REKLAMA

Legionowo

inwestycje »

 

Nowa linia przetnie Legionowo i Wieliszew? Ruszają przygotowania

  7 lipca 2020

alt='Nowa linia przetnie Legionowo i Wieliszew? Ruszają przygotowania'

Zaledwie osiem lat po przebudowie linii kolejowej przez Legionowo rozpoczęły się prace nad jej "wersją 3.0". Wraz z nią poznamy przebieg nowej trasy przez powiat legionowski dla pociągów dalekobieżnych, które mają dotrzeć do Centralnego Portu Komunikacyjnego.

REKLAMA

W poniedziałek 6 lipca PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na opracowanie studium wykonalności dla rozbudowy torów z Warszawy w kierunku Legionowa. W praktyce oznacza to rozpoczęcie prac nad powtórną przebudową biegnącej przez Pragę, Targówek i Białołękę linii, która po raz ostatni była modernizowana w latach 2010-2012.

Studium wykonalności ma być gotowe najpóźniej w marcu 2022 roku i będzie podstawą do szczegółowego planowania projektu po 2022 roku. Dotyczy budowy dodatkowych torów na 20-kilometrowym odcinku od Dworca Wschodniego do Legionowa. Na odcinku do stacji Praga docelowo ma być ich sześć, a na Białołęce i na wysokości Jabłonny - cztery. Wykonawca przeanalizuje również rozbudowę o dodatkowy tor linii z Legionowa do Wieliszewa.

Mieszkańcy powiatu nie chcą nowej trasy

Analizą objęta będzie także budowa dodatkowych torów na odcinku od Dworca Gdańskiego do stacji Praga oraz nowy odcinek dwutorowej linii z Choszczówki do miejscowości Kątne lub Świercze. Takie rozwiązanie wpłynęłoby na skrócenie czasu podróży pociągami kursującymi m.in. do Gdańska czy Olsztyna. I właśnie ta inwestycja wzbudza w powiecie legionowskim najwięcej kontrowersji, gdyż ma być ona częścią torów dla szybkiej kolei do Centralnego Portu Komunikacyjnego. Plany zakładają, że Legionowo na wysokości osiedla Grudzie i CSP może zostać podzielone dodatkowymi torami, a w każdym z proponowanych wariantów gmina Wieliszew oraz w mniejszym stopniu sołectwa gminy Nieporęt. To właśnie w Wieliszewie 8 marca ponad dwa tysiące osób protestowało przeciwko planom kolejarzy. Ich zdaniem, nowa linia prowadząca przez powiat legionowski pozwoli skrócić podróż ze stolicy Warmii i Mazur do Warszawy raptem o kilkanaście minut. Zdaniem wielu, to marny zysk w porównaniu ze stratami: wycinką lasów, problemami komunikacyjnymi (na drogach staną zapewne rogatki), przymusowymi wysiedleniami mieszkańców, czy też niewątpliwą utratą wartości setek nieruchomości. Jaki będzie ostateczny przebieg nowej trasy - dowiemy się już za dwa lata.

(DB)

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuLegionowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuLegionowo

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA