REKLAMA

Białołęka

Komunikacja

 

Szybki tramwaj jak żółw zmierza ku Nowodworom

  24 września 2015

alt='Szybki tramwaj jak żółw zmierza ku Nowodworom'
źródło: ZTM

Nowodwory wciąż czekają na swój szybki tramwaj na Młociny. Na razie nie ogłoszono nawet przetargu na przedłużenie linii z Mehoffera do Winnicy.

REKLAMA

Budowa linii tramwajowej z Młocin na Tarchomin, Nowodwory i Winnicę to wielki test cierpliwości mieszkańców zachodniej Białołęki. O jej budowie było głośno już w poprzedniej dekadzie, ale droga od zapowiedzi do realizacji okazała się niezwykle długa: dopiero w 2013 roku uruchomiono odcinek do "rogatek" Tarchomina, w 2014 linia zaczęła obsługiwać cały Tarchomin. Obecnie trwają prace nad wdrożeniem priorytetu na skrzyżowaniu Kuklińskiego z Myśliborską, dzięki któremu linia ostatecznie zasłuży na miano szybkiego tramwaju, choć już dziś prędkość handlowa (liczona razem z postojami na światłach i przystankach) wynosi na niej około 30 km/h (dwukrotnie więcej od warszawskiej średniej). A co z budową jej przedłużenia na północ?

- Przetarg na budowę odcinka na Nowodwory zostanie ogłoszony w czwartym kwartale tego roku - mówi Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich.

Tramwaje będą zatrzymywać się na przystanku przy Stefanika i kończyć trasę obok pętli autobusowej Nowodwory, gdzie powstanie nakładka torowa. Tramwaje będą zatrzymywać się na przystanku przy Stefanika i kończyć trasę obok pętli autobusowej Nowodwory, gdzie powstanie nakładka torowa. Oznacza to, że na północ od Tarchomina Kościelnego będą mogły wjeżdżać tylko składy dwukierunkowe, co - to na razie tylko spekulacje - prawdopodobnie oznacza, że na Nowodwory będzie kursować tylko "dwójka". Zarządowi Transportu Miejskiego da to możliwość zlikwidowania E-8 (i prawdopodobnie także 101) i przerzucenia odzyskanych dużych autobusów na inne ulice Białołęki lub Warszawy.

Ponieważ przetarg na budowę odcinka do pętli na Nowodworach zostanie ogłoszony najwcześniej w październiku, póki co nie znamy nawet przybliżonej daty jego otwarcia.

Dominik Gadomski

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (29)

# lemur-pstry

24.09.2015 09:07

Do kolejnych wyborów daleko, więc po co się spieszyć.

# Michal

24.09.2015 09:31

tak się bawi PO z mieszkańcami Bialoleki Zachodniej , tak lemur- pstry ma racje otwarcie tej trasy nastapi na 2 tygodnie przed wyborami samorządowymi tj w październiku 2018 r gdyż teraz nie ma sensu. ZTM ma wiele większych problemów , sztab Witka sleczy nad problemem zmiejszenia przejazgu o 15 sek przez Most Polnocny a Prezydent Warszawy myśli co tu zrobić aby Warszawa została Zielona Stolica Europy.

# zenon123

24.09.2015 10:52

Przedłużyć metro na Nowodwory, wtedy możecie sobie zabrać autobusy i nie będziecie musieli budować tego tramwaju.

REKLAMA

# huhuhu

24.09.2015 13:05

zenon a pod którym blokiem ma być stacja metra...tak wiesz pytam bo na pewno chciąłbys jeszcze zawsze miejsce siedzące

# magdallena

24.09.2015 13:10

Gdzie Tramwaj na Nowodwory??? Gdzie Górka na zimę dla dzieci??? Czy kostka już położona na wale??? Co jest???? DO ROBOTY OBIBOKI !!!!!!!!!

# fghj

24.09.2015 13:25

no tak zlikwiduja e-8 i 101. a co bedzie jak sie trampek na torach zderzy albo popsuje i linia bedzie zablokwana? bedziemy piechota szli na mlociny? mam nadzieje ze pukną sie w glowe i choc 101 zostanie

REKLAMA

# Michal

24.09.2015 13:27

Wczoraj przejechałem Wal Wislany az do kladki przy porcie Zeran - / ostatnio byłem 3 tygodnie temu/ - roboty ida pelna para az się zdziwiłem. Może nasze uwagi w temacie rozbabrania walu wiślanego pomogly

# kiler3

24.09.2015 15:45

#magdallena napisał(a) 24.09.2015 13:10
Gdzie Tramwaj na Nowodwory??? Gdzie Górka na zimę dla dzieci??? Czy kostka już położona na wale??? Co jest???? DO ROBOTY OBIBOKI !!!!!!!!!

Tramwaju brak, górki też, tylko kostka na wale powoli się układa ;)
Swoją drogą to niestety rację mają te osoby, które nie wiedzą szans na przyspieszenie inwestycji przed następnymi wyborami :(
I prawda jest też taka, że gdyby Hanka zamiast tramwaju zbudowała na Tarchomin metro, to pewnie z 70% mieszkańców przesiadłoby się z aut do metra. No cóż wygrywa polskie "nie da się". " Transport zrównoważony" hehe
PS.
Nie dawno przeczytałem archiwalną wypowiedź Tumasza z 2006 roku. W skrócie, że nie ma sensu robić metra na Tarchomin, bo powstałoby najwcześniej w 2015 roku. Cóż tramwaj jest od 2014, pewnie mieszkańcy ten rok lub dwa by się przemęczyli dla wizji metra... a tak mamy taką "popierdółkę" , więc dalej zasuwam autem..

