Są pieniądze na Głębocką. Cztery ronda i nowa jezdnia
1 września 2017
Rada Warszawy przyznała dodatkowych 17,2 mln zł na jedną z najbardziej oczekiwanych inwestycji na Białołęce.
Dokładnie miesiąc temu Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych otworzył oferty pięciu firm, zainteresowanych przebudową Głębockiej, ale najlepsza oferta nie została jeszcze wybrana. Powodem jest wzrost cen na rynku budowlanym, za sprawą którego samorządy w całej Polsce mają ogromne problemy z finansowaniem budowy dróg. W przypadku Głębockiej ZMID miał do dyspozycji 35 mln zł, podczas gdy zainteresowane firmy żądają od 49 mln zł (Strabag) do niemal 78 mln zł (Planeta).
Pieniądzie są tylko na Białołęcką. Wszystko podrożało
Najtańsza oferta w przetargu na przebudowę Głębockiej wyniosła 49 mln zł. Białołęcka jest porównywalnej długości. Tymczasem w budżecie miasta na przebudowę Białołęckiej i kilku innych ulic w naszej dzielnicy zarezerwowano 46 mln.
Wczoraj rada miasta przegłosowała przyznanie na Głębocką dodatkowych 17,2 mln zł. Pozwoli to podpisać umowę z firmą Strabag, która pracowała w Warszawie m.in. przy przebudowie Trasy Armii Krajowej i budowie wiaduktu Lazurowej, łączącego Jelonki z Ursusem.
Nowa Głębocka
Przebudowany zostanie 1,5-kilometrowy odcinek ulicy od Berensona do Podwójnej. Od Berensona do Kartograficznej jezdnia wciąż będzie miała jeden pas w każdą stronę, z poszerzeniami na skrzyżowaniach. Na południe od Kartograficznej droga otrzyma nietypowy układ 2+1, z dwoma pasami w kierunku Bródna i jednym w kierunku północnym.
Na skrzyżowaniu z ulicami: Podwójną i Kartograficzną, Sieczną, Internetową i Podłużną oraz na skrzyżowaniu ul. Berensona z ul. Kąty Grodziskie powstaną ronda. Ul. Lewandów zostanie połączona z ul. Berensona nową drogą, przebiegającą równolegle do ul. Głębockiej. Jako oddzielna inwestycja powstanie sygnalizacja świetlna przy Magicznej. Projektanci zakładają, że dzięki rondom łatwiej będzie skręcić na Głębocką z ulic poprzecznych, ruch będzie odbywać się płynniej i jednocześnie wzrośnie bezpieczeństwo, bo samochody nie będą mogły rozpędzać się ponad 50 km/h. Jednocześnie progi wyspowe przy szkole zostaną zdemontowane.
Chodniki zostaną zaprojektowane zgodnie z obowiązującym standardem, tzn. będą mieć 1,5 metra w najwęższym miejscu, jako odstępstwo od wynoszącej 2 metry normy. Powstanie także szeroka na 2 metry droga rowerowa połączona z istniejącym odcinkiem na południowym odcinku ulicy.
Jednocześnie przebudowany zostanie 420-metrowy odcinek Berensona i 140-metrowy odcinek ul. Lewandów oraz powstanie 160 m nowej drogi.
(dg)
.