Dlaczego myjnia lepsza od bazarku?
22 kwietnia 2011
Wraz z początkiem kwietnia rozpoczęły się wyburzenia części pawilonów na bazarku przy skrzyżowaniu ulic Ćmielowskiej i Światowida.
Musieli się przeprowadzić
Właściciele sklepów mieszczących się w tych budynkach na wyprowadzenie się z nich dostali czas do końca marca. Na początku kwietnia rozpoczęto proces likwidacji budynków. - Aż żal na to patrzeć, ludzie przepracowali tu kawał swojego życia, a wkrótce ich byłe miejsca pracy zamienią się w gruz i znikną - mówi pani Maria, która swój sklep ma w sąsiadującym budynku.Myjnia do końca czerwca
Na planowanej trasie tramwaju poza bazarkiem stoi też samoobsługowa, bezdo-tykowa myjnia samochodowa jednej z sieci. Mimo że sąsiaduje ona z bazarkiem przez płot, jej właściciele nie spieszą się z przenosinami. - Podobnie jak sąsiedzi mieliśmy umowę do końca marca, jednak szefostwo wystąpiło do zarządcy placu o przedłużenie umowy - mówi jeden z pracowników. Zarząd Dróg Miejskich prze-dłużył umowę z myjnią. Będą oni musieli wyprowadzić się stąd do końca czerwca.Jedni dłużej, inni krócej
Terenem, na którym stoi bazarek i myjnia samochodowa zarządza ZDM. Jednak, jak tłumaczy Urszula Nelken, to nie od nich zależy kto i w jakim terminie musi się wyprowadzić. - Co prawda, wnioski dotyczące przedłużenia umów na dzierżawę placu wpływają do nas, ale decyzję czy umowę w danej lokalizacji można prze-dłużyć podejmuje inwestor, czyli w tym przypadku Zarząd Transportu Miejskiego - mówi Nelken. Jak twierdzi rzeczniczka, ZDM wysyła do ZTM zapytanie o możliwość przedłużenia umowy i jeśli inwestor się temu nie sprzeciwia, to umowa jest prze-dłużana. Tak było właśnie w przypadku myjni.Kiedy ruszy budowa?
Budowa linii tramwajowej powinna rozpocząć się latem. - Na razie nie mamy się co spieszyć - mówi Andrzej Skwarek z biura prasowego ZTM. - Chcemy zgrać zakoń-czenie budowy linii tramwajowej z oddaniem do użytku mostu Północnego - dodaje. Jak twierdzi, nie ma sensu przygotowywać torowiska i całej infrastruktury wcześ-niej, ponieważ stałaby nieużywana i niszczała. - W tej chwili prace związane z bu-dową mostu są opóźnione, więc i my chwilowo odsuwamy w czasie rozpoczęcie prac - mówi Skwarek. Jego zdaniem, linia tramwajowa po stronie Tarchomina po-winna być ukończona w pierwszym półroczu 2012 roku, o ile nie będzie opóźnień z budową części mostu, po której mają jeździć tramwaje. - W tej chwili kompletu-jemy dokumentację dla wykonawcy, czyli Tramwajów Warszawskich, więc budowa powinna ruszyć najpóźniej w lipcu - zapewnia Skwarek.Maciej Kamiński
Od redakcji:
Dlaczego więc nie pozwolono ludziom na bazarku prowadzić kilka miesięcy dłużej swoich sklepików, pozbawiając ich tym samym pracy znacznie wcześniej, niż to konieczne? Linia tramwajowa po stronie Tarchomina powinna być ukończona w pierwszym półroczu 2012 roku.