REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kierowcy rezygnują, klienci płacą więcej. Uber w tarapatach?
REKLAMA

REKLAMA

Kierowcy rezygnują, klienci płacą więcej. Uber w tarapatach?

Od 1 października przewoźnicy tacy jak Uber, Bolt czy Free Now stają się równi z taksówkarzami. Wchodzi w życie ustawa, której skutki odczujemy na własnej skórze - dłużej czekając na przejazd i więcej płacąc.

REKLAMA

Ustawa obowiązywać miała od początku stycznia, jednak została przesunięta na kwiecień, by dać firmom okres przejściowy. Wybuch pandemii przesunął wprowadzenie nowego prawa na październik.

Dla kierowców oznacza to konieczność m.in. posiadania licencji na przewóz osób, odpowiedniego oznakowania samochodów i wyposażenia w taksometry. Oprócz nowych wymogów, od teraz przewoźnicy tych firm korzystać będą mogli z buspasów i większej liczby miejsc postojowych, do niedawna dostępnych tylko dla licencjonowanych taksówek.



REKLAMA

Co to oznacza w praktyce?

- Tej jesieni przemieszczanie się po polskich miastach może zająć pasażerom nieco więcej czasu - mówił w wywiadzie dla "Rzeczpospolitej" Łukasz Stachowiak, menadżer w firmie Bolt.

Eksperci szacują, że w związku z wejściem w życie nowych przepisów, zniknąć może do 70 proc. kierowców, świadczących usługi bez licencji taksówkarskiej, co oznacza, że liczba dostępnych pojazdów w aplikacji znacznie się zmniejszy. Wzrośnie więc czas oczekiwania na przejazd, co szczególnie odczują mieszkańcy mniej "ruchliwych" rejonów miast.

Odejdą przede wszystkim kierowcy, dla których wożenie ludzi było jedynie pracą dorywczą. Mniejsza flota poskutkuje wyższymi cenami.

- Ustawa zniweluje różnice w cenach za przejazd. Szacuje się, że koszty kursów wzrosną u tańszych przewoźników nawet o ponad 50 proc. - mówi Andrzej Padziński z zarządu iTaxi.



REKLAMA

Rynek zweryfikował?

Taksówkarze od dawna protestowali przeciwko funkcjonowaniu przewoźników takich jak Uber czy Bolt. Ich zdaniem, firmy te psuły rynek. Klienci decydowali się na korzystanie z ich usług przede wszystkim ze względu na niższą cenę, którą - jak twierdzą - "znali jeszcze przed przejazdem", w przeciwieństwie do przejazdu taksówką.

Od paru dni, zarówno "uberowcy", jak i "taryfiarze" są sobie równi, przynajmniej z punktu widzenia prawa. Czy oznaczać to będzie zdrowszą konkurencję na rynku? A może drastyczny spadek popytu? Wszystko wskazuje na początek końca tanich przejazdów po mieście, co było głównym atrybutem firmy Uber, gdy wjeżdżała na polskie ulice.

Kacper Badura


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Stolica





08.10.2020 18:04 #krisnap
...firmy te psuly rynek... no pewnie, jakis czas temu zona musiala skorzystac z taxi i za przejazd 3 km do stacji PKP zaplacila 40 zl. Faktycznie psuly rynek...
08.10.2020 18:40 #Pejs Zbuk
Przecież taksówkarze, zamiast protestować, też mogli jeździć jako uberowcy. Skoro uberowcom się opłaciło, to dlaczego taksówkarzom nie miałoby się to opłacać?
10.10.2020 09:58 #Andrzej lepper
Ja korzystam z ubera ze względu na znajomosc ceny przed wyruszeniem. Ale wiadomo ze mafia taxi nie może pójść z duchem czasu, lepiej zabronić przejazdów uberom.
11.10.2020 19:09 #KOMO
Ludzie wybrali tanie przejazdy, dzialalo to od lat i nikt nie narzekal, a wrecz wiekszosc korzystajacych chwalila... narzekali tylko taksowkarze. Pytanie nasuwa sie samo - kto komu dal w lape i dlaczego CBA nie zainteresowala sie sprawa?
13.10.2020 10:05 #szkoda
Lobby zadziałało, cierpią zwykli ludzie, wszystko drożeje
REKLAMA
27.10.2020 16:52 #unicorn
Wolę wiedzieć ile wyjdzie za kurs przed ruszeniem a w apce opti taxi mam taki podgląd. Jak dla mnie to taksometry mogą nie istnieć, bo i po co

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA