REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Obwodnica Pragi potrzebna bardziej niż most Krasińskiego
REKLAMA

mat. inwestora


REKLAMA

Obwodnica Pragi potrzebna bardziej niż most Krasińskiego

W najbliższych miesiącach odbędą się konsultacje społeczne w sprawie mostu Krasińskiego. Jakie argumenty przeciwko jego budowie są wymieniane najczęściej?

REKLAMA
Mająca połączyć Bródno z Żoliborzem trasa zawsze wywoływała wielkie emocje. Przeglądanie naszego archiwum z poprzedniej dekady oznacza smutną lekturę wypowiedzi burmistrzów, radnych i polityków, w których dominują złośliwości, obelgi, myślenie magiczne i przykry brak refleksji na temat miasta i społeczeństwa. Na szczęście w ciągu tych kilku lat wiele zmieniło się na lepsze i wreszcie jest szansa na poważną rozmowę. Wysłuchajmy argumentów przeciwników budowy mostu w zakładanym kształcie.

Konsultacje społeczne w sprawie mostu i trasy Krasińskiego zaproponowali przedstawiciele Forum Rozwoju Warszawy, Zielonego Mazowsza i kilku organizacji lokalnych z Żoliborza i Pragi Północ. W petycji, którą poparło na razie ponad 400 osób, aktywiści zwracają uwagę na to, że budowa kolejnej trasy szybkiego ruchu w obrębie obwodnicy ekspresowej jest sprzeczna ze strategią transportową Warszawy i utrudni walkę o poprawę jakości powietrza. Budowa trasy oznacza także likwidację jedynego terenu zielonego na Śliwicach i skieruje duży ruch samochodów do centrum objętą ochroną konserwatorską Starego Żoliborza.

- W 2007 roku, gdy przygotowywano projekt Trasy Mostu Krasińskiego, metro kończyło się na placu Wilsona, a jedyną przeprawą przez Wisłę na północ od Śródmieścia był most Grota-Roweckiego - przypominają autorzy petycji.

Od tego czasu układ przestrzenny miasta zmienił się w ogromnym stopniu: powstał most Skłodowskiej-Curie, most Grota-Roweckiego został poszerzony, trwają przygotowania do budowy metra na Targówku. Jednocześnie wzrosła świadomość ekologiczna mieszkańców, czego efektem są m.in. wybrane w budżecie partycypacyjnym pasy rowerowe na Krasińskiego. - Trzeba odłożyć budowę mostu i za te pieniądze dokończyć obwodnicę Pragi - mówi Michał Rapacki ze Stowarzyszenia Żoliborzan. Po ich wytyczeniu i przeniesieniu parkowania z chodnika z powrotem na jezdnię przekrój ulicy zostanie zmniejszony do 2x1. Czyli kolejnej trasy szybkiego ruchu między obwodnicą śródmiejską (mostem Gdańskim) a ekspresową (mostem Grota-Roweckiego) nie będzie.

- Kuriozalne jest, że do roku 2023 drogowcy chcą wybudować w połowie Trasę Krasińskiego i w połowie obwodnicę Pragi, zamiast skończyć jedną inwestycję w całości, a potem zabierać się za drugą - mówi Michał Rapacki ze Stowarzyszenia Żoliborzan. - Najwięcej stracą mieszkańcy Bródna, bo w przypadku Trasy Krasińskiego zabraknie pieniędzy na odcinek od Jagiellońskiej do Odrowąża, a w przypadku obwodnicy Pragi na odcinek od Radzymińskiej do... Odrowąża! Trzeba odłożyć budowę mostu i za te pieniądze dokończyć obwodnicę Pragi. Osobną kwestią jest przeskalowany, absurdalnie kosztowny i drastycznie ingerujący w przestrzeń Żoliborza i Śliwic projekt trasy i mostu Krasińskiego. To trzeba koniecznie poprawić: zwęzić projektowane jezdnie do rozsądnych rozmiarów, dodać zieleń i odpowiednie rozwiązania dla pieszych i rowerzystów.

A jak most Krasińskiego wyglądałby z punktu widzenia większości mieszkańców, która korzysta z komunikacji miejskiej? Dojazd do Śródmieścia nowym mostem z przesiadką na pl. Wilsona byłby krótszy o ok. 5 minut, niż obecnie przez rondo Żaba i Dworzec Gdański. Zysk czasowy na dojazdach na Bielany byłby już większy, zaś najwięcej most Krasińskiego dałby tym, którzy przemieszczają się między Bródnem a Bemowem. Sęk w tym, że te dwie dzielnice połączy budowana właśnie linia metra. A co zyskaliby kierowcy?

- Stanie w porannym korku na Wisłostradzie zamiast w rejonie ronda Starzyńskiego. Bródno jest karmione fałszywą wizją sprawnego dojazdu do Śródmieścia - odpowiada specjalista transportu Marcin Banach. - Koncepcja trasy łączącej daleką Wolę i Żoliborz z Bródnem pochodzi z lat 30-tych. Z chwilą realizacji równoległej trasy S8 forsowanie tego rozwiązania jest całkowicie bezzasadne. Wprowadzenie ruchu niezwiązanego z obszarem w strukturę Żoliborza, objętą ochroną konserwatorską, byłoby poważnym błędem. Jeśli nie tranzyt, to może ruch realizowany pomiędzy obszarami? Otóż nie. Stary Żoliborz i Bródno nie tworzą obszaru funkcjonalnego, funkcjonują jako dwa odrębne byty o różnym statusie społecznym, materialnym i zupełnie rozbieżnych potrzebach. Żoliborz zawdzięcza swój charakter między innymi zarzuceniu koncepcji budowy mostu Krasińskiego.

Wiceprezydent Jacek Wojciechowicz zapowiedział już, że konsultacje odbędą się jeszcze w tym roku. Na stole będzie między innymi koncepcja budowy przeprawy w przekroju 2x1 z linią tramwajową z Jagiellońskiej na pl. Wilsona i szerokimi drogami rowerowymi.

Zgodnie z aktualną prognozą finansową Warszawy most Krasińskiego może powstać do roku 2023 kosztem 707 mln zł. Jego przedłużenia do skrzyżowania Odrowąża i Matki Teresy jeszcze nie ma w założeniach finansowych miasta. Biorąc pod uwagę, że trzeba przeprowadzić ulicę nad Śliwicami i terenami kolejowymi, może to być inwestycja równie droga, jak budowa samego mostu.

Dominik Gadomski


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Targówek






24.09.2015 10:50 #gość
Koniecznie budować most!!!
Drodzy ekolodzy ZTM upodla na każdym kroku. Mam gdzieś obiecanki o metrze, komunikacji miejskiej. Drogi i mosty by sprawnie się poruszać po mieście.
24.09.2015 12:01 #k.j
zburzyc wszystkie mosty. Po co Warszawa ma tworzyc jeden sprawny organizm roznorodny funkcjonalnie. Poszczegolne dzielnice otoczyc murem, sprawdzac przepustki. Skoro sa to byty o roznym statusie spolecznym, materialnym i roznych potrzebach trzeba taki stan rzeczy zakonserwowac. Stworzyc skansenny, getta i kasty obywateli. Wtedy bedziemy slynni na caly swiat
24.09.2015 12:05 #Gość
Zbudować most w pierwotnym planie, obwodnicę Pragi, przebić dalej trasę przez Żoliborz, a metro na Zieloną Białołękę. Ekoterrorystów wysłać do Guantanamo, tam jest klimat odpowiedni dla rowerzystów
24.09.2015 13:05 #SONNY
Potrzebujemy wszystkiego: mostu Krasińskiego, obwodnicy, metra i nowego przejazdu, który omijałby rondo Żaba.
25.09.2015 01:13 #Jabol
A ktoś pomyślał że po wybudowaniu zajezdni Annopol nie będzie fizycznej możliwości przez obecny kład torowy wypchnąć 150 składów na trasę?!

Most jest niezbędny wraz z połączeniem tramwajowym do Budowlanej
REKLAMA
25.09.2015 08:57 bjan
Nie sądzę, aby było tu jakiekolwiek albo, albo. Uważam, że potrzebny jest zarówno most Krasińskiego jak i obwodnica Pragi. Przejeżdżam codziennie przez most Grota i stwierdzam, że on już się korkuje w godzinach szczytu, zwłaszcza porannego. Bezpośrednio po otwarciu i modernizacji przeprawy. Nie sądzę, aby w miarę upływu czasu było lepiej. Będzie coraz gorzej. Sytuację mogą poprawić dwie inwestycje, które wcześniej, czy później trzeba będzie wykonać.
1.Most Krasińskiego (od Matki Teresy do placu Wilsona)
2.Dokończenie trasy mostu Północnego (od obwodnicy w Markach do ul. Modlińskiej)
A jeśli chodzi o obwodnicę Pragi to chyba nikt nie kwestionuje potrzeby jej budowy
25.09.2015 09:09 #Inteligient żoliborski
W rzyciu nie po zwolimy, aby robociarskie hamstwo z Brudna i Targuwka rozjeżdżało nasz wytworny Zolibosz.
25.09.2015 09:31 #Smołek
Żałosny artykuł sponsorowany przez eko terrorystów i grupkę emerytowanych społeczni
25.09.2015 09:33 #Smo
Żałosny artykuł sponsorowany przez eko terrorystów i emerytowanych społeczni
25.09.2015 10:58 #Jacek
Panie Michale Rapacki ze stowarzyszenia żoliborzan. Wyjaśnię Panu po co potrzebny jest most.
Most potrzebny jest po to ,żeby pańskie i towarzystwa żoliborzan śmiecie mogły sprawnie dojechać do
spalarni na Targówku. Po to także żeby jak się zapcha waszymi fekaliami rura pod Wisłą- to szambiarki miały jak dojechać do Czajki. A Pan mówi ,że jest bardziej potrzebna mi obwodnica Pragi,a nie most. No a jak już most to dla rowerów i piechurów. Chyba Pan będziesz dymał z buta. Daj Pan spokój ,bo zaczynasz Pan wnerwiać ludzi...
REKLAMA
25.09.2015 15:21 #Grzesiek targówek
Czy kolejny most bez możliwości rozjazdu po mieście ma sens? Co z tego że przejedziemy przez wisłe jak potem i tak stoimy w korku.
26.09.2015 17:44 #adel
Po raz kolejny jacyś "aktywiści" z Zielonym Mazowszem - najbardziej szkodliwą organizacją na Mazowszu terroryzują mieszkańców którzy chcą normalnie poruszać się po mieście. Nie rozumiem, dlaczego nieustannie władze Warszawy ulegają temu lobby!
27.09.2015 12:11 #wojto51
Zgadzam się. Do tej pory, jeśli ktoś chce dojechac np do IKEI w Markach od strony lublina, musi się pakować przez cenrtum Pragi. Jeśli ktos chce do Gdańska lub Modlina, pakuje się przez cenrtum. WOW zdejmie tysiace samochodów z centarlnych ulic miasta
06.10.2015 22:01 #Makak
Robią wszystko aby tylko przesunąć środki i nie budować ulic na właściwej Pradze. Obwodnica Pragi jest potrzebna na teraz. Ba, na teraz była potrzebna nawet 20 lat temu. To samo Trasa Świętokrzyska, Tysiąclecia oraz kilka(naście) tuneli dla lokalnych ulic pod torami kolejowymi, które rozrywają całą Pragę na części. Most Krasińskiego może sobie spokojnie poczekać, a urzędnicy niech się wezmą do roboty i zamiast 1 dużej niech zrobią 10 mniejszych inwestycji.
12.10.2015 20:59 #Batman
Wszystkie planowane inwestycje drogowe powinny być uszeregowane wg pilności i realizowane po kolei. Most Krasińskiego nie jest najpilniejszy dla nikogo oprócz dewelopera Jakubasa (żeby drożej sprzedać mieszkania) i dla HGW (żeby móc się pochwalić spektakularną inwestycją). A tymczasem trasa mostu Curie - Skłodowskiej zaczyna się i kończy tuż za mostem, a na moście stoi korek. A obwodnica niedomknięta? Ale to żmudna i mało efektowna praca, łatwiej postawić most i odpalić fajerwerki na otwarcie!
REKLAMA
06.12.2015 23:37 #Księżycowy
Popieram w pełni Batmana ,most Północny ma się połączyć z Nowolazurową,ale do tego jeszcze bardzo długa droga jeśli w ogóle (finansowanie z budżetów gmin a nie z Unii)
Jest oczywiście potrzebny jako pierwsza warszawska północna przeprawa,ale korki tworzą się po obu stronach Wisły.Natomiast most Krasińskiego miał być alternatywą dla mostu Grota-Roweckiego ale teraz bardziej potrzebna jest obwodnica wschodnia Warszawy niż most dodatkowo na wiele lat korkujący Żoliborz.
13.12.2015 23:01 #gryzu
Z daleka śmierdzi sponsorowanym artykułem ,ktoś na siłę próbuje odzyskać zaiwestowane pieniądze.
Dodatkowo niejaki #Inteligient żoliborski próbuje siać propagandę- misiu to już było komunisto pierd.....

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA


więcej
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA

Najczęściej czytane

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!

Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA