Szeligowska się rozpada. Kiedy remont ruchliwej drogi?
17 marca 2021
Z roku na rok ruch na dawnej wiejskiej drodze jest coraz większy. Obok straszy połamany chodnik, a o drodze rowerowej można zapomnieć.
Jeszcze kilka pokoleń temu Szeligowska była drogą łączącą podwarszawskie wsie - Jelonki i Chrzanów. Dziś wciąż jest wąską ulicą, ale jej krajobraz zmienia się z roku na rok. W rejonie skrzyżowania z Rayskiego przybywa bloków mieszkalnych. Ruch jest coraz większy, ale w jezdni i chodniku wciąż straszą dziury a rowerzyści muszą korzystać z jednego pasa z samochodami i autobusami.
Szeligowską zbudują od zera
- Szeligowska się rozpada - pisze nasz czytelnik. - Czy możecie dowiedzieć się, kiedy planowany jest jakiś remont?
- Szeligowska będzie rozkopana przez MPWiK, które planuje budowę magistrali wzdłuż niej - mówi Jakub Dybalski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich. - Po drugie, to ulica do zbudowania właściwie od nowa. Jest zniszczona i nie ma odwodnienia, więc raczej będzie to zadanie inwestycyjne realizowane przez Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych.
Budowa dróg kosztuje
Ile mogłaby kosztować budowa nowej Szeligowskiej? Od Lazurowej do trasy Obrońców Grodna (S8) ulica ma około 1700 metrów długości. Ostatnią w miarę podobną inwestycją ZMID była rozbudowa Głębockiej na Białołęce, gdzie zbudowano dodatkowo kilka rond i drogę rowerową, a na pewnym odcinku także dodatkowy pas ruchu w kierunku Bródna. Przebudowa ulicy na długości 2300 metrów kosztowała 49 mln zł.
Na tej podstawie koszty budowy Szeligowskiej można bardzo ostrożnie oszacować na 30-40 mln zł. W budżecie Warszawy na dziś nie ma pieniędzy na ten cel.
(dg)