REKLAMA

Białołęka

inwestycje »

 

Światowida: Nie będzie trzech pasów w każdą stronę

  10 kwietnia 2014

alt='Światowida: Nie będzie trzech pasów w każdą stronę'

Od dwóch tygodni jesteśmy świadkami internetowo-medialnej burzy w sprawie budowy trzech pasów ruchu w każdą stronę na ul. Światowida. Mieszkańcy grzmią, że rozbudowa ulicy spowoduje, że przez Tarchomin i Nowodwory prowadzić będzie "autostrada". Władze dzielnicy uspokajają, że to nieporozumienie.

REKLAMA

- Proponowany układ dwóch jezdni po trzy pasy w każdym kierunku - w czasach, gdy dąży się do promowania komunikacji miejskiej - jest zupełnie błędnym podejściem! Na Tarchominie powstanie autostrada! - irytuje się nasz czytelnik. Nie on jeden. Takich głosów jest ostatnio mnóstwo. Trzy pasy na całej długości Światowida nie są potrzebne i nie będą budowane - mówi burmistrz Piotr Jaworski.

Zarząd Transportu Miejskiego mówi, że trzy pasy będą na pewno pomiędzy Stefanika a Hanki Ordonówny. Docelowy przekrój ul. Światowida to dwie jezdnie po trzy pasy w każdym kierunku z dwutorową linią tramwajową pomiędzy jezdniami. Zasadność takiego rozwiązania została zdaniem ZTM "potwierdzona i jest wynikiem opracowanego w 2007 roku odpowiedniego studium, opracowanej analizy i prognozy ruchu dla budowy linii tramwajowej na Tarchomin".

Z tą opinią nie zgadza się Wojciech Tumasz, dzielnicowy radny. - Studium wykonalności dla ulicy Światowida z 2007 roku stwierdzało, że przekrój dwa razy trzy pasy ruchu będzie niewykorzystany. Właściwym rozwiązaniem byłoby dwa razy dwa pasy ruchu i to by w pełni wystarczyło na najbliższe 30-40 lat, czyli do wyczerpania chłonności inwestycyjnej Tarchomina i Nowodworów, a czyniłoby jednocześnie to miejsce przyjaznym dla ludzi - podkreśla radny Tumasz, jednocześnie działacz Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji (SISKOM). - Dla porównania mogę powiedzieć, że ulica Światowida po rozbudowie będzie taką samą ulicą, jak obecnie aleja Niepodległości na odcinku między Rakowiecką, a Trasą Łazienkowską albo ulica Wołoska na wysokości chociażby szpitala MSWiA.

ZTM podgrzewa atmosferę

- Przyjęte rozwiązania projektowe w żaden sposób nie uczynią z ulicy Światowida arterii komunikacyjnej, noszącej znamiona autostrady i nieprzyjaznej mieszkańcom. Ulica Światowida pełni rolę komunikacyjnego kręgosłupa Tarchomina i Nowodworów, a ze względu na planowaną szerokość ma dodatkowo predyspozycje do bycia reprezentacyjną aleją i tym samym wizytówką rozwijającej się dzielnicy Białołęka - przekonuje Iwo Kwiatkowski z Zarządu Transportu Miejskiego.

- Posiadamy ważne decyzje administracyjne, prawomocną decyzję ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej - przyp. red.), podpisane umowy oraz obowiązujący harmonogram, zgodnie z którym będziemy realizować inwestycję. Obecnie nie planujemy zmian dotyczących zakresu inwestycji "Tramwaj na Tarchomin" - ucina temat rzeczniczka ZTM Magdalena Potocka.

Zapraszamy na zakupy

Burmistrz: to nieporozumienie

- To jest wielkie nieporozumienie. Całkowicie dla mnie niezrozumiałe. Zgodnie ze ZRID, żeby wybudować linię tramwajową, musi powstać też droga. Cała inwestycja to co najmniej jedna nitka Światowida plus tramwaj - wyjaśnia burmistrz Piotr Jaworski. - W związku z tym nastąpi poszerzenie ulicy Światowida do dwóch pasów ruchu w każdą stronę, a nie do trzech. Rzeczywiście, projekt przewiduje trzy pasy docelowo, bo linie rozgraniczające Światowida zgodnie ze studium zagospodarowania mają 60 metrów. Ponieważ projekt budowlany musi być zgodny z planem zagospodarowania, to taki jest i są w nim trzy pasy. Natomiast ZRID mówi o budowie dwóch dodatkowych pasów. Trzeci pas (do skrętów) pojawi się jedynie na skrzyżowaniach z Myśliborską, Ćmielowską i Mehoffera. Trzy pasy na całej długości Światowida nie są potrzebne i nie będą budowane - podsumowuje burmistrz i dodaje, że ZRID jest na razie tylko dla odcinka do Mehoffera, który będzie budowany wraz z torami. Dalej - na razie nie ma ZRID, więc nikt jeszcze nie wie, jakie rozwiązanie zostanie przyjęte.

ak, oko

 

REKLAMA

Komentarze (115)

# Winnica

10.04.2014 10:34

Pitolicie Burmistrzu Jaworski. Są zaprojektowane po 3 pasy w każdą stronę, a przy skrzyżowaniach z Myśliborską, Ćmielowską i Mehoffera pojawia się 4 pas. Zerknijcie lepiej do zatwierdzonego projektu.

# mieszkaniec_

10.04.2014 11:01

Nie wiem, co wam przeszkadza ten trzeci pas. Dla mnie bardziej kuriozalne jest wąskie gardło, które powstanie przy skrzyżowaniu z Modlińską.

# gwiazdor

10.04.2014 11:22

Ja też jestem za 3 pasami, tak to za 20 lat wszyscy będą stać w korkach i narzekać dlaczego od razu nie zbudowano szerokiej i przystosowanej do teraźniejszej populacji jezdni.

REKLAMA

# Renka

10.04.2014 11:33

Gwiazdor: czy będziesz miał te pasy pod oknem? A Twoje dzieci będą pokonywać te 6 pasów i torowisko w drodze do szkoły? A widziałeś jakieś poważne korki na Światowida w tej chwili, kiedy są tylko 2 pasy? Skąd wiesz, co będzie za 20 lat? Nie popadajmy w paranoję. Przez Tarchomin się nie tylko PRZEJEŻDŻA. Tu się też ŻYJE i MIESZKA.

# wkurzony

10.04.2014 13:38

Dokładnie - przecież jak po przedłużeniu Światowida do Modlińskiej od strony Winnicy całe Legionowo będzie sobie skracało drogę przez Światowida i potem przez wąskie gardło przy Urzędzie Dzielnicy korek będzie sięgał do Tesco, i wyjazd będzie jeszcze gorszy niż teraz...

# Jagoda

10.04.2014 14:34

Moim skromnym zdanie to korki i tak będą, jeżeli odcinek Myśliborskiej od Lidla do wjazdu na most dalej będzie wyglądał w ten sam sposób. Brak synchronizacji między sygnalizacjami i dość skomplikowany układ świateł przy wjeździe na most nadal będzie powodował w tym miejscu zator. Nie mam pojęcia, co by trzeba było zrobić żeby ruch w tym miejscu upłynnić. Podejrzewam, że niewielu się nad tym zastanawiało :)

REKLAMA

# max

10.04.2014 14:56

do Winnica
Nie nakręcaj się tak człowieku.

# Luthien

10.04.2014 15:27

do Max - odczep się wreszcie od forumowicza Winnica! Zwłaszcza, że jego uwaga jest słuszna.

# ale jaja

10.04.2014 16:20

Światowida - reprezentacyjna aleja na TarchoDworach - śmiać mi się chce- co tam jest reprezentacyjnego - chyba, że w oddali - śmierdząca przepompownia ścieków

REKLAMA

# ubaw

10.04.2014 18:26

Boli was, że powstanie długo oczekiwana przez mieszkańców inwestycja. Widać że bardzo boli. Trzeba być i..... żeby takie bzdury wypisywać. Dwa pasy i pas do skrętu to za dużo. Co za kolesie.

# vvv

10.04.2014 18:38

A gdzie jest Pan Tumasz? Ze swoimi pseudo-mądrościami? Czekamy na głupoty tego Pana...

# J-23

10.04.2014 18:54

Pan Tumasz ? Hmmm !!

REKLAMA

# omg

10.04.2014 20:55

Nikt nie pisze, że 2 pasy to za dużo, zgodnie z zatwierdzonym projektem mają to być jednak 3 pasy, a nie 2. A wypowiedź przedstawiciela ZTM o "reprezentacyjnej alei" to po prostu żenada, czy ktoś by nazwał tak Marszałkowską czy Al. Niepodległości?
BTW wydawało mi się zawsze, że ZTM promuje jednak transport publiczny, ale tu raczej chce zachęcić, tymi 3 pasami, kierowców do korzystania ze swoich samochodów.

# Alex

10.04.2014 22:42

3 pasy to super rozwiązanie

# max

11.04.2014 05:44

I tak będzie. Różnego rodzaju "hamulcowi" w tym nie przeszkodzą.

REKLAMA

# mieszkaniec_

11.04.2014 09:12

A Myśliborska i wjazd na most Północny (tak, Północny, tak się nazywa ten most, z woli mieszkańców Białołęki i Bielan...), to w ogóle osobna sprawa. Tak skopanego węzła jak TMP/Myśliborska/Świderska to ze świecą szukać. Primo: po co tam tyle świateł??? (szczególnie: przy skręcie w prawo na most!) Secundo: skręt w lewo Świderska -> Myśliborska, masakra, jeden samochód blokuje cały ruch. Plus wąskie gardło przy ratuszu i z tarcho i tak nie da się sensownie/sprawnie/szybko wyjechać w godzinach porannego szczytu.
To są sprawy, którymi warto się zajmować, a nie czy będzie 3 pasy czy 2, czy wytną jakieś drzewo, czy nie.

# Mikołaj

11.04.2014 09:17

ależ to jest dla nich za trudne

# niechcemyautostrady

11.04.2014 09:22

Póki co jakoś te deklaracje nas nie przekonują. Obecny układ nie jest zły. Światowida ma po jednym pasie w każdą stronę ale jest to szeroki pas więc umożliwia nawet wyprzedzanie. 2 pasy ? Można się nad tym zastanowić pod warunkiem, że zostanie zmniejszona szerokość tych pasów w celu uspokojenia ruchu.

REKLAMA

 niechcemyautostrady

11.04.2014 09:28

#niechcemyautostrady napisał(a) 11.04.2014 09:22
Póki co jakoś te deklaracje nas nie przekonują. Obecny układ nie jest zły. Światowida ma po jednym pasie w każdą stronę ale jest to szeroki pas więc umożliwia nawet wyprzedzanie. 2 pasy ? Można się nad tym zastanowić pod warunkiem, że zostanie zmniejszona szerokość tych pasów w celu uspokojenia ruchu.
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych problemem na nasz https://www.facebook.com/niechcemyautostrady

 niechcemyautostrady

11.04.2014 09:30

#gwiazdor napisał(a) 10.04.2014 11:22
Ja też jestem za 3 pasami, tak to za 20 lat wszyscy będą stać w korkach i narzekać dlaczego od razu nie zbudowano szerokiej i przystosowanej do teraźniejszej populacji jezdni.

Miasto w swojej strategi ponoć ma promować transport miejski. Poprawnie rozwiązany transport miejski zmniejsza potrzebę wjeżdżania samochodów wgłąb miasta. Idą Twoim tokiem rozumowania od razu powinno się budować 2x4, nawet kosztem tramwaju bo przecież są autobusy :(
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe