REKLAMA
Władzom Jabłonny i Zarządowi Transportu Miejskiego nie udało się dojść do porozumienia w sprawie dopłat do komunikacji miejskiej. Skutek jest taki, że od 4 marca autobusy linii 801 i 723 nie zatrzymują się na przystankach: Buchnik, Piaskowa, Szkolna i Pałac. Przystanki te zniknęły już z internetowego rozkładu jazdy. Nie wiadomo, do kiedy potrwa ta sytuacja.
W styczniu wyspecjalizowani pracownicy Kolei Mazowieckich badali frekwencję podróżnych na poszczególnych trasach podmiejskich. W zależności od wyników tych obserwacji miały być wprowadzane korekty w rozkładach jazdy. Okazuje się, że na trasie legionowskiej - zdaniem przedstawicieli kolei - nie ma potrzeb wprowadzania jakichkolwiek zmian.
Niedawno w Starostwie Powiatowym w Legionowie odbyło się spotkanie poświęcone przywróceniu połączenia kolejowego między Warszawą a Zegrzem.
Jeszcze nie tak dawno wydawało się, że korki w Jabłonnie i Legionowie na drodze krajowej nr 61 przejdą wkrótce do historii. W zeszłym roku pisaliśmy o mającej wkrótce nastąpić modernizacji całego odcinka legionowskiego, m.in. wiaduktu nad torami kolejowymi.
Zarząd Transportu Miejskiego zapowiedział, że od 1 marca autobusy MZA (linie 723 i 801) nie będą się zatrzymywały na czterech przystankach w Jabłonnie: Buchnik, Piaskowa, Szkolna i Pałac. Powód jest znany od lat - wójt Jabłonny nie zamierza płacić stawek podyktowanych przez stołeczny ZTM, bo są zbyt wysokie. Problem w tym, że ucierpią na tym także mieszkańcy Warszawy i Legionowa.
Przeprowadzone ostatnio zmiany w rozkładach jazdy pociągów łączących Warszawę z Legionowem nie wszystkim odpowiadają. Zdarzają się też skargi na zatłoczone pociągi. Jedna z nich trafiła do redakcji "Echa".
Rozbudowa ulic Zegrzyńskiej i Warszawskiej rozpocznie się od generalnego remontu wiaduktu nad torami już w następnym roku. Czy czeka nas paraliż komunikacyjny?
Jesień to okres wzmożonych prac drogowych. Największą inwestycją drogową realizowaną tego sezonu w gminie Wieliszew jest remont drogi wojewódzkiej 631, najważniejszej arterii gminnej.
11 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład jazdy PKP. Zmiany nie ominą też mieszkańców naszego powiatu.
Wbrew zapowiedziom pozwolenie na budowę obwodnicy Jabłonny nie zostało wydane do końca października. Powodem były braki w dokumentacji. Prawdopodobnym terminem jest grudzień.
Mieszkańcy doczekają się wreszcie przebudowy centrum Jabłonny, które od lat straszy swoim wyglądem. Prawie 80% kosztów inwestycji wynoszących ponad 300 tysięcy złotych dofinansuje Unia Europejska.
Przez powiat legionowski przebiegają dwie drogi krajowe: nr 61 Warszawa-Augustów oraz nr 62 Płock-Wyszków. Obydwie krzyżują się w okolicach Serocka.
Pierwszym gruntem, jaki gmina może przejąć od PKP jest nieczynny odcinek od Topoliny do Poddębia. Powstanie tam ścieżka rowerowa. Nareszcie gmina pozbędzie się stamtąd dzikich wysypisk.
Jednym z największych problemów mieszkańców miejscowości podwarszawskich jest komunikacja, a właściwie jej brak. Bardzo interesujący dla nas jest więc projekt modernizacji linii kolejowej Warszawa-Działdowo-Gdańsk - linii E-65.
Już od wielu lat legionowski dworzec PKP straszy swoim wyglądem i funkcjonalnością (choćby brakiem przystosowania wiaduktu do przemieszczania się osób niepełnosprawnych). W najbliższej przyszłości możemy spodziewać się malutkiej rewolucji. Powstanie tutaj parking typu "park and ride", dla tych wszystkich, którzy będą dojeżdżać do Warszawy pociągiem.
O problemach komunkacji Legionowa z Warszawą można mówić długo i nieprzerwanie. Są sukcesy, są porażki. O ile zadowalające są połączenia prywatnymi liniami autobusowymi, mieszkańcy chcą poprawy komunikacji ZTM, która dla dojeżdżających do Warszawy jest zdecydowanie tańsza.
Obwodnica Jabłonny wchodzi w sferę realizacji! Wiosną następnego roku rozpocznie się budowa pierwszego odcinka trasy: od krzyża na górce w Jabłonnie do okolic Osiedla Rajska Jabłoń i ulicy Warszawskiej.
- W Legionowie nie ma właściwie ulicy, na której część mieszkańców nie chciałaby zamontować progów zwalniających - odpowiada mieszkance Legionowa za pośrednictwem strony internetowej miasta prezydent Roman Smogorzewski. Kiedy możemy starać się o zamontowanie progów zwalniających i w jaki sposób?
Korki na ulicy Modlińskiej w tzw. "wąskim gardle", czyli przy zwężeniu ulicy dwujezdniowej mogą się wreszcie skończyć, ale nie w najbliższej przyszłości.
Komunikacja z Warszawą to największa bolączka mieszkańców Legionowa, którzy swe losy zawodowe związali z Warszawą. Stolica jak magnes przyciąga ofertami pracy, tym bardziej, że pracy w powiecie brakuje. Warszawa przyciąga, ale to przyciąganie wiąże się z koszmarem dojazdu.
LINKI SPONSOROWANE