REKLAMA

Puls Warszawy

różne

 

Grot w korkach, Północny na luzie. Dlaczego?

  12 listopada 2012

alt='Grot w korkach, Północny na luzie. Dlaczego?'

Godziny szczytu na moście Grota to gigantyczny korek, ciągnący się - w zależności od pory dnia - od Targówka bądź Bielan i dalej. Większość kierowców nie wybiera nowego mostu, a kieruje się właśnie na ten zakorkowany, choć w te same miejsca można by dojechać jedną bądź drugą przeprawą. Dlaczego?

REKLAMA

Teorii jest kilka. Mieszkańcy i kierowcy twierdzą, że przejazd przez Grota jest wygodniejszy. - Przykładowa trasa do stacji metra Marymont. Jadąc Modlińską: startujemy od białołęckiego ratusza napotykamy światła przy Ekspresowej i Konwaliowej, a następne już po pokonaniu Grota przy stacji metra Marymont na Włościańskiej. Jadąc przez most Północny: światła przed wjazdem na TMP, potrójne światła przy zjeździe z TMP na Marymoncką, przejście dla pieszych koło cmentarza włoskiego, skrzyżowanie z ul. Przy Agorze, kolejne przejście dla pieszych, skrzyżowanie z ul. Lindego, seria sygnalizacji przy szpitalu Bielańskim, skrzyżowanie przy AWF, skrzyżowanie z Podczaszyńskiego, skrzyżowanie ze Słowackiego i wreszcie skrzyżowanie z Włościańską przy stacji metra Marymont - wylicza nasz czytelnik.

Inną teorię ma Adam Sobieraj, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich. - Czemu jest mniej uczęszczany? Mogę się domyślać, że most Skłodowskiej-Curie nie jest ciągiem jakiejś trasy, tak jak most Grota-Roweckiego, Łazienkowski czy też Siekierkowski. Po drugie do mostu Grota prowadzi droga ekspresowa S-8, przenosząca ruch z Lizbony do krajów nadbałtyckich.

Do wersji ZDM przychyla się też SISKOM. - Most Północny jest ważną przeprawą, ale jego zadanie to odprowadzenie ruchu lokalnego z Grota - mówi Wojciech Tumasz, jeden z założycieli Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji.

Szanse na odkorkowanie Grota mogą pojawić się dopiero po jego modernizacji, a to - według optymistycznych danych - nastąpi najwcześniej w drugiej połowie 2015 roku...
- Po jego otwarciu rzeczywiście zmniejszył się ruch na zjazdach w Modlińską z Trasy Toruńskiej. Most Grota to część trasy tranzytowej, Północny łączy Modlińską z Wisłostradą i swoją funkcję spełnia bardzo dobrze.

Dziennie przez most na Trasie Toruńskiej przejeżdża około 150 tysięcy pojazdów. Na najnowszym warszawskim - niewiele ponad sześć tysięcy. Dysproporcja ogromna. Wyłączając tranzyt, nadal pozostaje ogromna liczba kierowców, którzy stoją w korku, usiłując przedostać się na drugą stronę Wisły. Może rzeczywiście problem tkwi w sygnalizacji świetlnej po stronie Bielan?

- Decyzję o lokalizacji sygnalizacji świetlnej podjął inżynier ruchu w oparciu o projekt złożony przez wykonawcę. Inwestorem jest Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych - mówi Adam Sobieraj, usprawiedliwiając liczbę sygnalizatorów. - Korekta faz wyświetlania niewiele zmieni, a sygnalizacja działa sprawnie. Ponadto jest to nadal plac budowy...

Szans więc na poprawę sytuacji jeszcze nie ma. Szanse na odkorkowanie Grota mogą pojawić się dopiero po jego modernizacji, a to - według optymistycznych danych - nastąpi najwcześniej w drugiej połowie 2015 roku...

(wt)

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (13)

# niko

13.11.2012 07:43

Ot polska myśl techniczna.

# Z Nowodworów

13.11.2012 14:08

Z modernizacją Grota pełna zgoda ale czy nic nie da się zrobić z Marymoncką?
Po co przystanki tramwajowe co 300m i związane z nimi przejścia dla pieszych z ręcznie sterowaną sygnalizacją świetlną? Nota bene z sygnalizacją, która zatrzymuje ruch pojazdów nawet pomimo braku pieszych chętnych do przejścia.
Zlikwidowanie części przystanków tramwajowych na tej ulicy wyszłoby wszystkim na dobre. ZTM-owi, bo przyspieszyłoby tramwaje w tym rejonie, kierowcom z wiadomych względów, a nawet mieszkańcom okolicznych domów bo jak wiadomo "ruch to zdrowie".

# Skądinąd

13.11.2012 15:35

Skoro "ruch to zdrowie" to wysiądź z samochodu i dymaj piechotą.

REKLAMA

# Mateusz

13.11.2012 15:40

Może postawienie oznakowania kierującego ruch z Modlińskiej do Centrum na MSC i na Wisłostradzie kierunek Tarchomin/Legionowo również przez MSC dałoby rezultat? Dzisiaj oznakowanie zachęca do jazdy przez Most Grota. Prawdopodobnie również na trasie S-8 przed Mostem Grota można by dodać zachętę do kierowania się na MSC dla jadących w kierunku Tarchomina/Legionowa/DK61.

# pawel

13.11.2012 16:06

Most Północny miałby zdecydowanie większe obłożenie gdyby był połączony z nieistniejącą do dziś Trasą NS...nie da się pompować ruchu samochodowego w ulice Bielan które są do tego nieprzystosowane i nie będą...efektem otwarcia Mostu Północnego jest np. całkowite zablokowanie ulicy Conrada na Chomiczówce bo oczywiście zamiast wcześniej przebudować Kasprowicza oraz Reymonta od Kasprowicza do Żeromskiego nie wiadomo na co czekały władze dzielnicy Bielany...chyba na to żeby ogłosić że w 2013 roku praktycznie nie będzie żadnych inwestycji drogowych na Bielanach, haha ;)
Bielany zresztą same są sobie winne bo tam są chyba najgorsze władze gminne w Warszawie...następnym razem jak będziecie szli do wyborów samorządowych to nie miejcie sklerozy!

# arti-art

13.11.2012 17:54

jak wynika z wypowiedzi kolesia z ZDM-u winni sa mieszkańcy Lizbony i krajów nadbałtyckich. Moze by tak wizy wprowadzić?

REKLAMA

# Alfista

13.11.2012 21:48

6 tysięcy pojazdów dziennie na Moście Północnym?
To chochlik, żart, czy kpina z inteligencji czytelników?

# oserwator

13.11.2012 22:13

Myślę, że światła na przejściach uruchamiane ręcznie bez koordynacji z sąsiednimi skrzyżowaniami to nie tylko problem Bielan, ale wielu miejsc w Warszawie np Grota Roweckiego. Działają ewidentnie korkotwórczo, ale o ile wiem, niema na razie żadnych pomysłów żeby je skoordynować, zresztą bez większych strat czasu dla pieszych. Co mnie denerwuje to kompletny brak wyobraźni projektantów: wjazd na Most Północny z Modlińskiej od północy z obowiązkowym postojem przy skręcie w prawo dla przepuszczenia pieszych których tam niewielu albo wcale. Dziwi mnie jak taka inwestycja za wieleset milionów nie została wyposażona w kładkę za milion może dwa. Gdzie tu sens?

# Bródno-Trachomin

14.11.2012 13:14

Obecnie największym problem na trasie mostu Grota jest zwężenie do dwóch pasów pod wiaduktemna na Marymonckiej. Bardzo to spowalnia ruch jadąc od Powązkowskiej na Bródno. Za Marymoncką, na Grota jes już w miaę OK. Jest gęsto, ale ruch jest płynny. Gdyby zrezygnować z przystanku pod wiaduktem oraz poszerzyć rozbiegówkę dla zjeźdżających od strony centrum do Grota to możnaby wygospodarować miejsce na pełne trzy pasy w ciągu wiaduktu nad Broniewskiego do samego mostu nie byłoby zwężeń. A to juz dużo da. Pozostaje tylko dyscyplina na samym moście, bo niektórzy kierowcy wyczyniają tam niezłe akrobacje i skoki miedzy pasami, co skutecznie spowalnia ruch.
Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych

REKLAMA

# J@...

14.11.2012 13:42

Ojoj. Tyle kasy i brak spektakularnych sukcesów... :-( Ale mam świetny pomysł. Wprowadzić ustawo, aby producenci nawigacji, musieli wprowadzić algorytm wyznaczania trasy przez Most Północny (nazwa celowo) zamiast mostu Grota. Może da się uzyskać dotację z POIiS... ;-)

# wawa

28.02.2013 21:53

i tak ma trwać... super

# WAwa

04.04.2013 21:47

No i fajnie...

REKLAMA

# mieszkaniec r

02.12.2013 10:34

To na pewno, Bielany nie mają szczęścia do władz, z jakiejkolwiek opcji by było nadanie.
-----
> Bielany zresztą same są sobie winne bo tam są chyba najgorsze władze gminne w Warszawie.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy