REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Drogi

Nowe światła na Lazurowej. Kierowcy czekają od lat
REKLAMA

źródło: ZDM


Nowe światła na Lazurowej. Kierowcy czekają od lat

Na dwóch skrzyżowaniach ruchliwej ulicy stanie w najbliższych latach sygnalizacja świetlna.

REKLAMA

Choć niektórzy mieszkańcy do dziś domagają się ustawienia ekranów akustycznych, po zbudowaniu drugiej jezdni oraz dróg rowerowych, Lazurową na wysokości Jelonek i Chrzanowa można uznać za gotową. Na przebudowę czeka jeszcze odcinek północny, między Górczewską a Kaliskiego.



REKLAMA

Nowe światła na Lazurowej

Odcinek Lazurowej między Górczewską a trasą Obrońców Grodna (S8) prawdopodobnie nie zostałby poszerzony jeszcze przez wiele lat, gdyby nie... polityka. Budowa drugiej jezdni w tym miejscu była jednym z warunków postawionych Platformie Obywatelskiej przez ugrupowanie Jarosława Dąbrowskiego (Wybieramy Bemowo) podczas rozmów koalicyjnych.

Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych ma na stole oferty od dwóch firm zainteresowanych przygotowaniem projektu, przy czym tańsza opiewa na 386 tys. zł. Zgodnie z założeniami Lazurowa zostanie rozbudowana do dwóch jezdni z dwoma pasami w każdym kierunku. Powstaną także chodniki i droga rowerowa. Na skrzyżowaniu z Narwik zbudowane zostanie przejście dla pieszych ze światłami. Projekt będzie powstawać przez 13 miesięcy, więc prace w terenie rozpoczną się najwcześniej w przyszłym roku.



REKLAMA

Jak wyjechać z Dywizjonu 303?

Prawdopodobnie znacznie wcześniej powstanie sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu z Dywizjonu 303, gdzie powstało w ostatnich latach wiele bloków i apartamentowców. Kierowcy chcący dostać się na trasę S8 lub Górczewską mają w tym miejscu coraz większy problem ze skręceniem w lewo.

- Mamy gotowy projekt sygnalizacji świetlnej - mówi Jakub Dybalski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich. - Musimy jeszcze dokonać podziału działki, której właścicielem jest Skarb Państwa oraz uzyskać zgodę Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na dysponowanie działkami, które należą do niej.

Drogowcy chcieliby zamontować światła na skrzyżowaniu Lazurowej z Dywizjonu 303 jeszcze w tym roku, ale dopóki trwają formalne przygotowania do budowy, nie chcą podawać żadnych konkretnych dat.

(dg)



REKLAMA


  • Poleć
  • Polub Tu Bemowo
  • Udostępnij





25.02.2021 19:01 #Drogowskaz
Więcej świateł, więcej !!
25.02.2021 19:15 #Kierowca bombowca
#Drogowskaz napisał(a) 25.02.2021 19:01

Więcej świateł, więcej !!
A najlepiej rond ze światłami!
A ja naiwnie sądziłem że dokonczenie przebudowy lazurowej dotycz y odcinka az do kocjana. A tu nawet nie do dywizjonu...
25.02.2021 20:10 #Kierowca
Wyjazd w lewo z Dywizjonu 303 na Lazurową jest bardzo trudny,dobrze ze będą światła.
26.02.2021 09:43 #Cypisek
Wjazd w S8 w tym miejscu to podręcznikowy przykład złego planowania.
Dwupasmowa ulica Powstańców jest kilometr na wschód i to tam powinny byc zjazdy / wjazdy a nie w okolicy takich uliczek-pipidówek jak Narwik czy Dywizjonu. Teraz trzeba stawiać światła i wiecie, co, korki będą aż na S8!
26.02.2021 12:11 #BeMózg
#Cypisek napisał(a) 26.02.2021 09:43

Wjazd w S8 w tym miejscu to podręcznikowy przykład złego planowania.
Dwupasmowa ulica Powstańców jest kilometr na wschód i to tam powinny byc zjazdy / wjazdy a nie w okolicy takich uliczek-pipidówek jak Narwik czy Dywizjonu. Teraz trzeba stawiać światła i wiecie, co, korki będą aż na S8!
Węzła drogowego na połączeniu trasy S8 z ul. Powstańców Śląskich nie ma, ponieważ przed ponad dwudziestu laty pomysł jego wybudowania ówczesne władze dzielnicy Bemowo skutecznie oprotestowały w Agencji Budowy i Eksploatacji Autostrad. Główny argument brzmiał podobno "bo nam będą ruskie TIR-y tu zjeżdżały". Nikt jednak nie pomyślał, że te mityczne ruskie TIR-y nie miałyby po co zjeżdżać na Bemowo. I tak zostaliśmy z niepełnosprawnym układem komunikacyjnym.
Prawdopodobnie projektanci trasy S8 przewidzieli możliwość wybudowania w przyszłości skromnego węzła drogowego w tym miejscu - wzdłuż jezdni trasy z każdej z czterech stron widoczne są poszerzenia z trawnikami, w miejscu których mogłyby się mieścić pasy i jezdnie do włączenia i wyłączenia z ruchu. Jednak GDDKiA nie ma żadnego interesu w budowaniu węzła drogowego w tym miejscu. Żywotny interes mają natomiast mieszkańcy, przede wszystkim Bemowa, ale aby władze miasta podjęły się realizacji takiej inwestycji, konieczny byłby wieloletni nacisk ze strony społeczeństwa i władz dzielnicy.
A najlepiej by było, gdyby w okolicy mieszkał prezydent miasta lub któryś w wiceprezydentów i codziennie musiał tkwić w korku na Lazurowej, Dywizjonu 303 lub Pełczyńskiego. Wtedy chęci i pieniądze na taką budowę szybko by się znalazły.
26.02.2021 15:33 #wojtek234
co za debilizm .... powinien być prawoskręt o długości co najmniej od Łokuciewskiego, rozwiązałby problem. Światła spowodują, że nie da się zjechać z trasy przez 2h ...
26.02.2021 18:56 #Bembembem
Od dawna powinny być światła na dywizjonu 303. Wieczny korek żeby skręcić do trasy s8. Nareszcie ktoś pomyślał
27.02.2021 10:31 #BumperZone
#Cypisek napisał(a) 26.02.2021 09:43

Wjazd w S8 w tym miejscu to podręcznikowy przykład złego planowania.
Dwupasmowa ulica Powstańców jest kilometr na wschód i to tam powinny byc zjazdy / wjazdy a nie w okolicy takich uliczek-pipidówek jak Narwik czy Dywizjonu. Teraz trzeba stawiać światła i wiecie, co, korki będą aż na S8!
Tylko drogi uzytkowniku tych drog..Lazurowa i caly jej ciag tez mial byc poszerzony az do mostu polnocnego ....wiec nie biadol, tylko cisnij zeby sie to wydarzylo.
27.02.2021 10:36 #BumperZone
#BeMózg napisał(a) 26.02.2021 12:11

Węzła drogowego na połączeniu trasy S8 z ul. Powstańców Śląskich nie ma, ponieważ przed ponad dwudziestu laty pomysł jego wybudowania ówczesne władze dzielnicy Bemowo skutecznie oprotestowały w Agencji Budowy i Eksploatacji Autostrad. Główny argument brzmiał podobno "bo nam będą ruskie TIR-y tu zjeżdżały". Nikt jednak nie pomyślał, że te mityczne ruskie TIR-y nie miałyby po co zjeżdżać na Bemowo. I tak zostaliśmy z niepełnosprawnym układem komunikacyjnym.
Prawdopodobnie projektanci trasy S8 przewidzieli możliwość wybudowania w przyszłości skromnego węzła drogowego w tym miejscu - wzdłuż jezdni trasy z każdej z czterech stron widoczne są poszerzenia z trawnikami, w miejscu których mogłyby się mieścić pasy i jezdnie do włączenia i wyłączenia z ruchu. Jednak GDDKiA nie ma żadnego interesu w budowaniu węzła drogowego w tym miejscu. Żywotny interes mają natomiast mieszkańcy, przede wszystkim Bemowa, ale aby władze miasta podjęły się realizacji takiej inwestycji, konieczny byłby wieloletni nacisk ze strony społeczeństwa i władz dzielnicy.
A najlepiej by było, gdyby w okolicy mieszkał prezydent miasta lub któryś w wiceprezydentów i codziennie musiał tkwić w korku na Lazurowej, Dywizjonu 303 lub Pełczyńskiego. Wtedy chęci i pieniądze na taką budowę szybko by się znalazły.
A zajrzyj Mozgu w plany trasy mostu Polnocnego i pomysl, czy teraz najlepszym rozwiazaniem nie jest aby wykonanie tej planowanej kiedys przebitki od Lazurowej do mostu??

Budowanie wjazdow i zjazdow co 500m z drogi ekspresowej jest od czapy...droga ekspresowa to ekspresowa a nie jakis zygzak fla kogos kto sie przy MCscieku na Gorczewskiej zdecydowal na Kebaba na Wroclawskiej.
27.02.2021 10:50 #BumperZone
Prawda jest taka ze miasto i zdm przespalo czas na dostosowanie drog miejskich na Bemowie w okolicy Lazurowej do wzrostu zaludnienia i ruchu samochodowego....i teraz zjazd z s8 na Polnoc odbywa sie np przez osiedlowa uliczke Pelczynskiego...absurd..ale tak sie dzieje i Pelczynskiego czasem stoi na calej dlugosci...
A powinni juz lata temu poszerzyc Lazurowa, umozliwic skret z Dywizionu303 na polnoc w Powstancow slaskich, wykonac przebitke Lazurowej do mostu Polnocnego, ogarnac Radiowa do rozsadnej przepustowosci, sprobowac cos zrobic z pato skrzyzowaniem Estrady i Arkuszowej...
REKLAMA
27.02.2021 14:34 #Rex
Swiatła powinny być co 10m, jak na Powstańców! Albo co 5m! Wtedy zniknie potrzeba ograniczeń prędkości. A i firmy instalujące światła zarobią więcej. I zwęzić wszystkie ulice. I jeszcze dołożyć garbów. Na tych kawałkach drogi, gdzie jeszcze nie ma dziury.
01.03.2021 08:26 #BumperZone
#Rex napisał(a) 27.02.2021 14:34

Swiatła powinny być co 10m, jak na Powstańców! Albo co 5m! Wtedy zniknie potrzeba ograniczeń prędkości. A i firmy instalujące światła zarobią więcej. I zwęzić wszystkie ulice. I jeszcze dołożyć garbów. Na tych kawałkach drogi, gdzie jeszcze nie ma dziury.
Hehe swietny żart, ale radze uważac, bo ktos moze to wziasc na serio i ... od Górczewskeij do Arkuszowej czy MAczka szybciej bedzie z buta niz samochodem... o tym ze teraz rowerem jest szybciej, to nie trzeba chyba nikogo przekonywac :>
01.03.2021 09:20 #Cypisek
>>A powinni juz lata temu poszerzyc Lazurowa, umozliwic skret z Dywizionu303 na polnoc w Powstancow slaskich, wykonac przebitke Lazurowej do mostu Polnocnego, ogarnac Radiowa do rozsadnej przepustowosci, sprobowac cos zrobic z pato skrzyzowaniem Estrady i Arkuszowej...

Ale po co skoro Powstańców Śląski jest 2 kierunkowa i 2-pasmowa od dawna. Teraz mieszkańcy ulic Dywizjonu, Narwik, Pełczyńskiego mają "prywatną ekspresówke". Piszę prywatną, bo zaprojektowaną tak, jakby nikomu innemu nie przyszło do głowy z niej korzystać, tymczasem jednak inni też chcą na ekspresówkę wjechać, no kto by to przewidział.....? W efekcie absurdalnego planowania mamy wjazd na drogę ekspresową z uliczki osiedlowej a więc z pominięciem co najmniej jednego szczebla w hierarchii przepustowości dróg. Efekt jest taki, że słusznie niezadowoleni są zarówno chcący wjechać na ekspresówkę mieszkańcy dalej położonych dzielnic i osiedli oraz mieszkańcy uliczek położonych bezpośrednio blisko.
01.03.2021 14:23 Beast
Prawdopodobnie projektanci trasy S8 przewidzieli możliwość wybudowania w przyszłości skromnego węzła drogowego w tym miejscu - wzdłuż jezdni trasy z każdej z czterech stron widoczne są poszerzenia z trawnikami, w miejscu których mogłyby się mieścić pasy i jezdnie do włączenia i wyłączenia z ruchu. Jednak GDDKiA nie ma żadnego interesu w budowaniu węzła drogowego w tym miejscu. na forum
02.03.2021 13:55 #BumperZone
#Cypisek napisał(a) 01.03.2021 09:20

Ale po co skoro Powstańców Śląski jest 2 kierunkowa i 2-pasmowa od dawna. Teraz mieszkańcy ulic Dywizjonu, Narwik, Pełczyńskiego mają "prywatną ekspresówke". Piszę prywatną, bo zaprojektowaną tak, jakby nikomu innemu nie przyszło do głowy z niej korzystać, tymczasem jednak inni też chcą na ekspresówkę wjechać, no kto by to przewidział.....? W efekcie absurdalnego planowania mamy wjazd na drogę ekspresową z uliczki osiedlowej a więc z pominięciem co najmniej jednego szczebla w hierarchii przepustowości dróg. Efekt jest taki, że słusznie niezadowoleni są zarówno chcący wjechać na ekspresówkę mieszkańcy dalej położonych dzielnic i osiedli oraz mieszkańcy uliczek położonych bezpośrednio blisko.
No jak to po co, po to zeby jadacy na polnoc od s8 mogli sie rozlac na inne ulice ...a nie tkwic na Powstancow...ktorej przepustowosc byla dobra w latach 90tych...ulica miliona swiatel, przejsc...jeden wielki zator...czasem stoi to od Wroclawskiej po Conrada...

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA

Według władz Warszawy metrem na Bemowo
dojedziemy najpóźniej za:
 
dni

godzin

minut

sekund
REKLAMA
REKLAMA

Najczęściej czytane

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA