostrady, wylotówki z miasta w kierunku Gdańska i obwodnicy Łomianek. Formalnie jej budowa będzie podzielona na dwa etapy: od Czosnowa do Kiełpina i od Kiełpina do trasy S8 (Obrońców Grodna). Koncepcja programowa dla odcinka przechodzącego w tunelach obok Chomiczówki i pod Bemowem ma być gotowa jesienią.

Dwa i pół roku

- Gdyby ktoś zapomniał, przez środek Bemowa ma przebiegać trasa szybkiego ruchu - pisze Sebastian Tyszczuk z Fundacji na Rzecz Ochrony Krajobrazu Kulturowego. - Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska właśnie wydała postanowienie o przedłużeniu czasu rozpatrywania złożonego przeze mnie odwołania. To już dwa i pół roku.

Na ten moment bielańsko-bemowskiego odcinka S7 nie ma w programie budowy dróg krajowych do 2025 roku. W ubiegłym roku drogowcy szacowali koszt jego budowy na 1,9 mld zł.

S7 do Płońska

6 lipca GDDKiA poinformowała o wyborze wykonawcy odcinka Siedlin - Załuski. W miejscu istniejącej drogi krajowej nr 7 hiszpańska firma Aldesa zbuduje dwie jezdnie po trzy pasy ruchu oraz węzły Poczernin i Przyborowice.

Umowa na budowę 10-kilometrowego odcinka Modlin - Czosnów jest już podpisana, natomiast na odcinku Załuski - Modlin trwa uzgadnianie gwarancji i podpisania dokumentów można spodziewać się w najbliższych tygodniach.

S7 w Warszawie

Bielańsko-bemowski odcinek S7 będzie mieć prawie 13 km długości i w początkowej części przebiegnie po istniejącym śladzie ulicy Kolejowej w Łomiankach. Następnie droga odbije na południe w kierunku kanału Młocińskiego, gdzie pobiegnie po nasypie. Dalej samochody pojadą między Kampinoskim Parkiem Narodowym a cmentarzem Północnym. W pobliżu południowego skraju nekropolii powstanie tzw. węzeł zespolony "Wólka Węglowa/Janickiego". Przez gęsto zaludnione tereny Chomiczówki i Bemowa trasa poprowadzona zostanie dwoma tunelami, podobnymi do tego pod Centrum Nauki Kopernik. Tunel bielański będzie mieć długość kilometra, natomiast bemowski - o 100 m więcej.

Pomiędzy tunelami powstanie węzeł drogowy, łączący S7 z przedłużonymi ulicami Żołnierzy Wyklętych i Maczka. Planowany aktualnie odcinek zakończy się wielkim węzłem z trasą S8 (Obrońców Grodna). Wzdłuż całej długości trasy zbudowane zostaną oczywiście również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe, ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt i ogrodzenie, uniemożliwiające wejście na jezdnię np. dzikom i łosiom.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Bielany




07.07.2020 20:45 #qvertz
Bez poprowadzenia inwestycji w tzw. odcinku miejskim N-S ta inwestycja będzie niekompletna. A warto przypomnieć, że ten odcinek w oficjalnych planach biegnie od Bemowa na południe wzdłuż linii obwodowej, koło Wola Parku, przecina Połczyńską i Aleje Jerozolimskie i łączy się z trasą wylotową S-7 przy węźle na Marynarskiej. Gdyby to zrobiono, byłby to wyczyn inwestycyjny na skalę nie widzianą od lat 70-tych, gdy budowano Trasę Łazienkowską i Wisłostradę. A "gospodarz miasta", zamiast robić dobre rzeczy dla warszawiaków, wolał ich olać i zastąpić Andrzeja Dudę w Pałacu Prezydenckim.
07.07.2020 21:42 #Ktoś
Co ma gospodarz, jak to budżet GDIAKA ? Kaman, po co gadać takie bzdury.....
07.07.2020 23:05 #Gorszysort
#qvertz po co gadać takie bzdury? No - chyba, że ktoś za to płaci
07.07.2020 23:16 #JK65
Brawa dla Sebastiana Tyszczuka, który walczy i nie składa broni po to żeby uniemożliwić tę kretyńska inwestycję. Są inne, dużo lepsze warianty ale oszołomy z SISKOmu i GDKiA forsują najgorszy i najdroższy.
08.07.2020 00:35 #KJ56
Budować i nie słuchać marudzenia jakichś niespełnionych Tyszczuków!
REKLAMA

08.07.2020 07:15 #kasztan
#qvertz napisał(a) 07.07.2020 20:45

A "gospodarz miasta", zamiast robić dobre rzeczy dla warszawiaków, wolał ich olać i zastąpić Andrzeja Dudę w Pałacu Prezydenckim.
Przecież drogi ekspresowe buduje GDDKiA, a nie miasto...
08.07.2020 08:17 #Wwa
Odcinek od węzła na Bemowie do węzła z S79 na Marynarskiej jest odcinkiem, który ma być finansowany z budżetu miasta (tzw. odcinek miejski, klasa drogi GP). Dlatego raczej nie ma co liczyć że powstanie szybko.
08.07.2020 08:30 #kierowca
#KJ56 napisał(a) 08.07.2020 00:35

Budować i nie słuchać marudzenia jakichś niespełnionych Tyszczuków!
Dokładnie !!!! Drogi trzeba budować, zeby miasto mogło się rozwijać! Chce zauwazyć, że wylotówki ze stolicy są praktycznie w każdą stronę - tylko nie na Gdańsk! A my bedziemy słuchac garstki mieszkańców Bielan i Bemowa, którym inwestycja się nei podoba. A co tam... niech pół Polski i cała Warszawa stoi , bo Kowalski z Maliniakiem zapomnieli, że mieszkają w metropolii.
Ta droga jest niezwykle potrzeba, dlatego moze Tu Stolica następnym razem napisze obiejtywny tekst, a nie kolejny na zlecenie mieszkańców Bielan i Bemowa.
08.07.2020 09:42 #Dyskusja 1
Należy budować nowe drogi, ale także należy sprostować nieścisłe i mylne informacje podane na wstępie, cyt: S7 ... "mająca pełnić jednocześnie funkcje alternatywy dla północnego fragmentu Wisłostrady, wylotówki z miasta w kierunku Gdańska i obwodnicy Łomianek. Formalnie jej budowa będzie podzielona na dwa etapy: od Czosnowa do Kiełpina i od Kiełpina do trasy S8 (Obrońców Grodna)." Nowa trasa S7 od lat jest planowana jako wyjazd z Warszawy w kierunku północnym, oczywiście odciąży S8, ale jedynie dla ruchu z A2 z kierunku zachodniego i S7 z południa. Ma za zadanie usprawnić tranzyt w tym zakresie i tyle. Ruch z S8 z kierunku wschodniego nadal będzie miał możliwość jazdy jak obecnie - czyli Wisłostradą przez Bielany na północ. Oznacza to, że funkcja wylotu z Warszawy zostanie utrzymana jak obecnie. Ma powstać łącznica pomiędzy S8 a S7, mówienie o jakiejś "obwodnicy Łomianek" to spore nadużycie, nikt takiej nie planował, bo niby gdzie ma się zaczynać i gdzie kończyć? Obecna DK7 docelowo ma być drogą wojewódzką klasy G, a na początkowym odcinku klasy GP. Nikt nie przewidywał i nadal nie przewiduje aby z Bielan wyprowadzić "północny" ruch wjazdowy (zwłaszcza w godzinach porannego szczytu) oraz wyjazdowy przez całą dobę. Łącznica ma jedynie zabrać część tranzytu, głównie wyjazdowego.
Inwestycja jest podzielona na dwa odcinki nie tylko "formalnie" ale faktycznie. Odcinek z Czosnowa kończy się w Dziekanowie Leśnym/Bajkowym, czyli w gęsto zurbanizowanej części Łomianek i może zostać wybudowany, bo dokumentacja jest dopięta. Za Dziekanowem Leśnym/Bajkowym ma powstać spory węzeł o nazwie "Kolejowa", dawniej nazywany "Kiełpin", to już są zaszłości historyczne.
Reasumując: łącznica pomiędzy S8 a S7 powstanie w przyszłości, teraz należy martwić się jak żyć z bardzo nasilonym ruchem po doprowadzeniu S7 do Czosnowa, a może nawet do Dziekanowa w Łomiankach. Wtedy Bielany i Łomianki będą w złej sytuacji, bo nasilony ruch zatka do reszty DK7. Po wybudowaniu łącznicy oczywiście zyskają Łomianki, bo część tranzytu wyjazdowego pojedzie przez Bemowo i Bielany, ale funkcja DK7 wjazdowa zostaje zachowana. Teraz Bielany mają jeden kłopot z DK7, a będą miały dodatkowy z S7, na co nie można nic poradzić, zwłaszcza, że Bielany zdecydowanie opowiadają się za szybkim wybudowaniem łącznicy (podobnie jak Łomianki), ale równocześnie przeciw preferencjom dla transportu publicznego na obecnej DK7.
08.07.2020 09:49 #Kolo
A jaki to niby jest "krajobraz kulturowy" na Bemowie - chyba ohydne bloki z wielkiej płyty (w bogatych krajach podobne miejscach zamieszkiwania głównie przez emigrantow), czy może te zachwaszczone ogródki działkowe i okoliczne golebniki oraz śmietnisko. Niech mnie ktoś oświeci bo ja nie widzę tam niczego kulturowego, o krajobrazie nie wspomnę. Co do "gospodarza" to fakt, jak się zarządza zdalnie to o czym tu gadać. I wbrew pozorom władze lokalne mają bardzo duży wpływ na inwestycje także centralne, choćby poprzez uzgodnienia lokalizacyjne (kto zna przepisy w tym zakresie ten wie, a kto nie zna to i tak nie będzie wiedzual).
REKLAMA
08.07.2020 10:28 #jac
Czy opłacane PiSowskie trole mogą iść gdzie trolować gdzie indziej
08.07.2020 11:47 #Kolo
To samo dotyczy jednostek realizujących obce interesy. Droga wolna i granice otwarte. Najlepiej na lotnisko w Berlinie (podobno u nas jest zbędne i skoro jest w Berlinie to wystarczy).
08.07.2020 11:52 #Dyskusja 1
#Kolo, opanuj się, chyba wiedza o procedurach i kompetencjach władz to nadal ciemna magia dla wielu ludzi. Co ma znaczyć sugestia o zdalnym zarządzaniu, czy to ma być do obecnego Prezydenta m.st. ? - Rezerwa terenu i pierwsze koncepcje trasy to lata pięćdziesiąte. Obecny Prezydent urodził się w roku 1972 - i dokładnie wtedy rozwinięto koncepcję północnego wyjazdu z Warszawy. To może powiesz, że komuna dała Trzaskowskiemu prezent na urodziny ???
08.07.2020 19:02 #lolo
Czy nie lepiej jak każdy pisze o tym na czym się zna? Artykuł w Tu Bemowo wprowadza więcej zamieszania niż czyni pożytku. Wpis pana Dyskusja 1 lepiej nadaje się na artykuł, niż tekst główny, ponieważ podaje dużą garść faktów. Opinia p. quwertz jest zupełnie od czapy. To typowa wypowiedź członka SISKom która nie szanuje inteligencji czytających, ale tkże niestety nic nie rozumie z dużej polityki. Oskarżanie prezydenta Trzaskowskiego, że zamiast budować S7 za pieniądze GDDKiA to woli kandydować na Prezydenta Polski jest jedną z bardziej absurdalnych jakie słyszałem. Problemem SISKOMU jest to że dziala tam spora grupa ludzi niedouczonych, którzy zamiast być pilnymi studentami i działać zawodowo w Firmach lub agencjach rządowych to się bawią w para-lokalną politykę i wyrządzają przy tym wiele szkód. Zresztą co tu dużo gadać ich ulubiony Dyrektor Dąbrowski, (oby kossaki w jego celi prezentowały się świetnie), to typowy przykład układowicza rodem z epoki Gierka z wielkim ego i skłonnością do gigantomanii. S7 jest niezwykle potrzebna, lecz powinna przejść solidne konsultacje instytucjonalne i społeczne. Dopiero wtedy należy ją budować, a nie przepychać kolanem jak zwykle...
09.07.2020 08:12 #Wwa
Tęgie głowy planowania. Czy wyjaśni mi ktoś dlaczego ta trasa nie mogłaby dochodzić do obwodnicy zamiast ciąć przez miasto? Przecież to jakiś absurd, zeby pchać tranzyt przez środek miasta.
REKLAMA

09.07.2020 08:39 #Kate
Żadnej drogi na moim kochanym Bemowie, a politykę mam w d...e!
09.07.2020 08:41 #Lipol
Po co zastraszać miasto, przesiąść się na rowerki i jazda, a nie obrastać w tłuszczyk!
09.07.2020 08:43 #Władek
Obwodnica poza miastem! Bemowo jest pełne szkół, młodzieży, terenów zielonych, po co nam smród ?
09.07.2020 08:56 #KJ56
#Wwa napisał(a) 09.07.2020 08:12

dlaczego ta trasa nie mogłaby dochodzić do obwodnicy zamiast ciąć przez miasto?
Ano dlatego między innymi, żeby z Bemowa, Woli czy Ursusa można było szybko, sprawnie i bezkolizyjnie wyjechać w kierunku Trójmiasta, Olsztyna, Torunia i Bydgoszczy.
10.07.2020 09:30 #krystia2
ale my nie chcemy nigdzie wyjeżdżać, słoje mam w d....ie
REKLAMA

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najczęściej czytane

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA

 
 
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA