W tunelu prowadzącym od ronda Zesłańców Syberyjskich w kierunku Woli drogowcy instalują specjalny system elektroniczny uniemożliwiający wjazd tirów. Ma on zacząć działać na początku stycznia.
Do tej pory porządku pilnowała bramka, jednak często była taranowana przez nieposłusznych kierowców tirów. Teraz ma się to zmienić. Jak działa system? Na pierwszym wysięgniku zostanie umieszczony znak - zakaz wjazdu pojazdów o wy-sokości ponad 3 m oraz elektroniczny czujnik wysokości. W przypadku wykrycia pojazdu zbyt wysokiego, system włączy sygnalizator nakazujący opuszczenie pasa ruchu. Jeżeli kierowca zignoruje znaki, natknie się na kolejny sygnalizator usta-wiony na początku pasa prowadzącego do tunelu. Tuż przed zjazdem do tunelu sta-nie sygnalizator kierunkowy, za którym zostanie wybudowany przejazd na właściwy pas. Złamanie i tego sygnału będzie oznaczać konieczność zatrzymania ruchu jadą-cych prawidłowo - będą musieli wypuścić zbyt wysoki pojazd.
Mimo obecnego zakazu kierowcy tirów wjeżdżali do tunelu. Po zamontowaniu systemu, przed samym tunelem zapali się czerwone światło i pojazd trzeba będzie wycofać, wstrzymując ruch. Przy okazji fotoradar ma rejestrować wszystkie wy-kroczenia. Czterokrotne niezastosowanie się do sygnałów świetlnych oraz trzykrot-ne naruszenie zakazu wjazdu będzie oznaczać utratę prawa jazdy. Prace potrwają do pierwszego tygodnia 2009 roku. Ich koszt wynosi ok. 1,7 mln zł - informuje ZDM.
apc