REKLAMA

Legionowo

drogi »

 

Szersza Zegrzyńska nie tylko do granic miasta

  23 października 2015

alt='Szersza Zegrzyńska nie tylko do granic miasta'
Podczas konwentu samorządów GDDKiA obiecała dalsze prace na DK 61.
Od lewej: wójt Nieporętu Maciej Mazur; minister Jan Grabiec, dyrektor GDDKiA ds. zarządzania drogami i mostami Leszek Sekulski
źródło: www.powiat-legionowski.pl

Plany przebudowy drogi krajowej nr 61 nabierają tempa i rozmachu.

REKLAMA

O sprawie pisaliśmy niedawno - przede wszystkim hamowaliśmy entuzjazm związany z oczekiwanym, ekspresowym tempem. Fakt, że wpisanie do programu rządowego inwestycji, o którą zabiegano przez lata, na dwa miesiące przed wyborami budzi podejrzenia o przedwyborczą propagandę, choć rozpisanie przetargu na wykonawstwo to z pewnością konkretne działanie. Tyle że ten przetarg też jest rozłożony na kilka lat, co też budzi podejrzenia, czy aby na pewno są pieniądze na inwestycję, czy też dopiero będą poszukiwane.

Trzy lata remontu?

Dlaczego prace na stosunkowo krótkim odcinku mają trwać tak długo? Zapowiadane 34 miesiące, nie licząc zim, potrafią wystawić na próbę nawet najcierpliwszych. Dla porównania - prace między wiaduktem a Jabłonną trwały rok, na dłuższym odcinku. Rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Jan Krynicki odpowiada: - Prace będą prowadzone "pod ruchem", czyli w trakcie przebudowy droga będzie cały czas wykorzystywana, co znacznie utrudnia ich organizację.

Ale przecież ruch na pierwszym odcinku także został utrzymany. - To są jednak nieporównywalne odcinki - tłumaczy wiceminister administracji Jan Grabiec, były starosta legionowski. Czy za tak długim, planowanym okresem remontu Zegrzyńskiej nie stoi prozaiczny brak pieniędzy? Czy przetarg nie został ogłoszony, by zdążyć przed wyborami, a pieniędzy będzie się szukać później? - Nie - ucina krótko Grabiec. - Pieniądze są zagwarantowane w programie rządowym, będą dostępne w każdej chwili, gdy wykonawca wystawi faktury. - Choćby ze względu na skrzyżowanie na wysokości Centrum Szkolenia Policji. Tam zaprojektowano duże skrzyżowanie, w które mają być włączone wszystkie drogi serwisowe i dojazdowe. Poza tym pamiętajmy: 34 miesiące to czas maksymalny, jedną ze składowych oceny przetargu jest też to, o ile wykonawca może go skrócić. No i dotyczy całości robót, nie tylko budowlanych.

Czy jednak za tak długim czasem nie stoi prozaiczny brak pieniędzy? Czy przetarg nie został ogłoszony, by zdążyć przed wyborami, a pieniędzy będzie się szukać później? - Nie - ucina krótko Grabiec. - Pieniądze są zagwarantowane w programie rządowym, będą dostępne w każdej chwili, gdy wykonawca wystawi faktury.

Zapraszamy na zakupy

Jedziemy dalej

Na spotkaniu samorządowców z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad w Nieporęcie 15 października odpowiedzialny za budowę dróg dyrektor Leszek Sekulski zapowiedział, że remont 1,5-kilometrowego odcinka to nie koniec prac. Potwierdził, że będą kontynuowane aż do Zegrza.

Modernizację dalszej części dyrektor Sekulski zapowiada na lata 2018-20. Co jest planowane? - Chodzi o przesunięcie skrzyżowania krajowej 61 z powiatową 631, czyli ronda w pobliżu Zalewu - mówi Jan Grabiec. - Samorządowcy chcą, by przesunąć je w kierunku planowanej Trasy Olszynki Grochowskiej i odsunąć w ten sposób szosę 631 od jeziora. To z kolei spowoduje konieczność zmian w projektach, w tym poprowadzenie DK 61 skrzyżowaniem wielopoziomowym nad torami kolejowymi, jednak wiem, że lokalne samorządy są za takim rozwiązaniem i już po wyborach parlamentarnych pójdziemy z taką propozycją do marszałka województwa - mówi Grabiec.

Po co przesuwać? Dla bezpieczeństwa. Droga 631 biegnie wzdłuż brzegu Zalewu, a jak wyglądają pobocza latem wie każdy. Przechodzący przez jezdnię plażowicze ryzykują życiem i zdrowiem, a po przebudowie ruch będzie jeszcze większy. Jak mówi Grabiec, planowane kładki dla pieszych nie zdadzą egzaminu, niemożliwe jest też budowanie przejść podziemnych. Dlatego zmiany w projektach trzeba wprowadzać jeszcze przed rozpisaniem przetargu, a jak zapewnia wiceminister - pieniądze na to są, podobnie jak porozumienie samorządów, w tym zgoda głównego zainteresowanego, Nieporętu.

Wiktor Tomoń

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (2)

# gość

26.10.2015 11:17

A może autor napisałby coś na temat przebiegu drogi ekspresowej S10. Zgodnie z ostatnią nowelizacją rozporządzenia ma ona przebiegać przez Nowy Dwór do Wołomina. Czy DW631 zostanie zamieniona na S10?

# Obiektywny

31.10.2015 02:30

631 to droga wojewódzka a nie powiatowa.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuLegionowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuLegionowo

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024