REKLAMA
Wielkimi krokami zbliża się termin remontu torowiska tramwajowego na Młynarskiej. Istnieje jednak realna groźba, że inwestycja zostanie wstrzymana.
Miasto postanowiło poprawić płynność ruchu miejskich autobusów. Do 2011 roku w Warszawie ma powstać aż 15 nowych buspasów.
Ulica Wolska jest zmorą warszawskich kierowców. Codziennie przejeżdża tu kilkaset ciężarówek rozjeżdżając i tak zniszczoną już nawierzchnię. Korki, koleiny - na tej drodze nietrudno o kolizję.
W przyszłym roku w rejonie ulic Wolskiej i Połczyńskiej Tramwaje Warszawskie będą prowadziły przebudowę torowiska. Jest zatem szansa, że część Połczyńskiej zostanie wyremontowana.
W tunelu prowadzącym od ronda Zesłańców Syberyjskich w kierunku Woli drogowcy instalują specjalny system elektroniczny uniemożliwiający wjazd tirów. Ma on zacząć działać na początku stycznia.
Ronda Wolnego Tybetu raczej nie będzie. Miejscy rajcy nie chcą konfliktu na linii Chiny - Polska.
Czy może powstać tunel dla samochodów na Okopowej? Okazuje się że tak. Biuro Planowania Rozwoju Warszawy właśnie opracowało taki projekt. Tunel miałby "schować" Okopową pod al. Solidarności.
Kolejna inwestycja, która miała być realizowana do 2012 roku właśnie wypadła z kolejki. Chodzi o poszerzenie ulicy Grzybowskiej. Tym razem miasto szuka pieniędzy na budowę mostu Północnego.
Koniec kwietnia - to termin, jaki drogowcy wyznaczają sobie na wykonanie świateł przy skrzyżowaniu Kasprzaka i Bema. Tylko pogoda może ten plan zniweczyć.
Po wielu miesiącach dyskusji i sporów jest decyzja w sprawie ulicy Młynarskiej. Poszerzenia i wydzielenia torowiska domagał się od dawna zarząd Tramwajów Warszawskich. Tak właśnie się stanie. Został już nawet wyłoniony wykonawca prac.
- Na Wolskiej ciągle coś się dzieje z tramwajami. Jak nie zepsute, to wypadek. A pasażerowie są w kropce. Jakiś czas temu zlikwidowano autobus 125 i teraz, gdy tramwaje staną, to nie mamy w co się przesiąść. Taka sytuacja nie może mieć miejsca.
Przez kilka miesięcy robotnicy pracowali w pocie czoła, by wyremontować starą, brzydką pętlę autobusową przy Cmentarzu Wolskim. Teraz miejsce to zyskało całkiem nowy wizerunek.
Jakiś czas temu głośno było o ulicy Młynarskiej i uprzywilejowaniu na niej tramwajów. Wśród kierowców i mieszkańców Woli zawrzało.
- Niebawem mają się rozpocząć prace na torowisku prowadzącym do Dworca Gdańskiego. W podpisanej umowie nie ma nawet słowa o budowie stacji kolejowych przy Forcie Wola, Wola Parku oraz przy Powązkowskiej. Wcześniej takie plany były - alarmują urzędnicy dzielnicy Bemowo.
Ledwo zakończyła się budowa I linii metra, a już stworzyła się wielka wrzawa wokół planowanej II nitki.
- Od dłuższego czasu razem z mieszkańcami pobliskich bloków prosimy Zarząd Transportu Miejskiego, by utworzył nam przystanek dla autobusu 507 przy skrzyżowaniu Wolskiej i al. Prymasa Tysiąclecia. Autobus jeździ od pętli Nowe Bemowo aż na Gocław.
- Czy istnieje możliwość, by autobus 125 powrócił na swoją starą trasę? Kiedyś jeździł on przez most Śląsko-Dąbrowski. Dwa lata temu przerzucono trasę na most Świętokrzyski co dla wielu pasażerów nie jest wygodne.
- Samochody dojeżdżające Srebrną do Towarowej mogą jedynie skręcić w prawo. Niedawno zmieniono cykl świateł na skrzyżowaniu, mając zapewne na uwadze bezpieczeństwo pieszych przechodzących przez jezdnię ul. Towarowej.
- Denerwuje mnie skręt w lewo z Wolskiej w Prymasa Tysiąclecia w kierunku Górczewskiej. Zielone światło powinno trwać dłużej. Wolską w kierunku Bemowa, nawet w godzinach szczytu (po południu) nie jedzie tyle samochodów, żeby skrócenie fazy powodowało korki - pisze Czytelnik "Echa".
Wracamy do poruszonego w poprzednim wydaniu tematu parkingów przy Wolskiej obok cmentarza i cerkwi. Przypomnijmy, wierni nie mają gdzie zaparkować, ponieważ nikt nigdy nie pomyślał o utworzeniu parkingów w tym miejscu.
LINKI SPONSOROWANE