REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Parking P+R Płudy nigdy nie powstanie?

  7 listopada 2014

alt='Parking P+R Płudy nigdy nie powstanie?'

- Ad calendas Graecas - mówili starożytni Rzymianie chcąc powiedzieć, że coś nigdy nie nastąpi. Parking P+R Płudy jest w planach Zarządu Transportu Miejskiego, ale Rada Warszawy na razie nie przeznaczyła na budowę ani grosza. Kiedy powstanie? Ad calendas Graecas.

REKLAMA

Od kiedy na stacji kolejowej Płudy stosunkowo często zaczęły zatrzymywać się SKM-ki i pociągi Kolei Mazowieckich, wielu mieszkańców Białołęki uznało komunikację szynową za najlepszy sposób na dotarcie do pracy w centrum albo na Służewcu. Dojazd na stację autobusami jest jednak słaby (kursuje tylko linia 152), więc wiele osób dojeżdża tam samochodami. I tu zaczynają się schody, bo porządnych miejsc parkingowych jest jak na lekarstwo. Rezultat jest taki, że każdy skrawek terenu pod wiaduktem i w okolicy zamienia się w dziki parking. Rozwiązaniem problemu miał być system P+R. Zarząd Transportu Miejskiego planował dwa parkingi jednopoziomowe, umieszczone pod wiaduktem po obu stronach linii kolejowej. W sumie miały one mieścić 150 samochodów i 80 rowerów.

- Parking P+R Płudy, w ramach III etapu inwestycji "Budowa parkingów strategicznych Park&Ride", został zgłoszony do Zintegrowanych Inwestycji Transportowych Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego - mówi rzeczniczka ZTM Magdalena Potocka. - Obecnie prowadzone są prace, mające na celu uzyskanie decyzji administracyjnych niezbędnych do realizacji inwestycji. Kluczowe jest źródło finansowania budowy parkingu. Dotychczas Rada Warszawy nie przeznaczyła pieniędzy na ten cel. Obecnie nie jesteśmy jeszcze w stanie podać konkretnych informacji, takich jak terminy czy harmonogram prac, dotyczących III etapu inwestycji.

- Ze względu na brak pozytywnej opinii PKP Polskich Linii Kolejowych, dotyczącej planowanej lokalizacji parkingu, ZTM zawiesił postępowanie administracyjne, zmierzające do uzyskania decyzji lokalizacyjnej dla tego obiektu - dodaje Grzegorz Dziemieszczyk z ZTM.

Na razie nie udało się ustalić, dlaczego kolejarze są przeciwni budowie parkingu.

DG

 

REKLAMA

Komentarze (18)

# Nick Cave

07.11.2014 09:10

S K A N D A L !

# Klasyków

07.11.2014 10:50

Oby nigdy nie powstał. Klasyków jest w tym momencie tak ruchliwa jak Marszałkowska. Znajdźcie sobie inny dojazd. BRAWO kolej :-))

# pasażer

07.11.2014 10:59

Dziadostwo , dziadostwo i jeszcze raz dziadostwo.

REKLAMA

 basik

07.11.2014 13:20

Nie bo nie. Skąd my to znamy ...

 Jacek Jackowski

07.11.2014 13:31

Autobus z Nowodworów puścić. Autobus był gdy było tam błoto i rozkopane. Ludzie nie chcieli chodzić w błocie więc nie jeździli. ZTM więc powiedział, że autobus niepotrzebny! Burmistrz ani radni nic nie zrobili aby przywrócić to połączenie. O przepraszam, Tumasz napisał kolejną interpelację, choć odpowiedzi nie znam.

# BRT

07.11.2014 13:35

Kto z radnych zrobi nam laskę, tfu łaskę, i powalczyć o ten P&R. Aleksandra Gajewska?

REKLAMA

# kurs1974

07.11.2014 13:59

Niech nie robią P+R ale niech chociaż utwardzą teren pod wiaduktem. obecnie dziury są już takie że można urwać koło przy wjeździe pod i spod wiaduktu. Grzegrzółka obiecywał coś z tym zrobić ( nie parking ale inwestycje gminną polegającą na utwardzeniu) ale pojechał na rowerze ;).

# Winnica

07.11.2014 15:33

Pan Jackowski już napisał, że radny Tumasz się stara. No właśnie. Znów tylko on.

# z Dąbrówki

07.11.2014 17:11

Obecne władze jak słyszą hasło PKP, STOEN, RWE , MPWiK i co tam jeszcze, to od razu drętwieją i mówią, że no tak nic nie można zrobić. Jak to jest?
PO rządzi 8 lat. Wiadukt powstał w 2011/2012. Jak nic PO mogło zrobić P&R Płudy w trakcie budowy wiaduktu, aby przy jego otwarciu od razu otworzyć parking. Wtedy inwestycja byłaby kompletna. Czy nikt nie zada pytania dlaczego nie potrafili?

REKLAMA

 ragozd

07.11.2014 21:17

O tak. Autobus jest niezbędny, ale z sensem. Tak by nie odjeżdżał wg rozkładu jak pociąg się spóźni, tylko czekał te kilka minut. A przyjeżdżał na stację kilka minut przed pociągiem.

# nikol

09.11.2014 20:53

Trzeba naprawdę mieć dużo złej woli,aby ludziom nie pomóc . Wystarczy tylko utwardzić teren najlepiej po obu stronach wiaduktu i zrobić lepszy wjazd .Pytanie - dlaczego nie zrobiono tego od razu, co robiły miejscowe władze . Wiadukty budowane przez PKP na wsiach lub w szczerym polu mają utwardzenia a na Płudach brak .Proponuję kandydatom do władz poszperać - a nuż się wyda, że kasa poszła bokiem za utwardzenie terenu. Jest to inwestycja ze środków unijnych, gdzie pozostawienie auta i przesiadka do komunikacji szynowej to priorytet .A tu taki syf.

# jkj

11.11.2014 23:00

Oczywiście najrozsądniejszym pomysłem jest puszczenie z Nowodworów takiej linii jak dawne 214 (które kończyło trasę 400m od stacji w błocie więc nie dziw że nikt tym nie jeździł). Ale są dwa rozwiązania "budżetowe": albo przedłużenie linii 152 na Nowodwory (to tylko 3 przystanki więcej), albo jeszcze bardziej budżetowo, skierowanie linii 126 od skrzyżowania Mehoffera/Modlińska Modlińską w prawo do Klasyków, Klasyków do Marywilskiej i do swojej trasy (przy okazji omijamy obertasa na Marcelinie - przystanki na Płochocińskiej które tracą w ten sposób autobus nie są w zasadzie nijak użytkowane, a te na Modlińskiej wciąż mają 3 lub 4 autobusy).

REKLAMA

# Pejter

12.11.2014 11:07

Jakaś dziwna ta ankieta obok treści artykułu... Po zsumowaniu procentów oddanych na poszczególne przystanki SKM-ki wychodzi 187%

# pppp

12.11.2014 14:14

Jejku, to jest tak typowe działanie władz naszego miasta, że aż przykro się robi.
Niby komunikacja szynowa ma być promowana, a tu rzucają kłody pod nogi ludziom którzy chcą z niej korzystać. Przydałoby to się jakoś nagłośnić.
Dojazd tam jest nie tylko Klasyków ale i Marywilska(Czołowa) i Bohaterów. W okolicy (dalszej - 1000-2000m) powstaje dużo domków i potrzebny jest jakiś plac do parkowania. Wystarczyłby zwykły żwirowy parking pod wiaduktem, równany 1-2 razy w roku. Koszt realizacji takiego czegoś to kilkadziesiąt tysięcy złotych, nie trzeba od razu robić "niewiadomo-czego" ogrodzonego i strzeżonego za kupę kasy.
No ale skoro nawet kolej nie chce ułatwić życia jej pasażerom, to o czym tu mówić :-/

# gosc

14.11.2014 22:16

126 powinno wrócić na Żerań i będzie dojazd do stacji.

REKLAMA

# Jan Poczobut

14.11.2014 22:26

#nikol napisał(a) 09.11.2014 20:53
Trzeba naprawdę mieć dużo złej woli,aby ludziom nie pomóc . Wystarczy tylko utwardzić teren najlepiej po obu stronach wiaduktu i zrobić lepszy wjazd .Pytanie - dlaczego nie zrobiono tego od razu, co robiły miejscowe władze . Wiadukty budowane przez PKP na wsiach lub w szczerym polu mają utwardzenia a na Płudach brak .Proponuję kandydatom do władz poszperać - a nuż się wyda, że kasa poszła bokiem za utwardzenie terenu. Jest to inwestycja ze środków unijnych, gdzie pozostawienie auta i przesiadka do komunikacji szynowej to priorytet .A tu taki syf.
Niestety za pieniądze unijne można również temat profesjonalnie spaprać czego przykładem są porastające trawą wiadukty tramwajowe na Modlińskiej (nad Kanałem Ż.), które zostaną tak już na zawsze (aktualna przebudowa trasy AK pogrzebała projektowaną wcześniej linię tramwajową)
Poza tym obecnej władzy nie interesują niskobudżetowe działania tylko takie za grube miliony bo na nich można więcej urwać. Jedyna nadzieja w niedzielnych wyborcach.

# zzzzzzzzzz

15.11.2014 07:15

"Powstanie ad calendas graecas"? I "stoi do ulicy Klasyków" albo "Wielkanoc zawsze wypada do wiosny" może jeszcze?

# Ńik

15.11.2014 07:16

"Powstanie ad calendas graecas"? I "stoi do ulicy Klasyków" albo "Wielkanoc zawsze wypada do wiosny" może jeszcze?

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni