REKLAMA

Wawer

drogi »

 

Nie będzie węzła S2 z Trasą Olszynki Grochowskiej

  5 listopada 2014

alt='Nie będzie węzła S2 z Trasą Olszynki Grochowskiej'

Rada Warszawy podjęła decyzję o zmianie przebiegu Trasy Olszynki Grochowskiej. Planowana od wielu lat droga szybkiego ruchu z Białołęki do Wawra nie połączy się z południową obwodnicą Warszawy.

REKLAMA

Trasa Olszynki Grochowskiej ma przebiegać od północnej granicy miasta Białołęki z gminą Nieporęt, stanowić kręgosłup komunikacyjny wschodniej Białołęki, a dalej na południe pełnić funkcję drugiej obwodnicy Pragi (oprócz planowanej "śródmiejskiej") i wreszcie dublować Wał Miedzeszyński. Dwa największe węzły na trasie miały powstać z obwodnicami: trasami S8 (Toruńską) i S2 (Południową Obwodnicą Warszawy). Tego drugiego już na pewno nie będzie.

Południowa Obwodnica Warszawy jest budowana nie przez instytucję miejską, ale państwową - Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. GGDKiA planuje ją w standardzie drogi ekspresowej, co wymusza stosunkowo rzadkie rozmieszczenie węzłów z innymi drogami. Na terenie dzielnicy powstaną dwa: z Wałem Miedzeszyńskim i Patriotów. Planowany pierwotnie węzeł z Trasą Olszynki Grochowskiej Rada Warszawy wykreśliła ze Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, zmieniając przebieg samej trasy i jej kategorię na południowym odcinku.

Od planowanego mostu Na Zaporze do Nowo-Przewodowej trasa nie będzie mieć kategorii GP (głównej przyspieszonej), ale G (główną) - oznacza to gęściej rozmieszczone skrzyżowania i brak rozwiązań bezkolizyjnych. Chciałbym, żeby w Wawrze budowało się więcej zwykłych, miejskich ulic. Nasza dzielnica potrzebuje więcej tkanki miejskiej. Nie powinna być jednym wielkim węzłem tras szybkiego ruchu - mówi Marcin Kurpios. Następnie będzie skręcać na zachód i jako ul. Nowo-Przewodowa utworzy czwarty wlot skrzyżowania Wału Miedzeszyńskiego z Traktem Lubelskim.

Pomiędzy Nowo-Przewodową a S2 nie będzie już Trasy, ale ulica Olszynki Grochowskiej o kategorii Z (zbiorczej), przechodząca w Tawułkową, czyli miejska ulica bez połączenia z obwodnicą. W Wawrze słychać głosy, że rezygnacja z przynajmniej fragmentu trasy szybkiego ruchu, dublującej niedawno poszerzony Wał Miedzeszyński, jest jak najbardziej słuszna.

- Moim zdaniem kolejna trasa wylotowa przecinająca Wawer nie jest potrzebna - mówi radny Marcin Kurpios. - W dzielnicy dominuje zabudowa jednorodzinna a mamy już Wał Miedzeszyński, Trakt Lubelski i Patriotów. Chciałbym, żeby w Wawrze budowało się więcej zwykłych, miejskich ulic. Nasza dzielnica potrzebuje więcej tkanki miejskiej. Nie powinna być jednym wielkim węzłem tras szybkiego ruchu.

DG

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (14)

# kraker

05.11.2014 13:29

Na razie piszą, że nie będzie węzła S2 z trasą olszynki, a ja wam mówię, że nie będzie żadnej trasy olszynki, bo niedługo ją też wykreślą ze studium.

# heh

05.11.2014 15:16

Hehehe, a za lat kilka będą biadolić w Wawrze, że zapchany Wał... oraz Trakt... nie nadaje się do jazdy i szkoda, że Olszynką się nie da do S2. Ciekawe tylko kto ma w okolicy działki.

# mad_racoon

06.11.2014 08:30

Lubię te studia zagospodarowania... Siada sobie paru ludzi, wodzi palcem po mapie, a potem całe trasy zmieniają przebieg.... Może byście raz coś opracowali i nie zmieniali... Ludzie sobie domy budują licząc, że TG przebiegnie od nich daleko, a potem przyjdzie trzech radnych, narysują coś na mapie, a Trasa będzie pod oknem :) ZPM - Zwyczajowa Polska Masakra

REKLAMA

# Hej

06.11.2014 09:38

Jeśli poszerzą Wał Miedzeszyński miedzy rondem i S2 i najlpiej do 3 pasów w każdą stroną to jak najbardziej ok.

# rozsądny

06.11.2014 10:51

Co za idiotyzm. Kto jeździ Wałem M ten wie jak "płynny" i drożny jest to trakt drogowy. Zmiana kategorii TOG na niższą i usunięcie węzła z S2 to kpina, to zwykła przymiarka do wykreślenia TOG z planów realizacji w przyszłości. Idioci chcą zrobić z prawobrzeżnej Warszawy jakiś skansen a nie przyjazne miejsce do życia.

# Bemózg

06.11.2014 22:09

Podobny błąd popełniono przed parunastu laty na Bemowie - nie zaprojektowano przewidywanego pierwotnie węzła na skrzyżowaniu trasy S8 (obecnie Al. Obrońców Grodna) z ulicą Powstańców Śląskich. Protestujący przeciwko tej lokalizacji działacze i urzędnicy Bemowa argumentowali, że na tym węźle "TIR-y będą zjeżdżać na osiedle". Nikt wówczas nie okazał się na tyle przytomny, aby zadać podstawowe pytanie - mianowicie po co jakieś TIR-y (a tym bardziej ruskie TIR-y) miałyby zjeżdżać na Bemowo?
W efekcie zaprojektowano trasę S-8 z podwójnym węzłem zlokalizowanym na jej skrzyżowaniach z przedłużeniem ulicy Górczewskiej i z ulicą Lazurową, które obecnie w godzinach szczytu są ZAKORKOWANE. Ruch drogowy w tym rejonie wzrasta, więc w przyszłości będzie jeszcze gorzej. Zaś mieszkańcy Nowego Bemowa, wschodnich Górc i Jelonek, aby dostać się na S8 muszą jechać do zakorkowanej ulicy Lazurowej, z której dopiero mogą włączyć się w S8 i pojechać w kierunku Wisły - w ten sposób za każdym razem dodatkowo pokonują około dwóch kilometrów i parę skrzyżowań z sygnalizacją świetlną.
Takie właśnie "wspaniałe" rozwiązanie przygotowano mieszkańcom Wawra. A argument, że Wawer jest dzielnicą peryferyjną? - Bemowo w czasie przygotowywania inwestycji S8 też było peryferyjne i niezbyt zatłoczone. Nowe rozwiązania komunikacyjne prowadzą bowiem nieuchronnie do wzrostu ruchu, a po jakimś czasie okazują się niewystarczające. Tak właśnie będzie za kilkanaście lat w Wawrze. Ale wówczas obecni urzędnicy i radni będą już gdzie indziej, a za swoje niefrasobliwe decyzje nie poniosą żadnej odpowiedzialności.

REKLAMA

# Anatol

24.11.2014 17:26

I bardzo dobrze, lepiej zainwestowac w sprawna komunikacje miejska i podmiejska - glownie torowa i pozegnac samochody gdzie sie da. Zwalniac a nie przyspieszac ruch samochodowy w miescie.

# Żwirek

10.03.2015 21:57

Przydałaby się ta trasa szczególnie na Białołęce, bo tam nie ma ani jednej drogi szybkiego ruchu, a Płochocińska od lat 90-tych ostatnia wylotówka z Warszawy nie jest poszerzona

# Żwirek

10.03.2015 21:59

Przydałaby się ta trasa szczególnie na Białołęce, bo tam nie ma ani jednej drogi szybkiego ruchu, a Płochocińska od lat 90-tych ostatnia wylotówka z Warszawy nie jest poszerzona.

REKLAMA

# ROB

06.05.2015 16:03

Zawsze mnie denerwuje jak jakiś Radny wypowiada się w imieniu mieszkańców. Co z tego że jest Wał Miedzeszyński - przecież on prowadzi do centrum, a nie go omija. Trakt Lubelski lub Patriotów ktoś nazywa porządną ulicą? Kpina. Trakt poza paroma odcinkami ma drogę w zapłakanym stanie, a Patriotów stoi jak tylko przejazdy zostaną zamknięte.
Mnie osobiście marzy się droga którą będę mógł dostać się na drugi koniec Warszawy bez konieczności przejazdu przez centrum. Lub też bezproblemowy wyjazd na wakacje bez konieczności przejazdu przez centrum miasta i tego samego życzę innym.

# gość

13.05.2015 13:24

TOG - ile to już opracowań było? może wezmą się chociaż za odcinek na Białołękę?

# cns.80

30.07.2015 10:54

Tną koszty, co jakoś drastycznie nie wpłynie na ilość przewożonych tamtędy pasażerów.

REKLAMA

# sokołowski

16.09.2015 10:09

#Hej napisał(a) 06.11.2014 09:38
Jeśli poszerzą Wał Miedzeszyński miedzy rondem i S2 i najlpiej do 3 pasów w każdą stroną to jak najbardziej ok.
a jeszcze lepiej do 4 pasów albo nawet do 5.

# Wawer

18.10.2020 09:52

Nie wierze, aby do 2050 roku powstał chociażby kilometr TOS, czy to od południa czy od północy, ciekawe, czy dożyję ...
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA