REKLAMA

Bielany

różne »

 

Stare Bielany nielegalnym parkingiem. Prawie 5 tysięcy wykroczeń

  20 lutego 2020

alt='Stare Bielany nielegalnym parkingiem. Prawie 5 tysięcy wykroczeń'
Fot. MP

Skwerki, drogi i okolice skrzyżowań na Starych Bielanach toną w gąszczu samochodów. Piesi mają tu coraz większy problem z bezpiecznym i swobodnym korzystaniem z chodników.

REKLAMA

- Nie wiem już co robić. Dzień w dzień to samo, cały chodnik zastawiony, z trudem się przeciskam. Dzwonienie po straż miejską nic nie daje. Nawet jeśli w końcu przyjadą, to zrobią zdjęcia, ale nie odholują. Tak właśnie wyglądają uliczki w okolicy stacji metra Stare Bielany i szpitala. Problem trwa od wielu lat. Dla mieszkańców to ogromne utrudnienie - pisze w facebookowej grupie "Warszawskie Bielany - Mieszkańcy" pani Magdalena.

Chodniki toną w gąszczu zaparkowanych aut

Faktycznie, spacer chodnikami Starych Bielan nie należy do najłatwiejszych. Wąskie chodniki są notorycznie zastawiane przez zaparkowane - dosłownie wszędzie, gdzie się tylko da - samochody. W wielu miejscach kierowcy pozostawiają pieszym niespełna kilkadziesiąt centymetrów przejścia. Osoby poruszające się na wózku, czy matki z małymi dziećmi nie mają już szans skorzystać z chodników - wychodzę więc na osiedlową uliczkę, a tam ruch nie jest wcale mały. Mieszkańcy uważają, że bez dodatkowych zasieków dla kierowców - jak np. słupki - się nie obejdzie. Wielu widzi pilną potrzebę wprowadzenia strefy płatnego parkowania.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Receptą parkomaty?

O wprowadzeniu płatnego parkowania wspominają już od dłuższego czasu władze dzielnicy. - Propozycja przewija się od jesieni 2015 roku. Chodzi o wprowadzenie strefy - przynajmniej na początku - w ciągu bielańskiego odcinka linii metra, obszary stale rozjeżdżane przez auta. Proszę pamiętać, że strefa płatnego parkowania wcale nie oznacza problemów dla mieszkańców dzielnicy. Dla nich będzie przewidziana możliwość uzyskania stałego abonamentu rocznego. Tak naprawdę, wprowadzenie strefy płatnego parkowania to jest element porządkujący przestrzeń w naszej dzielnicy - przekonywał na naszych łamach wiceburmistrz Włodzimierz Piątkowski. Niestety, ostatnie plany rozszerzenia strefy, ogłoszone przez warszawski ratusz, nie objęły Bielan. A problem jest coraz większy.

REKLAMA

Blisko 5 tysięcy wykroczeń

Statystyki przekazane nam przez straż miejską nie zaskakują. Od początku 2019 roku do 23 stycznia br. strażnicy zarejestrowali na Starych Bielanach aż 4825 wykroczeń! Kierowcy zostali ukarani 422 mandatami, wszczęto 572 procedury usunięcia pojazdu, wykonano 3276 tzw. procedur foto, skierowano 18 wniosków do sądu o ukaranie i zastosowano 537 pouczeń.

(DB)

 

REKLAMA

Komentarze (13)

# Wredny Kocur

20.02.2020 10:19

Przez rok 5 tysięcy? Tyle w ciągu miesiąca sam widzę [bardzo dużo chodzę]. Wolą mi wlepić mandat za piwko sączone latem w Lindego, gdzie wpadam po pracy się z książką zrelaksować, niż zająć się osobami, które faktycznie zatruwają życie mieszkańcom. Mam pomysł. Oznakować ulice jako drogi wewnętrzne i piesi będą sobie mogli spacerować, czy po prostu stać na środku ulicy, a kierowcy będą ich mogli w trąbę z tej okazji pocałować.

# polo

20.02.2020 11:29

Kiedy miasto weźmie się za ilosc samochodów? to nie tylko o parkowanie chodzi, ale też o syf, huk, notoryczne łamanie przepisów prędkosci, smród i pozastawiane ulice, objazdy uliczkami osiedlowymi, gazowanie samochodami z przerobionymi silnikami/rurami wydechowymi - po 22, gazowanie gdy tylko odpali się zielone... coraz cieżej żyć w tym mieście..

# Chomiczówka

20.02.2020 12:30

To są patokierowcy a choroba, która toczy miasto to samochodoza.

REKLAMA

# woźna

20.02.2020 14:49

po co robią takie chodniki, zrobiliby z wysokim progiem to nawet S/UV by nie wjechał. Co najwyżej by sobie uszkodził podwozie. Albo jakaś bariera powinna być stały elementem zabezpieczającym pieszych i przed parkowaniem. po potem muszą stawiać słupki.

# Marian

20.02.2020 21:43

Metro budowane jest z publicznych pieniedzy więc dostęp muszą mieć wszyscy. Nie tylko szczęśliwcy którzy mogą do stacji dojść ns piechotę

# Dziadek Bielan

21.02.2020 07:21

Co za naród. Tylko karać i utrudniać. Może miasto wzięłoby się do roboty i wybudowało parkingi.
Jakiś niedorobiony inżynier do spółki z niedorobionym urzędnikiem wybudowali metro, zachęcają do zostawiania samochodów, ale o parkingach nie pomyśleli. A wystarczyło na Młocinach wybudować dużo większy parking. Miejsca w bród. A w ogóle to ostatnia stacja metra powinna być pod cmentarzem północnym. Tam już jest sporo parkingów. Jest miejsce na nowe. I co najważniejsze, we Wszystkich Świętych możnaby wysyłać o połowę mniej autobusów. Ale w naszym kraju nigdy nie chodzi o dobro czyjeś. Nie ważne czy jednej osoby, czy całego społeczeństwa. Zawsze chodzi tylko o kasę. Ile da się "zarobić". Rację miał Piłsudski mówiąc "Polacy to wspaniały naród, tylko ludzie..."

REKLAMA

# Piaski

21.02.2020 08:10

#Marian napisał(a) 20.02.2020 21:43
Metro budowane jest z publicznych pieniedzy więc dostęp muszą mieć wszyscy. Nie tylko szczęśliwcy którzy mogą do stacji dojść ns piechotę
Ci, co chodzą na piechotę, nie generują kosztów. Za dojazd samochodem trzeba płacić a nie migać się od kosztów jak typowy janusz!

 Lukasz321a

21.02.2020 09:54

Teraz popatrzcie dużo nowych samochodów czyli ludzie, którzy rocznie odprowadzają do kasy warszawy co najmniej pieniądze na 1 miejsce parkingowe. Pytam się więc czemu urzędnicy marnują nasze pieniądze na jakieś durne plaże, palety ścieżki rowerowe zamiast wybudować 4 poziomowy pylon parkingowy tam gdzie to jest potrzebne?

# lideksynubeka

21.02.2020 15:14

Bo małorolne warszawskie chłopstwo,będące w przeważającej masie elektoratem PO bardziej niż parkingów potrzebuje pedalskich tramwai,stref relaksu z palet i plaży otwieranej w listopadzie a zamykanej w lutym. Ci bardziej nastawieni "ełropejsko"od parkingów potrzebują bardziej stada kóz..
A Pan się jakoś głupio o parkingi dopytujesz,choć rzeczywiste potrzeby wskazane powyżej inne są

REKLAMA

# sąsiad

28.02.2020 14:36

Po pierwsze jak "miasto ma się wziąć za ilość samochodów"? To dość niefortunna wypowiedź! Po drugie dostęp do metra mają także osoby, które mieszkają dalej - wystarczy skorzystać z komunikacji miejskiej.
Po trzecie: statystyki potwierdzają, że problemem są procedury związane z egzekwowaniem przepisów: biurokracja z dokumentowaniem wykroczeń. Skoro było aż 3276 tzw. procedur foto natomiast tylko 422 mandaty, 572 procedury usunięcia pojazdu, 18 wniosków do sądu o ukaranie.
Przydałaby się zmiana przepisów...

# Piotr Sówka

05.03.2020 00:22

Zapraszam wszystkich zainteresowanych do wzięcia udziału w dyskusji na facebookowej grupie Warszawskie Bielany - Mieszkańcy. Jest utworzona ankieta można zagłosować i się swobodnie wypowiedzieć. Każdy głos jest ważny. Pamiętajcie nic o nas bez nas.

# art

05.03.2020 14:45

Czy to się komuś podoba czy nie samochody są i będą w mieście. Dla znacznej części mieszkańców są to nie tylko "dupowozy" ale normalne narzędzia pracy jak długopis, laptop czy telefon. Pozostaje tutaj wykorzystanie jego w sposób kulturalny i zgodny z przeznaczeniem. Idioci trafiają się także między kierowcami ,że nie wspomnę o rowerzystach i pieszych... Proszę wziąć pod uwagę, że szczególnie Stare Bielany powstawały w czasach kiedy wskaźnik samochodów na 1000 mieszkańców wynosił na poziomie 10-20 szt i nasza dzielnica nie jest infrastrukturalnie przygotowana na taka ilość pojazdów jaka jest obecnie. Co do generowanego hałasu zadanie leży po stronie policji i stacji diagnostycznych ponieważ samochody muszą zaliczyć przegląd techniczny, jeżeli spełniają określone normy to szanowni Państwo możecie im skoczyć i tyle waszego co popłaczecie na forum :-) Co do propozycji podniesienia krawężników do znacznej wysokości chciałbym to zobaczyć bo to regulują przepisy techniczne aczkolwiek jak kilku pieszych by się zwaliło na jezdnię i połamało lub nie mogło wdrapać na chodnik to by było ciekawe - przynajmniej nauczyliby się korzystać z wyznaczonych miejsc do przechodzenia a miasto by w przypadku udowodnienia niezgodności technicznej wypłacało wysokie odszkodowania jak to się dzieje w przypadku dziur i studzienek.

REKLAMA

# art

05.03.2020 15:07

Szanowni mieszkańcy Bielan, jeżeli tak nienawidzicie samochodów i jeżdzących nimi kierowców to zwróćcie uwagę na kilka faktów: 1. zaopatrzenie waszych sklepów odbywa się samochodami- często jest brak podjazdów lub wstawiony las słupków utrudniający dostawy. 2. kierowcy w cenie paliwie płacą 70% podatków wykorzystywanych także na wasze pomysły typu ścieżki rowerowe i itp. 3. generujemy miejsca pracy na terenie dzielnicy - mechanicy, policjanci urzędnicy. 4. transport medyczny odbywa się tylko samochodami 5. wszystkie służby techniczne także je wykorzystują Więc przestańcie biadolić jakiż to jest uciążliwy. Ważne jest aby obie strony w tym "pseudo" zieloni potrafili się dogadać a nie tylko szczuć jednych na drugich bo tak samo rowerzyści jak i piesi maja dużo za uszami...
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy