REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Tramwaje na Białołękę ugrzęzły w urzędach

  27 kwietnia 2023

alt='Tramwaje na Białołękę ugrzęzły w urzędach'
źródło: Warszawski Transport Publiczny

Systematycznie radni z Białołęki, a nawet Targówka, pytają Tramwaje Warszawskie, co się dzieje w sprawie linii na Zieloną Białołękę. Sprawa utknęła w urzędniczych gabinetach.

REKLAMA

Miała być w 2022 roku, potem termin przesunięto na 5 lat później. Tramwajarze chcieliby już rozpisać przetarg na dokumentację projektową. Tymczasem jest to niemożliwe, bo wciąż brakuje decyzji środowiskowej. Kiedy tramwaj wzdłuż Modlińskiej? Ratusz ma inne priorytety Kiedy tramwaj wzdłuż Modlińskiej? Ratusz ma inne priorytety
Zapowiedzi Tramwajów Warszawskich, że w 2024 roku tramwaje dotrą Modlińską do Winnicy, już dawno przestały być aktualne. Podawane obecnie terminy wykonania tych prac nie napawają optymizmem.
O inwestycję postanowił zapytać jeden z radnych Targówka.

Tramwaj na Białołękę. Kiedy i gdzie?

- Do 2030 roku miały powstać odcinki tramwajowe w prawobrzeżnej części stolicy, które pozwoliłyby na istotne "wyrównanie" warszawskiej sieci tramwajowej. Dziś jest ona rozbudowana głównie na północ i na zachód od centrum miasta. W planach było połączenie Żerania, wzdłuż ul. Modlińskiej i trasy mostu Północnego, do istniejącej linii tramwajowej (2 i 17). Tramwaj dotarłby też ul. Głębocką na Zieloną Białołękę - napisał w swojej interpelacji radny Andrzej Grabowski. Przypomnimy, że nowe tory mają zostać ułożone również wzdłuż ul. Matki Teresy z Kalkuty, równolegle do muru cmentarza Bródnowskiego. Następnie prowadziłyby wzdłuż św. Wincentego (przy metrze Kondratowicza), Głębockiej oraz nad trasą S8, w rejon osiedla Derby. W sumie to około 6 km nowego torowiska, 9 przystanków (w tym pięć na Zielonej Białołęce) oraz dwie pętle w rejonie Urzędu Dzielnicy Targówek i Gilarskiej oraz w rejonie skrzyżowania korytarzy planowanych Tras Olszynki Grochowskiej i mostu Północnego.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Kiedy tramwaj na Zieloną Białołękę?

Jak informują Tramwaje Warszawskie, rozpoczęcie prac projektowych tej trasy uzależnione jest od pozyskania decyzji środowiskowej, której uzyskanie, zgodnie z harmonogramem, planowane jest na pierwszą połowę 2023 roku. Wedle ostatnich zapowiedzi termin zakończenia prac nad tramwajem na Zieloną Białołękę szacuje się na 2033 rok.

(db)

.
 

REKLAMA

Komentarze (20)

# Hahaha

27.04.2023 13:47

Szacuje się na 2033 hahahaha. Jakim deklem trzeba być żeby kupić tam mieszkanie? Z Legionowa ludzie są dużo szybciej w centrum Warszawy niż ci zaradni inaczej "Warszawiacy"

# Bialomeka

27.04.2023 17:11

Bialomeka co zrobic

 drugastrona

27.04.2023 17:20

Tymczasem dalej brak informacji, że rozstrzygnięto przetarg na park przy Botewa. Słabo się starają redaktorzy, jeżeli pojawiają się informacje pozytywne i nie można jeździć po urzędnikach i wreszcie coś się dzieje.

REKLAMA

# Szerokiej drogi

27.04.2023 23:21

Z fotografii załączonej przez jakiegoś nierozgarniętego redaktora wynika, że z Centrum na Białołękę jeździ się przez al. Waszyngtona.

# Pętak

28.04.2023 08:09

drugastrona napisał 27.04.2023 17:20
Tymczasem dalej brak informacji, że rozstrzygnięto przetarg na park przy Botewa. Słabo się starają redaktorzy, jeżeli pojawiają się informacje pozytywne i nie można jeździć po urzędnikach i wreszcie coś się dzieje.

A dlaczego urzędników trzeba w ogóle chwalić za wykonywanie obowiązków służbowych?

# Nie teraz

28.04.2023 08:25

Park jest ważniejszy od tramwaju?

REKLAMA

 Taltos2

28.04.2023 09:54

Park to zadanie dzielnicy, tramwaj to półka m.st. Warszawy realizowana poprzez Tramwaje Warszawskie. Jak miasto da kasę, Tramwaje zbudują.
PS. Park na Botewa to 6 mln, tramwaj na ZB to pewnie ze 300 mln...

# Monter

28.04.2023 10:56

Komunikacyjna zapaść. Brak poszerzenia ul Płochcińskiej, brak kontynuacji tarasy mostu północnego w kierunku Białołęki, brak tramwaju, wycofanie planów sieci metra w ten rejon. Lepiej i szybciej dojechać spod Warszawy. Tarchomin, Żerań dają lepsze połączenie, choć tramwaju wzdłuż Modlińskiej nie widać.

 drugastrona

28.04.2023 19:39

#Nie teraz napisał(a) 28.04.2023 08:25
Park jest ważniejszy od tramwaju?

Nie. Chodzi o to, że przy każdym opóźnieniu czegokolwiek w temacie parku za chwilę pojawiał się tutaj artykuł krytykujący władze Białołęki. A kiedy wybrano wykonawcę (więc bardzo dobra wiadomość), to cisza od kilku dni.

REKLAMA

# Zaradny inaczej

29.04.2023 20:46

#Hahaha napisał(a) 27.04.2023 13:47
Szacuje się na 2033 hahahaha. Jakim deklem trzeba być żeby kupić tam mieszkanie? Z Legionowa ludzie są dużo szybciej w centrum Warszawy niż ci zaradni inaczej "Warszawiacy"
Za dużo bloków i osiedli tam nackane, fakt. Mimo to po oddaniu do użytku nowych stacji metra i tak jestem szybciej w Centrum niż z Legionowa i jest to pewniejszy środek transportu niż pociąg w dobie paraliżu na kolei.

 drugastrona

05.05.2023 13:19

Dalej nie ma informacji o wyborze wykonawcy parku Botewa. Nie ma też informacji, że od 1 maja znowu kursuje prom przez Wisłę. Jest informacja na innych portalach, ale ja widziałem akurat prom na własne oczy przypadkiem wczoraj na spacerze. Informuję Was bezpłatnie z dobroci serca :)

# Asa

08.05.2023 12:31

Czas przestać płacić podatki skoro inne dzielnice czerpią z naszych podatków korzyści, a na Białołęke nie starcza. Infrastrukturalnie leżymy.

REKLAMA

# SMRÓD URZĘDNICZEGO BEZMÓZGOWIA

08.05.2023 18:57

Komentarz jest zbyteczny.

# Tarcho

09.05.2023 05:38

Napiszcie lepiej, że znowu Czajka uprzykrza życie smrodem!

# WWO

29.05.2023 13:46

Jedyny sens ma tramwaj wzdłuż Modlińskiej. Na resztę szkoda prądu.

REKLAMA

# HamsterMegaMax

26.06.2023 16:14

Hahaha ciekawe legionoszczaki i inne wieliszewiaki jak wam się tory pokrzywią to w jakim czasie dojedziecie do centrum Warszawy. Białołęka będzie się śmiała hahaha

# Radzia

29.07.2023 11:45

#Hahaha napisał(a) 27.04.2023 13:47
Szacuje się na 2033 hahahaha. Jakim deklem trzeba być żeby kupić tam mieszkanie? Z Legionowa ludzie są dużo szybciej w centrum Warszawy niż ci zaradni inaczej "Warszawiacy"

Serio? Dzięki stacji metra Kondratowicza z ul. Skarbka z Gór dojeżdżam na Świętokrzyską w 25 min. Nie komentuj, skoro nie masz pojęcia, o czym piszesz, deklu.

 Erneścio

29.07.2023 12:20

Buhahahahahaahh!
Kawą się oplułem, nie mogę, serio! Radzia, kochanie, Skarbka z Gór ... do Świętokrzyskiej ... 25 minut???
Nie mów tylko, że z radości wycierasz udka, gdy wysiadasz na miejscu... (??)
Skarbka od Świętokrzyskiej w prostej linii oddalona jest o zaledwie 9.7km!
Japońskie DoCoMo zrobiłoby ten odcinek w ... ... 1 minutę i 20 sek!
Gdyby Warszawa była miastem choćby z deka cywilizowanym - już od dawien dawna istniałoby tu coś takowego jak S-BAHN, hulałoby to sobie w porywach z prędkością 80-100km/h wysoko nad gruntem a Ty z Białej do Centrum jechałabyś maksymalnie 10minut. Przestańcie Wy wychwalać pod niebiosa te wiochę, tu nadal panują czasy epoki kamienia łupanego poprzeplatane prawem i przepisami z czasów choćby Kredy.
Komunikacja (jakakolwiek) w Warszawie to udręka! Tu nie ma nic, co cywilizacja wymyśliła wieki temu! Nie ma i nigdy nie będzie. Warszawa od minimum lat 10 powinna posiadać sieć obwodnic i autostrad głęboko pod ziemią, nawet na to urwy biurokratyczne nigdy hajsu nie znlazły.

REKLAMA

 Erneścio

29.07.2023 12:26, wpis modyfikowany 1 raz,ostatnio 29.07.2023 12:29

Gdybym ja był Prezydentem tego miasta, wziąłbym urwa kredytów na lat 20, rozkopał Radzymińską aż za Marki, Puławską aż za Piaseczno, Jegiellońską aż za Legionowo, torowisko PKP aż za Grodzisk, wał miedzeszyński aż za Otwock, B.Czecha aż do Mińska, wpakowałbym tam bardzo szybkie kolejki, przykrył to, na górze po 4 pasy w jednym kierunku + tramwajowo w formie TAM i TU... i w dwa lata definitywnie zakończył bym korki w stolicy! Obok zakopanej kolejki wpakowałbym choćby po 2 cienkie pasy dla samochodów, aby dodać dodatkowe przelotówki. Skończyłoby się raz na zawsze te małpiarstwo! Tymczasem, władze nam się zmieniają i nic więcej. Każdy, udaje że coś robi. Cyrk i tyle!
Patologia po całości. Myślenie urzędasów faktycznie jest na poziomie bangladeszów sprzed setek lat, biegających po wichurach z dzidą w łapie. Nic cywlizacyjnego, zero mostów, zero tuneli, zero kolejek, zero wszystkie.
Czemu? Bo, władze w tym mieście od pokoleń to także ZERO.

 Erneścio

29.07.2023 12:31

Wiat dodajcie jeszcze cyrkowcy, za mało jest! Zróbcie dekle wiaty tramwajowe i autobusowe z przystankami co 100m. Będzie git. Już dziś, byle gdzie jechać to godzinka w jedną stronę. I to jest komunikacja? Ledwie ruszy z przystanku i już staje na następnym? Pajacowo! Rowerem dojechałem z Al.Krak. P+R do Wawelskiej szybciej, aniżeli żona tramwajem (gdy byliśmy na urlopie). Brak słów, o mało ze śmiechu nie padłem.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe