Metamorfoza Jana Pawła II. Ratusz stawia na rowery i zieleń
dzisiaj, 10:58
Zarząd Dróg Miejskich rozstrzyga przetarg na budowę drogi rowerowej między rondem ONZ a aleją "Solidarności". W ramach inwestycji powstanie blisko kilometr nowej trasy i trzy parki kieszonkowe. Posadzonych zostanie niemal 100 nowych drzew. Dzięki temu aleja Jana Pawła II zyska bardziej zielony i przyjazny charakter.
Planowana inwestycja o wartości kilkunastu milionów złotych została częściowo sfinansowana ze środków Unii Europejskiej. Najważniejszym jej elementem będzie nowa droga dla rowerów o szerokości 2,5 metra, biegnąca po wschodniej stronie alei Jana Pawła II. Blisko kilometrowa trasa połączy rondo ONZ z aleją "Solidarności".
Ścieżka rowerowa z Żoliborza do centrum Warszawy. Są już koncepcje
Kwestia połączenia drogą rowerową placu Wilsona ze Śródmieściem wielu rowerzystom spędza sen z powiek. Jak się okazuje, są już pewne ustalenia odnośnie przyszłej trasy z Żoliborza do centrum Warszawy.
Przebudowana zostanie także ulica Twarda, dostosowana do ruchu jednokierunkowego w kierunku zachód-wschód. Na skrzyżowaniu Twardej z al. Jana Pawła II powstanie wyniesione przejście dla pieszych i przejazd rowerowy. Nowa infrastruktura - zarówno ścieżka, jak i chodniki - zostanie dodatkowo doświetlona.
Zielona metamorfoza Jana Pawła II
Oprócz ścieżki rowerowej miasto zapowiada powstanie trzech parków kieszonkowych. Zostaną wyposażone w nowoczesne meble miejskie - faliste ławki, metalowe siedziska - i obsadzone roślinnością ozdobną. Pojawią się róże, hortensje, tulipany, geranium, liliowce, a także trawy i krzewy.
Dwa parki zlokalizowane będą między ul. Grzybowską a parkiem Mirowskim, trzeci - między ul. Grzybowską a Twardą. Łącznie posadzonych zostanie 99 drzew: platany, klony, jarzęby, wiśnie ptasie i piłkowane.
Obawy mieszkańców
Choć projekt wpisuje się w trend zazieleniania miasta, nie wszyscy są zadowoleni. W komentarzach mieszkańcy zwracają uwagę, że prowadzenie ścieżek rowerowych w pobliżu chodników może powodować konflikty pieszych z rowerzystami.
- Pod Halą Mirowską jest bardzo duży ruch pieszy, w tym wielu seniorów. W takim miejscu nietrudno o kolizję z rowerzystą. Tym bardziej, że ścieżka po drugiej stronie Jana Pawła II już istnieje - komentuje jedna z mieszkanek.
ZDM uspokaja, że w rejonie Hali Mirowskiej trasa zostanie poprowadzona na tyłach pawilonów handlowych i oddzielona pasem zieleni.
red
.