# Ajran

24.09.2015 19:04

Ja się przesiądę na komunikację miejską gdy powstanie połączenie tramwajowe Tarchomina z Pragą. Więc na razie też zasuwam autkiem.

REKLAMA

# abc

24.09.2015 20:26

Zlikwidowanue E i 101 ? Przeciez w godzinach szczytu 2jka i z Mehoffera jezdzi nabita tak, ze na Swiderskiej nie da sie do tramwaju wsiasc. A co dopiero, jak cale Nowodwory beda wsiadac do tego samego tramwaju..od Piotra i Pawla juz nie da sie do niego wejsc. Ale spoko, wszystko zniesiemy, planistom wyjdzie, ze srednio z calego dnia potoki sie upychaja...co z tego, ze to srednia ..

# drugastrona

25.09.2015 00:30

#zenon123 napisał(a) 24.09.2015 10:52
Przedłużyć metro na Nowodwory, wtedy możecie sobie zabrać autobusy i nie będziecie musieli budować tego tramwaju.

Z przyczyn technicznych jest to niestety niewykonalne. Ostatnia stacja została zbudowana w nieodpowiedni sposób dla potrzeb przyszłego przedłużenia - mianowicie za płytko i tunel kolidowałby z fundamentami instalacji huty.

# drugastrona

25.09.2015 00:31

#fghj napisał(a) 24.09.2015 13:25
no tak zlikwiduja e-8 i 101. a co bedzie jak sie trampek na torach zderzy albo popsuje i linia bedzie zablokwana? bedziemy piechota szli na mlociny? mam nadzieje ze pukną sie w glowe i choc 101 zostanie

Często takie awarie się zdarzają i wtedy ZTM podsyła autobusy zastępcze, których sporo zawsze na takie okazje trzyma w rezerwie. Nie ma co się martwić na zapas.

REKLAMA

# drugastrona

25.09.2015 00:33

#abc napisał(a) 24.09.2015 20:26
Zlikwidowanue E i 101 ? Przeciez w godzinach szczytu 2jka i z Mehoffera jezdzi nabita tak, ze na Swiderskiej nie da sie do tramwaju wsiasc. A co dopiero, jak cale Nowodwory beda wsiadac do tego samego tramwaju..od Piotra i Pawla juz nie da sie do niego wejsc. Ale spoko, wszystko zniesiemy, planistom wyjdzie, ze srednio z calego dnia potoki sie upychaja...co z tego, ze to srednia ..

Docelowo takt dwójki wyniesie 2 minuty w szczycie, więc wszyscy się pomieszczą. Ewentualnie będzie opcja przejazdu siedemnastką do metra Marymont.

# drugastrona

25.09.2015 00:36

#magdallena napisał(a) 24.09.2015 13:10
Gdzie Tramwaj na Nowodwory??? Gdzie Górka na zimę dla dzieci??? Czy kostka już położona na wale??? Co jest???? DO ROBOTY OBIBOKI !!!!!!!!!

Górka będzie budowana podobno w październiku. Co jest? Otóż w naszym kraju wszystko wymaga tony papierów, pozwoleń, uzgodnień, opinii, weryfikacji. Samo zbudowanie takiej górki to ponoć dwa tygodnie, ale papierologii pewnie cały rok.

# nalam

25.09.2015 13:12

Tramwaj 17 godziny szczytu a w nim 3 osoby to pokazuje, jak bezmyślnie wydawane są pieniądze na tramwaj w tamtym kierunku.
TRAMWAJ Z ŻERANIA FSO powinien być priorytetem - ta inwestycja jest znacznie bardziej racjonalna!

REKLAMA

# max

25.09.2015 14:38

Wcześniej szef pana rzecznika mówił o przetargu w II kw. 2015r. Ech szkoda czasu na komentarz.

# Tarcho

25.09.2015 15:40

Od dawna słychać było, że na Białołęce dzieje się coś niedobrego...polecam zapoznać się z tym tekstem http://www.ngp.pl/str/tekst4599.html

# abc

25.09.2015 17:52

#nalam napisał(a) 25.09.2015 13:12
Tramwaj 17 godziny szczytu a w nim 3 osoby to pokazuje, jak bezmyślnie wydawane są pieniądze na tramwaj w tamtym kierunku.
TRAMWAJ Z ŻERANIA FSO powinien być priorytetem - ta inwestycja jest znacznie bardziej racjonalna!

A coz to za wnikliwe obserwacje z 3 osobami w tramwaju ? :)). Jezdze codziennie 17 i cos mi sie tu nie zgadza bo ja widze wszystkie miejsca siedzace zajete juz na petli Mehoffera. Ale rozumiem..zal , ze cos tam na Zeraniu nie przygryzlo..czyli..rozkrecamy tory na Nowodworach i ukladamy na Zeran...polaczek wie co dla niego dobre, i tylko dla niego..

# max

25.09.2015 18:27

Prośba do radnego Tumasza . Nękać , nękać nadal do upadłego ZTM i Tramwaje Warszawskie bo panowie zaczynają z mieszkańcami pogrywać nie informując ich rzetelnie co jest powodem, że składane przez nich deklaracje dot. terminów poszczególnych etapów inwestycji nie są dotrzymywane. Przecież to nie więcej jak 1.5km odcinka linii dwutorowej praktycznie w "czystym terenie" .

# prędkościomierz

26.09.2015 16:37

ile to jest ponad prawie 30 km/h?
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno
Wstąp do księgarni

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

City Break
City Break

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe