REKLAMA

Białołęka

samorząd »

 

Kiedy tramwaj wzdłuż Modlińskiej? Ratusz ma inne priorytety

  19 lutego 2023

alt='Kiedy tramwaj wzdłuż Modlińskiej? Ratusz ma inne priorytety'
Most tramwajowy nad Kanałem Żerańskim zbudowano kilkanaście lat temu. Od tamtej pory nie zrobiono nic w sprawie przedłużenia linii z pętli Żerań FSO. Źródło: Dzielnica Białołęka

Zapowiedzi Tramwajów Warszawskich, że w 2024 roku tramwaje dotrą Modlińską do Winnicy, już dawno przestały być aktualne. Podawane obecnie terminy wykonania tych prac nie napawają optymizmem.

REKLAMA

Budowę tramwaju na Modlińskiej można śmiało uznać za jedną z najpilniejszych inwestycji komunikacyjnych na Białołęce. O przedłużeniu linii z pętli Żerań FSO na Tarchomin mówi się już trzecią dekadę. Nowe połączenie miałoby zastąpić przepełnione autobusy linii 509 oraz poprawić dojazd na ciągle rozbudowujący się Żerań. Białołęka przekroczyła 150 tys. mieszkańców. Kiedy zbudują kluczowy tramwaj? Białołęka przekroczyła 150 tys. mieszkańców. Kiedy zbudują kluczowy tramwaj?
Białołęka wyrosła na czwartą co do wielkości dzielnicę Warszawy, minimalnie ustępując Ursynowowi miejsca na podium. Tymczasem nowy plan ratusza zakłada budowę metra jedynie na Tarchomin, z którego już teraz można dojechać w kilka minut do stacji Młociny. Obiecany blisko dekadę temu tramwaj na osiedle Derby miałby ruszyć w roku 2033.
Jeśli staniemy na wiadukcie ul. Modlińskiej nad Kanałem Żerańskim, bez problemu zauważymy rezerwę pod torowisko tramwajowe. To jedyny element nowej linii, jaki udało się zbudować w ciągu kilkunastu lat.

Kiedy tramwaj na Modlińskiej?

W ubiegłym roku podpisano umowę na opracowanie studium techniczno-ekonomicznego nowej linii tramwajowej. Torowisko będzie przedłużeniem trasy, która biegnie wzdłuż Jagiellońskiej i kończy się pętlą pod Trasą Toruńską (S8). Dalej linia ma biec nad Kanałem Żerańskim, aby połączyć się z trasą z Młocin na Winnicę.

Wstąp do księgarni

Prosto czy dookoła?

Wykonawca dokumentacji zaproponuje, jak mają przebiegać nowe tory przez węzeł drogowy Jagiellońskiej i trasy S8. To jedno z bardziej skomplikowanych zadań, bo może wiązać się z przebudową niektórych estakad. Tańsze rozwiązanie może polegać na obejściu torami całego węzła od zachodu wzdłuż brzegu Wisły. Zakładana jest też możliwość budowy dodatkowej trasy do przystanku kolejowego Żerań, a także pętli dla tramwajów i autobusów wraz z parkingiem przesiadkowym przy Familijnej.

REKLAMA

Muzeum, kładka i teatr zamiast tramwaju

- Głównym czynnikiem warunkującym zmianę harmonogramu budowy linii tramwajowej na odcinku Żerań FSO - Trasa Mostu Północnego jest brak pieniędzy na realizację budowy tej trasy w perspektywie do roku 2027 - wyjaśniał zarząd spółki Tramwaje Warszawskie w odpowiedzi na pytanie białołęckiego radnego Piotra Cieszkowskiego. - Wszelkie dostępne środki skoncentrowano na inwestycjach o najwyższym priorytecie realizacyjnym - przekonują urzędnicy.

Wynika z tego, że miejski ratusz za "najwyższe priorytetowo inwestycje" uznał chociażby budowę kładki pieszo-rowerowej z bulwarów na Pragę, czy też powstające w Śródmieściu Muzeum Sztuki Nowoczesnej, a także nową siedzibę dla teatru TR. Ważniejsze od tramwaju na Modlińskiej jest też zdaniem ratusza rozbetonowanie stawu na Polu Mokotowskim czy "renaturyzacja" Stawów Brustmana na Wawrzyszewie. Za pieniądze wydane na te "priorytety Warszawy" mógłby powstać tramwaj wzdłuż Modlińskiej. Władze Warszawy uznały, że jest mniej ważny.

(db)

.
 

REKLAMA

Komentarze (7)

# VVV

19.02.2023 13:40

Przecież nie będzie tramwaju na modlińskiej, bo będą pakować kasę w tramwaj na głębockiej. Po tym jak władze miasta pokazały środkowy palec białołęce w kwestii metra, a zwłaszcza os. derby i okolicach, coś muszą dać, bo przegrają wybory.

# Anonim

20.02.2023 00:03

Tramwaju na Głębockiej nie będzie przez najbliższe 10 lat bo nie ma finansowania.

# Vvv

20.02.2023 07:50

#Anonim napisał(a) 20.02.2023 00:03
Tramwaju na Głębockiej nie będzie przez najbliższe 10 lat bo nie ma finansowania.
Teoretycznie tak, ale w przyszłym roku są wybory. Zatem dla picu gdzieś mogą wbić łopaty, bo są jakieś plany. Modlińska nawet tych planów nie ma.

REKLAMA

# MCMR

20.02.2023 11:32

Budowa tego tramwaju była obiecana ponad 20 lat temu. Mniej wiecej 15 lat temu zbudowali most tramwajowy nad portem w ramach modernizacji tego odcinka Modlińskiej. Przypomnę, że cala Modlińska miała być przebudowana ze skrzyżowaniami z estakadami i rondami jak na skrzyżowaniu z mostem i Płochocińską. Projekt, za który miasto zapłaciło kupe kasy, trafił do kosza. Taka gospodarność

# Adamek

20.02.2023 20:14

Nigdy go nie będzie. Wyproadziłem się z Białołeki po 22 latach. Szkoda życia na czekanie na lepsze czasy dla tej dzielnicy.

# Dddf

24.02.2023 22:00

Nigdy nie powstanie a ludzie z tarchomina i tak będą głosować na Trzaskowskiego i jego ekipe, głodować politycznie, aby tylko przeciw PIS.

REKLAMA

# Ewa_00

04.03.2023 09:50

Jak dla mnie to jest właśnie przykład jak beznadziejnie władze zarządzają miastem. Po pierwsze - niespełnione obietnice i zero konsekwencji. Zdecydowanie jest to główna przyczyna, że ludzie uważają stanowiska włodarzy za nierobów i oszustów i trudno się dziwić. Druga sprawa to pomieszanie priorytetów. Serio kładka dla pieszych jest ważniejsza niż rozwiązywanie podstawowych problemów komunikacyjnych miasta? I to kładka z ewidentwymi błędami polegającymi na mieszaniu ruchu pieszego i rowerowego? Serio to dowód, że miastem zarządzają ludzie, którzy na wolnym rynku po prostu nie poradziliby sobie. Szkoda.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe