REKLAMA

Wawer

komunikacja »

 

Zaczynali tuż po upadku komuny. MiniBus zlikwidował połączenia

  30 stycznia 2023

alt='Zaczynali tuż po upadku komuny. MiniBus zlikwidował połączenia'
źródło: MiniBus

Jeszcze w ubiegłym roku MiniBus konkurował z warszawskim samorządem o dowóz pasażerów z Karczewa, Otwocka i Wawra do centrum miasta. Teraz przegrał walkę z drogą benzyną oraz Szybką Koleją Miejską i Kolejami Mazowieckimi. Po uruchomieniu w Otwocku bezpłatnej komunikacji miejskiej MiniBus przeszedł do historii jako firma utrzymująca stałe trasy autobusów.

REKLAMA

MiniBus był jednym z ostatnich prywatnych przewoźników, którym udawało się w aglomeracji warszawskiej rywalizować z komunikacją miejską dotowaną przez samorządy z pieniędzy podatników.

MiniBus kończy działalność

Firma MiniBus powstała w 1991 r. z inicjatywy Andrzeja Mosaka i Tadeusza Pleskota. Linia 161 kursuje po Wawrze już ponad 40 lat Linia autobusowa skończyła 40 lat. Kursuje tylko w jednej dzielnicy
Warszawski Transport Publiczny pokazał na swoim facebookowym fanpage'u autobus linii 161 odbywający kurs ulicą Kwitnącej Akacji w jesiennej szacie. "Kursuje tędy nieprzerwanie od czterdziestu jeden lat" - czytamy.
Początkowo posiadała jeden siedmioosobowy mikrobus marki Mercedes, którym wspólnicy jeździli na zmianę na trasie Osiedle Ługi - Otwock. Trzy lata później autobusy pod szyldem MiniBus zaczęły obsługiwać trasę Ługi - Falenica, a następnie dotarły aż na dworzec Warszawa Wschodnia. W 1996 roku przy ul. Westerplatte w Karczewie powstała baza autobusowa z zapleczem technicznym.

Jeszcze przed stanem epidemii covid-19 MiniBus rywalizował o pasażerów z Szybką Koleją Miejską i Kolejami Mazowieckimi, a także autobusami kursującymi pod szyldem Zarządu Transportu Miejskiego. Zgodnie z ostatnim cennikiem bilet miesięczny z Falenicy do centrum Warszawy kosztował 120 zł, a jednorazowy 5 zł. Przewoźnik zapewniał przy tym zdecydowanie wyższy standard, niż autobusy ZTM.

Kup bilet

Zamknęli połączenia z Warszawą

Gdy ceny benzyny zaczęły rosnąć, koniec regularnych połączeń MiniBusa stał się tylko kwestią czasu. Prywatna firma nie miała najmniejszych szans w rywalizacji z samorządowymi przewoźnikami kolejowymi i autobusowymi, mogącymi liczyć na ogromne dofinansowanie z pieniędzy podatników.

W lipcu ubiegłego roku MiniBus poddał się w walce o klientów dojeżdżających do Warszawy, zamykając linię kursującą z Karczewa, Otwocka i Józefowa. Teraz firma zrezygnowała także z utrzymywania lokalnych, podwarszawskich połączeń. Gwoździem do trumny prywatnej komunikacji miejskiej okazała się decyzja otwockiego samorządu, który uruchomił dwie linie finansowane całkowicie z pieniędzy podatników.

(jok)

.
 

REKLAMA

Komentarze (4)

# Pingwin

31.01.2023 07:11

Czy autor tego "artykułu" właśnie zasugerował że lepiej byłoby zlikwidować kolej bo ona finansowana jest z podatków m.in Mini Busa, przez co tenże musiał zlikwidować działalność? Co prawda, te podatki płacone są przez miliony ludzi i setki tysięcy firm, ale to Mini Bus jest osobiście najbardziej poszkodowany? xD
Autorze, dorośnij. Zmień firmę, weź kredyt. Zacznij inną działalosć, tak jak wielu przed tobą. W kapitalizmie nic nie jest dane raz na zawsze. Jak się ładnie postarasz, znajdą się inni, gotowi płacić za podobne teksty.

# nosacz

31.01.2023 08:19

#Pingwin napisał(a) 31.01.2023 07:11
Czy autor tego "artykułu" właśnie zasugerował że lepiej byłoby zlikwidować kolej bo ona finansowana jest z podatków m.in Mini Busa, przez co tenże musiał zlikwidować działalność? Co prawda, te podatki płacone są przez miliony ludzi i setki tysięcy firm, ale to Mini Bus jest osobiście najbardziej poszkodowany? xD
Autorze, dorośnij. Zmień firmę, weź kredyt. Zacznij inną działalosć, tak jak wielu przed tobą. W kapitalizmie nic nie jest dane raz na zawsze. Jak się ładnie postarasz, znajdą się inni, gotowi płacić za podobne teksty.

Nie wiem czy autor coś sugeruje, ale na pewno pięknie pokazał jak przez 30 lat przeszliśmy drogę od socjalizmu do... socjalizmu.

# wawka

01.02.2023 09:19

komuna nigdy w Polsce nie upadła i nie została rozliczona.

REKLAMA

# Tomek Janiszewski

26.08.2024 17:12

Gdyby MiniBus pogodził się z utratą swojej dotychczasowej pozycji jako dzikiej konkurencji dla kolei to uruchomiłby sieć L-ek dofinansowywanych przez ZTM. Płakać po nim nie będę, niech szuka rynku w jakimś afrykańskim lub południowoamerykańskim bantustanie.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA