Remont Grota: dostępny będzie jeden pas
26 lutego 2013
O problemach z przebudową Trasy Toruńskiej słyszymy od dawna i wciąż nie wiadomo, kiedy zostanie ona zakończona i jakie kary za opóźnienia zapłaci wykonawca. Wielkimi krokami zbliża się jednak modernizacja mostu Grota. I tutaj z pewnością nie obędzie się bez kłopotów, które wstępnie zapowiadał przedstawiciel Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na spotkaniu zorganizowanym w białołęckim ratuszu przez radnego Wojciecha Tumasza.
Modernizacja mostu jest ostatnim etapem przebudowy Trasy AK. Według zapowiedzi, wiosną zostanie wyłoniony wykonawca tej inwestycji (oczywiście pod warunkiem, że startujące w przetargu firmy nie zaczną kolejny raz protestować i kierować spraw do sądu). Potem trzeba liczyć cztery miesiące na sporządzenie planów. Na przełomie sierpnia i września powinny ruszyć już prace. Budowana z powodu remontu Grota przeprawa tymczasowa powstanie najwcześniej... w przyszłym roku.
- Od tego czasu wykonawca będzie miał 24 miesiące na zakończenie inwestycji. Prace będą się odbywały bez przerwy zimowej. Wykonawca musi tak zabezpieczyć inwestycję, by nie było przestojów związanych z mrozami i złymi warunkami atmosferycznymi - tłumaczył na spotkaniu Adam Wiącek, przedstawiciel GDDKiA.
Do końca sierpnia poznamy też szczegóły objazdów dla samochodów ciężarowych. Ich ruch ma się odbywać po wyznaczonych trasach, które po zakończeniu przebudowy wykonawca będzie musiał wyremontować.
W czasie przebudowy na moście Grota do dyspozycji kierowców pozostaną dwa pasy ruchu w każdą stronę. Niestety tylko teoretycznie, ponieważ jeden z nich planowany jest jako buspas, o czym we wcześniejszych informacjach na temat budowy zapomniano dodać.
Niespodzianką jest też termin budowy przeprawy tymczasowej na wysokości ul. Krasińskiego. Budowana w związku z remontem Grota przeprawa powstanie najwcześniej... w przyszłym roku. - Podpisanie umowy z wykonawcą planujemy na przełom roku - potwierdził przedstawiciel GDDKiA. Biorąc więc pod uwagę dalsze procedury - w najbardziej optymistycznym wariancie jego budowa ruszy najwcześniej w kwietniu 2014 r. Jak na razie jednak GDDKiA szuka pieniędzy na tę inwestycję (ok. 100 mln zł) - część kosztów musi pokryć miasto. Czy po zakończeniu prac most tymczasowy zostanie od razu zlikwidowany? Na to pytanie przedstawiciel GDKKiA nie potrafił dziś odpowiedzieć. Jedno jest pewne - przez minimum rok z planowanego okresu zamknięcia Grota kierowcy będą mieli do dyspozycji jeden pasu ruchu i to bez przeprawy tymczasowej.
AS