REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Tak wygląda parking za 6 mln. Już osiem miesięcy opóźnienia
REKLAMA

źródło: TuStolica.pl


Tak wygląda parking za 6 mln. Już osiem miesięcy opóźnienia

Prace nad 220 miejscami postojowymi w poziomie gruntu toczą się od lipca 2019 roku. Do końca jeszcze daleko.

REKLAMA

Żeby zbudować parking, trzeba zdobyć pozwolenia i ułożyć betonową kratkę - tak sytuacja wygląda dla prywatnego inwestora, chcącego szybko powiększyć liczbę miejsc postojowych. Gdy buduje warszawski samorząd a pieniądze są nasze, sprawa ciągnie się latami i kosztuje krocie.



REKLAMA

P+R Żerań - kiedy otwarcie?

Parking P+R Żerań powstaje obok węzła Płochocińskiej i Marywilskiej, w sąsiedztwie stacji wykorzystywanej przez SKM i Koleje Mazowieckie. Zarząd Transportu Miejskiego buduje 220 miejsc postojowych dla samochodów i 110 dla rowerów, a także punkt ładowania roweru elektrycznego, stacje ładowania pojazdów o napędzie elektrycznym, miejsca postojowe "2+" dla kierowców z pasażerami oraz strefę dla kierowców podwożących pasażera na stację kolejową. Umowę na projekt i budowę podpisano w lipcu 2019 roku. Prace miały zakończyć się pięć miesięcy temu, ale wciąż trwają.

- Obecny maksymalny termin zakończenia realizacji P+R Żerań to 28 lutego - przekazał nam Tomasz Kunert, rzecznik ZTM. - Przyczyną przesunięcia terminu były m.in.: epidemia covid-19, przedłużające się procedury urzędowe, zmiana uzgodnień MPWiK dotyczących odwodnienia a tym samym konieczność przygotowania nowego projektu odwodnienia i uzgodnień, przedłużające się uzgodnienia stałej organizacji ruchu i wjazdu na parking w związku z intensywną zabudową deweloperską i toczącymi się w tym czasie postępowaniami tworzącymi przyszły układ organizacji ruchu w rejonie parkingu, przedłużające się uzgodnienia z Veolią dotyczące sposobu zabezpieczenia ciepłociągu. Obecny termin obejmuje także czas oczekiwania na dostawę energii przez Innogy, kontrolę Urzędu Dozoru Technicznego ładowarek pojazdów elektrycznych, konfigurację i testy systemów zasilanych docelową energią, w tym m.in. elementów wspomagania zasilania parkingu w energię pozyskaną z fotowoltaiki, montaż systemu poboru opłat.



REKLAMA

Najdroższy parking w Warszawie?

Budowa P+R Żerań kosztuje 5,88 mln zł. Dla porównania: według poradnika "Ile kosztuje miasto?" - przygotowanego dla osób składających projekty do budżetu obywatelskiego - koszt budowy jednego miejsca parkingowego to 4 tys. zł.

Z perspektywy kierowcy P+R Żerań nie będzie różnić się niczym od parkingów zbudowanych kilka lat temu przy stacjach przez Urząd Dzielnicy Wawer. Tamtejszy ratusz wydzierżawił od kolejarzy tereny będące rezerwą pod dodatkowe tory i utworzył miejsca parkingowe z tzw. ekokratki, płacąc za każde... ok. 3 tys. zł. Wyszło zatem dziewięć razy taniej, niż na Żeraniu.

(dg)


REKLAMA
  • Poleć
  • Polub Tu Białołęka
  • Udostępnij





22.11.2021 12:18 #nnn
Kogoś to dziwi? Czy w tym mieście są jakieś inwestycje oddane w planowanym terminie?
22.11.2021 14:02 #Zigi
Rafaela Czaskosia tak tym miastem zarządza.
22.11.2021 14:04 #Ryba
A potem czytam na tym forum, ze Janosikowe, że Polski Ład i że nas (Warszawy) nie lubią. No to może zacznijmy od siebie?
22.11.2021 14:38 #Elzar
Właśnie na tym super parkingu widać jak niegospodarne jest miasto. Prawie 27 tysięcy za miejsce parkingowe pod chmurką? I to jeszcze z takimi opóźnieniami? Ktoś powinien za to beknąć, bo to są żarty. Za taką kasę można było zrobić i ten P+R i jeden dodatkowy na Płudach, który tam jest mega potrzebny. Ale oczywiście Trzask wie lepiej. No nic, pozostaje się pocieszyć, że jak Warszawą rządziłby taki niJaki, to parking byłby dopiero za 10 lat na wyspie na kanale Żerańskim :(
22.11.2021 14:45 #podatNIKT
#Elzar napisał(a) 22.11.2021 14:38

Właśnie na tym super parkingu widać jak niegospodarne jest miasto. Prawie 27 tysięcy za miejsce parkingowe pod chmurką? I to jeszcze z takimi opóźnieniami? Ktoś powinien za to beknąć, bo to są żarty. Za taką kasę można było zrobić i ten P+R i jeden dodatkowy na Płudach, który tam jest mega potrzebny. Ale oczywiście Trzask wie lepiej. No nic, pozostaje się pocieszyć, że jak Warszawą rządziłby taki niJaki, to parking byłby dopiero za 10 lat na wyspie na kanale Żerańskim :(
Gdybym był prezydentem miasta, to zrobiłbym to z deweloperami. Nie wydałbym ani złotówki z budżetu miasta. Połowę działki oddałbym deweloperowi w zamian za zbudowanie na drugiej połowie parkingu wielopoziomowego na dwa razy więcej miejsc.
22.11.2021 14:54 #Marian
Banda pełowskich złodziei.
22.11.2021 14:56 #Ryba
#Elzar napisał(a) 22.11.2021 14:38

No nic, pozostaje się pocieszyć, że jak Warszawą rządziłby taki niJaki, to parking byłby dopiero za 10 lat na wyspie na kanale Żerańskim :(
Co to za obrzydliwy hejt? Może tak, a może nie. Nie masz żadnych podstaw do takiego obrażania gościa.
22.11.2021 16:19 #arek876
"Żeby zbudować parking, trzeba zdobyć pozwolenia i ułożyć betonową kratkę - tak sytuacja wygląda dla prywatnego inwestora, chcącego szybko powiększyć liczbę miejsc postojowych."

Nie ma to jak pierdo**ć nie znając się na temacie, prawda? A malowanie pasów na jezdni to zapewne tylko kubeł farby? (bez projektu organizacji ruchu, pomiarów, odpowiedniego sprzętu do malowania, farby odpowiedniej jakości spełniającej wymogi itd...)
22.11.2021 17:40 #Elzar
#Ryba napisał(a) 22.11.2021 14:56

Co to za obrzydliwy hejt? Może tak, a może nie. Nie masz żadnych podstaw do takiego obrażania gościa.
Niestety słuchając przeróżnych wypowiedzi w PE i na rodzimym podwórku stwierdzam, że właśnie tak by było a może nawet i gorzej. Nie ma to nic wspólnego z obrażaniem, wystarczy spojrzeć np: na cudowne plany metra z kampanii.
22.11.2021 19:10 #lol
#arek876 napisał(a) 22.11.2021 16:19

A malowanie pasów na jezdni to zapewne tylko kubeł farby? (bez projektu organizacji ruchu, pomiarów, odpowiedniego sprzętu do malowania, farby odpowiedniej jakości spełniającej wymogi itd...)
Kilkanaście lat obecności w eurokołchozie i nawet Polakom zaczęło odejmować zdrowy rozsądek. Do wymalowania paru linii potrzeba projektów, odpowiedniego sprzętu i farby spełniającej wymogi, no po prostu jaja.
REKLAMA
22.11.2021 20:01 #Elzar
#podatNIKT napisał(a) 22.11.2021 14:45

Gdybym był prezydentem miasta, to zrobiłbym to z deweloperami. Nie wydałbym ani złotówki z budżetu miasta. Połowę działki oddałbym deweloperowi w zamian za zbudowanie na drugiej połowie parkingu wielopoziomowego na dwa razy więcej miejsc.
Niestety jesteś zbytnio optymistyczny. Kilkaset metrów od tego parkingu miasto postanowiło wybudować w ten sposób kawałek drogi, czyli umowa z deweloperem, że buduje osiedle i musi dobudować drogę, coś koło 100m ulicy z chodnikiem. Efekt to już prawie 3 lata opóźnienia mimo iż deweloper jest gotów na realizację - miasto nie wyrabia się z dokumentacją i z winy miasta umowa jest już 2-krotnie aneksowana. Winę ponoszą nieudacznicy w urzędzie, niestety.
22.11.2021 23:21 #Ryba
#Elzar napisał(a) 22.11.2021 17:40

Niestety słuchając przeróżnych wypowiedzi w PE i na rodzimym podwórku stwierdzam, że właśnie tak by było a może nawet i gorzej. Nie ma to nic wspólnego z obrażaniem, wystarczy spojrzeć np: na cudowne plany metra z kampanii.
A gdybym ja teraz napisał o Tobie co mi ślina na język przyniesie i argumentował że wystarczy poczytać co tu piszesz? Przekonalbym Cie? Uważasz że to byłoby w porządku.
23.11.2021 11:32 #Elzar
Podyskutuję, a co. Pisz. Mi szczerze mówiąc - jest to obojętne, każdy może mieć swoje zdanie. Dodatkowo Jaki jest osobą publiczną, sprawuje mandat i tym samym podlega publicznej ocenie. Ja napisałem, że Trzaskowski jest miernym gospodarzem Warszawy, skupia się nadmiernie na największych i w mojej ocenie utopijnych projektach w centrum jak np: most pieszy pozostawiając inwestycje lokalne samopas, czego przykładem jest wymieniona w artykule niegospodarność (inaczej tego się nie da nazwać). Dodatkowo pozwoliłem sobie na uwagę, że gdyby rządził Jaki, pewnie byłoby jeszcze gorzej. Swój wywód oparłem dotychczasowej działalności tego Pana w Polsce i w PE, która jest typowym, bezrefleksyjnym powtarzaniem linii partyjnej skierowanej wyłącznie do twardego elektoratu. Śmiem przypuszczać, że ktoś taki na stanowisku Prezydenta Warszawy nie sprawdziłby się zupełnie. I niestety to jest bardzo duży problem Warszawy - jest to miasto o bardzo upolitycznionych strukturach, gdzie interesy obywateli schodzą na drugi plan. Zapraszam do wymiany poglądów.
23.11.2021 22:24 #Ryba
#Elzar napisał(a) 23.11.2021 11:32

Podyskutuję, a co. Pisz. Mi szczerze mówiąc - jest to obojętne, każdy może mieć swoje zdanie.
No właśnie nie napisze. Ja nie akceptuje takich zachowań jakie zaprezentowałeś. Nie należy mylić prawa do opinii z hejtem.
23.11.2021 22:44 #Elzar
#Ryba napisał(a) 23.11.2021 22:24

No właśnie nie napisze. Ja nie akceptuje takich zachowań jakie zaprezentowałeś. Nie należy mylić prawa do opinii z hejtem.
Pozdrawiam w takim razie, przepraszam jeśli uraziłem, niemniej nijak nie dopatruję się hejtu w moich wypowiedziach. Oczywiście to subiektywne, ale czy napisanie, że gdyby rządził Patryk Jaki to w Warszawie byłoby gorzej niż za Trzaskowskiego to hejt? Życzę więcej dystansu.
27.11.2021 15:18 #geniusz trzaska
220 miejsc parkingowych to sukces na skalę europejską. Na pewno odblokuje centrum i S8. Można było zrobić fajny plac zabaw na miarę centralnej warszawy.
30.11.2021 11:58 #Meg
Teraz to dobiero będzie hejt. Ja bym wypieprzyła wszystkich równo z Ratusza. Każdego jednego nieudacznika i rozpisała wybory tak, żeby Wawą nie mogły rządzić partie polityczne. Tylko niezależni, którym coś się chce. Jakby skończyła się walka między KoKo a PisiPisi, to na pewno więcej byłoby zakończonych i przemyślanych inwestycji, a mniej walki ideologicznej i wywalania kasy w błoto. Na pewno o co najmniej połowę powinniśmy zmniejszyć ilość urzędasów. Zaraz będzie kasa na coś pożytecznego...
30.11.2021 16:15 #Asa
Na Białołęce nic nie idzie... Jedynie wznoszenie reklam, które błyskają po oczach.

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

REKLAMA

więcej



REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najczęściej czytane

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA