REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Tramwaj do centrum już w tym miesiącu

  9 lutego 2015

alt='Tramwaj do centrum już w tym miesiącu'

Najpierw bezpośredni tramwaj do Arkadii, Dworca Centralnego i Służewca, potem konsultacje społeczne w sprawie zmian linii autobusowych. Wkrótce komunikacja miejska na Tarchominie zostanie zaplanowana na nowo.

REKLAMA

Tramwaj na Tarchomin to podręcznikowy przykład "inwestycji prowadzonej etapami". W styczniu 2013 r. linia tramwajowa połączyła Młociny ze Starymi Świdrami, w grudniu 2014 r. przedłużono ją na Tarchomin Kościelny. Teraz podstacja przy ul. Ćmielowskiej jest już skończona i Zarząd Transportu Miejskiego może wpuścić na tory więcej pojazdów. Zgodnie z zapowiedziami sprzed kilku miesięcy drugą linią będzie 17. Tramwaje będą kursować, podobnie jak "dwójka", ul. Światowida i mostem Północnym, a potem wyruszą w wyjątkowo długą drogę, zapewniając bezpośrednie połączenie z m.in. Uniwersytetem Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Szpitalem Bielańskim, Akademią Wychowania Fizycznego, Żoliborzem, Arkadią, centrum (przystanki Metro Rondo ONZ i Dworzec Centralny), Polem Mokotowskim i zagłębiem biurowym na Służewcu. Jazda "siedemnastką" z Tarchomina Kościelnego do centrum zajmie ok. 40 minut, będzie to więc alternatywa dla trasy przez Młociny. Jak będzie wyglądał rozkład jazdy?

- Linia 17 dojedzie na Tarchomin Kościelny i to na razie jedyna pewna informacja, jaką mogę podać - mówi Igor Krajnow, rzecznik ZTM. Nieoficjalnie można było usłyszeć, że dwie linie magistralne na ul. Światowida to za dużo i co drugi kurs 17 może być skrócony (Służewiec - Marymont). Nie wiadomo, czy pomysł ten jest wciąż aktualny.

Pozostają więc informacje nieoficjalne i domysły. ZTM ogłosił kilka miesięcy temu podział linii tramwajowych na kilka kategorii, umieszczając 2 i 17 w pierwszej (linie magistralne) i planując dla nich częstotliwość co 4 minuty w godzinach szczytu, co 6 minut między szczytami i co 7-8 minut w weekend. Nieoficjalnie można było usłyszeć, że dwie linie magistralne na ul. Światowida to za dużo i co drugi kurs 17 może być skrócony (Służewiec - Marymont). Nie wiadomo, czy pomysł ten jest wciąż aktualny. Nie wiadomo także, jak w związku z przedłużeniem "siedemnastki" zmienią się linie autobusowe.

- W sprawie zmian w kursowaniu autobusów odbędą się konsultacje społeczne - mówi Krajnow. - Wkrótce podamy do wiadomości ich datę.

Prawie pewne jest, że ZTM zaproponuje mieszkańcom cięcia autobusów jadących na Młociny (E-4, E-6, 101) i spróbuje przesunąć część linii z tarchomińskiego odcinka ul. Światowida. Być może konsultacje będą dobrą okazją dla mieszkańców ul. Świderskiej i Ćmielowskiej, by ściągnąć pod swoje domy jakieś dogodne dla nich linie np. 509? Spotkania z przedstawicielami ZTM zawsze są ciekawe.

Dominik Gadomski

 

REKLAMA

Komentarze (60)

# xxxxxxxxxx

09.02.2015 12:14

gdzie ten tramwaj 17 miał być po feriach a już idzie drugi tydzień po feriach i nic!!!!!!!!!!!!!!! po co obiecać jeśli też terminu się nie dotrzyma?

# aqwa

09.02.2015 13:07

#xxxxxxxxxx napisał(a) 09.02.2015 12:14
gdzie ten tramwaj 17 miał być po feriach a już idzie drugi tydzień po feriach i nic!!!!!!!!!!!!!!! po co obiecać jeśli też terminu się nie dotrzyma?
Wynicha na wieś kretynie!

# Jarek

09.02.2015 15:39

Nowodwory i Winnica nie powinny mieć zmienionych połączeń zwłaszcza E-8, 211, 516 i 314 nie powinny być ruszane.autobusowych

REKLAMA

# Bart

09.02.2015 16:44

"Siedemnastka" w szczycie co 4 minuty? I jeszcze do tego "dwójka"?
Już widzę jak wszyscy biegną na tramwaj, który do Centrum będzie jechał ponad 40 min a na Służewiec ponad 70....tramwaje powinny uzupełniać transport a nie zastępować ten autobusowy, moim zdaniem dobrze funkcjonujący.
ZTM mogłoby pomyśleć o jakimś połączeniu Nowodworów z SKM w godzinach szczytu.
Linia mogłaby dojeżdżać np do PKP Żerań albo PKP Płudy.
Jedna linia 152 to trochę za mało...

# Mydlenie

09.02.2015 18:07

te konsultacje to kpiny i tak ZTM zrobi co zechce i dla zamydlenia oczu powie , że to była wola mieszkańców np. wolą mieszkańców było zmniejszenie liczby kursów 101, wolą mieszkańców jest aby w ramach zdrowego trybu życia piechotką z Nowodworów dochodzić do pętli tramwajowej itd...Nowodwory będą miały do tyłu

# Danek

09.02.2015 20:32

Bez jaj z tą " SKM w godzinach szczytu" . Dla Nowodworów i Tarchomina ten rodzaj połączenia z centrum jest praktycznie bezużyteczny. 152 wozi muchy i powietrze a tu "Brat" drugi muchowóz chce uruchamiać :)

REKLAMA

 jkj

09.02.2015 20:40, wpis modyfikowany 2 razy,ostatnio 09.02.2015 20:44

#Bart napisał(a) 09.02.2015 16:44
Już widzę jak wszyscy biegną na tramwaj, który do Centrum będzie jechał ponad 40 min
Nie chcę martwić, ale autobusem 518 z przystanku Mehoffera na Dworzec Centralny jest 45 minut, a E-8/2 i metrem do stacji Centrum - 35 minut. Naprawdę myślisz, że ludziom te 5 minut zrobi różnicę?
#Bart napisał(a) 09.02.2015 16:44
a na Służewiec ponad 70
Naprawdę ktoś jest tak zdesperowany, żeby jechać tą linią na całej trasie? Nie wydaje mi się, ta linia funkcjonuje raczej odcinkowo, obsługując różne potoki pasażerskie. Proponuję dojazd na Służewiec 2+M1+17.
#Bart napisał(a) 09.02.2015 16:44
tramwaje powinny uzupełniać transport a nie zastępować ten autobusowy
Strategia rozwoju transportu m.st. Warszawy mówi jasno - priorytetem jest transport szynowy, który ma zastępować transport autobusowy.
#Bart napisał(a) 09.02.2015 16:44
ZTM mogłoby pomyśleć o jakimś połączeniu Nowodworów z SKM w godzinach szczytu.
Linia mogłaby dojeżdżać np do PKP Żerań albo PKP Płudy.
Jedna linia 152 to trochę za mało...
Tu nie pozostaje mi nic innego jak się w pełni zgodzić - skoro promujemy szynę, a więc też kolej, to jakoś trzeba do niej dojechać. 214 jeżdżące z Nowodworów na PKP Płudy byłoby dziś dobrym pomysłem - w momencie gdy je uruchomili w trakcie budowy wiaduktu w ul. Klasyków i wszystko było rozkopane a od pętli do stacji szło się 500 metrów przez błoto to faktycznie nie miało sensu, ale dzisiaj zorganizować taką linię to na pewno miałaby frekwencję. A jeśli brakuje brygad, to chociaż przedłużyć 152 na Nowodwory! 13 minut z Nowodworów na PKP Płudy, zejść na stację i jest się na Dworcu Zachodnim w pół godziny jazdy pociągiem, a w ok. 40 minut na Włochach, Służewcu i Okęciu.
#Mydlenie napisał(a) 09.02.2015 18:07
wolą mieszkańców jest aby w ramach zdrowego trybu życia piechotką z Nowodworów dochodzić do pętli tramwajowej itd...Nowodwory będą miały do tyłu
Jestem pewien, że bardzo nie zetną 101 bo na Nowodworach mieszka masa ludzi która do tramwaju ma za daleko, na pewno zlikwidują E-4 i zetną E-8, ale nie wydaje mi się żeby cokolwiek ze 101 robili.

# Danek

09.02.2015 21:35

"214 jeżdżące z Nowodworów na PKP Płudy byłoby dziś dobrym pomysłem "
Brednie ! 214 jeździło puste a wracanie do tego absurdu to jawna niegospodarność.

 jkj

09.02.2015 23:31, wpis modyfikowany 3 razy,ostatnio 09.02.2015 23:32

#Danek napisał(a) 09.02.2015 21:35
"214 jeżdżące z Nowodworów na PKP Płudy byłoby dziś dobrym pomysłem "
Brednie ! 214 jeździło puste a wracanie do tego absurdu to jawna niegospodarność.
A widziałeś jak wyglądała pętla 214? Pozwól, że przypomnę, chyba że nawet tam nie byłeś. http://warszawa.wikia.com/wiki/Plik:PKP_P%C5%82udy_(przystanek)_214.JPG A wiesz gdzie była? http://images.wikia.com/warszawa/images/archive/8/8d/20120913083427!PKP_P%C5%82udy.PNG Na wysokości Turoszowskiej. Żeby się z niej dostać do stacji trzeba było przedostać się przez zabłocony teren budowy między maszynami, nie dało się przejść nie kończąc z warstwą błota na butach, serio myślisz że ktoś normalny chciałby w takich warunkach dojeżdżać do pracy? Bo mi się nie wydaje, więc to żadne porównanie.
Ale fakt faktem, chyba przedłużone 152 by wystarczyło.

REKLAMA

# Danek

09.02.2015 23:57

"A widziałeś jak wyglądała pętla 214? "
Jak połączenie jest do d..y to żadna pętla nie ma znaczenia.

# krysia

09.02.2015 23:59

co ma 509 do tego tramwaju?
trasę taką samą?
Ktos po weekendzie jeszcze wczorajszy?

# do BART aby nie pisał głupot

10.02.2015 00:55

Panie #Bart nie 40 tylko 35! nie 70 tylko 55 (galeria Mokotów) 45-50 (szpital MSWiA) proszę nie dodawać!!!! dziś czas dojazdu do Galerii Mokotów z przesiadką na Młocinach i np Wierzbnie jest taki sam jak bezpśrednio tramwajem
101 10-min przesiadka 5 min metro 25 min przesiadka 5 min tramwaj z wierzbna do GM 10 min (Suma = 55-minut) nie lepiej tramwajem niż robic dwie przesiadki a czas dojazdu taki sam?
autobus do skm po co? zanim dojade do skm to juz bede na mlocinach (skm z PKP Żerań albo PKP Płudy jedzie do srodmieścia 27-minut (czestotliwosc raz na godzinę) a metro 18 minut

REKLAMA

# Zipa Dumna

10.02.2015 01:52

O czym Wy mówicie? Przecież każdy warszawiak wie, że tramwajem gdzieś dalej jedzie się tylko wtedy, gdy ma się bardzo dużo wolnego czasu. Warszawskie tramwaje są irytująco poooowooolne. Poczytajcie chociażby http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,17379295,Stoleczni_urzednicy_chca_obrzydzic_tramwaje_warszawiakom.html. 3-4 minuty, żeby przejechać tramwajem przez rondo Babka - jak ma się szczęście... Ciekawa jest też dyskusja pod artykułem.
Przyznaję tylko, że nowa linia tramwajowa na Tarchomin jest szybka jak na tramwaj. Przetestowałem. Tramwaj jedzie do Młocin prawie tak szybko jak autobus 101. W porannych korkach może nawet szybciej (nie testowałem, w tym czasie śpię). Ale to jest najszybsza linia tramwajowa w Warszawie. Absolutny wyjątek.

# Konrad

10.02.2015 07:54

No właśnie, co z tą kasacją autobusów E? Przecież tramwaj do Nowodworów nie dojeżdża a jak E wyjeżdża z pętli w godzinach szczytu to jest już zapchany...

# lutek

10.02.2015 10:00

a może dowózka do arkadii jest w zamian za galerie która pozwolenie na budowe miała dostać w zeszłym roku ale chyba czekają na wybory bo PO i PSL nie mają czego zaproponować zeby przekupić elektorat

REKLAMA

# Michalina

10.02.2015 12:04

Konrad - do pętli dojedziesz tramwajem a następnie przesiądziesz się do 186, 509, 518 i za 2 - 3 minuty jesteś na pętli Nowodwory i tak będzie

# 222222222

10.02.2015 12:46

#Zipa Dumna napisał(a) 10.02.2015 01:52

O czym Wy mówicie? Przecież każdy warszawiak wie, że tramwajem gdzieś dalej jedzie się tylko wtedy, gdy ma się bardzo dużo wolnego czasu. Warszawskie tramwaje są irytująco poooowooolne.

tak ? SPOTKAJ SIĘ ZE MNĄ NP POD ARKADIĄ I ZROBIMY WYŚCIG JA TRAMWAJEM DO GALERII MOKOTÓW A TY MOZESZ AUTOBUSEM LUB Z PRZESIADKAMI DO METRA KTO BEDZIE PIERWSZY? TAKI WOLNY TRAMWAJ A MIMO TO DOJEZDZA PIERWSZY!!!
101 CZY LINIA NR 2 - ZMIERZ DŁUGOŚĆ LINII TRAMWAJOWEJ I DŁUGOSC LINII AUTOBUSOWEJ A POZNIEJ PORÓWNAJ SREDNIĄ PREDKOŚĆ.... ZANIM TEN 101 ZATRZYMA SIĘ PRZED ZJAZDEM Z MOSTU W MYŚLIBORSKĄ A POZNIEJ WJEDZIE NA ŚWIATOWIDA TRAMWAJ ZA BLOKAMI ZROBI DRUGIE TYLE DROGI I WYPRZEDZI 101

# 222222222

10.02.2015 12:49

przez lata straszna udręka z tym 101 (najpierw nastoi się przy zjeździe z mostu pod komisariatem policji, pożniej od porajów zanim wjedzie na Światowida stoi przez dwa swiatła

REKLAMA

# Aśka

10.02.2015 12:55

#Michalina
a ze Sprawnej czy Odkrytej też tak łatwo ....."dojedziesz tramwajem a następnie przesiądziesz się do 186, 509, 518 i za 2 - 3 minuty jesteś na pętli Nowodwory" Bez przesady z tymi przesiadkami.

# Bart

10.02.2015 13:06

Panie Bezimienny
Nie piszę żadnych głupot. Obecnie tramwaj linii 17 z przystanku "Cm Włoski" jedzie do Dw Centralnego 34 min a do przystanku "Rzymowskiego" 57 min, więc jakim cudem z Tarchomina ma jechać odpowiednio 35 i 55 minut? ;-) ...A połączenie z SKM jest potrzebne, bo to alternatywne połączenie z biurowcami na Służewcu.
E-4 i E-8 bardzo dobrze spełniają swoją funkcję.
Myślę, że "dwójka" spokojnie wystarczy jako wsparcie dla autobusów.
Jeżeli "siedemnastka" miałaby jeździć tą trasą to raczej nie z częstotliwością co 3-4 minuty...
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe