REKLAMA

Bemowo

Interwencja

 

Stop dla tramwaju przy Dywizjonu 303

  7 maja 2013

alt='Stop dla tramwaju przy Dywizjonu 303'

Na skrzyżowaniu Powstańców Śląskich z Dywizjonu 303 sygnalizacja przeznaczona dla tramwajów blokuje ruch samochodów. - Miało być usprawnienie, a tworzą się korki - denerwują się kierowcy.

REKLAMA

Od lat z Obozowej przez Dywizjonu 303 w stronę tzw. Starego Bemowa kursuje tramwaj nr 20. Po zbudowaniu trasy S8, wybudowaniu osiedli mieszkaniowych, ruch w tym rejonie zwiększył się znacznie, w związku z tym powstała konieczność usprawnienia go na skrzyżowaniach. Jednym z pomysłów był "algorytm inteligentnego sterowania ruchem", czyli doprowadzenie do przyspieszenia jazdy tramwajów.

- Głównym pomysłem było przyspieszenie kursowania tramwajów. Uznaliśmy, że skoro na skrzyżowaniu stoi np. pięć samochodów, a tramwajem jedzie sto osób, to trzeba spowodować, by one miały pierwszeństwo. Taki automatyczny system kierowania ruchem chcielibyśmy wprowadzić w całej Warszawie, ale tradycyjnie brakuje pieniędzy. Funkcjonuje więc tylko w niektórych miejscach - mówi Janusz Iwaszkiewicz, przedstawiciel Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji.

Radny Marek Ryszkowski zwraca uwagę, że system nie działa tak jak należy. - Kilkakrotnie byłem świadkiem, gdy sygnalizacja od strony tramwajów zaświeciła się na czerwono - blokując ruch, mimo że żaden tramwaj nie nadjechał. Chciałbym zapytać o celowość takiego rozwiązania - zauważa.

- Wprowadziliśmy priorytet dla tramwajów w niektórych miejscach stolicy. Polega to na włączaniu zielonego światła pozwalającego przejeżdżać tramwajom. Próbujemy - wyjaśnia Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich.

- Ten system nie jest dostosowany do rozkładu jazdy. Został tak zaprogramowany, by częściej zmieniać światła w godzinach szczytu, a rzadziej w pozostałym czasie. Gdzieś powstały zakłócenia i trzeba po prostu usterkę usunąć - podejrzewa Iwaszkiewicz.

SISKOM od dawna prowadzi akcję pod nazwą "Priorytety dla tramwajów" mającą na celu przyspieszenie ich kursowania.

mac

 

REKLAMA

Komentarze (5)

# Kierowczyni

07.05.2013 18:00

Prawdziwym problemem w porannych godzinach szczytu jest nie tyle skrzyżowanie z Dywizjonu, ale skrzyżowanie z Górczewską - konkretnie skręt z Powstańców w lewo, w kierunku Woli.
Światła są ZDECYDOWANIE za krótkie! Korek czasami sięga dalej niż skrzyżowanie z Pełczyńskiego i czekanie na skręt zajmuje nawet kwadrans, bo przy jednej zmianie świateł udaje się przejechać 3-4 samochodom. Tak być nie powinno. To skrzyżowanie jest tuż przy oknach Ratusza, czy naprawdę nic się nie da zrobić, żeby usprawnić na nim ruch?? Szczególnie, że nowych osiedli przy Hery, Dywizjonu powstaje dużo, więc bedzie tylko gorzej.
Bardzo proszę o zajęcie się tą sprawą.

# BEMózg

07.05.2013 21:09

Do "Kierowczyni" - według moich obserwacji po zapaleniu się zielonego światłą tak mało samochodów przejeżdża przez skrzyżowanie, ponieważ kierowcy (a szczególnie kierowczynie) gubią refleks i zamiast natychmiast ruszać z kopyta i błyskawicznie pokonywać skrzyżowanie, grzebią w toebkach, rozmawiają przez telefony, rozglądają się, a następnie niespiesznie ruszają i wloką się przez skrzyżowanie.

# z Bielan

07.05.2013 23:45

Na Górczewska/Powstańców czeka się długo również z tego powodu, że jest sporo cwaniaczków wciskających się w ostatniej możliwej chwili i równie dużo "uprzejmych", którzy im to umożliwiają. I w ten sposób człowieka, który czeka z tyłu kulturalnie na wjazd szlag trafia.
Do kierowczyni: wydłużenie czasu zielonego światła w tej konkretnej relacji wydłużyłoby czas oczekiwania kierowców wjeżdżających na skrzyżowanie z innych stron. Czy o tym Pani nie pomyślała?

REKLAMA

# Kierowczyni

08.05.2013 11:09

Do #BEMózg: tak, to prawda, że niektórzy kierowcy się spóźniają, czasami zwalniają na samym skrzyżowaniu, bo się np. boją nadjeżdżającego tramwaju czy innych samochodów. Jednak powiedzenie, że są to głównie kierowczynie nie do końca jest prawdziwe, bo i panowie się znajdą tacy, którzy jeżdżą kompletnie beznadziejnie i człowiek się zastanawia, kto takiemu dał prawo jazdy.
Pań kierowczyń jest coraz więcej na drogach i jeżdżą coraz lepiej. Czepianie się "bab" to stereotyp i radzę mu nie ulegać, bo źle świadczy o osobie wypowiadającej się.
Kierowców dzieli się na dobrych i złych, a nie kobiety i mężczyzn.
Do #z Bielan: Tak, pomyślałam o tym. Wydaje mi się jednak, że własnie z tego kierunku (czyli od strony Nowego Bemowa) samochodów napływa najwięcej, więc wydłużenie świateł choćby o sekundę czy dwie, byłoby logicznym rozwiązaniem.

# tsts

07.06.2013 19:20

Zapytanie radnego -> Odpowiedź ZDM o nieprzejęciu sygnalizacji od GDDKiA -> Odpowiedź TW o błędach w sygnalizacji i sposobie ich naprawy, wytknięcie ZDM ich obowiązków -> dziwny artykuł w Echu.
Co należy zrobić? Doprowadzić do naprawy sygnalizacji przez GDDKiA i następne przejęcie jej przez ZDM, który nie chce tego zrobić przed naprawą bo po co miałby mieć problem z naprawą.
http://www.bemowo.waw.pl/download/04/da/eeab12773b19807424b5a540551dab3d301a.pdf
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe