REKLAMA

Forum › Białołęka

REKLAMA

# Winnica

10.04.2014 10:34

Pitolicie Burmistrzu Jaworski. Są zaprojektowane po 3 pasy w każdą stronę, a przy skrzyżowaniach z Myśliborską, Ćmielowską i Mehoffera pojawia się 4 pas. Zerknijcie lepiej do zatwierdzonego projektu.

# mieszkaniec_

10.04.2014 11:01

Nie wiem, co wam przeszkadza ten trzeci pas. Dla mnie bardziej kuriozalne jest wąskie gardło, które powstanie przy skrzyżowaniu z Modlińską.

# gwiazdor

10.04.2014 11:22

Ja też jestem za 3 pasami, tak to za 20 lat wszyscy będą stać w korkach i narzekać dlaczego od razu nie zbudowano szerokiej i przystosowanej do teraźniejszej populacji jezdni.

REKLAMA

# Renka

10.04.2014 11:33

Gwiazdor: czy będziesz miał te pasy pod oknem? A Twoje dzieci będą pokonywać te 6 pasów i torowisko w drodze do szkoły? A widziałeś jakieś poważne korki na Światowida w tej chwili, kiedy są tylko 2 pasy? Skąd wiesz, co będzie za 20 lat? Nie popadajmy w paranoję. Przez Tarchomin się nie tylko PRZEJEŻDŻA. Tu się też ŻYJE i MIESZKA.

# wkurzony

10.04.2014 13:38

Dokładnie - przecież jak po przedłużeniu Światowida do Modlińskiej od strony Winnicy całe Legionowo będzie sobie skracało drogę przez Światowida i potem przez wąskie gardło przy Urzędzie Dzielnicy korek będzie sięgał do Tesco, i wyjazd będzie jeszcze gorszy niż teraz...

# Jagoda

10.04.2014 14:34

Moim skromnym zdanie to korki i tak będą, jeżeli odcinek Myśliborskiej od Lidla do wjazdu na most dalej będzie wyglądał w ten sam sposób. Brak synchronizacji między sygnalizacjami i dość skomplikowany układ świateł przy wjeździe na most nadal będzie powodował w tym miejscu zator. Nie mam pojęcia, co by trzeba było zrobić żeby ruch w tym miejscu upłynnić. Podejrzewam, że niewielu się nad tym zastanawiało :)

REKLAMA

# max

10.04.2014 14:56

do Winnica
Nie nakręcaj się tak człowieku.

# Luthien

10.04.2014 15:27

do Max - odczep się wreszcie od forumowicza Winnica! Zwłaszcza, że jego uwaga jest słuszna.

# ale jaja

10.04.2014 16:20

Światowida - reprezentacyjna aleja na TarchoDworach - śmiać mi się chce- co tam jest reprezentacyjnego - chyba, że w oddali - śmierdząca przepompownia ścieków

REKLAMA

# ubaw

10.04.2014 18:26

Boli was, że powstanie długo oczekiwana przez mieszkańców inwestycja. Widać że bardzo boli. Trzeba być i..... żeby takie bzdury wypisywać. Dwa pasy i pas do skrętu to za dużo. Co za kolesie.

# vvv

10.04.2014 18:38

A gdzie jest Pan Tumasz? Ze swoimi pseudo-mądrościami? Czekamy na głupoty tego Pana...

# J-23

10.04.2014 18:54

Pan Tumasz ? Hmmm !!

REKLAMA

# omg

10.04.2014 20:55

Nikt nie pisze, że 2 pasy to za dużo, zgodnie z zatwierdzonym projektem mają to być jednak 3 pasy, a nie 2. A wypowiedź przedstawiciela ZTM o "reprezentacyjnej alei" to po prostu żenada, czy ktoś by nazwał tak Marszałkowską czy Al. Niepodległości?
BTW wydawało mi się zawsze, że ZTM promuje jednak transport publiczny, ale tu raczej chce zachęcić, tymi 3 pasami, kierowców do korzystania ze swoich samochodów.

# Alex

10.04.2014 22:42

3 pasy to super rozwiązanie

# max

11.04.2014 05:44

I tak będzie. Różnego rodzaju "hamulcowi" w tym nie przeszkodzą.

REKLAMA

# mieszkaniec_

11.04.2014 09:12

A Myśliborska i wjazd na most Północny (tak, Północny, tak się nazywa ten most, z woli mieszkańców Białołęki i Bielan...), to w ogóle osobna sprawa. Tak skopanego węzła jak TMP/Myśliborska/Świderska to ze świecą szukać. Primo: po co tam tyle świateł??? (szczególnie: przy skręcie w prawo na most!) Secundo: skręt w lewo Świderska -> Myśliborska, masakra, jeden samochód blokuje cały ruch. Plus wąskie gardło przy ratuszu i z tarcho i tak nie da się sensownie/sprawnie/szybko wyjechać w godzinach porannego szczytu.
To są sprawy, którymi warto się zajmować, a nie czy będzie 3 pasy czy 2, czy wytną jakieś drzewo, czy nie.

# Mikołaj

11.04.2014 09:17

ależ to jest dla nich za trudne

# niechcemyautostrady

11.04.2014 09:22

Póki co jakoś te deklaracje nas nie przekonują. Obecny układ nie jest zły. Światowida ma po jednym pasie w każdą stronę ale jest to szeroki pas więc umożliwia nawet wyprzedzanie. 2 pasy ? Można się nad tym zastanowić pod warunkiem, że zostanie zmniejszona szerokość tych pasów w celu uspokojenia ruchu.

REKLAMA

 niechcemyautostrady

11.04.2014 09:28

#niechcemyautostrady napisał(a) 11.04.2014 09:22
Póki co jakoś te deklaracje nas nie przekonują. Obecny układ nie jest zły. Światowida ma po jednym pasie w każdą stronę ale jest to szeroki pas więc umożliwia nawet wyprzedzanie. 2 pasy ? Można się nad tym zastanowić pod warunkiem, że zostanie zmniejszona szerokość tych pasów w celu uspokojenia ruchu.
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych problemem na nasz https://www.facebook.com/niechcemyautostrady

 niechcemyautostrady

11.04.2014 09:30

#gwiazdor napisał(a) 10.04.2014 11:22
Ja też jestem za 3 pasami, tak to za 20 lat wszyscy będą stać w korkach i narzekać dlaczego od razu nie zbudowano szerokiej i przystosowanej do teraźniejszej populacji jezdni.

Miasto w swojej strategi ponoć ma promować transport miejski. Poprawnie rozwiązany transport miejski zmniejsza potrzebę wjeżdżania samochodów wgłąb miasta. Idą Twoim tokiem rozumowania od razu powinno się budować 2x4, nawet kosztem tramwaju bo przecież są autobusy :(

 niechcemyautostrady

11.04.2014 09:33

#Jagoda napisał(a) 10.04.2014 14:34
Moim skromnym zdanie to korki i tak będą, jeżeli odcinek Myśliborskiej od Lidla do wjazdu na most dalej będzie wyglądał w ten sam sposób. Brak synchronizacji między sygnalizacjami i dość skomplikowany układ świateł przy wjeździe na most nadal będzie powodował w tym miejscu zator. Nie mam pojęcia, co by trzeba było zrobić żeby ruch w tym miejscu upłynnić. Podejrzewam, że niewielu się nad tym zastanawiało :)
Prawdopodobnie wzdłuż planowanego tramwaju, na terenie ogródków działkowych należałoby wybudować bezkolizyjny wjazd na TMP. Wtedy obecne 2x1 przestałoby się korkować dla wjazdu na TMP, pozostanie problem skrzyżowania Światowida z Modlińską, które również jest mało wydajne.

REKLAMA

# Winnica

11.04.2014 09:37

#omg napisał(a) 10.04.2014 20:55
Nikt nie pisze, że 2 pasy to za dużo, zgodnie z zatwierdzonym projektem mają to być jednak 3 pasy, a nie 2.
No właśnie:
http://www.skyscrapercity.com/ showpost.php?p=113062529& postcount=867

 niechcemyautostrady

11.04.2014 09:47

2 pasy to również rozrzutność bo dzisiaj problem leży w 2 skrzyżowaniach z Myśliborską oraz Modlińską. Na pewno jednak 2 pasy o szerokości 3m lub więcej to już jest przegięcie. Nawet ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie mówi o stosowaniu węższych pasów w celu uspokojenia ruchu.

 niechcemyautostrady

11.04.2014 10:15

#mieszkaniec_ napisał(a) 11.04.2014 09:12
To są sprawy, którymi warto się zajmować, a nie czy będzie 3 pasy czy 2, czy wytną jakieś drzewo, czy nie.

Masz rację. Tym trzeba się zająć. Czyli najpierw wycofajmy się z durnego pomysłu urzędników, który pochłonie mnóstwo pieniędzy oraz spowoduje, że uciekający z Modlińskiej wbiją się w Nowodwory i Tarchomin a potem zawalczmy o przeprojektowanie skrzyżowań lub może budowę bezkolizyjnego wjazdu na TMP przez teren ogródków działkowych, wzdłuż projektowanej trasy tramwajowej.

REKLAMA

 niechcemyautostrady

11.04.2014 10:24

#ale jaja napisał(a) 10.04.2014 16:20
Światowida - reprezentacyjna aleja na TarchoDworach - śmiać mi się chce- co tam jest reprezentacyjnego - chyba, że w oddali - śmierdząca przepompownia ścieków

To będzie reprezentacyjna aleja w stylu socjalistycznym. Taki drogowy Pałac Kultury, którzy chcą dla siebie wybudować warszawscy urzędnicy.

# max

11.04.2014 11:21

Zielone Mazowsze?

# Rychelieu

11.04.2014 12:18

Pan burmistrz mówi brednie. Druga jezdnia Światowida wcale nie musi powstawać i jest efektem dodatkowej umowy z ZUE. Chyba czas zapoznać się z dokumentami.

# Rychelieu

11.04.2014 12:19

#max napisał(a) 11.04.2014 11:21
Zielone Mazowsze?

Zielone Roszczeniowsze.

# mieszkaniec_

11.04.2014 12:27

Ależ jedno drugiemu nie przeszkadza... można zająć się problemem skrzyżowań bez blokowania rozbudowy Światowida.
Faktem jest, że jest to problem dużo istotniejszy niż szerokość tej czy innej ulicy, bo nie szerokości ulic nam brakuje, a przepustowości skrzyżowań właśnie.
Dlatego proponuję porzucić durne hasła w stylu "nie chcemy autostrady", które odwracają uwagę od istoty problemu i zmienić je na "chcemy mądrych rozwiązań komunikacyjnych". Bo najczęściej drobne inwestycje tu i tam, jak dobudowanie pasa do skrętu w lewo, czy likwidacja świateł na skręcie w prawo, czy 20 metrów pasa ruchu zamiast postoju taksówek przy ratuszu (Milenijna/Światowida) rozładowywałoby tworzące się korki i ułatwiało wszystkim życie bardziej niż 2, 3 5 czy 8 pasów Światowida.
Chcą budować 2x3- ok, przyda się, ale są naprawdę ważniejsze i łatwiejsze (tańsze!) do rozwiązania problemy komunikacyjne. Na to należy zwrócić uwagę.

 banan

11.04.2014 13:42

A może poprosić od razu o wytyczenie buspasa na tym dodatkowym pasie i nie ma problemu z brakiem wykorzystania.

# MDM

11.04.2014 13:50

banan napisał(a) 11.04.2014 13:42
A może poprosić od razu o wytyczenie buspasa na tym dodatkowym pasie i nie ma problemu z brakiem wykorzystania.

Przecież jak zbudują tramwaj to wytną 3/4 autobusów

# ze wsi

11.04.2014 15:03

trzeba ich wytnąć w najbliższych wyborach - jeżeli powstanie2 pas to za kilka lat -to dlaczego niszczą część bazarku - ludzie mogliby jeszcze kilka lat zarabiać i podatki by wpływały do ratusza - mają nas w du.....e ja ich również będę tam miał przy głosowaniu.

 tarantula01

11.04.2014 18:09

#vvv napisał(a) 10.04.2014 18:38
A gdzie jest Pan Tumasz? Ze swoimi pseudo-mądrościami? Czekamy na głupoty tego Pana...
Burmistrz powinien wiedzieć, jakie parametry ma mieć planowana przez ZTM ul. Światowida.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

11.04.2014 18:09

#vvv napisał(a) 10.04.2014 18:38
A gdzie jest Pan Tumasz? Ze swoimi pseudo-mądrościami? Czekamy na głupoty tego Pana...
Burmistrz powinien wiedzieć, jakie parametry ma mieć planowana przez ZTM ul. Światowida.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

# Nie dla głupoty

11.04.2014 18:45

Ja uważam że należy zlikwidować ulicę Światowida. I żeby nie było nic. Radny ma rację. Nie powinno być tramwaju.

# kaszanka

11.04.2014 20:35

pewnie klan Smoczyńskich chce zluzować modlińską by żyło się im lepiej

 tarantula01

11.04.2014 20:52

Tramwaj powinien być, ale ulicy 2x3 już nie, tylko 2x2 z poszerzeniem do 3 pasów ruchu przed skrzyżowaniami, jak na Gocławiu, czy na Ursynowie.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

11.04.2014 20:52

Tramwaj powinien być, ale ulicy 2x3 już nie, tylko 2x2 z poszerzeniem do 3 pasów ruchu przed skrzyżowaniami, jak na Gocławiu, czy na Ursynowie.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

# Robert D.

11.04.2014 23:30

Pan burmistrz po prostu mija się z prawdą. Wcale nie trzeba budować II jezdni Światowida. Wcale:
- jest możliwość uzyskania czasowego pozwolenia na użytkowanie,
-jest możliwość uzyskania zamiennego pozwolenia na budowę,
-torowisko jest częścią drogi, więc nie ma żadnych podstaw twierdzenie, że bez budowy II jezdni nie można uzyskać ZRID.

# .J2

12.04.2014 00:53

Mehoffera powinna być 2-jezdniowa, po dwa pasy na każdą jezdnię. To rozwiązałoby problemy komunikacyjne. Szkoda, że nikt nie zapewnił alternatywy dla ul. Światowida, jako drogi łączącej Tarchomin z Modlińską.

# MKM

12.04.2014 10:38

#Renka napisał(a) 10.04.2014 11:33
A widziałeś jakieś poważne korki na Światowida w tej chwili, kiedy są tylko 2 pasy?

Codziennie rano się korkuje już przy Tarchominie, do samego mostu i Modlińskiej. Mieszkam na Tarchominie 13 lat i zauważyłem, że coraz więcej osiedli tutaj powstaje, nie bierzmy Moi Drodzy przykładu ze wschodniej Białołęce, gdzie infrastruktura jest zerowa - musimy patrzeć na przyszłość, bo niestety Tarchomin staje się drugim Ursynowem :)

# CRS

12.04.2014 11:06

#gwiazdor napisał(a) 10.04.2014 11:22
Ja też jestem za 3 pasami, tak to za 20 lat wszyscy będą stać w korkach i narzekać dlaczego od razu nie zbudowano szerokiej i przystosowanej do teraźniejszej populacji jezdni.

Założenie, że ruch samochodowy będzie się stale zwiększał, jest błędne.
Dlaczego? Bo liczba samochodów w Warszawie już teraz przekracza wartość krytyczną, i więcej samochodów po prostu się u nas nie zmieści. Budowanie szerokiej drogi nie poprawia sytuacji, a wręcz ją pogarsza, bo zajmuje przestrzeń publiczną i utrudnia rozwój innych form transportu, przez co skłania kolejnych mieszkańców do kupowania kolejnych samochodów....
Przypominam, że już od kilku lat obowiązuje w Warszawie strategia OGRANICZANIA transportu samochodowego.

# sboy5

12.04.2014 11:21

do CRS
ale to nie do konca przypadek o ktorym rozmawiamy. Budowana jest linia tramwajowa ROWNOLEGLE niemal z rozbudowa ulicy. Taka koncepcja wpisuje sie dosc dobrze w strategie przez Ciebie przytaczana.
A o jakiej znaczacej przestrzeni publicznej Ty mowisz...ze bedzie poszerzona ulica o kilkadziesiat metrow i zlikwidowane glownie pseudo parkingi po drodze ? No tak, i biedny dab Bartek-Swiatowid , ale zdaje sie , ze w koncu zostanie.
A bazarek - przeciez rozbudowa ulicy (wyjsciowo chyba budowa metra) byla zapisana w planach od wielu lat i infrastruktura bazarku byla tymczasowa o czym WSZYSCY wiedzieli tylko teraz im sie wydaje, ze mozna wmowic, ze bylo inaczej.

# Roman

12.04.2014 12:51

Pieprzeni przyjezdni, pobudowali blokowiska na blokowiskach, otoczyli ten syf murami, a teraz pod nich buduje się autostradę i denny tramwaj. Beton i asfalt miarą postępu!!!

# Roman

12.04.2014 12:53

Pi*przeni przyjezdni, pobudowali blokowiska na blokowiskach, otoczyli ten syf murami, a teraz pod nich buduje się autostradę i denny tramwaj. Beton i asfalt miarą postępu!!!

# Roman

12.04.2014 13:08

Wystarczy się przejść odkrytą albo Światowida do pętli, czy teraz majolikową i aż się rzygać chce jak się patrzy na ten bezsens. Deweloperzy zabudowują każdy skrawek ziemi, a że ich nie stać na duże parcele, to wpychają 10 bloków jeden na drugim i otaczają to ogrodzeniem. Ci przyjezdni to totalne matoły, że się pchają w taki syf. Do tego niszczą nam w ten sposób zrównoważoną jeszcze dekadę temu dzielnicę, gdzie po obiedzie można było się przejść na łono natury. A teraz te słoje mają koronny argument, że jak się nie podoba, to wyjedź sobie na zieloną trawie. Tylko super, że to oni nam się wpierdzielają z tym betonem nie proszeni. Jak ktoś by chciał, to mieszkałby w centrum. Wielu, szczególnie Ci, którzy mieszkają tu od dziesięcioleci chcą mieć ciszę i spokój, a nie wielkomiejski zgiełk. Tym samym te centrum handlowe też nie jest w ogóle potrzebne. Jak ktoś ma zapędy do życia wielkomiejskiego, to niech jedzie do Londynu, czy Nowego Jorku albo do centrum Wawy.
Poza tym jak tacy przyjezdni wykształceni, to po co się w ogóle tutaj pchaja, sami niech tworzą miejsca pracy w mniejszych, ale wciąż dużych miastach, jak Poznań, czy Wrocław. Wykształcenie jest po to, żeby tworzyć firmy i miejsca pracy dla ludzi np. ze średnim wykształceniem. Widać jak nasza edukacja leży i kwiczy produkując kolejnych magistrów bez pojęcia o niczym, co tyczy się za równo tych po polibudach jak i uniwerkach.

# Roman

12.04.2014 13:14

Inna kwestia brak planów zagospodarowania przestrzennego prowadzi do totalnego haosu i samowolki deweloperów. Mieszkam w willi i wybudowali mi za płotem wielkie osiedle, tak że nawet na terenie własnej posesji nie mam prywatności. To zakrawa co urzędasy wespół z deweloperami hienami zrobili z tą dzielnicą.

# kio

12.04.2014 13:37

Roman, spadaj do swojej obory. Wynocha

# max

12.04.2014 13:45

Romuś wyluzuj nieco bo jesteś strasznie nabuzowany.

# Ryś

13.04.2014 07:17

Widziały gały gdzie kupowały? Na Kabatach zbudowano KEN i jakoś nie narzekają, a przybysze z wiosek i miasteczek chcą swój krajobraz za oknem przenieść do stolicy. To tkwijcie za 10lat w korkach i płaczcie, albo wracajcie do swoich wisek.

# Basia

13.04.2014 07:50

Zobaczcie jak dusi się Skarbka z Gór. Zobaczcie Ostródzką, Białołęcką. To nikt nie planuje poszerzenia ulic, bo się nie da. Trasa Mostu Północnego, TOG-nikt o tym już nie mówi. A poszrzone Płochocińska i Marywilska? Obieca przez HGW! Bloki na Ostródzkiej powstają nad chodnikiem ( przy Berensona). Nikt nie panuje i nie planuje w tej części. Trwa tylko intensywna zabudowa. Miasto zgarnia kasę, ale na ZB nie inwestuje w nic. No chyba, że ścieki, spalarnia, szamba. A ludzie pokornie tkwią w korkach, aż się dziwię jak długo wytrzymają. Kto madrzejszy chce stąd sp...... Ja też. Do cywilizacji, kultury, komunikacji, bo tu przez najblizsze 20 lat można tylko pietruszkę sadzić. A jeszcze 10lat temu miało być tak pięknie.

# Luthien

13.04.2014 08:16

Zdrowy rozsądek i komfort życia mieszkańców przegrywają wciąż z kasą. Niekontrolowany rozwój nie dodaje Białołęce wielkomiejskości, tylko robi z niej slumsy.

# cobra22

13.04.2014 14:59

Roman ma rację.

# sboy5

13.04.2014 16:31

Roman ma racje? a w czym? w tym, ze marzy mu sie malomiasteczkowy klimat w jednej z normalnych dzielnic Warszawy co nazywa ladnie ...zrownowazeniem?
Roman wyjscia nie ma i musi sie przeprowadzic poza stolice, bedzie mial czego oczekuje. Wypowiada sie bowiem o miescie liczacym pewnie juz grubo ponad 2 mln mieszkancow z zyczeniami zrownowazenia na miare 40 tys miasteczka..to jakis zart?

 antyurzędnik

13.04.2014 16:32

Wykształcony Roman powinien stworzyć nowe miejsca pracy w budownictwie i drogownictwie i wybudować sobie nową willę na zielonym terenie i drogę do niej po której będzie sobie mógł spacerować. Mieszkam na Białołęce ponad 15 lat i mam świadomość, że będzie tu mieszkać coraz więcej ludzi, których nie stać na mieszkania w droższych dzielnicach Warszawy. Jeśli Roman tego nie rozumiesz to nawet jeśli masz jakiekolwiek wykształcenie powinieneś zmienić miejsce zamieszkania. Nie będziesz pasował do otoczenia.
Dopóki urzędnicy nie będą odpowiadać za swoje błędy to nieprzemyślane inwestycje będą kwitły, a tereny zielone będą niszczone przez deweloperów.

# młody słoik

13.04.2014 16:59

Roman stary słoju -wracaj na łono rodzinnej wsi spokojnej

# gość

13.04.2014 17:39

Fajnie, że chcecie się dusić w syfie i betonie zagladając sąsiadowi do talerza przez okno. Zanim zaczniecie się wypowiadać zobaczcie, jak wygląda życie w dzielnicach centralnych. Mocno sie zdziwicie. Ale rozumiem, że słoje są już bardziej miejskie niż Warszawiacy.

# Luthien

13.04.2014 17:42

Roman ma wiele racji.

# Tok

14.04.2014 11:31

#Roman napisał(a) 12.04.2014 13:14
Inna kwestia brak planów zagospodarowania przestrzennego prowadzi do totalnego haosu i samowolki deweloperów. Mieszkam w willi i wybudowali mi za płotem wielkie osiedle, tak że nawet na terenie własnej posesji nie mam prywatności. To zakrawa co urzędasy wespół z deweloperami hienami zrobili z tą dzielnicą.
Romus a było sprawdzić w Urzędzie co planują za płotkiem postawić. Nie sprawdziłeś, nie dokupiłeś ziemi a teraz stękasz bidaku.

# Nowodworski Rap

14.04.2014 14:59

Budować 3 pasy i basta.szkoda czas tracić na korki

# omg

14.04.2014 22:10

Szkoda, to że niektórzy myślą tylko o własnej wygodzie, tj. posadzić tyłek w samochód i nic mnie więcej nie interesuje.

# asdf

16.04.2014 11:33

#Nowodworski Rap napisał(a) 14.04.2014 14:59
Budować 3 pasy i basta.szkoda czas tracić na korki

im więcej pasów, tym z czasem większe korki. jest to zasada sprawdzona w całym cywilizowanym świecie.
ale oczywiście nowodworscy raperzy wiedzą lepiej...

# NN1

16.04.2014 18:13

Teraz, wjeżdżając na ul. Światowida można skręcić tak w prawo, jak w lewo. Po poszerzeniu będzie już tylko skręt w prawo i dojazd do najbliższego skrzyżowania. Czy to usprawni komunikację? Wątpię...

# NN1

16.04.2014 18:26

Poszerzona ul. Światowida utrudni komunikację na Nowodworach a nie poprawi!
To ma poprawić samopoczucie urzędnikom, ponieważ nie mogą poszerzyć ul. Odkrytej.

# E-4

16.04.2014 20:04

#Nowodworski Rap napisał(a) 14.04.2014 14:59
Budować 3 pasy i basta.szkoda czas tracić na korki

Jeśli sądzisz, że 3 pasy zlikwidują korki, to się mylisz.
Korki są powodowane przez złe rozwiązania na skrzyżowaniach, np. przez brak bezkolizyjnego wjazdu na TMP z Myśliborskiej lub Świderskiej oraz zły zjazd ze Światowida w Myśliborską.

# Luthien

16.04.2014 20:54

Przypominam o inicjatywie mieszkańców, prośba do rozsądnych ludzi o poparcie!
facebook.com/niechcemyautostrady

# aer

17.04.2014 18:48

^^ teraz to niech te barany z tej pseudo-inicjatywy siedzą cicho. Jak były organizowane konsultacje społeczne, o których było wcześniej wiadomo, to na spotkania chodziło kilkanaście osób. To teraz proszę nie blokować inicjatywy

# gość

17.04.2014 18:52

Ilu z Was słyszało o jakichś konsultacjach w sprawie poszerzenia światowida do sześciu pasów? No właśnie, więc mnie nie rozśmieszaj z tymi konsultacjami. Oczywistą oczywistością był tylko tramwaj.

# KanDaHar

17.04.2014 19:09

Dosyć mam tej putinowskiej propagandy w sprawie poszerzenia Światowida.Zwracam się do władz miasta o poszerzenie ulicy Światowida do 3 pasów i budowę tramwaju.Jak się komuś nie podoba życie w mieście ,zapraszam na peryferie, tam mają szybki pociag z Legionowa a i zaraz będzie metro na Wileńskim.

# Analiza

17.04.2014 19:09

Oczy bolą od przedwyborczej propagandy. Jak widać ta sama grupa, która blokowała budowę tramwaju na Tarchominie teraz stara się w sztuczny sposób pokazać, że poszerzenie Światowida i budowa tramwaju to głupota. Nagle protestujący dopiero po przetargu obudzili się i wymyślili bajeczkę o autostradzie. Ciemny nardów to może i kupi. Widać jak Tumasz wraz ze swoimi ludźmi wyrasta na drugiego Guziała. Guział był w dwóch partiach a teraz jest wysoce apolityczny. Tumasz był w PO a teraz także jest wysoce apolityczny. Żal mi tej Białołęki bo ta banda zrobi z niego w przyszłej kadencji drugi Ursynów. Przykre, że stary burmistrz Smoczyński firmuje tą ho......

# Luthien

17.04.2014 19:18

Inicjatywa wypłynęła od mieszkańców, którzy nie mają nic wspólnego z polityką. Szkoda, że wciąż znajdują sie ludzie, których nie obchodzi miejsce, w którym żyją i są głusi na wszelkie argumenty.

# aer

17.04.2014 20:36

#gość napisał(a) 17.04.2014 18:52
Ilu z Was słyszało o jakichś konsultacjach w sprawie poszerzenia światowida do sześciu pasów? No właśnie, więc mnie nie rozśmieszaj z tymi konsultacjami. Oczywistą oczywistością był tylko tramwaj.
To już Twój problem, że odpowiednio w czasie nie interesowałeś się losem dzielnicy. W czasie konsultacji było mówione o 3-pasmowej ul. Światowida, trzeba było wcześniej brać udział, a nie teraz bić pianę. Żadnych już opóźnień nie chcemy, mieszkańcy!

 tarantula01

17.04.2014 23:47, wpis modyfikowany 1 raz,ostatnio 17.04.2014 23:49

#gość napisał(a) 17.04.2014 18:52
Ilu z Was słyszało o jakichś konsultacjach w sprawie poszerzenia światowida do sześciu pasów? No właśnie, więc mnie nie rozśmieszaj z tymi konsultacjami. Oczywistą oczywistością był tylko tramwaj.
Myślę, że wielu internautów czytało na forach o organizowanych spotkaniach, ale niewielu przychodziło:
http://radny.com.pl/spotkania.html, które się odbyły i tylko ostatnie 4 to była inicjatywa urzędników. Ja wychodziłem (i nadal wychodzę) z założenia, że należy podać możliwie najszerszą informację możliwie najwcześniej. A co z tym ludzie zrobią, to ich sprawa. Najczęściej nic nie robią.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

17.04.2014 23:47, wpis modyfikowany 1 raz,ostatnio 17.04.2014 23:49

#gość napisał(a) 17.04.2014 18:52
Ilu z Was słyszało o jakichś konsultacjach w sprawie poszerzenia światowida do sześciu pasów? No właśnie, więc mnie nie rozśmieszaj z tymi konsultacjami. Oczywistą oczywistością był tylko tramwaj.
Myślę, że wielu internautów czytało na forach o organizowanych spotkaniach, ale niewielu przychodziło:
http://radny.com.pl/spotkania.html, które się odbyły i tylko ostatnie 4 to była inicjatywa urzędników. Ja wychodziłem (i nadal wychodzę) z założenia, że należy podać możliwie najszerszą informację możliwie najwcześniej. A co z tym ludzie zrobią, to ich sprawa. Najczęściej nic nie robią.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

# gość

18.04.2014 09:13

Ok, ja na Białołęce mieszkam od 2011 r. Wtedy już chyba żadnych konsultacji nie było.

# XXXXX

18.04.2014 14:44

Nie rozumiem co to komu przeszkadza. Sam mieszkam na Białołęce, w niewielkiej odległości od Nowodworów i nie widzę żadnych wad takiego rozwiązana, a tym którzy chcą mieć ciszę i spokój zaleca przeprowadzić się gdzieś w głąb Jabłonnej. Tam na pewno jeszcze przez wiele lat nie będą mieli problemów z nadmiernym ruchem.

# gość

18.04.2014 14:51

Lokalna osiedlowa ulica szersza momentami niż Modlińska nie ma wad. Ok. Nie mam więcej pytań...

# real

18.04.2014 15:32

#gość napisał(a) 18.04.2014 14:51
Lokalna osiedlowa ulica szersza momentami niż Modlińska nie ma wad. Ok. Nie mam więcej pytań...

Światowida nie jest lokalna i nigdy nie była planowana jako lokalna. Trzeba brać pod uwagę osiedla, które powstaną przez kolejne 10 lat. Nowi mieszkańcy tego nie pamiętają, ale 15 lat temu po północnej stronie Mehoffera nie było prawie nic, a terenów do zabudowy jest tam wciąż więcej niż zabudowanych, więc rozbudowa ulicy razem z jej przedłużeniem na Choszczówkę jest zasadna.

# gość

18.04.2014 16:52

Jest lokalna, a osiedle nie jest z gumy, nie będzie się rozrastać w nieskończoność.

# Graba

22.04.2014 13:57

#XXXXX napisał(a) 18.04.2014 14:44
Nie rozumiem co to komu przeszkadza. Sam mieszkam na Białołęce, w niewielkiej odległości od Nowodworów i nie widzę żadnych wad takiego rozwiązana, a tym którzy chcą mieć ciszę i spokój zaleca przeprowadzić się gdzieś w głąb Jabłonnej. Tam na pewno jeszcze przez wiele lat nie będą mieli problemów z nadmiernym ruchem.

Jak już to Jabłonny a nie Jabłonnej słoiku.

# trybała

23.04.2014 09:24

#gwiazdor napisał(a) 10.04.2014 11:22
Ja też jestem za 3 pasami, tak to za 20 lat wszyscy będą stać w korkach i narzekać dlaczego od razu nie zbudowano szerokiej i przystosowanej do teraźniejszej populacji jezdni.
Ileby pasów drogowych było wykonanych na każdej istniejącej ulicy i nowo-powsytałych (2, 3, 4 i więcej) wszystkie zostaną opanowane przez zmotoryzowanych i "zakorkowane" skutecznie.
Optuję za tramwajem na Światowida i jedynie ciągiem pieszo-rowerowym.

# gość

23.04.2014 09:30

To wesprzyj akcję www.facebook.com/niechcemyautostrady

# sboy5

25.04.2014 22:47

powyzej ktos napisal - opanowanie przez zmotoryzowanych i zakorkowanie skuteczne - a poczym wnosisz ? sadzisz, ze nagle ludzie postanowia posiadac nie jeden a 3 auta ? Przenosimy schematy myslenia z USA na grunt Polski gdzie faktycznie dowiedziono, ze masowa rozbudowa infrastruktury drogowej z biegiem czasu zwieksza ruch uliczny - ale realia typowej polskiej rodziny i tej zza Oceanu sa diametralnie inne.
Ci co dzis maja auta to nimi jezdza i beda jezdzic, ci co poruszaja sie komunikacja miejska nagle nie przesiada sie do aut z powodu 3 km odcinka poszerzonej drogi - po czym wnosicie, ze tak sie stanie ? :)). Przytocznie szczegolowe badania ktore to potwierdza - nie gdzies , ale zrobione na populacji Tarchomina i Nowodworow - nie siejcie populizmu jesli ich nbie posiadamy.
Swiatowida faktycznie nigdy lokalna droga nie byla - tak jak Tarchomin i Nowodwory nie sa lokalnymi osiedlami - bo czy rozsadne jest nazywac lokalnymi osiedla liczace dziesiatki tysiecy mieszkancow ?
A to, ze aut przybedzie z biegiem lat to nie kwestia poszerzenia ulicy - na glowki pospadaliscie chyba ;) , tylko faktu, ze tu przybedzie kilkadziesiat tysiecy mieszkancow :) z racji budowy nowych osiedli jak i zapewne dosyc wysokiego jak na standardy polskie przyrostu naturalnego w Naszej okolicy.
Poslugiwanie sie haslem : autostrada , jest tak bardzo niemiarodajne , ze az boli. Niestety w tym konkretnym przypadku Pana Tumasza i jego pogladow nie potrafie przyjac do siebie (choc z wieloma innymi projektami sie zgadzalem). Autostrada to nie bedzie , nie bedzie to nawet Modlinska nr 2. Skad te hasla o drugiej Modlinskiej ? Zapraszam do odwiedzenia czesci zaraz przy Mysliborskiej - ktora juz zaczeto wyrownywac "rysujac" przebieg 2giej nitki - ludzie przyjrzyjcie sie , idzcie i spojrzcie zanim pochapiecie glupoty na portalach - ekran kompa wszystko zniesie , tak ?
I te przytaczane niekonczace sie wyliczenia - a to tu, a to na fejsie - ile to sekund stracimy przechodzac przez jezdnie i bezpowrotnie utraconym zyciu spedzonym na przechodzeniu na 2ga strone. Jesli to ma byc miara rozbudowy infrastruktury, to poprosze wyprowadzcie sie dalej poza Warszawe. Naprawde, to jest 2 milionowe (a moze i juz 2,5 milionowe) miasto, a hasla o zachowaniu sielskosci i przasnosci dzielnicy mozna wykorzystywac w obszarach wiejskich , a nie stolicy miasta.
Spytajcie znajomych z Bielan - w zasadzie tez mega blokowisko, i to jeszcze obfitujce we wczesnego Gierka - czy przechodzac przez stosunkowo szeroka (i o zgrozo 2 niktowa) jezdnie do stacji metra odczuwaja krzywde dziejowa z tym zwiazana ?
I na koniec : nie popadajcie w samouwielbienie zwiazane ze sprzeciwem w stosunku do rozbudowy drogi - ludziom ktorzy patrza na tego typu dzialania miasta zwyczajnie sie nie chce tu pisac , stad wrazenie , ze caly Tarchomin jest przeciwko. Nie mowcie wiec "My Mieszkancy", gdyz nie reprezentujecie calosci populacji. Mi tez sie nie chce poswiecac cennego piatkowo wieczornego czasu na pisanie, ale ilosc populistycznych i malo pragmatycznych argumentow tu przytaczanych zmusilo mnie do podzielenia sie opinia.
I

# TRiddle

26.04.2014 08:39

Gigantomania naszych władz zaczyna mnie irytować, a nawet przerażać. Co gorsza inwestycje nie dość, że nie przemyślane to jeszcze robione w złej kolejności.
Wydaje się oczywiste, że na Tarchominie i Nowodworach kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców się nie zmieści. Nawet jeśli się to uda, to zbraknie dla nich szkół, przedszkoli i innych rzeczy, że nie wspomnę o trudnościach z obsługą takiej ilości mieszkańców przez miejscowy WOM, bo już się nie wyrabiają.
Poza tym te hipotetyczne kilkadziesiąt tysięcy będzie chciało się jakoś wydostać do pracy, której tu nie ma, a do tego przy takim przyroście najlepsza byłaby kolej lub metro. Niestety nie ma i nie będzie żadnej z tych rzeczy.
Będzie natomiast szeroka ulica, która nie rozwiąże żadnego problemu ani teraz ani w przyszłości. Podobnie ma się sprawa z tramwajem. Jest on na tym etapie zbyteczny, a w przyszłości jeśli mieszkańców przybędzie tramwaj sprawy nie załatwi. Oczywiście mam świadomość, że ZTM i władze dzielnicy postarają się o to, żeby wszyscy się do tramwaju przesiadali.
Kiedyś słyszałem tłumaczenie, że na Tarchominie już ludzi nie przybędzie za wiele, więc nie budujmy metra tylko tramwaj, bo wystarczy. Jak teraz budują szerokie ulice to przecież ludzi jeszcze dużo przybędzie. To jak w końcu?

# trybała

26.04.2014 09:06

#sboy5 napisał(a) 25.04.2014 22:47
powyzej ktos napisal - opanowanie przez zmotoryzowanych i zakorkowanie skuteczne - a poczym wnosisz ?...
Prawo natury.
To tak jak z rzeką.
Wypełni ona coraz szersze koryto.
Proste, prawda ?

# sboy5

26.04.2014 11:42

Triddle - posluchaj samego siebie - sam przyznajesz, ze jest to duza dzielnica a jednoczesnie negujesz zarowno rozbudowe ulic jak i budowe tramwaju. To jak w koncu ? Jak Ci ludzie maja sie wydostac z dzielnicy ? Pomin kwestie tego, ze gdzies kiedys uslyszales , ze ktos naopowiadal bzdur , ze na Tarcho i Nowo nie przybedzie mieszkancow. Przybylo i przybywac bedzie. Fakt niezbity. Nie zaradzisz temu - mieszkania beda dobudowywane z uwagi na ceny i zapotrzebowanie (nie tylko tu mieszkancow przybywa , 15 lat temu w WAwie mowilo sie o 1,5 miliona mieszkancow, teraz oficjalnie jest ok 2 a szacuje sie , ze w tygodniu (ludzie dojezdzaja do pracy) przebywa w stolicy ok 2,5 mln. Czy tego chcesz czy nie. Bo tu jest praca - tyle w temacie.
I teraz zastanow sie glebiej i przemysl - w kontekscie powyzszego. Czy pozostawienie takiego ukladu infrastruktury (bez tramwaju jak sugerujesz oraz rozbudowy ulicy) tez rozwiazuje sytuacje ? Bedzie gorzej, a tramwaj i ulica pomimo, ze zapewne nie rozwiazuja w pelni problemow unormuja sytuacje na kilka ladnych lat - (marzenia o metrze - zapomnijmy o tym -> metro zostalo zarzucone w tej czesci miasta i tez nad tym ubolewajac musze sie z tym pogodzic , ale nie tupie ze zlosci nogami jak male dzidzi i mowie , jak nie metro - to NIC . Jak Kononowicz? Pamietasz ?
Trybala - prawo rzeczne ? Serio ? :))) To teraz sie stosuje prawa zeglugowe to oceny ekonomiki budowy ulic ? A przeczytales , co napisalem wczesniej ? Nie rozbudowa ulicy powoduje zwiekszenie ruchu a naplyw mieszkancow w dany rejon. Jesli chcesz przeciwdzialac korkowaniu ulic promuj przenosiny mieszkancow w inne okolice. Jak to zrobisz ? Jestem ciekaw Twoich propozycji.
WSZYSCY WALCZYCIE NIE Z TYM CO TRZEBA - jesli jestescie tak zawzieci to zniechecajcie do naplywu mieszkancow do Naszych dzielnic (nie popieram bo i jak to zrobicie i troche dwuznaczne (ja tu mieszkam i nie dam innym hahah), ale sugeruje wlasciwe z Waszego punktu widzenia alternatywy.
Ulica sama w sobie poszerzona o kilka metrow nie ma tu nic do rzeczy - chociaz ma, bo dobrze sprofilowana, odnowiona i porzerzona ulica (obecnie po Swiatowida chwilami ciezko jechac, taki syf i zniszczenia nawierzchi) moze zachecic do osiedlenia sie tutaj. I jesli z typlu glowy tak naprawde macie fakt, ze nie budujmy ani tramwaju ani ulic bo tym samym poprawia sie atrakcyjnosc okolicy - to ja przepraszam - hipokryzja to w takim ukladzie Nasza specjalnosc.

# sboy5

26.04.2014 11:56

Aha - i zaraz mi ktos wywali , ze atrakcyjnie to tu bylo 10 lat temu, kiedy bylo sielsko i wiejsko i z Waszego punktu widzenia (ci co sie wypowiadaja i stosuja ta argumentacje) teraz Tramwaj i ulica to samo zlo. I ja powracam do poczatku historycznych wywodow ;) - to jest 2,5 milionowe miasto z naplywajacymi mieszkancami , po Brukseli i Moskwie najbardziej zakorkowana stolica Europy.
Sielsko , nieuregulowanie i wiejsko - to nie tu niestety / albo stety - zaleznie od upodoban.
Ulica i tramwaj reguluja ta okolice na 10-20 lat z planistycznego punktu widzenia , tak jak reguluja ja tramwaje, ulice i metro na Bielanach (przytaczam najblizsza typem i lokalizacyjnie dzielnice)

# gość

26.04.2014 12:47

Tramwaj tak, ew. druga nitka Światowida, ale dwupasmowa. Wariant 2x3 to wariactwo.

# sboy5

26.04.2014 21:16

no bo bedzie dwupasmowa, 3ci pas (w okreslonych miejscach) to tak naprawde quasi pas przeznaczony do skretow. I jesli nawet te 3 pasy w sumie na pewnych odcinkach beda - nie polemizujmyz sama liczba , bo to gadanie slepego z gluchym - kazdy sobie wyobraza : 3 pasy , Matko Boska - Modlinska ma 3 pasy no to mamy autostrade. Ale to kompletna bzdura - tak jak pisalem dwa posty temu, nie wnikajac w szczegolowe plany , przeliczanie sekund
i kilometrowe wywody i klotnie Pana Tumasza z Burmistrzem na fejsie / to nie bedzie ZADNA Modlinska , nie ta skala, nie ta szerokosc , nie ten typ drogi. Powtorze sie : proponuje przejsc sie na skrzyzowanie Mysliborskiej ze Swiatowida gdzie juz "rysuja" ta nitke - nie siedzmy na portalach i wkurzajmy sie na siebie , tylko spojrzmy na te "hektary" drogi ktorej tak czesc z Nas sie obawia.
(do Pana Tumasza - jestem pewny , ze Pan to czyta - w sumie dosyc niesmaczne te bicie piany na fejsie z Panem Burmistrzem, mnie w korporacji nauczono, ze czasem warto przeciac dyskusje i po prostu byc troche ponad pewnymi zdarzeniami i powstrzymac sie od jakichkolwiek komentarzy, nie latwe , wiem - ale swiadczy o profesjonalizmie)

# Renka

26.04.2014 23:12

widziałam plany i czytałam decyzje środowiskową. Będą po trzy pasy a przy skrzyżowaniach po cztery.

 tarantula01

26.04.2014 23:24, wpis modyfikowany 1 raz,ostatnio 26.04.2014 23:27

To co w tej chwili wszyscy widzą w terenie, że jest budowane (korytowane), to jest położenie tylko i wyłącznie samej linii tramwajowej. Druga jezdnia będzie dalej i na razie jej jeszcze nikt nie buduje (bo nie ma projektów wykonawczych - są dopracowywane).
dodano Te epopeje na FB prowadzę dlatego, aby wszystkich rzetelnie poinformować lub zadać kłam (jak np. to że przez Światowida będzie się przechodziło 5 minut na drugą stronę) nieprawdzie wypowiadanej przez dyskutantów.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

26.04.2014 23:24, wpis modyfikowany 1 raz,ostatnio 26.04.2014 23:27

To co w tej chwili wszyscy widzą w terenie, że jest budowane (korytowane), to jest położenie tylko i wyłącznie samej linii tramwajowej. Druga jezdnia będzie dalej i na razie jej jeszcze nikt nie buduje (bo nie ma projektów wykonawczych - są dopracowywane).
dodano Te epopeje na FB prowadzę dlatego, aby wszystkich rzetelnie poinformować lub zadać kłam (jak np. to że przez Światowida będzie się przechodziło 5 minut na drugą stronę) nieprawdzie wypowiadanej przez dyskutantów.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

# trybała

27.04.2014 02:37

#sboy5 napisał(a) 26.04.2014 11:42
Trybala - prawo rzeczne ? Serio ? :))) To teraz sie stosuje prawa zeglugowe to oceny ekonomiki budowy ulic ? A przeczytales , co napisalem wczesniej ? Nie rozbudowa ulicy powoduje zwiekszenie ruchu a naplyw mieszkancow w dany rejon. Jesli chcesz przeciwdzialac korkowaniu ulic promuj przenosiny mieszkancow w inne okolice. Jak to zrobisz ? Jestem ciekaw Twoich propozycji.
Brawo dla Twojej inteligencji.
Z obrazowego porównania robisz dla swojej wygody prawo rzeczne żeglugowe. To zupełnie jakbyś robił z igły widły czyli po prostu stosujesz wyolbrzymianie.
Napływ mieszkańców powoduje napływ samochodów a to powoduje... Czy mam Ci jeszcze raz wyłozyć łopatologicznie ?
Kółko się zamyka.
Promowanie zaproponowane przez Ciebie należy do zupełnie innych czynników niż moja skromna osoba i daleko wykracza poza moje zdanie "Optuję za tramwajem na Światowida i jedynie ciągiem pieszo-rowerowym" wyrażone 23-go kwietnia AD 2014.

# erazm

27.04.2014 08:34

Rozbudowa Światowida do ulicy 2x3 pasy miała sens 30 lat temu wstecz kiedy projektowano pod nią metro.
Teraz poszerzenie ulicy na odcinku od Nowodworów do skrzyżowania ze światłami mija się trochę z celem.
Ludzie będą stać w korkach na zwężeniach od świateł do Modlińskiej i od świateł do wjazdu na most Północny
I to w tych miejscach powinni projektanci pomyśleć o zwiększeniu przepustowości ruchu samochodów
Układ świateł przy wjeździe na Północny to jedna wielka porażka i niestety tam już nie ma miejsca na poszerzanie
Mehoffera też jest bardzo wąskim gardłem więc nie odciąży ruchu samochodów w dodatku jak się wpadnie z autobus to już koniec (langsam)
Nadal nie wiem jak projektanci widzą WYJAZDY z osiedla Erazma i z BOS-u w LEWO przez 3 pasy (jeśli je zbudują a potem przez tory tramwajowe) do Ćmielowskiej?? Bo chyba mieszkańcy mają prawo tak wyjeżdżać z osiedla???
Ulica Erazma jest wąziutka i chyba nie da się jej poszerzyć a poza tym jest wewnętrzna więc wyjazd i wjazd z Ćmielowskiej też będzie problematyczny.
Gdzie można znaleźć jakieś plany dotyczące tych rozwiązań?
I jeszcze problem przejścia dzieci do szkoły (SP 344) od strony Pancera.
Czy ma być tam może kładka???
Coś mi się wydaje, że ta inwestycja to improwizacja.
Jak się uda z tramwajem to zabiorą się do poszerzania jezdni Światowida.
A to jak czytam dopiero jest w planach.
To po kiego zniszczono bazarek??? Przecież pozbawiono wielu ludzi pracy. Czy dzielnicę stać będzie na rozmaite zasiłki dla tych ludzi, którzy są mieszkańcami Białołęki???

# sboy5

27.04.2014 10:11

Trybala - tak, wyolbrzymienie.
Z Twojej wczesniejszej wypowiedzi (do ktorej sie odnosilem) nie wynikalo, ze :
--------
Napływ mieszkańców powoduje napływ samochodów a to powoduje... Czy mam Ci jeszcze raz wyłozyć łopatologicznie ?
--------
Z Twojej wypowidzi wynikalo jedynie, ze poszerzenie ulicy zwieksza korki, co samo w sobie jest oczywista nieprawda. Gdyz jak sam przyznales Naplyw mieszkancow powoduje naplyw samochodow, z czym jestesmy totalnie zgodni, pozniej kopia fragmentu mojej wypowiedzi:
------------
Nie rozbudowa ulicy powoduje zwiekszenie ruchu a naplyw mieszkancow w dany rejon
-----------
Stad oczywisty wniosek ktory juz przytaczaelem, ze przeciwnicy poszerzenia ulicy w duzej mierze nie bardzo kojarza o czym pisza , gdyz powszechnie sadza, ze poszerzenie ulicy (sam jego fakt) spowoduje zwiekszenie korkow (i co wynikalo z Twojej "rzecznej" wypowiedzi niestety. A jest to jak juz po raz 3-4 podkreslam, nieprawda.
NIE FAKT POSZERZENIA ULICY JEST PRZYCZYNA KORKOW A ZWIEKSZAJACA SIE LICZBA MIESZKANCOW W OKOLICY.
Stad jesli wprost argumentuja wielokrotnie przeciwnicy : "poszerzymy ulice to staniemy w mega korkach, wiec jej nie poszerzajmy to korkow nie bedzie" jest postawieniem de facto sprawy na glowie, bo nie rzecz w poszerzeniu ulicy a rozroscie dzielnicy.
Bez poszerzenia ulicy i tak staniemy w korkach, bo nie sam fakt poszerzenia ma tu znaczenie. A to sugerowal Twoj "rzeczny" wpis (ktory jak teraz rozumiem, byl nieco wyrwany z kontekstu)

# szkoda-słów

28.04.2014 10:05

Jak czytam co niektórzy piszą to normalnie nie chce mi się nawet na ten temat dyskutować. Budowa szerokiej Światowida i powolnego tramwaju to porażka i nie widzę tu żadnego pola do dyskusji.

# Oburzony

28.04.2014 22:42

"Spytajcie znajomych z Bielan - w zasadzie tez mega blokowisko, i to jeszcze obfitujce we wczesnego Gierka - czy przechodzac przez stosunkowo szeroka (i o zgrozo 2 niktowa) jezdnie do stacji metra odczuwaja krzywde dziejowa z tym zwiazana ?"
Jaki baran to napisał ? A wie baran ile pasów ma Kasprowicza a ile ma być na Światowida, drodze z nikąd do nikąd bo tak można nazwać połączenie Modlińskiej z Modlińską. Poszerz sobie ta drogę do 3 pasów w każdą stronę to się zesrasz bo do Myśliborskiej korek będziesz miał conajmniej od Mehoffera jak te wszystkie samochody szeroką drogą dojadę od Modlińskiej... Poza tym ludzie nauczcie się czytać - polecam środowiskową. Dziś korek to 50 minut w porannym szczycie. Korek długości 300 metrów aż śmiać się chce, że nazywacie to korkiem ale jak się mieszkało na wiosce to 300 metrów to już wielki korek. Wperspektywie 20 lat samochodów przybędzie mniej niż drugie tyle a to znaczy, że droga 2x2 w pełni wystarczy a to wszystko przy założeniu, że transport publiczny nie będzie promowany i rozbudowywany...

# Oburzony

28.04.2014 22:44

50 minut to korek trwa a czas przejazdu góra 8 minut i to jak ma się pecha...

# Oburzony

28.04.2014 23:00

Promowanie transportu miejskiego zmniejsza napływ samochodów.
Wzdłuż Światowida za dużo osiedli nie powstanie. Winnica i okolice Millenijnej powinny być komunikowane z Modlińską, ewentualnie należy powrócić do tematu Traktu Nadwiślańskiego

# Oburzony

28.04.2014 23:01

P.S. 8 minut to od P&P do wjazdu na TMP, więc o korkach moi drodzy pojęcia nie macie...

# ze stolicy

29.04.2014 11:42

#Oburzony napisał(a) 28.04.2014 23:00
Promowanie transportu miejskiego zmniejsza napływ samochodów.
Promowanie nie zmniejsza.
Realne zapewnienie dobrych połączeń i częstotliwości kursowania może zmniejszyć pod warunkiem nie wpuszczania ludzi w jedynie słuszny kanał ztmu.
Jedynoie słuszny kanał ztrmu (do metra, do pociągu) może spowodować skutek odwrotny do zamierzonego przez tę instytucję przez co wybór będzie skierowany na samochody osobowe (czego przykładem są władze dzielnicy mające świadomość niewydolności komunikacji miejskiej i korzystające z własnych środków lokomocji) co wpłynie na korkogennośc uliczek, ulic i magistral (przynajm,niej w pewnych godzinach).

# paw

29.04.2014 18:48

piszcie sobie - a władza te wypociny ma w odbycie / termin medyczny/

# max

29.04.2014 19:03

do Oburzony
Zielone Mazowsze?

# obser

29.04.2014 19:53

Najlepsze w tym zamieszaniu jest to że radny Tumasz wznieca zamieszanie bo sam nie moze dać sobie rady z opozycją..

# sboy5

29.04.2014 22:51

Oburzony - rzeczywiscie powialo groza Zielonego Mazowsza.
Skoro przytoczono Kasprowicza - to w takim razie ile pasow do jazdy ciaglej bedzie mialo Swiatowida ? 3 ? Pelne 3 do jazdy na wprost ? Moze od razu 2ga Modlinska o ktorej sie juz tak rozwodzilismy ? A po czym wnosisz? Konkrety poprosimy - nie inwektywy. Sprawdz i daj znac.
I ile dokladnie metrow szersza bedzie Swiatowida od Kasprowicza , ze tak sie pyszczysz i obrzucasz innych blotem negujac rozbudowe czegokolwiek w tej dzielnicy? Konkret plz. Nie pomowienia. Ile metrow szerzej , jaki te metry beda mialy dewastujacy wplyw na zycie, badania , konkrety prosimy.
Po czym wnosisz, ze wszystkie samochody dojada od Modlinskiej? Ze ruch skieruje sie w Swiatowida ? Jestes zdaje sie reprezentantem niszy za kolkiem, ktora wyznaje ciekawa zasade (zawsze mnie to bawilo :)) ) wedle ktorej :
w przypadku zatoru na drodze / korka, ktory szacujemy na 5 minut wolnej jazdy, wezme i go omine bocznymi ulicami - to nic , ze bede bocznymi jechal minut 10 , ale wazne , ze stac w miejscu nie bede ;). Tak zazwyczaj wyglada omijanie korkow w stolicy :)). Tak wiem, wiem, jest sprytny , brawurowy, ale bezpiecznie prowadzacy pojazd kierowca i wiesz lepiej ;)
Tylko tacy wjezdzaliby z Modlinskiej w Swiatowida po to, zeby za chwile na Modlinska wrocic. Troche wiecej wyobrazni.

# gość

30.04.2014 08:24

Żeby w nieskończoność nie przedłużać tej g dyskusji zacytuję fragment decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji:
"Nowy układ ul. Światowida posiadać będzie przekrój uliczny dwujezdniowy, 3-pasowy, ze względów ruchowych i geometrycznych miejscowo zwężony do 2 pasów ruchu."
Całość na stronie: http://www.ztm.waw.pl/inwestycje.php?i=13&c=90&l=1
Dla tych mniej rozgarniętych co nie potrafią czytać ze zrozumieniem są też obrazki.

# Yorribe

01.05.2014 15:39

Będziemy walczyć o zaprzestanie prac związanych z rozbudową ul. Światowida. Nie ma żadnych przesłanek ku temu, by światowida była 3 pasmówką. Może poza przedziałem 6:45-7:45 i to tylko na odcinku przy skrzyż. z Myśliborską na ulicy światowida nie ma żadnych korków. Nie ma potrzeby aby rozbudowywać tę jezdnię. Może lepiej zastanowić się nad reaktywacją planu puszczenia metra od Młocin na Nowodwory ze stacjami Prozy i Tarchomin?

# xxl

06.05.2014 09:51

Tarchomin to osiedle o bardzo wąskich ulicach i nie przemyślanych układach komunikacyjnych.Wskazane jest poszerzenie wszystkich ulic o jeden pas w każdym kierunku -tylko skąd pozyskać fundusze.Należy się pozbyć błędnego myślenia i tandetnej popularności przez vetowanie wszystkich postępowych posunięć i działań dla dzielnicy.

# z Dąbrówki

06.05.2014 11:16

Możesz wskazać te nieprzemyślane układy komunikacyjne, bo widać piane na razie bijesz.

 tarantula01

06.05.2014 22:45

@xxl piszesz o konieczności poszerzenia wszystkich ulic o jeden pas ruchu. Dobrze, ale porządnie to przeanalizujmy.
1. ul. Mehoffera - wymaga ewentualnego poszerzenia na odc. Modlińska - H. Ordonówny, tj. ok. 450 m odcinek. Gdzie ten dodatkowy pas? Pomiędzy obecną jezdnią, a nieruchomościami o parzystych numerach. Pozostały odcinek w zasadzie nie wymaga poszerzania - nie ma na nim zbyt dużego ruchu - pomiędzy H. Ordonówny, a Myśliborską potrzebny jest za to porządny chodnik i droga rowerowa - ok. 1030 m (miejsce jest po południowej stronie ulicy, ale przy cmentarzu należy zniwelować wydmę).
2. ul. H. Ordonówny - nie wymaga poszerzania, ale na odc.: Światowida - Strumykowa (360 m) powinien być chodnik po północnej stronie
3. ul. Dzierzgońska - j.w.
4. ul. Odkryta - j.w., ale na odcinku: Dzierzgońska - Grzymalitów (330 m) należy poszerzyć chodnik (po wschodniej stronie)
5. ul. Nowodworska - nie wymaga poszerzania
6. ul. Świderska - j.w.
7. ul. Strumykowa - j.w.
8. ul. Stefanika - j.w.
9. ul. Myśliborska - być może warto by było ją poszerzyć, ale jak zastąpić ok. 200 miejsc parkingowych w zatokach przy tej ulicy?
10. ul. Milenijna - nie wymaga poszerzania
11. ul. Ceramiczna - j.w.
12. ul. Ćmielowska - j.w.
13. ul. Majolikowa - do poprawienia widoczności jest skrzyżowanie z ul. Mehoffera
14. ul. Porajów - nie wymaga poszerzania
Inne ulice?
Wnioski: należy poszerzyć łącznie ulice o długości ok. 500 m i wybudować szersze chodniki o długości ok. 1750 m
PO rządzi Białołęką 8 rok i czyżby nie udało się w ciągu tych 8 lat tak sprawnym Burmistrzom wychodzić w mieście 500 m poszerzenia jezdni ulic i 1750 m chodników na Tarchominie i Nowodworach? Dlaczego?
Tymczasem planuje się wybudować zbędny 3 pas dodatkowej jezdni ul. Światowida o długości 4 km, tj. 2 razy większej niż potrzeby poszerzania wszystkich ulic na Tarchominie i Nowodworach. Rozumiesz coś z tego? Bo ja nie.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

06.05.2014 22:45

@xxl piszesz o konieczności poszerzenia wszystkich ulic o jeden pas ruchu. Dobrze, ale porządnie to przeanalizujmy.
1. ul. Mehoffera - wymaga ewentualnego poszerzenia na odc. Modlińska - H. Ordonówny, tj. ok. 450 m odcinek. Gdzie ten dodatkowy pas? Pomiędzy obecną jezdnią, a nieruchomościami o parzystych numerach. Pozostały odcinek w zasadzie nie wymaga poszerzania - nie ma na nim zbyt dużego ruchu - pomiędzy H. Ordonówny, a Myśliborską potrzebny jest za to porządny chodnik i droga rowerowa - ok. 1030 m (miejsce jest po południowej stronie ulicy, ale przy cmentarzu należy zniwelować wydmę).
2. ul. H. Ordonówny - nie wymaga poszerzania, ale na odc.: Światowida - Strumykowa (360 m) powinien być chodnik po północnej stronie
3. ul. Dzierzgońska - j.w.
4. ul. Odkryta - j.w., ale na odcinku: Dzierzgońska - Grzymalitów (330 m) należy poszerzyć chodnik (po wschodniej stronie)
5. ul. Nowodworska - nie wymaga poszerzania
6. ul. Świderska - j.w.
7. ul. Strumykowa - j.w.
8. ul. Stefanika - j.w.
9. ul. Myśliborska - być może warto by było ją poszerzyć, ale jak zastąpić ok. 200 miejsc parkingowych w zatokach przy tej ulicy?
10. ul. Milenijna - nie wymaga poszerzania
11. ul. Ceramiczna - j.w.
12. ul. Ćmielowska - j.w.
13. ul. Majolikowa - do poprawienia widoczności jest skrzyżowanie z ul. Mehoffera
14. ul. Porajów - nie wymaga poszerzania
Inne ulice?
Wnioski: należy poszerzyć łącznie ulice o długości ok. 500 m i wybudować szersze chodniki o długości ok. 1750 m
PO rządzi Białołęką 8 rok i czyżby nie udało się w ciągu tych 8 lat tak sprawnym Burmistrzom wychodzić w mieście 500 m poszerzenia jezdni ulic i 1750 m chodników na Tarchominie i Nowodworach? Dlaczego?
Tymczasem planuje się wybudować zbędny 3 pas dodatkowej jezdni ul. Światowida o długości 4 km, tj. 2 razy większej niż potrzeby poszerzania wszystkich ulic na Tarchominie i Nowodworach. Rozumiesz coś z tego? Bo ja nie.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

# ktoś

07.05.2014 10:18

Celne, jak zwykle.

# wyborca

08.05.2014 09:05

A co na to xxl? Ma odwagę popolemizować z p. Tumaszem?

# real

08.05.2014 12:00

Oczywistą bzdurą jest trzypasmowa Światowida w obu kierunkach, ale skoro 30 lat temu nikt nie zdecydował się na metro to teraz mamy to co mamy
"PO rządzi Białołęką 8 rok i czyżby nie udało się w ciągu tych 8 lat tak sprawnym Burmistrzom wychodzić w mieście 500 m poszerzenia jezdni ulic i 1750 m chodników na Tarchominie i Nowodworach? Dlaczego?"
Problem leży nie w naszej dzielnicy lecz na szczeblu miasta. To tam zapadają decyzje. Radni dzielnicy niewiele mogą zrobić bo nie mają swojego budżetu tak jak mieli go radni gminy Białołęka
Mam nadzieję, że może wreszcie po 8 latach mieszkańcy Białołęki zrozumieją, że wybory do rady dzielnicy to konkurs na to kto będzie brał diety
Za to wybory do Rady Warszawy to jest gwóźdź programu
i tu trzeba wybrać takich ludzi co naprawdę będą lobbować za naszą dzielnicą w budynku przy Palcu Bankowym

# cobra22

08.05.2014 21:13

budować linię tramwajową, Światowida poszerzyć i nie dyskutować
projekt zatwierdzono koniec kropka

# nariel

10.05.2014 15:43

Internet huczy, niedowierzeń i niedomówień wiele. Sprawdziłem więc. Dokumentacja dostępna na stronie http://www.ztm.waw.pl/inwestycje.php?i=13&c=90&l=1.
Obecna budowa obejmuje dwa etapy: I budowa tramwaju i przygotowanie do budowy drogi, II etap budowa drugiej jezdni trzy pasmowej. Obecna Światowida będzie zamieniona w trzypasmową jezdnię w kierunku ratusza (przy skrzyżowaniu z Myśiborską 4 pasy). Na tym etapie zostanie wybudowana druga jezdnia trzy pasmowa w kierunku Leśnej Polanki. Każdy pas ruchu (nie jezdnia tylko pas ruchu) będzie miał nie więcej niż 3,50 m. Więc jedna jezdnia, w jednym kierunku będzie miała około 10,5 m. Droga będzie więc wyglądała tak: jezdnia z trzema pasami ruchu, tory tramwajowe dwutorowe, (nowa) jezdnia z trzema pasami ruchu. Ciągi piesze i rowerowe po obu stronach.
Moim zdaniem trzy pasy ruchu na każdej jezdni to przesada. Wystarczą dwa. Problem będzie taki, że ludzie jadący od strony Legionowa skracać sobie będą drogę przez nasze osiedle, a i tak wszystko korkować się będzie na skrzyżowaniach bo przecież ludzie też muszą przez jezdnię przechodzić. Przy skrzyżowaniu ul. Myśliborskiej i Światowida i tak będą korki ponieważ droga do Mostu Płn. (Curie Skłodowskiej) będzie stać w korku bo tam takie poszerzenie drogi już nie jest planowane. W związku z czym przy zjeździe ze Światowida będzie stał korek do skrętu w prawo. Godziny szczytu, pozostaną godzinami szczytu, a my będziemy mieli lotnisko, na którym po 20:00 ścigać się będą szczeniaki.

# bez niku

17.05.2014 10:30

Dubel tematu "Czy Światowida będzie zbyt szeroka? Spotkanie w ratuszu."

# jakto

18.05.2014 10:23

Z ciekawości poszłam na spotkanie 16 maja 2014 r w Ratuszu. To czego się dowiedziałam było jednak zaskakujące. Postanowiłam trochę przybliżyć informacji "nieorientującym się", bo sama nie miałam pojęcia o rozmiarach tej inwestycji:
- budowa tramwaju ruszyła i nic już jej nie zastopuje, i fajnie :) Trochę mniej fajne jest to, że nie będzie on taki szybki jak wskazuje nazwa, a raczej będzie jechał dłużej niż autobus do metra, bo będzie zatrzymywał się na każdym przystanku i na każdych światłach, a w związku z przebudową drogi światła będą na każdym skrzyżowaniu. Co prawda, zwykle przystanki będą przed światłami, ale raczej mało prawdopodobne, że tramwaj zdąży zabrać cały przystanek ludzi i odjechać na tej samej zmianie świateł. Większość autobusów jadących do metra zostanie zniesiona. Choć nie wiem dlaczego, przecież cały czas mówi się o przesiadaniu się do komunikacji miejskiej.
Podejrzewam jednak o schizofrenię inwestora, którym, jak się okazuje jest Zarząd Transportu Miejskiego (!!!) , który z jednej strony namawia do przesiadania się do transportu miejskiego a z drugiej buduje Tarchostradę (jak to ktoś trafnie nazwał). (to taka mała dygresja)
- budowa drugiej jezdni jeszcze nie ruszyła, bo nie wyłoniono jeszcze wykonawcy. Dlatego, może można jeszcze coś zmienić. Projekt inwestora zakłada wybudowanie dwóch jezdni, każda z nich będzie posiadała 3 pasy ruchu a przy niektórych skrzyżowaniach nawet 4 (skręt w lewo, w prawo i dwa na wprost)! Wybudowanie drugiej jezdni, wiąże się z niemożliwością skrętu w lewo poza skrzyżowaniami ze światłami, więc mieszkańcy niektórych osiedli wzdłuż Światowida będą musieli dojeżdżać do świateł i zawracać lub jechać inną drogą. (nie jestem mieszkanką tych osiedli )
Zastanawiam się, czy rzeczywiście niezbędna jest nam tak szeroka trasa, która wiąże się z ogromnym kosztem budowy a później kosztami jej utrzymania (odśnieżania, sypania solą, sprzątania, odprowadzania wody deszczowej - przecież im szersza jezdnia tym wyższy koszt).
Korki do mostu Północnego i tak są nieuniknione, bo ul. Myśliborska nie będzie poszerzona , wiec poszerzenie Światowida nawet do 6 jezdni w jednym kierunku nic nie da. Ba! A nawet korki będą większe! Przecież z powodzeniem wystarczyłyby dwie jezdnie, każda o dwóch pasach ruchu. Bo o pozostaniu przy jednej jezdni jest mało prawdopodobne. Szkoda, ze w Ratuszu pracują bezmyślni ludzie i źle wydatkują nasze pieniądze. Jest tyle innych inwestycji, choćby przedszkola, żłobki.... Panie burmistrzu Białołęki ! myśleć i racjonalnie wydawać nasze pieniądze! Myślenie nie boli!!!

# bez niku

18.05.2014 14:00

Przypominam:
Jest to dubel tematu "Czy Światowida będzie zbyt szeroka? Spotkanie w ratuszu."
Oba należy połączyć w całość i pisac w połączonym.

# bez niku

28.05.2014 12:17

Ale bzdura, kolejny dubel o tarchostradzie.
Trwa cisza wyborcza. Dodawanie nowych wpisów zostało wstrzymane.

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA