"Plany są takie, że w przyszłym roku, zamiast stać w korkach, popłyniemy z Białołęki na Starówkę tramwajem wodnym. Czy stanie się on alternatywą dla autobusów?" - pisaliśmy dokładnie... siedem lat temu. Takie wizje miał ówczesny burmistrz Jacek Kaznowski.
REKLAMA
16 września 2007 r. odbył się próbny rejs od nabrzeża przy Starówce przez śluzę w Porcie Żerańskim do Kobiałki. Tramwaje wodne miały pokonywać tę trasę w dni powszednie, a w weekendy docierać aż do Zalewu Zegrzyńskiego i Serocka. Konieczność pokonywania śluzy na Żeraniu i prędkość 18 km/h sprawiły, że koncepcja upadła. Co zmieniło się od tego czasu? Na wschodniej Białołęce przybyło mieszkańców, powstały hale targowe przy Marywilskiej, zaś Płochocińską kursuje już osiem linii autobusowych, ale nie wystarczają one do rozładowania korków. Sama przesiadka z autobusów do SKM-ki na stacji Żerań jest na tyle niewygodna, że pasażerowie rzadko korzystają z tej możliwości.
Tymczasem w niemieckim Wuppertalu od 113 (!) lat istnieje linia podwieszanej kolei, czyli właściwie szybkiego tramwaju o nietypowej konstrukcji, osiągającego współcześnie prędkość 60 km/h. Linia stała się znakiem rozpoznawczym miasta. Może jest to pomysł i na korki na Płochocińskiej, i na nową wizytówkę Białołęki?
Tak powstanie jak galeria ostatnie info moze pozwolenie w 2015 a miało być rok wczesniej HGW i PO wymyśliło ze może to być dobry atut do wyborów za 4 lata bo innych pomysłów na Białołęke nie ma,a budowa nowych szkół i nic innego sie przejadła
Płochocińska wymaga od dawien dawna rozbudowy ale nie absurdalne 2x3 tylko 2x2 pasy. Jako jedna ze sztandarowych obietnic przedwyborczych pojawia się co 4 lata. IMB ma ją w programie i mam nadzieję podejmie kroki w kierunku realizacji. Tramwaj podwieszany to oczywiście dziennikarska fantazja ze względu na zbyt duże koszty i zupełną niekompatybilność z istniejącą siecią. Fantazją natomiast nie byłby tramwaj z Annopola na północ (jest w planie miejscowym koło hal do połączenia z linią przy TMP) i z odnogą na wschodnią Białołękę. Pozdrawiam
Pomysł padł z takiej przyczyny, że tramwaj wodny miał być szybki, ale Urząd Żeglugi Lądowej zakazał. Polecam przeczytać prasę z tamtego okresu zanim coś się napisze.
Dlaczego 527 nie jeździ na Olesin? To jest skandal, ludzie muszą jeździć do centrum jakimś 120, Olesin i Miasteczko Regaty potrzebuje bezpośredniego połączenia do pierwszej linii metra i Centrum!!!!!
#OburzonyOlesinianin napisał(a) 20.12.2014 11:01 Dlaczego 527 nie jeździ na Olesin? To jest skandal, ludzie muszą jeździć do centrum jakimś 120, Olesin i Miasteczko Regaty potrzebuje bezpośredniego połączenia do pierwszej linii metra i Centrum!!!!!
moj dom potrzebuje bezposredniego polaczenia z moja praca