REKLAMA

Wawer

inwestycje »

 

Plac budowy od Ursynowa do lasów Wawra. Nadchodzi obwodnica

  2 lutego 2017

alt='Plac budowy od Ursynowa do lasów Wawra. Nadchodzi obwodnica'
źródło: www.pulawska-lubelska.pl

Wielkimi krokami zbliża się największa budowa w historii Wawra. Nowy most i obwodnica będą kosztować ponad 1,3 mld zł.

REKLAMA

Po dekadach zastoju budowa ekspresowego pierścienia obwodnic Warszawy nabrała w ostatnich latach tempa. Obwodnica północna (S8) jest gotowa od września 2015 roku. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad skończyła wówczas prace nad przebudową mostu Grota-Roweckiego, który poszerzono do pięciu pasów ruchu w każdą stronę. Dwa mosty z Wawra do Wilanowa? "Zdecydują szkiełko i oko" Dwa mosty z Wawra do Wilanowa? "Zdecydują szkiełko i oko"
Wraca temat mostu łączącego Międzylesie z Augustówką. Wkrótce powstanie analiza, mająca pomóc w podjęciu decyzji o budowie lub jej odłożeniu.
Dziś trasa S8 jest kojarzona przede wszystkim z ciągłymi kolizjami i związanymi z nimi ogromnymi korkami.

Tymczasem trasa S2 we wrześniu 2013 roku utknęła w polu niedaleko lotniska Chopina. Istniejący odcinek między węzłem z autostradą A2 a Puławską jest zdecydowanie za krótki, by spełniać funkcję południowej obwodnicy. Dziś ruch z S2 rozlewa się na Puławską i zakleszcza w gigantycznych korkach w Dolinie Służewieckiej. Do zakończenia warszawskiego odcinka trasy brakuje aż 18,5 km. Jej budowa będzie znacznie trudniejsza, niż wykończenie S8, ze względu na trzy poważne przeszkody: gęsto zaludniony Ursynów, Wisłę i Mazowiecki Park Krajobrazowy. W grudniu 2015 roku GDDKiA podpisała umowę z firmami, które dokończą prace nad S2. Będą to Astaldi, Gulermak i Warbud.

Turecki most do Wilanowa

Gulermak to firma pracująca w Warszawie nad budową trzech wolskich stacji metra. Turcy wygrali także przetarg na budowę przeprawy między Wilanowem a Wawrem. Nazywany roboczo "Południowym" most będzie mieć 1,5 km długości, cztery pasy ruchu w każdym kierunku i dwa ciągi pieszo-rowerowe. Jego zadaniem będzie odciążenie nie tylko mostu Łazienkowskiego, ale też... przeprawy w Górze Kalwarii. Pozwoli także lepiej skomunikować z resztą miasta ogromne obszary Wilanowa, będące potencjalnymi terenami inwestycyjnymi. Wizualnie będzie podobny do mostu Grota-Roweckiego.

Obecnie Turcy zajmują się przygotowywaniem dokumentów do złożenia wniosku o tzw. zgodę na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla odcinka od Przyczółkowej do mostu, opracowują projekty wykonawcze i prowadzą prace geodezyjne. Słowem: przygotowują się do właściwych prac i czekają na pozwolenia na budowę, które wyda wojewoda.

Kup bilet

Rozjadą Miedzeszyn?

Na prawym brzegu Wisły obwodnica połączy się potężnymi węzłami z Wałem Miedzeszyńskim i ulicą Patriotów. Przy Wale charakterystycznym elementem będzie ślimak okalający pomnik przyrody, zaś pomiędzy Miedzeszynem a Falenicą powstanie klasyczna "koniczynka" i tzw. "wanna szczelna", czyli odkryty wykop, w którym znajdzie się trasa, szeroka na sześć pasów ruchu.

Przypomnijmy: cztery lata temu roku, kiedy zaczęto dyskutować o budowie tego odcinka obwodnicy, mówiło się o tunelu pod torami kolejowymi i jezdniami Patriotów. Gdy podpisano umowę i trwały już prace projektowe okazało się, że Warbud i GDDKiA zamiast tunelu zaproponowały właśnie wykop. Jeśli dodać do tego planowany wiadukt Mozaikowej nad trasą S2 i ekrany akustyczne, których ustawienie wzdłuż zmodernizowanej linii kolejowej jest wciąż realne, przyszłość tej części Warszawy zapowiada się nieciekawie.

REKLAMA

Kawał lasu do wycinki

Na wschód od Patriotów trasa S2 przejdzie pod wiaduktem Izbickiej, a następnie przetnie wawerskie lasy po wiaduktach (w sumie będą mieć ponad pół kilometra długości) i nasypach. Na razie trudno stwierdzić, ile drzew zostanie wyciętych podczas budowy, ale można zgadywać, że będzie to grubo ponad tysiąc. Obwodnica zakończy się węzłem z planowaną trasą S17, czyli nową wylotówką w kierunku Lublina.

Astaldi, Gulermak i Warbud mają zakończyć budowę południowej obwodnicy w 2020 roku. Teoretycznie w tym samym roku ma być gotowa także trasa S17, czyli obwodnica wschodnia. Prace nad nią są jednak tak mało zaawansowane, że trudno uwierzyć w dotrzymanie tego terminu.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (5)

# aik

03.02.2017 14:39

mial byc zamkniety tunel pod linia kolejwa bedzie otwarta "wanna"....mialabyc estakady nad Parkiem dzieki czemu ludzie i zwierzata mogliby sie swobonie po lesie poruszac bedzie nasym czyli sciana i kilka wiaduktow.....
po co robic konsultacje i przetagi....jak i tak mozna wszystko zmienic pozniej w gabinteach i zrobic zeby wykonawcy, bylo "latwiej" na kontrakcie zarobic...zgroza
udalo sie uratowac chociaz "wanne" choc GDDKIA chciala cichcem zrobic wiadukt.....o estakady juz nikt nie walczyl w Parku ;(

# Wieśwawer

04.02.2017 13:00

Dlaczego zaprezentowany na wizualizacji most przez Wisłę będzie miał trzy jezdnie? Czy trzeci most ma być dla rowerów?

# bob

05.02.2017 11:02

Sama S17 powstanie wcześniej, przynajmniej na Lublin.
Nie powstanie węzeł łączący S2 z S17.
Jeśli zapytacie dlaczego? zapytajcie tych od "dobrej zmiany" i "ofensywy inwestycji na drogach i kolei".

REKLAMA

# robson82

05.02.2017 14:08

budujcie póki możecie przyjdzie metropolia pis i znów na parę lat znikną inwestycje w warszawie tak jak to było za Kaczyńskiego

# zybi

05.02.2017 22:35

Petycja do posła Jacka Sasina; "Żądamy konsultacji społecznych w sprawie ustawy metropolitalnej"
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024