REKLAMA

Bielany

komunikacja »

 

Po co Bielanom tramwaj nr 2?

  21 stycznia 2013

alt='Po co Bielanom tramwaj nr 2?'

Po trzech i pół roku nieobecności na stołeczną trasę wrócił tramwaj numer dwa. - To tak pięknie brzmi, ale my na ten tramwaj będziemy mogli tylko popatrzeć - mówi Agnieszka Gola z samorządu mieszkańców Młocin.

REKLAMA

Tramwaj połączył Tarchomin z Młocinami. Stara "dwojka" w sierpniu 2009 roku została zawieszona i zastąpiona tramwajami 28 i 41.

- Mamy pewność, że na trasie, na którą się zdecydowaliśmy, będzie coraz więcej użytkowników. Zdajemy sobie sprawę, że na razie jest bardzo krótka, ale będziemy ją stopniowo wydłużać i przyzwyczajać mieszkańców do obecności tramwajów. Linia poprowadzi do Myśliborskiej, ale za jakiś czas już do Mehoffera i docelowo do Winnicy. Dla mieszkańców Młocin ta linia poprowadzona przez most Północny powinna być pomocna i stanowić znakomite uzupełnienie dla komunikacji autobusowej - rekomenduje rzecznik ZTM Konrad Klimczak.

Po co ta zmiana komunikacyjna? Chyba tylko po to, żeby odtrąbić kolejny sukces - uważa Agnieszka Gola z samorządu Młocin.

- My mamy na ten temat zupełnie inne zdanie. Na ten tramwaj - jadący znikąd, bo przystanek na Tarchominie jest tam, gdzie stoi zaledwie kilka bloków - będziemy mogli tylko popatrzeć. Nie zaplanowano żadnego przystanku na moście Północnym. Przez Młociny "dwójka" tylko przejedzie i zatrzyma się przy stacji metra Młociny. Dla mieszkańców naszego rejonu - bo stacja metra nie ma z nami, poza nazwą, wiele wspólnego - uruchomienie tego tramwaju nie ma żadnego znaczenia. Trudno powiedzieć, po co ta zmiana komunikacyjna. Chyba tylko po to, żeby odtrąbić kolejny sukces - uważa Agnieszka Gola.

- Nikt nas nie słucha. Apelowaliśmy o przywrócenie przystanku przy ul. Farysa, ale kogo nasze zdanie obchodzi? - burzą się mieszkańcy. - Do najbliższego przystanku "dwójki" będziemy mieli od dwóch do czterech kilometrów - dodaje przedstawicielka samorządu mieszkańców Młocin.

mac

 

REKLAMA

Komentarze (8)

# pytam

22.01.2013 10:08

A po co Bielanom metro, należełoby się też zapytać.

# odpowiadam

22.01.2013 12:14

Tyle że w zamian za utworzenie jakże przydatnej także pozostałej części Bielan linii 2, obcięto od 1/3 do 1/2 kursów linii 17 (w zależności od pory dnia). Także pytanie postawione w artykule jest zasadne.
Swoją drogą za metro Bielany już swoje zapłaciły (15, E-1, 195, 303, 356, 415, 515, 520). Dlatego też popieranie czy też tłumaczenie wszystkich cięć faktem, że na Bielanach jest metro jest wysoce niestosowne i właściwie uniemożliwia jakąkolwiek konstruktywną dyskusję.

# eRDe

22.01.2013 13:48

Niestety niektórzy jeszcze "kupują" ten bełkot o metrze.
Prawda jest taka, że cena jaką Bielany zapłaciły za metro jest za wysoka. Przedmówca nie napisał jeszcze o liniach tramwajowych, które zniknęły z Broniewskiego i Wólczyńskiej i o wielu zmianach na niekorzyść w układzie komunikacyjnym dzielnicy. Szkoda, że nasi włodarze mają Bielany "w nosie"

REKLAMA

# pasażer

22.01.2013 17:09

przedmówcy-trochę kłamiecie. Chyba, że dla was najważniejsza jest ilość linii, a nie częstość kursów. Typowo emeryckie myślenie-dajcie nam 10 linii, nawet raz na pół godziny, aby 10 było-wiadomo emeryt ma czas, może czekać. Normalny człowiek woli mieć jedną częstą linię i dojść do niej , a potem się przesiąść na trasie.

# Młocinianka

22.01.2013 19:23

Jak ktoś mieszka w bloku blisko linii tramwajowej, to może ok. Młociny jednak są spore - z tych między Pułkową a Wisłą jest dość daleko, a można było zrobić przystanek... Nawet były o to starania. Z kolei po drugiej stronie tzw. zachodniej 114 jeździ tylko w jedną stronę przez osiedle, a w drugą - Pułkową. Z najdalszych ulic to 20 min. pieszo. I trudno się wcisnąć, bo studentów u nas 10 tys. Była szansa na rozwiązanie problemów przynajmniej częsci z nas...

# eRDe

22.01.2013 21:45

@pasażer
Nie zauważyłeś, że przy okazji korekty, związanej z dwójką właśnie, wycięto połowę kursów 17-tki z odcinka bielańskiego. W związku z tym czekam teraz na ten tramwaj dłużej. To też trochę kłamstwo?

REKLAMA

# tutejszy

23.01.2013 08:53

#eRDe napisał(a) 22.01.2013 13:48
Niestety niektórzy jeszcze "kupują" ten bełkot o metrze.
Prawda jest taka, że cena jaką Bielany zapłaciły za metro jest za wysoka. Przedmówca nie napisał jeszcze o liniach tramwajowych, które zniknęły z Broniewskiego i Wólczyńskiej i o wielu zmianach na niekorzyść w układzie komunikacyjnym dzielnicy. Szkoda, że nasi włodarze mają Bielany "w nosie"
Po co Bielanom "2" z Białołeki? A po co Białołęce Czajka i 3,5 metrowa rura z Bielan?Tak juz jest, jak się mieszka w miescie- nie wszystko, co pojawia sie w dzielnicy ma służyc tylko jej mieszkancom.

# eRDe

23.01.2013 09:10

@tutejszy
Oczywiście, że nie wszystko musi służyć mieszkańcom konkretnej dzielnicy, ale nie powinno być tak, że pomaga się jednym, kosztem drugich na przykład likwidując linie i tnąc wydatki praktycznie na wszystko. Bielany to najbardziej niedoinwestowana dzielnica, a teraz na dodatek stała się tranzytem dla Białołęki przy braku wystarczającej infrastruktury. Naprawdę nie zauważyłeś pogorszenia jakości życia na Bielanach?
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024