REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wawer

inwestycje

 

Po trzech czy czterech torach przez Wawer?

  29 maja 2018

Po trzech czy czterech torach przez Wawer?
źródło: ZTM

"Ile, w końcu, tych dodatkowych torów powstanie podczas przebudowy linii otwockiej: jeden czy dwa?" - to ostatnio jedno z najczęściej zadawanych pytań przez czytelników. Wyjaśniamy nieporozumienia i plotki.

REKLAMA

Przebudowa będącej główną osią Wawra linii otwockiej to - obok budowy trasy szybkiego ruchu S2 - jedna z dwóch aktualnie najważniejszych inwestycji w naszej dzielnicy. PKP Polskie Linie Kolejowe zamierzają zbudować tunele drogowe w Radości i Falenicy, przysunąć stację Wawer do wiaduktu Czecha, dostosować stacje dla potrzeb niepełnosprawnych, zamontować nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz przebudować torowiska, sieć trakcyjną i urządzenia sterownicze. Pretekstem do remontu jest budowa trzeciego toru, po którym pociągi dalekobieżne będą przejeżdżać przez Wawer z prędkością 160 km/h, zaś aglomeracyjne - 120 km/h.

REKLAMA

Najpierw trzy...

- Ile, w końcu, tych dodatkowych torów powstanie podczas przebudowy: jeden czy dwa? - pyta czytelnik.

- Cały czas piszecie o dodaniu trzeciego toru, ale w innych mediach mówią, że tory będą cztery.

Plotka o budowie dwóch torów już w najbliższych latach zapewne wzięła się z błędnego odczytania informacji, którą jako pierwszy podał branżowy portal rynek-kolejowy.pl. Prezes PKP PLK Ireneusz Merchel powiedział dziennikarzom, że linia otwocka będzie projektowana jako czterotorowa.

- To, czy podczas modernizacji zbudujemy od razu dwa dodatkowe tory, czy tylko jeden, wyniknie z analizy i dostępności funduszy - mówił. Innymi słowy: kolejarze projektują stacje, tunele i wiadukty tak, by nie było konieczności niszczenia infrastruktury podczas ewentualnej budowy czwartego toru, ale na ten moment inwestycja polega na budowie tylko trzeciego toru.

REKLAMA

...potem cztery

Czwarty tor mógłby powstać w razie zdobycia przez PKP PLK nagłego zastrzyku gotówki. Mówi się m.in. o dotacji unijnej w przyszłej dekadzie, ale trzeba mieć na uwadze, że Polska będzie dostawać z Brukseli coraz mniej pieniędzy. Wiąże się to z wystąpieniem z Unii jednego z najważniejszych płatników - Wielkiej Brytanii - i ogólnym zmniejszeniem budżetu, ale także z bogaceniem się naszego kraju, który pod względem zamożności mieszkańców bije na głowę np. Bułgarię, nie wspominając o kandydatach do UE: Albanii i Macedonii.

- Pomysł z dwoma torami dalekobieżnymi jest bardzo dobry , ponieważ daje to większe możliwości, jeśli chodzi o przepustowość - pisze autor facebookowego bloga Siódemka, poświęconego linii otwockiej. - Będzie można w rozkładzie przywrócić dalekobieżne, które od 2012 roku jeżdżą w całości objazdem przez Mińsk Mazowiecki i Stojadła do Pilawy, zapychając linię terespolską. Do Lublina czy Rzeszowa będzie można wygodnie dojechać wsiadając do pociągu w Otwocku a nie, jak dotychczas, na Wschodniej. Dodatkowo da to możliwość uruchomienia pociągów przyspieszonych Kolei Mazowieckich do Pilawy, Dęblina, a może i Lublina, jeśli województwa się dogadają.

(dg)

.
 

Komentarze (6)

# Wawerszczak

09.09.2018 06:47

Pamiętam lata sześćdziesiąte, siedemdziesiąte - przez Wawer "co chwila" przejeżdżają kilkudziesięciowagonowe składy pociągów towarowych. (równolatkowie moi, czy też lubiliście liczyć wagony?) Dziś skład towarowy to rzadkość, przenieśliśmy się na drogi. Żeby zastąpić długi pociąg towarowy trzeba kilkadziesiąt TIR-ów. Nie trzeba natomiast przeładowywać na rampach towaru na samochody by dowieźć na docelowe miejsce. Moim zdaniem jeden tor 'towarowy' i awaryjny jednocześnie w zupełności wystarczy. Na wszelki wypadek można zostawić miejsce na kolejny, ale chyba nie będzie nigdy wykorzystane, dziś hasło "TIR-y na tory" zostało już zapomniane...

# vertew

20.03.2019 13:24

Chore durrrnnnie z PKP. Przy torach, lub bezpośredniej blikości mieszka kilkanaście tysięcy ludzi, jak można pozwolić na budowę dodatkowych 4 toów w dosyć gęsto miejscami zabudowanych miejscach? NIE będzie na to zgody. Żeby kilkadziesiąt osób "wygodnie" mogło na jakieś peryferia Polski typu podkarpacie czy lubelszczyzna dojechać, to trzeba zatruć życie tysiącom przez 24/7???? Poszaleli w tym PKP? Sam wystąpię o publiczną informację i poinformuję kilku posłów aby w interpolacji do prezesa PKP zapytali o prawdziwość planów 4 torów i puszczenia pociągów towarowych. Nie puszczają na jakiś trasach, gdzie nie żyje na krótkim odcinku przy torach (od Wawra do Otwocka) kilkanaście tysięcy ludzi. Dosyć!!!!

# Kon33

01.04.2019 08:19

I te kilkanascie tysiecy ludzi przy torach nie wiedzialo do tej pory, ze mieszka przy torach gdzie jezdza pociagi ? ;-) Teraz od postawienia 3 toru zwroca uwage na to co maja za oknem, hehe

 Pani Wiosna

24.05.2019 23:53

Internet w Polsce powinien być dla wszystkich bezpłatny i wolny od jakiejkolwiek cenzury! #wiosna @wiosnabiedronia @KGawkowski
https://imgbbb.com/image/emzjZ

# Grzegorz

08.12.2020 16:00

może lekko nie w temacie ,ale zawsze.redakcjo wspomnijcie o wybudowaniu podziemnego przejścia do parku Olszynka Grochowska.

REKLAMA

# Monia989

23.02.2021 23:21

Cześć , jesteś wolnym mężczyzną, czujesz się samotny, chciałbyś to zmienić ? Nie czekaj odezwij się. Samotna, wolna, bez nałogów i niezależna. Nie dawno wróciłam z Anglii do kraju i już wylądowałąm w szwecji. Poznam Pana do wspólnych spotkań, wspólnych spacerów, wspólnie spędzania czasu, a jak zaiskrzy to może i więcej :) Naturalnie przed spotkaniem chciałabym się lepiej poznać, wymienić się numerami telefonów i zdjęciami jeżeli jesteś zainteresowany kontakt i moje zdjęcia znajdziesz na moim profilu randkowym http://panieonline.pl/monia89
więcej na forum

REKLAMA

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze informacje

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły partnerskie

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy w naszym pasażu

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA