REKLAMA

Targówek

inwestycje »

 

Zbudowali metro, o drogach zapomnieli? Zacisze czeka na inwestycje

  3 listopada 2022

alt='Zbudowali metro, o drogach zapomnieli? Zacisze czeka na inwestycje'
źródło: Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta

Część mieszkańców Zacisza upatruje w otwarciu stacji metra dodatkowych, wielomilionowych inwestycji związanych z poprawą infrastruktury drogowej w okolicy. Ostatnio o poprawę dojść i dojazdów do nowo otwartej stacji zapytali radni Marta Borczyńska i Marcin Skłodowski.

REKLAMA

- Przy realizacji tak dużej i kosztownej inwestycji, jaką jest budowa metra, konieczne jest zapewnienie jak największej dostępności dla mieszkańców poprzez dobrą komunikację zbiorową, układ drogowy, parkingi, ścieżki rowerowe itp. Niestety mieszkańcy obszaru ulic Jórskiego - Samarytanka - Kościeliska, ale także osoby przemieszczające się z terenu po drugiej stronie ulicy Radzymińskiej będą zmuszeni poruszać się okrężną drogą czyli ulicą Spójni - przekonuje dwójka radnych.

Zbudowali metro pośród domków

Jak zauważają samorządowcy, wejście do stacji metra Zacisze znajdujące się na końcu ulicy Figara będzie wykorzystane tylko przez mieszkańców okolicznych domów. Metro w ogródku. Ten błąd zrozumiemy w 2023 Metro w ogródku. Ten błąd zrozumiemy w 2023
Im dalej sięga II linia metra, tym więcej osób zaczyna zauważać, jak źle został wyznaczony jej przebieg.

Tę ulicę obiecano 30 lat temu. Budowa wciąż nie ruszyła Tę ulicę obiecano 30 lat temu. Budowa wciąż nie ruszyła
Choć trudno w to uwierzyć, to budowa ulicy Nowo-Trockiej jest zapowiadana od 30 lat. Na pierwszy rzut oka, jej budowa nie wydaje się dużym inwestycyjnym wyzwaniem. To półtorakilometrowy odcinek prostej ulicy, który ma połączyć Radzymińską i św. Wincentego. Inwestycja ta - od trzech dekad - jest na etapie wstępnym.

- W związku z tym prosimy o przedstawienie informacji, jakie prace przygotowawcze zostały wykonane i jakie będą jeszcze przeprowadzone, aby zrealizować budowę dalszej części ulicy Figara w kierunku ulicy Krośniewickiej, jaki jest harmonogram realizacji inwestycji i szacunkowy koszt? - dopytują radni. - Ponadto apelujemy, żeby podjąć rozmowy z właścicielami osiedla Czerwona Jarzębina i inwestorem nowego osiedla Krośniewicka 5 celem wyznaczenia dojścia pieszo-rowerowego do metra dla mieszkańców tej części Zacisza. Prosimy też o przedstawienie informacji, czy jest możliwe wytyczenie tymczasowego dojścia w śladzie przyszłej ulicy Figara.

Wstąp do księgarni

Nowe ulice na Zaciszu

Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta (SZRM) informuje, że poprawa warunków ruchu drogowego w rejonie Zacisza jest zaplanowana poprzez budowę lub przebudowę Codziennej (na odcinku od ul. Młodzieńczej do ul. Rolanda i Spójni), Figara (na odcinku od ul. Czerwonej Jarzębiny do mostu nad Kanałem Bródnowskim) i Władysława Łokietka (na odcinku od mostu nad Kanałem Bródnowskim do projektowanej ul. Nowo-Trockiej). Przewiduje się budowę jednojezdniowej drogi z dwoma pasami ruchu, po jednym w każdym kierunku. Na Władysława Łokietka (na odcinku od ul. Gilarskiej do Jórskiego) przeanalizowana została możliwość wprowadzenia ruchu jednokierunkowego. Liczba pasów ruchu w rejonie skrzyżowań dostosowana będzie do przewidywanych potrzeb. W ramach zadania powstaną obustronne chodniki dla pieszych oraz jednostronna dwukierunkowa ścieżka rowerowa. Nastąpi też przebudowa skrzyżowań oraz infrastruktury kolidującej z planowaną drogą.

Jeśli chodzi o bezpośrednią okolicę stacji metra Zacisze, to ma zostać wybudowana ścieżka rowerowa na odcinku do skrzyżowania z ul. Czerwonej Jarzębiny. Z kolei na ulicy Figara (do skrzyżowania z ul. Czerwonej Jarzębiny) powstaną obustronne chodniki.

REKLAMA

Warszawa planuje inwestycje

Obowiązująca wieloletnia prognoza finansowa miasta przewiduje pieniądze na ciąg ulic Codziennej-Łokietka-Pratulińska do 2024 roku. Jednak z najnowszych informacji SZRM wynika, że rezerwuje ona pieniądze jedynie na wykonanie prac przygotowawczych.

- Przystąpienie do budowy ulicy będzie możliwe po zabezpieczeniu w wieloletniej prognozie finansowej dodatkowych środków na roboty budowlane oraz wypłatę odszkodowań za nieruchomości niezbędne do przejęcia pod inwestycję. Szacowany koszt odszkodowań wynosi ok. 8 mln zł, zaś robót budowlanych ok. 30 mln zł - informuje SZRM.

Obecnie inwestycja posiada decyzję środowiskową oraz opinię geometrii drogi ul. Codziennej, Łokietka i Pratulińskiej. Trwa opracowywanie projektu budowlanego.

(db)

.
 

REKLAMA

Komentarze (1)

# Zawiedziony

18.12.2023 21:14

Rok później nadal Figara nie dociera do Krośniewickiej i sporo mieszkańców tego rejonu jest odcięta od metra przez zamknięte osiedle na Czerwonej Jarzębiny i trzeba jechać do metra na Trocką 212. Należy odpowiedzialnym za ten bubel podziękować w najbliższych wyborach samorządowych.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Najchętniej czytane na TuTargówek

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy