REKLAMA
Drogi dla rowerów przed dawnym kinem Silver Screen, na Goworka i na Puławskiej - kolejne udogodnienia dla rowerzystów powstaną na Mokotowie jeszcze przed zakończeniem budowy trasy tramwajowej do Wilanowa. Nowe rozwiązanie komunikacyjne ułatwi przejazd przez jeden z najbardziej skomplikowanych układów skrzyżowań w Warszawie.
Zarząd Dróg Miejskich podpisał umowę na budowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu al. Sikorskiego z ul. Pory na przedłużeniu ul. Leśnej Jeżyny. Powstanie też lewoskręt na pobliskie, wciąż rozrastające się osiedle Pod Skocznią. Inwestycja, realizowana we współpracy z deweloperami, będzie kosztowała ok. 2,6 mln zł
Wielu mieszkańców Mokotowa chciałoby wprowadzenia "Strefy mieszkańca" na obszarze Sielc i przywrócenia możliwości parkowania po obu stronach ulicy Iwickiej (na odcinku od ul. Gagarina do Podchorążych). Dlaczego?
Po raz ostatni rozszerzenie strefy płatnego parkowania w Warszawie nastąpiło z początkiem tego roku, gdy parkometry stanęły m.in. na północnym Mokotowie. Teraz plany są znacznie szerzej zakrojone.
W piątkową noc 3/4 marca kierowcy pojadą nową południową jezdnią Gagarina na dłuższym odcinku, także między Stępińską i Sielecką. W związku z tym zmieni się również organizacja ruchu na kilku pobliskich skrzyżowaniach.
Rozpoczyna się kolejny etap budowy tramwaju do warszawskiego Wilanowa. W nocy z piątku na sobotę 10/11 lutego wykonawca inwestycji wprowadzi czasową organizację ruchu na Jana III Sobieskiego. Kierowcy będą mieć do dyspozycji tylko jeden pas ruchu, a w kierunku Wilanowa nie będzie nawet buspasa.
Warszawska Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego rozszerzyła się o ulice wokół Łazienek Królewskich, Nową Pragę i północny Mokotów. W nowym kształcie zaczęła funkcjonować w poniedziałek 2 stycznia. Strefa powiększyła się łącznie o ponad 39 km dróg i liczy już 402,5 km.
Przeniesienie parkowania z chodnika na jezdnię było tylko pierwszym etapem zmian na ważnej ulicy Mokotowa.
Ulica Goszczyńskiego na Starym Mokotowie przeszła kapitalny remont. Urząd dzielnicy zdecydował, że nie będzie w tym miejscu asfaltu.
Kierowcy twierdzą, że mimo otwarcia tunelu trasy S2 korki na Dolinie Służewieckiej są jeszcze większe, niż dawniej. ZDM przeznaczył jeden pas wyłącznie dla autobusów.
Kilka dni po otwarciu tunelu trasy S2 pod Ursynowem warszawski ratusz ogłosił rozpoczęcie prac nad dwukilometrowym pasem dla autobusów.
Drogowcy rozpoczynają konsultacje dotyczące ulic północnej części dzielnicy. Mieszkańcy będą mogli porozmawiać z urzędnikami.
Na jednej z najważniejszych ulic Warszawy piesi mają do dyspozycji półtora metra i brakuje drogi rowerowej. W weekend odbędzie się protest.
W piątek 15 października o godz. 22.00 drogowcy rozpoczną weekendową wymianę nawierzchni jednej z jezdni na odcinku od ronda Unii Europejskiej do Woronicza.
Drogowcy zakończyli modernizację sygnalizacji świetlnej na dwóch skrzyżowaniach. Ruch ma być teraz płynniejszy.
Na jednej z głównych ulic Warszawy kierowcy i rowerzyści będą musieli podzielić się miejscem z pieszymi.
Drogowcy przygotowują się do włączenia kolejnego fragmentu dzielnicy do strefy płatnego parkowania. Jesienią odbędą się konsultacje, ale sprawa jest już praktycznie przesądzona.
Przeniesienie parkowania z chodnika na jezdnię było tylko pierwszym etapem zmian na odcinku od al. Niepodległości do Puławskiej.
Koniec z parkowaniem przed przejściami. Zamontowane przez drogowców zasieki są brzydkie, ale powinny poprawić bezpieczeństwo pieszych.
Na prośbę mieszkańców drogowcy zajęli się oświetleniem drogi rowerowej i chodnika. Nie obyło się bez niespodzianek.
LINKI SPONSOROWANE