REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Przebudowa Dworca Zachodniego nabiera tempa. Coraz więcej pociągów na objazdach
REKLAMA

źródło: PKP PLK


Przebudowa Dworca Zachodniego nabiera tempa. Coraz więcej pociągów na objazdach

Przed nami kolejny etap przebudowy najruchliwszego dworca w Polsce. Od piątku 26 marca więcej pociągów pojedzie przez Dworzec Gdański.

REKLAMA

Przebudowa Dworca Zachodniego nabiera tempa. 26 marca wyłączone z użytku zostaną dwa perony dla pociągów dalekobieżnych: nr 6 i 7. Następnie Budimex rozpocznie rozbiórkę peronów i sąsiadujących z nimi torów. Prace wymagają także wstrzymania ruchu pociągów na jednym z dwóch torów linii dalekobieżnej pomiędzy Warszawą Zachodnią a Warszawą Centralną.



REKLAMA

Remont Dworca Zachodniego

Przebudowa dworca wymusza zmianę trasy wielu pociągów. Kolejarze proszą, by przed wyjazdem z Warszawy sprawdzać szczegóły połączenia na stronie portalpasazera.pl oraz na stronie przewoźnika. Lista pociągów kursujących objazdami jest dostępna również na stronie PKP Intercity (intercity.pl/wwk).

- Na budowie pracuje obecnie ponad 70 podwykonawców i dostawców, 550 osób i 150 jednostek sprzętu - podsumowują PKP Polskie Linie Kolejowe. - Dotychczas wykonawca przygotował już pylony nowego przejścia nad peronami. W połowie kwietnia rozpocznie się nasuwanie na konstrukcje elementów kładki. W obszarze stacji Budimex usunął ponad 100 kolizji podziemnych instalacji. Postępuje budowa ścian szczelinowych podziemnej konstrukcji stacji aż do głębokości 26 metrów pod gruntem, czyli na głębokość 8-piętrowego budynku. Ściany szczelinowe wypełni ponad 30 tys. m3 betonu.

Aby skrócić czas dojścia do czynnych peronów od strony Woli, Budimex uruchomił dla podróżnych elektrycznego meleksa. Pojazd zabiera sześć osób i kursuje między pętlą autobusową na Tunelowej a peronem 8.



REKLAMA

Warszawa Zachodnia - przebudowa

Według zapowiedzi PKP PLK przebudowa Warszawy Zachodniej i modernizacja linii średnicowej to jedna z najbardziej ambitnych koncepcji kolejowych ostatnich lat. Na nowym dworcu podróżni znajdą zadaszone perony, schody ruchome, windy, system informacji oraz szerokie przejścia podziemne. Kompleksowo przebudowanych zostanie około 30 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna.

Przebudowa dworca będzie kosztować około 2,34 mld zł. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 roku.

(dg)



REKLAMA


  • Poleć
  • Polub Tu Wola
  • Udostępnij





25.03.2021 14:45 #Dudi
Wszystko bardzo piękne tylko nikt nie pomyślał by zrobić wyjazdy z Zachodniego na linię obwodową i odwrotnie z lini obwodowej w ten sposób można by połączyć dworzec Warszawa Główna Gdańska i Wschodnia i stworzyć nadziemne metro
26.03.2021 08:51 #Ppp
Pewnie że tak kolejna prowizorka żeby ładnie wyglądało na już ale za 5 lub 10 lat się zakorkuje, brak ciągłości gospodarzenia mamy chyba w genach, bo wojna bo ktoś zburzy bo coś tam

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najczęściej czytane

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA